Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoe groot is jullie schuilstal?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 17 aug 2015 - 8:37

Hoi allemaal,

In de komende jaren willen wij langzaam aan ons eigen paddock paradise gaan aanleggen. Nu zit ik nogal te dubben over de stallen; zal ik een grote schuilstal voor ze neerzetten, of de reguliere paardenboxen die als schuilstal gebruikt worden en dus altijd open staan. Waarschijnlijk komen er ongeveer 4 paarden te staan van een sober ras (voor mij een ijslander, voor mijn man een paard en voor de kids een pony en mogelijkheid voor uitbreiding ;-) ).

Mijn voorkeur gaat uit naar een grote schuilstal, maar hoe groot moet deze zijn voor 4 paarden/pony's? En komt het wel eens voor dat je een box mist om een paard op te laten drogen van het rijden of als deze apart gehouden moet worden van andere paarden?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes,

Linda

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 17 aug 2015 - 9:22

Ik heb twee open schuilstallen, een van 4 x 6 m en een kleinere waarvan ik de maat zo niet weet, ik schat 3 x 2 m. De schuilstallen worden door mijn paarden (ijslanders) vrijwel alleen met grote hitte of langdurige regen gebruikt, eigenlijk nooit bij wind of kou. Voor noodgevallen hebben we in de schuur op het erf ook nog een gesloten paardenstal. Die is tot nu toe alleen gebruikt voor twee paarden met verplichte stalrust door een draadwond aan een been. Verder is-ie altijd in gebruik als hooiopslaghok knipoog . Maar ik vind het wel een prettig idee dat we die stal achter de hand hebben voor als het echt nodig is.

Hoe groot de stal moet zijn hangt heel erg af van hoe verdraagzaam de paarden naar elkaar zijn. In mijn geval gaat het om 7 paarden die al heel lang bij elkaar zijn en elkaar dus goed verdragen. Zij kunnen dus in principe met z'n allen tegelijk in de grote schuilstal van 4 x 6 m.
Als paarden elkaar minder goed kennen en/of minder verdraagzaam zijn naar elkaar wordt het natuurlijk een ander verhaal. Ik denk dat het aangeven van een vaste oppervlakte dus niet echt mogelijk is.

Hoeveel paardenboxen heb je? Misschien is het mogelijk om de tussenwanden eruit te halen zodat je één grote stal krijgt en dan de buitendeur van de eerste en de laatste box van het rijtje open te zetten (zodat de paarden elkaar niet vast kunnen zetten in een hoek). Of als je meer dan genoeg boxen hebt er, behalve er een grote stal van te maken, ook nog een of twee aan te houden voor als je echt eens een paard even op wilt sluiten (om op te drogen bv.).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 17 aug 2015 - 9:37

Hoi Marja,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en het meedenken.
We zijn net verhuisd naar ons nieuwe droomhuis, waar we in de toekomst de paarden aan huis gaan hebben. Momenteel is er nog geen stalruimte aanwezig en zijn we even paardloos ivm met onze kleine kindjes van 3 en 1,5 jaar.

Het wordt voor ons dus een keuze maken tussen een buitenstal, met ongeveer 4 boxen en een schuilstal. Ik weet dus ook nog niet hoe de paarden zullen gaan reageren op elkaar. Echter, vind ik het belangrijk dat paarden gelukkig zijn bij ons, dus we zullen bij aanschaf ook zeker kijken of de paarden elkaar ook mogen. Dat is minstens zo belangrijk.

Ik kan me voorstellen dat het prettig is om een paard met verplichte rust in een stal te kunnen zetten, vandaar dat ik me ook afvraag hoe anderen dit doen met alleen een schuilstal. Er is tegenwoordig een hoop mogelijk bij stallenbouwers. Misschien is het ook mogelijk om een schuilstal met 1 of 2 boxen eraan vast te maken, dan is het dus niet 'of of', maar 'en en' grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 17 aug 2015 - 21:43

LindavanEverdink schreef:
Ik weet dus ook nog niet hoe de paarden zullen gaan reageren op elkaar. Echter, vind ik het belangrijk dat paarden gelukkig zijn bij ons, dus we zullen bij aanschaf ook zeker kijken of de paarden elkaar ook mogen. Dat is minstens zo belangrijk.

Dat kan je alleen niet altijd al meteen zien knipoog . Sommige paarden worden heel snel vriendjes met andere paarden, terwijl andere paarden maanden nodig kunnen hebben om echt te integreren. Mijn ervaring is dat het vrijwel altijd goed gaat, zeker als ze genoeg ruimte hebben om elkaar te ontwijken, genoeg plaatsen om ongestoord te kunnen eten enz. In mijn kudde zijn er maar twee die elkaar niet echt liggen, maar zelfs dat is geen probleem want ze gaan elkaar vrijwel altijd uit de weg.

Citaat :
Er is tegenwoordig een hoop mogelijk bij stallenbouwers. Misschien is het ook mogelijk om een schuilstal met 1 of 2 boxen eraan vast te maken, dan is het dus niet 'of of', maar 'en en' grijns .

'En en' zal zeker mogelijk zijn, en lijkt me een heel goede optie compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 17 aug 2015 - 21:51

Dit geeft zeker stof tot nadenken. Bedankt Marja!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 17 aug 2015 - 22:39

Misschien is het goed om ook na te vragen of er een vergunning nodig is, en zo ja, wat daarbinnen dan de mogelijkheden zijn. In sommige gevallen moet je de gemeente niet wijzer maken, en bepaalde dingen gewoon doen, maar dat kan eigenlijk alleen als het vanaf de weg niet zichtbaar is, maar ook vanuit de lucht niet. De gemeente heeft de beschikking over zeer goed beeldmateriaal vanuit de lucht.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptydi 18 aug 2015 - 0:07

LindavanEverdink schreef:
Ik weet dus ook nog niet hoe de paarden zullen gaan reageren op elkaar. Echter, vind ik het belangrijk dat paarden gelukkig zijn bij ons, dus we zullen bij aanschaf ook zeker kijken of de paarden elkaar ook mogen. Dat is minstens zo belangrijk.

In dit kader kwam ik net een link tegen op facebook naar een artikel over hoe je nieuwe paarden bij elkaar zet; misschien heb je er iets aan knipoog .
Paarden bij elkaar in de wei zetten
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 24 aug 2015 - 1:17

Leuk artikel, Marja.
Ik heb zelf altijd maar 2 paarden gehad, dat is toch anders dan een kudde.

We hebben de afgelopen tijd veel zitten brainstormen. Het ziet er naar uit dat we in onze garage 2 boxen maken en onze schuilstal van 3m bij 6m gaan opknappen, zodat de paarden deze kunnen gaan gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 24 aug 2015 - 1:21

MoniqueBuu schreef:
Misschien is het goed om ook na te vragen of er een vergunning nodig is, en zo ja, wat daarbinnen dan de mogelijkheden zijn. In sommige gevallen moet je de gemeente niet wijzer maken, en bepaalde dingen gewoon doen, maar dat kan eigenlijk alleen als het vanaf de weg niet zichtbaar is, maar ook vanuit de lucht niet. De gemeente heeft de beschikking over zeer goed beeldmateriaal vanuit de lucht.

Gaan we ook zeker doen. Het is zo zonde als je iets neerzet wat je later weer moet afbreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 24 aug 2015 - 3:51

LindavanEverdink schreef:
Het ziet er naar uit dat we in onze garage 2 boxen maken en onze schuilstal van 3m bij 6m gaan opknappen, zodat de paarden deze kunnen gaan gebruiken.

Slim plan compliment !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyza 21 jan 2017 - 6:59

Dit toppic is al van een tijdje geleden.. maar om nou echt nee. Heel nieuw topic te beginnen vond ik ook zo wat.. mijn vraag hoe hoog zijn jullie deuropeningen. Nu wij eindelijk in het bezit zijn van ruimte en mogelijkheden.. willen wij onze oude koeienstal (gebruikt voor zes hobby koeien. Gaan ombouwen in een inloopstal.. maar de deuren lijken mij wat aan de lage kant. Mijn vraag is hoe hoog zijn de deuren van jullie inloopstal.. en als we dan toch bezig zijn.. hoe breed? Ik snap dat het afhankelijk is van hoe groot je paarden zijn.. nou in eerste instantie aan de kleine kant.. IJslander en Shetlander maar mochtooit een groter paard bijkomen wil ik niet hoeven verbouwen Hahaha! Ik hoor graag van jullie!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyza 21 jan 2017 - 7:59

Onze grootste schuilstal heeft geen deuren maar is gewoon helemaal open aan één kant, en daardoor ook meer dan hoog (en breed) genoeg.
De opening van onze kleinere schuilstal is wel lager, ik weet niet precies hoe laag maar ik moet een beetje bukken om mijn hoofd niet te stoten, dus in ieder geval lager dan 1,74 m knipoog . Mijn paarden (ijslanders) hebben daar geen enkel probleem mee.

Hoe hoog zijn de deuren van je koeienstal?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyza 21 jan 2017 - 8:09

Als een paard er maar met de schoft onderdoor kan, dan is het volgens mij goed. Hun hoofd doen ze wel omlaag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyza 21 jan 2017 - 19:43

De koeienstal kan ik rechtop doorheen lopen zonder dat ik het idee heb mijn hoofd te stoten.. ik ben zelf 177 cm dus de staldeur moet minimaal 180cm zijn. Dus de combinaties van jullie verhalen zegt mij dat het zeker hoog genoeg is. Een echte reus komt hier niet te wonen. Allereerst een Shetlander en IJslander en op termijn misschien een pensionada van 155cm (max). Het is natuurlijk ook maar een schuilstal en binnen is het zeker hoog genoeg. Maar ze moeten zelf wel goed in en uit lopen. We zullen ze misschien nog wel iets verhogen de deuropeningen want er moet nog een nieuw dak op.. maar het hoeft dus niet de 240 cm te zijn die ik overal lees.. gelukkig want dan zou het namelijk een mega verbouwing worden.

Super bedankt voor jullie snelle reacties weer! Ik blijf dit zo een fijn forum vinden! Ik ben niet een van de meest actieve leden maar lees heel graag mee. En na de zomer is mijn pp klaar.. en dan kan eindelijk op meer dingen antwoorden omdat ik eindelijk zelf weet hoe het is om een pp te hebben hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyzo 22 jan 2017 - 5:03

AC! schreef:
maar het hoeft dus niet de 240 cm te zijn die ik overal lees..

Nee, dat is zéker niet nodig! Ik denk dat Monique een goed punt heeft met minimaal ruim de schofthoogte van het paard.

Citaat :
Super bedankt voor jullie snelle reacties weer! Ik blijf dit zo een fijn forum vinden! Ik ben niet een van de meest actieve leden maar lees heel graag mee. En na de zomer is mijn pp klaar.. en dan kan eindelijk op meer dingen antwoorden omdat ik eindelijk zelf weet hoe het is om een pp te hebben hoera  

Dat zou leuk zijn AC want er is momenteel weinig belangstelling voor het forum; niet alleen dit forum, maar forums in het algemeen. Facebook lijkt dé grote favoriet van mensen om ervaringen en tips te delen, maar het grote nadeel van Facebook (vind ik zelf tenminste) is dat er geen structuur in zit, je daardoor nauwelijks oude topics terug kunt vinden, en daarom iedereen steeds weer dezelfde vragen stelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyzo 22 jan 2017 - 6:15

Nee klopt! Het is juist zo mooi dat je dingen hier ook terug kan lezen en dat als je een onderwerp minder interessant vind je die gewoon niet opent, terwijl je er op fb mee om je oren geslagen wordt. Ik heb een aantal jaar fb gehad maar ben ermee gestopt ongeveer een jaar geleden. In het begin miste ik het maar nu totaal niet meer. Dus ik blijf gewoon lekker fan van dit forum en blijf het ook zeker bezoeken.. hoewel ik niet heel consequent bezoek.. hoop ik de toekomst meer te kunnen posten. Overigens vindt ik weinig fora in paardenland leuk.. maar ik ben ook heel selectief in de paarde mensen die ik leuk vind hhaha.. om een lang verhaal kort te maken: ik blijf knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptydi 24 jan 2017 - 3:31

Ik vat het allemaal op als één groot compliment, dus: dankjewel aanbidding !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptydi 24 jan 2017 - 4:58

Ja dat moet je ook zeker doen! Zo is het precies bedoelt!!
Terug naar boven Ga naar beneden
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 6 feb 2017 - 23:56

Mijn paarden lopen momenteel door een normale 'mensen' deur de stal in. Dat gaat prima! Zelfs met een zadel op gaat dit goed. De merrie is 1.62m.

Inmiddels zijn wij bezig met het begin van de PP! Een stuk eerder dan verwacht, omdat mijn oude paard onverwachts bij mij terug gekomen is voor haar pensioen. Volgende week wordt de paddock aangelegd en daarna worden er 2 stallen geplaatst die gaan fungeren als inloopstal en eventueel als gewone box gebruikt kunnen worden als dit nodig is bij ziekte e.d. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptydi 7 feb 2017 - 3:20

Leuk Linda, succes met de werkzaamheden compliment ! Laat je binnenkort een paar foto's zien?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptydi 7 feb 2017 - 4:32

Wat spannend!! Heel veel plezier met plannen en uitvoeren! Ben benieuwd hoe t wordt!!

Dank je wel voor je deuren tip.. ik heb vertrouwen dat het wel gaat goedkomen met die deuren. Wij hebben inderdaad ook gewone mensen deuren hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
LindavanEverdink




Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 30-05-15
Leeftijd : 38
Woonplaats : Altforst

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptydi 7 feb 2017 - 4:35

Bedankt!
Ik hou jullie op de hoogte en ik zal wat foto's plaatsen (als ik nog weet hoe dat moet grijns )
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dierenbegrijpen.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyvr 12 mei 2017 - 1:57

AC! schreef:
Nee klopt! Het is juist zo mooi dat je dingen hier ook terug kan lezen en dat als je een onderwerp minder interessant vind je die gewoon niet opent, terwijl je er op fb mee om je oren geslagen wordt. Ik heb een aantal jaar fb gehad maar ben ermee gestopt ongeveer een jaar geleden. In het begin miste ik het maar nu totaal niet meer. Dus ik blijf gewoon lekker fan van dit forum en blijf het ook zeker bezoeken.. hoewel ik niet heel consequent bezoek.. hoop ik de toekomst meer te kunnen posten. Overigens vindt ik weinig fora in paardenland leuk.. maar ik ben ook heel selectief in de paarde mensen die ik leuk vind hhaha.. om een lang verhaal kort te maken: ik blijf knipoog
Hier ben ik het helemaal mee eens! Bij deze neem ik me voor om hier weer wat vaker te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 15 mei 2017 - 2:33

MoniqueBuu schreef:
AC! schreef:
Nee klopt! Het is juist zo mooi dat je dingen hier ook terug kan lezen en dat als je een onderwerp minder interessant vind je die gewoon niet opent, terwijl je er op fb mee om je oren geslagen wordt. Ik heb een aantal jaar fb gehad maar ben ermee gestopt ongeveer een jaar geleden. In het begin miste ik het maar nu totaal niet meer. Dus ik blijf gewoon lekker fan van dit forum en blijf het ook zeker bezoeken.. hoewel ik niet heel consequent bezoek.. hoop ik de toekomst meer te kunnen posten. Overigens vindt ik weinig fora in paardenland leuk.. maar ik ben ook heel selectief in de paarde mensen die ik leuk vind hhaha.. om een lang verhaal kort te maken: ik blijf knipoog
Hier ben ik het helemaal mee eens! Bij deze neem ik me voor om hier weer wat vaker te komen.

Leuk hoor, zulke trouwe 'aanhangers'. Misschien proberen wat meer mensen warm te krijgen voor dit forum, als jullie de kans krijgen glimlach ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Emptyma 15 mei 2017 - 5:51

Ja ik probeer al ernstig.. maar heb vooral mensen in mijn omgeving die heel traditioneel over paarden houden denken. Ik hoop dat als mijn eigen pp na de zomer af is ik wat meer mensen kan gaan interesseren voor het concept.. en dus het forum.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoe groot is jullie schuilstal? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe groot is jullie schuilstal?   Hoe groot is jullie schuilstal? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe groot is jullie schuilstal?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?
» Schuilstal
» schuilstal??
» Een schuilstal voor Helma?
» Positie schuilstal??

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: