Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Modderpoelen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Sussie

Sussie

Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 40

Modderpoelen Empty
BerichtOnderwerp: Modderpoelen   Modderpoelen Emptyzo 6 jul 2014 - 9:17

Ik kwam dit stukje vandaag tegen:

Stukje dierenbescherming

Hierin staat een nieuwe wetsaanpassing met betrekking tot het houden van paarden in modder en drassige weiden.

Nu is het bij mij in de paddock altijd na een bui erg nat. Hier hebben we in de winter een vrachtwagen zand op gegooid, omdat het echt een modderpoel was. Maar ja helemaal voorkomen kun je modder niet.

Wat zeggen jullie hiervan?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55

Modderpoelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modderpoelen   Modderpoelen Emptyzo 6 jul 2014 - 22:11

Ik heb het ook gelezen, en dan denk ik gelijk: wat willen ze dan? Als je nu eenmaal een stukje grond hebt, wat lang nat blijft? Moet je je paard dan maar op stal zetten? En dan nog het liefst eenzame opsluiting zeker?

Volgens mij is het niet het modderige stuk grond wat de trieste aanblik soms geeft, maar kijk eens naar het paard zelf! Hoe ziet die eruit? Je kunt dit soort zaken NIET in zulk soort regeltjes vangen.
http://www.twas-tweerd.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Modderpoelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modderpoelen   Modderpoelen Emptyma 7 jul 2014 - 4:54

ik denk dat ze de grote uitzonderingen hiermee willen opvangen. Er zijn nu diverse malen problemen geweest bij mensen waar paarden vrijwel continue in de bagger stonden met tevens en dikke laag mest er doorheen.
Deze mensen konden niet aangepakt worden omdat er nergens in de regelementen staat dat paarden droge ondergrond moeten hebben.
Als jij na een regenbui een natte wei hebt is normaal, dat dit water dan 3 dagen weer weg is (en dit is al vrij lang) doen ze niet moeilijk.
Maar staat er na bijv 3 maanden nog steeds water op zonder droge plekken ja dan kan je een opmerking verwachten.

Denk dat je het wat ruimer moet lezen. Er staan nog veel meer dingen in die dit soort opmerkingen teweeg brengen ;-)
Alleen het stuk opstal staan zonder contacten met andere paarden etc is nog niet aangepakt. Daar doen ze nog niets mee.
Hopelijk gaat dat nog komen....

Maarrrrrr....leuke regeltjes....wie doet de controle??? na al die bezuinigingen zijn er weer heel wat van dit soort mensen weg gehaald.
Dus ja....je kan wel iets bedenken maar geen handhaving dan heb je er nog weinig aan
jannekevedder

jannekevedder

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42

Modderpoelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modderpoelen   Modderpoelen Emptydo 17 jul 2014 - 19:49

Dat laatste schoot ook direct bij binnen Inge.
Wie doet de handhaving???
Gesponsorde inhoud

Modderpoelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Modderpoelen   Modderpoelen Empty

Modderpoelen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Media-
Ga naar: