Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Temba's PP's plattegrond deel 1

Ga naar beneden 
+3
marion
Marina
Temba
7 plaatsers
AuteurBericht
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyzo 7 maa 2010 - 9:04

Temba's PP's plattegrond deel 1 Paddockparadijsdeel1

Kleine uitleg... aangezien er geen paarden in getekend zijn nu :<. 1 groep: de twee merrie's staan nu in de rijbak met voerbak en water. 2e groep heeft het pad, 2e paddock en longeercirkel (geloof dat ik die vergeten ben te benoemen, maar die zullen jullie wel snappen he? denken ).
En de wei heb ik niet groen kunnen kleuren absurd .
Vind dit al een mooie schets zo voor het eerst in paint gemaakt.
Hopelijk snappen jullie het zo een beetje..

Er komt nog een pad van de longeercirkel naar de bak vanaf de voorkant (dus onderkant van de tekening) en dan kunnen ze met zn alle bij elkaar en rondjes lopen maar! hoera

De oude mesthoop gaat uiteindelijk ook echt weg (is al bijna opgegeten door alle pompoenen van afgelopen jaar!) zodat ik de andere behoud.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyzo 7 maa 2010 - 22:04

Leuk Temba!!
En dit is een halve hectare?
Je zou het pad dat nog moet komen ook deels langs de rijbak kunnen laten lopen, dan blijft het pad open als je daar bezig bent met les enzo. Oja, en langs je longeercirkel, of wou je ze daar doorheen laten lopen?
Wat een goede oplossing zo hè?
Hartstikke duidelijk overigens hoor. Goed idee, je mesthoop laten opeten door pompoenen compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 8 maa 2010 - 1:40

Het is duidelijk hoor, ziet er goed uit.
Werkt dat echt, pompoenen op de mesthoop? Verdwijnt je mesthoop daarvan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 8 maa 2010 - 2:49

En weer een plattegrond erbij hoera, iedereen krijgt de smaak te pakken! Ik smul ervan lekker.

Temba schreef:
Vind dit al een mooie schets zo voor het eerst in paint gemaakt.
Hopelijk snappen jullie het zo een beetje..

Ja hoor Temba, het is heel duidelijk compliment.
Het voer en het water lekker ver uit elkaar, laat ze maar lopen die poownies knipoog! Wat zijn de donkerbruine rondjes/ovaaltjes? En hoe groot is het totale perceel?
Ik zou inderdaad - wat Marina al zegt - het pad ook nog langs de bak door laten lopen, zodat je geen 'doodlopende weggetjes' krijgt als de bak dicht is wanneer je erin aan het werk bent.

Waarom was het ook weer dat alle paarden nog niet bij elkaar staan? Kennen ze elkaar nog niet goed genoeg?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 8 maa 2010 - 5:36

Bruine ovale rondjes zijn bomen (ook vergeten erbij te vermelden).

Ze mogen gewoon door de roundpen (longeercirkel). Dat ene uurtje in totaal in de week zullen ze niet zo dood aan gaan lijkt me hihi.
Een pad langs de rijbak is opzich wel een goed idee anders stopt het en staan ze daar straks met zn 3en stil en kunnen ze niks (ik zie het al voor me!)

Het perceel is ongeveer een half hectare geloof ik. De eigenaar weet het ook niet behalve dat alles bij elkaar 1 hectare van hem is. Wat ik huur is het grootste perceel glimlach.

Ik heb heel even groepjes omdat het trainingspaard nog even kan wennen aan alles. Ze staat er net zo lang als dat het eerste pad gemaakt is (een weekje dus).
Daarbij vind ik het net te weinig ruimte voor ze om echt aan elkaar te laten wennen (ik wil geen paard die klem gezet wordt in het pad).

Pompoenen (in mijn geval een gem quash ( afrikaans pompoen soort)) verteren errug goed op mest! Ik had op een gegeven moment niet meer genoeg familie, kennissen en vrienden om ze aan uit te delen zoveel waren het er!
Daarbij was het nog maar de vraag of deze soort wel in nederland gingen groeien... Ik kan je wel zeggen.... Ze groeide als kool! (onee als pompoenen natuurlijk! :< )
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 8 maa 2010 - 9:19

Temba schreef:
Bruine ovale rondjes zijn bomen (ook vergeten erbij te vermelden).

Pompoenen (in mijn geval een gem quash ( afrikaans pompoen soort)) verteren errug goed op mest! Ik had op een gegeven moment niet meer genoeg familie, kennissen en vrienden om ze aan uit te delen zoveel waren het er!
Daarbij was het nog maar de vraag of deze soort wel in nederland gingen groeien... Ik kan je wel zeggen.... Ze groeide als kool! (onee als pompoenen natuurlijk! :< )

** heb je toevallig zaadjes over gehouden?? wow
Dan houdt ik me aanbevolen....

Groetjes
helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 8 maa 2010 - 23:50

De plattegrond ziet er goed uit Temba!
Ik ben heel benieuwd hoe jouw paarden het zullen gaan vinden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyzo 28 maa 2010 - 23:51

Kleine update:

Het 2e pad is met prikpaaltjes gemaakt zodat de paarden gezellig met zn allen rondjes kunnen rennen..
Een enorme lol en af en toe wat heerlijke dolle minuten zijn het resultaat..
Geen verveling meer! Ze zijn een stuk actiever dan ik van ze gewend ben.
Soms denderen ze met zn 4e naar de waterbak of zie je een ander heel rustig het andere pad nemen.. Ze beslissen dus echt waar ze zelf zin in hebben..

Wat een heerlijk gezicht. Ik ben dus nog steeds blij met het besluit hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 29 maa 2010 - 0:27

Wat geweldig om te lezen Temba compliment ! Wat heerlijk dat de paarden zo genieten en veel meer actief zijn.
Daar kan je echt uren naar kijken hè grijns !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 29 maa 2010 - 0:41

Temba schreef:
Wat een heerlijk gezicht. Ik ben dus nog steeds blij met het besluit hoera
En dat gevoel gaat nooit over Temba glimlach! Tenminste... bij mij niet grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptyma 29 maa 2010 - 2:23

Leuk te lezen dat het zo'n succes is, Temba.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptydi 30 maa 2010 - 6:01

Helaas weinig tijd om echt op het forum verder te lezen.

Het zijn toch wel andere paarden aan het worden al zeg ik het zelf. Mijn gekke merrie is en blijft de baas natuurlijk maar ze is echt een stuk minder gemeen! Eerst kwam ze echt met oren in haar nek al achteruit denderend richting de rest wanneer ZIJ daar wilde gaan eten.. Nu loopt ze er rustig op af... 1 oor gaat plat en de rest rent desnoods vrolijk een rondje over de paden! De takken liggen er nog aangezien het zo'n succes is knipoog.

En tsja ik neem aan dat het gevoel niet weg gaat inderdaad! En anders maken we toch weer een nieuw bedenksel? grijns.... dat is het leuke er van... dingen weg halen en nieuwe toevoegen om dat extra's te krijgen voor ze..
De verveling is tot nu toe niet gezien... en ach anders lopen we toch met zn 4e achter onze menselijke leider aan om te kijken of die nog wat lekkers heeft????? :<
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptydi 30 maa 2010 - 7:11

Ook in onze kudde van zeven is er nog nooit zoveel harmonie geweest als in het PP. Heerlijk toch glimlach?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Neel

Neel


Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 27-04-10
Leeftijd : 67
Woonplaats : Noordholland

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptywo 28 apr 2010 - 0:11

hey Temba, leuk jij ook hier en ook een pp. Ook ik heb ondervonden dat onze paarden veel beter met elkaar omgaan sinds we het pp hebben. Ze zijn toch meer in balans..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.prydi.nl
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptywo 28 apr 2010 - 3:28

Ha ik las net je voorstel bericht.

Ja Vooral in mijn geval bij het gezellige drakenstein genaamd Nös. Die kon af en toe zo heerlijk zich te lopen vervelen waardoor ze alle paarden heel vervelend weg kon schoppen zonder echte reden (niet zichtbaar voor mij in ieder geval)
Of dat ze de omheiningpalen kapot vreet... Gewoon omdat mevrouw daar gewoon zin in had.... En dan er erg lief en onschuldig bij te staan kijken.... absurd

Nu is dat wel even andere koek! Geen verveling gezien tot nu toe. Ze maken echte keuzes of ze rechts of links om van voerbak naar waterbak lopen.
En geen pesterijen meer compliment . Dus nu zijn ze allemaal weer lief! knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Emptywo 28 apr 2010 - 3:31

helma schreef:
Temba schreef:
Bruine ovale rondjes zijn bomen (ook vergeten erbij te vermelden).

Pompoenen (in mijn geval een gem quash ( afrikaans pompoen soort)) verteren errug goed op mest! Ik had op een gegeven moment niet meer genoeg familie, kennissen en vrienden om ze aan uit te delen zoveel waren het er!
Daarbij was het nog maar de vraag of deze soort wel in nederland gingen groeien... Ik kan je wel zeggen.... Ze groeide als kool! (onee als pompoenen natuurlijk! :< )

** heb je toevallig zaadjes over gehouden?? wow
Dan houdt ik me aanbevolen....

Groetjes
helma

Pompoenzaadje kun je overal halen. In mijn geval afgelopen jaar had ik die uit Zuid afrika zelf mee genomen. Nu hoop ik dat er genoeg zaadjes in de overgebleven mesthoop zitten.
Daarnaast heb ik nu een soort experiment om te kijken welke groente er nog meer op een mesthoop verteren.... Zelfs meloenen en aubergines zaadjes hebben we er nu op gedaan om maar gewoon even te kijken wat het doet..
Ik hou jullie dus op de hoogte als ik meer weet knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Gesponsorde inhoud





Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Temba's PP's plattegrond deel 1   Temba's PP's plattegrond deel 1 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Temba's PP's plattegrond deel 1
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dit is mijn landje
» Op een kleine weide (manege) een PP
» Plattegrond Rodastodum
» Plattegrond van de toekomstige PP
» Marja's PP-plattegrond

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: