Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuw Paddock paradise

Ga naar beneden 
+5
Saar
MarjoSophie
MoniqueBuu
Mai
Wieteke
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyvr 12 feb 2016 - 9:54

Ik heb in het midden van mijn wei een roundpen (alias heksencirkel) gemaakt, die met een kronkelpad links en een kronkelpad rechts verbonden is met het looppad dat rondom de wei loopt. Ik heb er 13 wilgen omheen gepoot, zodat er straks in de zomer altijd schaduw in de cirkel zal zijn. Tevens hebben de paarden dan wat te snoepen: de bomen zijn wel afgezet zodat ze niet bij de stam kunnen, maar uitstekende takken zullen wel bereikbaar zijn.

Op dit moment is de roundpen nog gewoon van gras dus ik gebruik hem als wei; je zou ook voor een zandbodem kunnen kiezen, dan is het gelijk een rolplek.

Ik heb het idee van de Viva Ranch gejat, die zitten ook op FB. Zit jij ook in die FB groep?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 14 feb 2016 - 23:28

Is zo'n kronkel pad niet onhandig om aan te leggen ?

Wilgen is wel een goed idee, weiland is heel erg open, er staat 1 boom (op een onhandige plek) absurd

Zelf wil ik de grond laten omzetten door de loonwerker, en laten aanrollen ,maar verder ga ik niet speciaal grond laten opbergen. (te kostbaar voor een huurstuk)

Ga zometeen eens proberen te tekenen, op pc lukt het helaas niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 14 feb 2016 - 23:56

Je hebt zelf al best veel leuke ideeën Marjo compliment !

Wat ik zelf het mooie vind aan een PP is dat je het lekker langzaam kan laten 'groeien' en dat alles niet in één keer hoeft. Als je de tijd neemt om je paarden te observeren in hun gedrag door de seizoenen heen, borrelen er gaandeweg vanzelf ideeën op die je op bepaalde plekken in het PP kan uitvoeren, zonder dat je er je hersens over hoeft te pijnigen glimlach . Zo is het bij mij tenminste gegaan. Je hoeft dan ook niet ineens gigantisch veel werk te verzetten want je doet alles stukje bij beetje en kunt dus ook de energie die je erin steekt spreiden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyma 15 feb 2016 - 10:18

Nou zo heel erg hard kronkelt het pad nou ook weer niet hoor grijns er zit gewoon een flauwe bocht in, in het linkerpad een bocht naar de ene kant, en in het rechterpad een bocht naar de andere kant, voor een speels effect.

Zat jij nou ook op zandgrond Marjo?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptydi 16 feb 2016 - 8:48

Hoe zie je dat precies kleine beetjes, liefst trek ik alles in 1 x eruit. absurd

Ja klopt ik zit op zandgrond, Maar heb wel (ik denk 2 wellen) in de weide.
1 halverwege links (daar is nu ook echt niet te doen) en helemaal achterin ook rechts.
Daar wil ik iets mee in de zin van of zand erop (uitgraven tot poel mag vrees ik niet)

Vind nog wel erg lastig om een tekening te maken.
Perceel is gewoon lang.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptydi 16 feb 2016 - 10:36

Gewoon tekenen met potlood en papier, dat vond ik uiteindelijk ook het handigste! Voor ik doorheb hoe zo'n tekenprogramma werkt heb ik al 10 x een plattegrond gewoon met de hand getekend. grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptywo 17 feb 2016 - 7:54

Ja ik wil via pc proberen de omtrek te tekenne, daaraan kan ik immers niks veranderen.
En die 100 x uitprinten :p dan tekenen maar

Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptywo 24 feb 2016 - 2:34

Ga neit bere snel maar tekening is gemaakt.

Ideeën jacht. Perceel is 35 breed vooraan. Achteraan 45 breed. En ong 340 m lang.
Vooraan is een klein huisje. Op de stenen paddock van ong 6 bij 8. Een looppas richting de wei. Een rijbak/paddock.
Genoeg ruimte. Nu nog uitwerken.
Ik heb nu pad heel saai rondom de weide. In midden loopt nu nog een draad. Deze zou ik graag verwijderen (indien dit ook mag)

Plan loopt nu ook dat er een grotere schuilstal komen van 10 bij 5 m.. (deze zou op de plek komen van stukje gras en afspuit plaats (naast de schuur)
Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 12733971_1118073394923535_3680626368927614189_n
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptywo 24 feb 2016 - 7:59

Ben benieuwd wat vinden jullie bij dit idee?
Dat frummeltje op het pad moet een bult zijn binnenpret
Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 12743560_1118110921586449_8376575309955489981_n
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptywo 24 feb 2016 - 8:10

Ik houd van eenvoud en vind je huidige PP prima en functioneel, maar je moet natuurlijk doen waar jij een goed gevoel bij hebt glimlach . Het heuveltje vind ik een leuke toevoeging.
Bedenk wel bij je nieuwe ontwerp dat je al die extra paden ook steeds zult moeten aflopen met mestruimen.
En nog een overweging: hoeft het land nooit bewerkt te worden door bv. een loonwerker? Denk aan maaien, bloten, doorzaaien e.d. Dan wordt het nl. met al die kleine stukjes wei heel lastig voor de loonwerker. Maar als je zeker weet dat dat nooit gaat gebeuren is het natuurlijk geen probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptydo 25 feb 2016 - 4:32

Ik vind zoals nu is niet fijn, ze lopen niet graag naar achteren, en ik hoop door deze speelse manier leuker te maken

Qua grond bewerking, de grond is toch al prut daar hoef ik het niet voor te doen.
De overbuurman wil wel keer voor mij grond bewerking doen(kleine trekker), en zelf wil ik volgend jaar trekkertje aanschaffen.
En dan is er prima te manoeuvreren over de stukjes grond.

Doel is hiermee ook,als er paarden komen te logeren, of in training blijft het voor beide partijen leuk om te lopen, zou redelijk makkelijk ea kunnen afsluiten zonder al teveel gedoe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptydo 25 feb 2016 - 23:45

MarjoSophie schreef:
Ik vind zoals nu is niet fijn, ze lopen niet graag naar achteren, en ik hoop door deze speelse manier leuker te maken

Heb je achterin wel voerplekken?

Citaat :
De overbuurman wil wel keer voor mij grond bewerking doen(kleine trekker), en zelf wil ik volgend jaar trekkertje aanschaffen.
En dan is er prima te manoeuvreren over de stukjes grond.

Nou, dan kun je je lekker gaan uitleven met het aanleggen van nieuwe paadjes glimlach ! Ik zou dan zelf bij jouw perceel wel eerder kiezen voor alleen diverse dwarspaadjes (evt. met wat slingertjes erin), dus van links naar rechts op jouw tekening, en geen paden van boven naar beneden (behalve de paden langs de buitenkant natuurlijk) omdat de weitjes anders wel vrij smal worden. Je perceel is immers maar gemiddeld 40 m breed. Als je over die breedte 3 paden hebt lopen van ieder bv. 2,5 m breed, zal ieder weitje nog maar zo'n 16 m breed zijn. Dat is ook voor een klein trekkertje met iets erachter best smal.

Citaat :
Doel is hiermee ook,als er paarden komen te logeren, of in training blijft het voor beide partijen leuk om te lopen, zou redelijk makkelijk ea kunnen afsluiten zonder al teveel gedoe.

Dat is inderdaad wel praktisch ja glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyvr 26 feb 2016 - 10:48

Ik heb nu geen voerplekken achterin, omdat dat niet te doen is, ik kan nu niks daar maken qua bevestiging en ik hou niet zo van hooi verspilling.

Doel is om van voorjaar/zomer wel op meer plekken te gaan voeren, ik hoef geen gras over te houden overigens.(op regen dagen wordt er gewoon vooraan gevoerd)

De reden is hiervoor dat nicky geen hooi eet wat verregend is. En gewoon dan echt weigert..
De kwaliteit grond/gras en alles is zo beroerd dat ze daar niks aan hebben.


Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyvr 26 feb 2016 - 12:37

MarjoSophie schreef:
De kwaliteit grond/gras en alles is zo beroerd dat ze daar niks aan hebben.

Maar dat valt toch te verbeteren met de juiste zorg en bemesting? Is wel een meerjarenplan maar is echt wel te doen hoor. Zou toch wel heel zonde zijn als je van al die grond geen wei kan maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 28 feb 2016 - 8:33

Marja schreef:
MarjoSophie schreef:
De kwaliteit grond/gras en alles is zo beroerd dat ze daar niks aan hebben.

Maar dat valt toch te verbeteren met de juiste zorg en bemesting? Is wel een meerjarenplan maar is echt wel te doen hoor. Zou toch wel heel zonde zijn als je van al die grond geen wei kan maken.

Klopt dat doen we ook zeker.
Maar ik voer vrijwel geen gras, Sophie krijgt er jeuk van, Nicky is gevoelig voor suikers(spierbevangenheid)
En Gerran, de fjord ach die zal er wel te dik van worden absurd
Ik wil wel graag gras houden, maar dan wel gezonde grassen.
We zijn nu al begonnen met kalk strooien, en binnenkort de mollen bestrijden..

En dan liefst PP opnieuw indelen en dan bijzaaien.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptywo 9 maa 2016 - 10:01

WOEHHHHH !!!! even een update.. Er is nog helemaal iks gebeurd.
Maar de kogel is wel door de kerk, alles mag eruit incl midden draad.

En ik zal vanaf een basis grote cirkel een aantal paden gaan uitzetten.
Maar voordat, ga ik informeren wat het kost om grond te laten omzetten.
Als die een niet AL te duur geintje wordt. Gaan we alles zwart laten maken !!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptywo 9 maa 2016 - 12:04

MarjoSophie schreef:
Maar voordat, ga ik informeren wat het kost om grond te laten omzetten.
Als die een niet AL te duur geintje wordt. Gaan we alles zwart laten maken !!

Wat is het doel daarvan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptydo 10 maa 2016 - 4:30

De kwaliteit van gras is 0, het is berg en dal.. Of meer de sallandse HeUvEl rug.. binnenpret
En dan helemaal nieuw vanaf 0 beginnnen, ik wil toch graag de paden zwart hebben.
Maar we gaan wel eerst informeren wat het kost.

Terug naar boven Ga naar beneden
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyvr 11 maa 2016 - 23:22

Nou de grond omzetten zou ik niet aan beginnen,
de kwaliteit verbeterd daar niet mee. Als je daar iets mee wil, zou ik beginnen met het nemen van een grond monster.
Als je de paden zwart wil hebt zou ik het eerder frezen( denk ook dat dat goed koper zal zijn)

En je plattegrond ziet er leuk uit, maar of het ook makkelijk werkt, vraag ik me af.
En ik kan je wel vertellen dat het toch verrekte handig is als je overal met de grote trekker bij kan.
Niet iedere ding met of voor de trekker past achter een miniding (denk aan, frees, voorlader etc,).
En het lijkt leuk om zelf een mini tractor aan te schaffen, maar vaak is dat een koopje omdat het een oudje is.
Maar ik moet zeggen ik ben heel blij dat ik een vent heb die handig is. want anders zou ik leeg gelopen zijn op dat gekke ding.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 13 maa 2016 - 3:37

Woensdag komt de loonwerker kijken..

Ik heb heel veel mensen gesproken, en er is al echt meer als 15 jaar niks aan de grond gedaan.
Er groeien planten die ik nog nooit in mijn leven gezien heb. absurd
Zoals er nu uit ziet gaan we daarom wel voor het omzetten, en het opnieuw zaai klaar maken.
Dan ga ik het PP uitzetten, ben nog steeds aan het tekenen,en ben dr nog neit uit haha.
En dan ga ik handmatig alles inzaaien.

Maar ik moet eerst mollen vangen, want die zetten de hele boel op de kop.
En van de week beginnen met leeghalen van de weide.. Er moeten 2 enorme bielzen uit..

Over een trekker, een kleintje die komt er wel in de toekomst.
En we weten ook al welke, nu nog even beetje sparen. compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 13 maa 2016 - 4:44

MarjoSophie schreef:
Ik heb heel veel mensen gesproken, en er is al echt meer als 15 jaar niks aan de grond gedaan.
Er groeien planten die ik nog nooit in mijn leven gezien heb.  absurd
Zoals er nu uit ziet gaan we daarom wel voor het omzetten

Dat lijkt misschien een logische gedachtegang maar is het niet. Juist het omzetten van grond zorgt vaak voor een explosie aan onkruidgroei. De grond zit nl. standaard tjokvol met slapende onkruidzaden, die tot leven komen als de grond bewerkt/verstoord wordt, bv. geploegd of omgezet. Je ziet dat ook bij het inzaaien van een nieuw perceel grasland; ook dan wordt de grond verstoord omdat er snedes in gemaakt worden waarin het zaad komt te liggen. Het gevolg is bijna altijd dat er veel onkruid mee opkomt met het gras. Dus wat betreft het voorgenomen omzetten om onkruid kwijt te raken: 'bezint eer ge begint!' want je kunt wel eens precies het tegenovergestelde veroorzaken van wat je wilt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 13 maa 2016 - 8:26

Okee van die kant had ik het niet bekeken.
Zijn wel dingen die ik even ga meenemen, als de loonwerker komt.

Had inzaaien ga ik met de hand doen(of met een kleine loop wagen)

Ben dan wel benieuwd hoe het dan aan te pakken.
Het land is echt een maanlandschap, om je nek te breken. Ik vind het zelfs voor de paarden nu gevaarlijk worden.
Overal enorme gangenstelsels door de mollen. Diep gaten die zijn ontstaan.
Bij het middedraad is een berg ontstaan die op sommige plekken wel 50 cm hoog is(door de mollen)
Er zijn plekken waar de mollen elke keer hun gang hebben kunnen gaan, en de berg werd steeds hoger en hoger. Hierop groeit weer gras..
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 13 maa 2016 - 10:54

Van die mollenbergen heb ik hier ook, een stuk of 3. Ik zit er niet mee.
Eentje zat vlak bij een boom, die heb ik uitgegraven en er tea tree olie in gedaan, daar hielden de mollen niet van. Toen is die berg een jaar weggebleven. Onlangs begon hij toch weer te groeien dus dat grapje moet ik nog een keer herhalen.

Ook heb ik een konijnenhol in de paddock, dat heb ik al zo vaak dichtgegooid maar elk jaar gebruiken de nijnen dat weer als kraamkamer (en dat de kat altijd al hun jonkies opeet, lijken ze maar niet te onthouden...). Ik ben niet bang voor gaten, de paarden kijken wel uit waar ze lopen.
Met een kudde met jonge of erg onstuimige paarden zou ik het wel anders vinden. Maar met mijn twee kalm-aan-paarden ben ik niet bang. glimlach

Verder heb ik niet zoveel zinnigs toe te voegen; ik heb geen ervaring met het verbeteren van het weiland, hier laat ik alles lekker zoals het is... Het is geen superweiland maar goed genoeg voor Atli die alles in zijn eentje moet kort zien te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyzo 13 maa 2016 - 23:25

Wij hebben ook vaak en veel last van mollen, vooral in de wei achter het bos. Er zijn wel periodes geweest dat er per dag 30 molshopen bij kwamen... Manlief zet mollenklemmen; niet echt mijn ding maar hoe het anders moet weet ik ook niet. Ik heb verschillende malen gehoord dat als je een mol levend vangt (daar zijn ook speciale vallen voor) en ergens anders weer uitzet, ze toch weer zo terug zijn. En waar zou je ze uit moeten zetten? Bij een ander in de tuin/wei??
Wij willen ze weg hebben omdat we, zeker met een stokoud paard, echt geen gaten overal in de grond willen hebben. Bovendien hooien we van eigen land en komt ons hooi stampvol met zand te zitten als we de molshopen laten liggen. Omdat je nooit alle hopen weg kan krijgen, zeker niet als het gras hard aan het groeien is voordat het gehooid wordt, zit er sowieso altijd al meer zand in ons hooi dan ons lief is. Het zal dus wel klemmen plaatsen en molshopen uit elkaar harken blijven...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Emptyma 14 maa 2016 - 0:30

Ja ik ben het met het omzetten van de grond ook eens met Marja,
Ik zou er niet aan beginnen. vaak haal je veel meer ellende op je nek.
En voor de mollen zou je misschien eens rond kunnen vragen of er iemand in de buurt fretten heeft.
Er zijn mensen die zo op ''mollen jagen'' en anders zou ik toch wat klemmen aanschaffen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
Gesponsorde inhoud





Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw Paddock paradise   Nieuw Paddock paradise - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw Paddock paradise
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» paddock paradise op fb
» Een paddock paradise in Italië
» Plattegrond Maurits Paddock Paradise
» oud paard in paddock paradise
» Mijn Paddock Paradise under construction

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: