Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuwe plattegronden van mijn PP's

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyvr 13 feb 2015 - 1:10

Het werd hoog tijd om weer eens wat recente plattegronden van mijn PP's te maken en plaatsen glimlach !

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Foto720-HB73IXJ7
Overzicht ligging beide percelen

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Foto720-BFJGSGUN
Het PP achter ons huis.

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Foto1k0-QB7CU3S3
Het PP achter het bos; deze is zonder toeters en bellen: gewoon paddocks, wei en track.


Laatst aangepast door Marja op za 14 feb 2015 - 11:56; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Annamarie

Annamarie


Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 17-09-14
Leeftijd : 55
Woonplaats : Biggekerke

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyza 14 feb 2015 - 5:32

Wat een mooie rechte kavel heb jij! Heerlijk! En leuk je moestuin tussen de paarden, heb je toch zeker wel een goede afrastering nodig? Anders helpen je paarden misschien met oogsten van de sla e.d. grijns
Weet je ongeveer hoeveel meter track je hebt? Ziet er in ieder geval super uit, paarden kunnen in de zon, uit de zon, in de wind, uit de wind, net wat ze willen. Heerlijk zo'n paradijsje!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.westerntrailzeeland.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyza 14 feb 2015 - 6:04

Héél gaaf! En exra leuk dat ik weet hoe het er in het echt uitziet. glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyza 14 feb 2015 - 8:31

Natural Horsetrainer schreef:
Héél gaaf! En exra leuk dat ik weet hoe het er in het echt uitziet. glimlach

Ja, jij bent echt een bofkont Marja hilarisch ! Alleen het pad tussen de fruitbomen door was er toen nog niet denk ik. Dat vind ik zelf wel een mooie verbetering in vergelijking met hoe het daarvoor was.

Annamarie schreef:
Wat een mooie rechte kavel heb jij! Heerlijk! En leuk je moestuin tussen de paarden, heb je toch zeker wel een goede afrastering nodig? Anders helpen je paarden misschien met oogsten van de sla e.d. grijns
Weet je ongeveer hoeveel meter track je hebt? Ziet er in ieder geval super uit, paarden kunnen in de zon, uit de zon, in de wind, uit de wind, net wat ze willen. Heerlijk zo'n paradijsje!

Ja, de moestuin is goed afgezet hoor, met kastanje hekwerk en daar nog stroomdraden langs, dus geen traktaties voor de paarden glimlach .

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Foto800-VZUIM7KX

We hebben toevallig vandaag het pad langs de moestuin aangelegd en geopend. Grappig hoor, staan er ineens 8 paarden te grazen op een stukje pad van 20 m lang. De reden waarom ik dat pad wilde is dat de paarden er nu voor kunnen zorgen dat er geen gras meer door de afrastering van de moestuin naar binnen komt groeien grijns (zoals je op de foto ziet aan de linkerkant).

Het is inderdaad ideaal dat de paarden in ons PP overal uit de wind en regen kunnen staan. Aan de linkerkant van de plattegrond grenst het PP aan een bosperceel en vooral in de hoek links bovenin is het meestal heerlijk beschut (tenzij de wind uit het oosten komt, maar dat is niet zo vaak) omdat het bos daar ook nog een helling heeft, die als een soort wal om die hoek heen ligt.
Het is ook altijd grappig om te zien dat de paarden bij verschillende windrichtingen en weersomstandigheden de voorkeur hebben voor verschillende plekken.

De track van dit PP is in totaal ongeveer 600 m lang. De wei in dit PP is iets meer dan 0,5 ha.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyza 14 feb 2015 - 10:24

Wow wat een sjiek hekwerk om je moestuin!
Het valt me wel op, dat er weinig 'moes' en veel 'tuin' is, oftewel: best veel ruimte met houtsnippers in verhouding tot de moestuinbakken. Waarom is dat? Ik denk dat je er met een kruiwagen doorheen wilt kunnen maar de ruimte daarvoor lijkt me nogal royaal bemeten of zie ik dat verkeerd? Het ziet er wel supernetjes en overzichtelijk uit zo! glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyza 14 feb 2015 - 11:39

Natural Horsetrainer schreef:
Het valt me wel op, dat er weinig 'moes' en veel 'tuin' is, oftewel: best veel ruimte met houtsnippers in verhouding tot de moestuinbakken. Waarom is dat? Ik denk dat je er met een kruiwagen doorheen wilt kunnen maar de ruimte daarvoor lijkt me nogal royaal bemeten of zie ik dat verkeerd? Het ziet er wel supernetjes en overzichtelijk uit zo! glimlach

Ik vind dat ook wel als ik deze foto zie Marja, maar het is op de een of andere manier toch een beetje gezichtsbedrog want als ik zelf tussen de bakken sta, ziet de verhouding bakken / overige ruimte er een stuk evenwichtiger uit. Misschien een beetje groothoekeffect van de camera of zo? Ik wil er inderdaad met een kruiwagen tussendoor kunnen en heb daarvoor overal zo'n 90 cm breedte vrijgehouden. Zou iets smaller hebben gekund maar 't is eigenlijk wel fijn zo.
Misschien dat ik er binnenkort aan de uiteinden van de driehoek nog twee bakken bij ga zetten.
(Op de grond liggen trouwens geen houtsnippers maar stukken boomschors, die veel minder snel wegrotten.)

Ik ga nog wat plattegrondfoto's aan mijn eerste post toevoegen glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyza 14 feb 2015 - 23:17

Ja soms kunnen foto's de boel aardig vertekenen.
In elk geval heb je wel een hele sjieke en onderhoudsarme moestuin zo, gaaf hoor!

En al die wilgen... hmmmm dat maakt jaloers!!!
Ik heb verschillende keren wilgen geprobeerd te stekken maar ze gingen allemaal dood. Vorig jaar kreeg ik een gewortelde stek van een krulwilg van een vriendin,en die lijkt het tot nu toe wel te doen.
Maar ik wil er nog veel meer! Misschien dat deze krulwilg, die zich hier kennelijk wél goed voelt, wél laat stekken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyzo 15 feb 2015 - 1:02

Wat een superduidelijke foto's met die lijntjes en legenda er gelijk in verwerkt!

Dit jaar wil ik de track eens wat meer gaan 'aankleden'. Sinds Dibble's hoefbevangenheid van vorig jaar heeft zij genoeg aan het gras dat op de paden groeit, dus komt zijn eigenlijk helemaal niet meer in de wei. Dus dat is een extra motivatie om de track wat afwisselender te gaan maken met bijv. struiken of bomen langs de binnenafrastering. Hondsroos leek me erg leuk, maar nou las ik laatst ergens dat die niet goed tegen vocht kunnen. Dat is een beetje jammer, want de binnenwei is in de wintermaanden net een moeras. Wilgen doen het daarentegen wel erg goed hier, dus ik hoop dat mijn ouders dit jaar weer hun wilgen moeten knotten knipoog .

Mooi trouwens, die grove stukken boomschors! Aan een zijde van mijn achtertuin heb ik die grove boomschorsstuken tussen schanskorven zitten, als schutting. Dat geeft een leuk contrast, doordat het strak maar toch natuurlijk oogt. Na 3 jaar zijn de stukken wel iets grijzer geworden, maar ze houden zich toch prima!

Hier is trouwens ook de windrichting duidelijk af te lezen aan waar op het pad de pony's het meest staan. Het is sinds vorige week trouwens ook heel goed te merken dat de kleipaden weer iets beter begaanbaar beginnen te worden. De pony's zijn nu al weer veel meer op zoek naar grasjes op die paden. Blijkbaar hebben ze ook het voorjaar al in de bol, want gisteren ging zelfs die luie Dibble zonder duidelijke aanleiding in galop door het baggerpad grijns .

Worden jullie trouwens ook zo blij als je nu 's ochtends en 's avonds al veel meer vogeltjes hoort kwetteren? Ik kom dan al helemaal in de voorjaarsstemming!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyzo 15 feb 2015 - 12:49

Wieteke schreef:
Worden jullie trouwens ook zo blij als je nu 's ochtends en 's avonds al veel meer vogeltjes hoort kwetteren? Ik kom dan al helemaal in de voorjaarsstemming!

JAAAAA, IK OOK hoera !! Werd er helemaal happy van afgelopen week, ik kon het voorjaar bijna vóelen!

Leuk dat je je track wat meer gaat 'aankleden' compliment !

Natural Horsetrainer schreef:
Ik heb verschillende keren wilgen geprobeerd te stekken maar ze gingen allemaal dood.

Dan is het waarschijnlijk bij jou te droog voor wilgen; bij ons gedijen ze alleen aan de kant van de beek. We hadden ze in eerste instantie ook langs de andere kant (waar de weg loopt) geplant, maar daar gingen ze allemaal dood. Het is daar iets hoger en droger dan langs de beek en er lag ook nog een droge greppel langs, dus er was nauwelijks water te halen voor ze. Wilgen willen graag natte voeten!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Emptyma 16 feb 2015 - 4:59

Ja ik weet dat wilgen graag vocht hebben, en het is hier inderdaad vrij droog.
Toch kan ik niet laten om het te proberen want een paar wilgen lijkt me zo fijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Gesponsorde inhoud





Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe plattegronden van mijn PP's   Nieuwe plattegronden van mijn PP's Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwe plattegronden van mijn PP's
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)
» Mijn nieuwe hooibak is klaar!
» Hier is-t-ie! Mijn nieuwe PP-film!
» Mijn nieuwe bospad is (bijna) klaar!
» Mijn Drieling naar een nieuwe plek!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: