Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

cushing...................

Ga naar beneden 
+5
Annamarie
Mai
Jasia
Natural Horsetrainer
Joyce
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

cushing................... - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: cushing...................   cushing................... - Pagina 3 Emptydo 27 nov 2014 - 3:51

yep goed begrepen, dan kan je heel goed al dan niet tijdelijk stoppen, maar of je kruiden dan helpen is moeilijk aan te geven omdat er dan al een soort van rust is zeg maar.
Bij het geven van kruiden duurt het langer voordat je effect ziet omdat het een meer natuurlijker proces is. Voordat ik hier verschil merkte was ik toch wel wel ruim 2 maanden verder. te meer ook omdat ik heel langzaam moest opbouwen omdat meneer vrij kieskeurig is in eten.
hij vond het niet lekker en moest dus heel langzaam aan het smaakje laten wennen en daarna was het wel min of meer o.k maar moest wel anijszaad toeveogen om het binnen te krijgen. vergat ik het kwam het ook niet binnen.

verschil zag en zie ik voornamelijk in zijn vacht en beweging. Die zijn inmiddels o.k naar gezien leeftijd.
Alleen zijn energie is zeeeeer laag te noemen en die krijg ik nog steeds niet zoals ik hem ken zeg maar. Daar moet ik nog steeds iets voor vinden.
ook de bespiering loopt gigantisch terug, enorme hangbuik en de rugspieren zijn zo goed als verdwenen, laatste maanden ging het enorm hard.
schrok er zelf van, staat nu tijdelijk op agrobs senior omdat hij het op hooi en gras niet red. Hij trekt nu sinds een week of 2 weer bij. thans...
er zit een klein beetje verbetering in.
Hij doet nu over een volle schep van dit spul ong 1 uur, ik maak het nat tot een soort van dikke soep.
Daarna staat hij nog 1 uur extra aan het hooi en gaat daarna terug de wei in bij de andere ponys om daar verder te eten maar dan weer via hooinetten.

het mooie is dat ze er nu geen brokken meer van maken maar het los in de zakken doen, dit scheelt enorm veel aan het suiker gehalte. dit is daardoor vlg hun beschrijving onder de 10 % dus gelijk aan hooi wat ik nu geef. Dus acceptabel voor IR paarden.
Alleen wel jammer dat er wederom een hoog ijzer gehalte in zit, maar ja dat zal nu wel eenmaal in de grond daar zitten en worden opgenomen door de grassen en kruiden aldaar. Dit compenseer ik wel weer door toevoegingen.
dat is altijd een heel gepuzzel....

je hebt gelijk hoor eerst aan jezelf denken. als prascent werkt vooral geven! :-)
Terug naar boven Ga naar beneden

cushing...................
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gezondheid en verzorging-
Ga naar: