Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 ons paradijsje

Ga naar beneden 
+5
Joyce
Petra_
MoniqueBuu
Mai
árangur
9 plaatsers
AuteurBericht
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyza 19 apr 2014 - 21:50

Gisteren heb ik wat foto's gemaakt van het PP met mijn mobiel, even kijken of ik ze erop krijg hier.
kwaliteit is niet best, sorry...

de wei (nogal erg groen, mogen ze maar beperkt op in deze tijd vh jaar)
ons paradijsje 10177435_646694462068886_5505157909713122466_n

je wordt vanzelf vindingrijk, wanneer de lammetjes met de draad aan de haal gaan 's nachts (héle rol was afgerold...  shock )
ons paradijsje 10153059_646694505402215_2690709442415801438_n

Mellon op het 'bospad' met een van de zwevende hooinetten
ons paradijsje 10178034_646694558735543_8058610854142434051_n

Leysingi ook op het bospad
ons paradijsje 1959235_646694598735539_2194744733183688986_n

de roundpen, ze kunnen hier ook leuk omheen lopen, zo maak je 2 in 1
ons paradijsje 10011274_646694645402201_9203605251734360522_n

eten uit de hooibak
ons paradijsje 10273913_646694685402197_1546548318859102760_n
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyza 19 apr 2014 - 22:50

Hee wat leuk Renske, om eens wat meer van jouw stekkie te zien glimlach! Vooral het bospad ziet er leuk uit, ik vind het altijd zo sfeervol als er bomen staan.
Ik ben wel verbaasd dat jullie paarden zomaar achter dat ene draadje blijven. Mijn ijslanders zouden daar zeker weten zo onderdoor floepen, het gras op ja !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyzo 20 apr 2014 - 0:09

Ik stoor me absoluut niet aan de kwaliteit van de foto's. Geniet alleen maar van de sfeervolle plaatjes, dat we op deze manier even van jouw plekje en kudde mee mogen genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyzo 20 apr 2014 - 2:20

Ja, ik denk wel dat ze binnenkort even in de boomgaard moeten om daar te grazen zodat het weer een stuk kaler is. Nu is het wel erg 'uitnodigend'. op de oranje draad in de wei staat zelfs geen stroom, en ook daar blijven ze (nog wel) achter staan.... Árangur was ijslandse stroom gewend en ging nog niet over een draadje heen dat op de grond lag, en Merle is niet zo'n fanatieke eter, en blijft er ook achter. Leysingi en Mellon lijken vooralsnog ook goed opgevoed, ik hoop dat dat zo blijft.... en anders moeten we iets anders bedenken.

het bospad is super. Het is eigenlijk alleen maar een verzameling bomen, waar ik de draad langs gezet heb. nu nogal ruim, vanwege 'de nieuwe'
door het 'bos' loopt ook een soort pad, de bomen staan niet helemaal evenredig verdeeld en we hebben wat weggekapt, dus ze kunnen daar ook rondlopen.
Bij nat weer is helaas dit alle niet bruikbaar, dan zijn ze veroordeeld tot een zandpaddock van ongeveer 10 bij 20 m en de inloopstallen. Overdag zetten we ze dan wel op de wei, omdat die vrij groot is is het niet zo erg als het ietsje vertrapt wordt, er is toch gras teveel.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Petra_




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 10-03-14
Woonplaats : Westerwolde

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyzo 20 apr 2014 - 4:48

Wat een leuke plek voor de paarden! Vooral het bospad vind ik erg leuk, lijkt me zo gaaf voor de paarden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.permicavallo.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyzo 20 apr 2014 - 20:47

leuke foto's zeg! Dank voor het plaatsen, ik vind het er erg leuk uitzien en ben ook verbaasd wat betreft dat ene draadje glimlach
dat werkt hier bij de meeste ook niet voldoende.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyma 21 apr 2014 - 22:53

Wat een lekker plekje heb je zeg! Ziet er leuk uit..

Vind het ook wel erg knap dat ze achter dat draadje blijven, waar maken ze zulke paarden, hahaha?
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 2:26

Leuke foto's! Inderdaad een mooi bospad. Ik wil ook nog steeds graag wat bomen in mij wei/op de track.

Maarreh... wat bedoel je met IJslands stroom? Een flinke dosis?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 3:49

Nou ik heb in ijsland wel eens een stroom draad aangeraakt (en daar hebben ze geen stroomdraad maar zetten ze prik op zo'n gladde ijzerdraad, tenminste in de regio waar ik werkte) en dat is niet grappig...... ik heb echt even een paar minuten plat gelegen  shock  alle mensen wat een klap stond daarop. Dus tja ik zou als paard inderdaad een leven lang geen draadje meer aanraken, als ik daar een tik van had gekregen. Ik bleef er in elk geval daarna verre van, dan maar omlopen en bij de 'poort' erdoor, maar onder of overheen heb ik daarna niet meer geprobeerd....

zal wel niet overal hetzelfde zijn, hoor ook van uitbrekers daar. maar waar ik werkte en waar árangur vandaan kwam was de stroom in elk geval goed geregeld, zelfs al zagen de hekken er nog zo krakkemikkig uit....

misschien geven wij de paarden teveel te eten!? ik weet niet maar ze blijven er gewoon achter hoor. Ze hebben over dag weidegang en op het pad hebben ze elkaar, en slowfeeders, en bomen, en zandpaddock, en moeilijk bereikbare likstenen. misschien afleiding genoeg? geen idee. hoop dat ze erachter blijven. anders moet ik meer draad gaan kopen  grijns 
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 8:03

Ik wordt nu wel nieuwsgierig naar je 'moeilijk bereikbare likstenen'. Heb je daar ook een foto van? Of kun je misschien een omschrijving geven, op welke manier je die dingen moeilijk bereikbaar hebt gemaakt?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 8:16

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar grijns (die likstenen).

Grappig hoor dat ze achter dat ene draadje blijven. Wel een contrast met die van mij; ik had in eerste instantie twee draden, en de onderste duwden ze gewoon naar binnen met hun maantop zodat ze lekker konden grazen. Toen heb ik er nog een derde draad onder gespannen, zo'n 20 cm boven de grond. Nu duwt alleen Kría (met haar megadikke maantop) daar nog tegenaan, die is onverbeterlijk (of je kunt ook gewoon zeggen 'vraatzuchtig' hilarisch ).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 8:32

de slinger-steen:

ons paradijsje 10153032_646694495402216_2555717629970683343_n

de andere is een 'gewone' rode baksteen in zo'n plastic houder, en die hebben we op een nogal lastige plek aan een boomstam geschroefd. Geen foto van, helaas.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 10:14

Ah, dus dan is de uitdaging om niet te hard aan het slingerblok te likken want dan gaat het te veel slingeren knipoog .
Hoe lang doen ze nou gemiddeld met zo'n Himalaya blok?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydi 22 apr 2014 - 22:25

nou, als ik hem gewoon in stal hang, waar ze dus tegen de muur aan kunnen drukken met likken zeg maar, is ie echt wel snel op (week of 3-4 met 2 paarden).
dus ik ben erg benieuwd hoe lang ze er nu mee doen. Als het veel regent zal hij ook wel harder slijten  grijns 
het lijkt erop dat het nog niet echt gelukt is om eraan te likken. De rode steen is al wel ontdekt daar zag ik wat liksporen vanmorgen.
Het hangt nu net een paar dagen allemaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 0:31

he wat leuk! Misschien dat ze voor dat Himalaya-blok een samenwerkingsverband gaan ontdekken, bijv. ieder aan een kant ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 1:00

árangur schreef:
nou, als ik hem gewoon in stal hang, waar ze dus tegen de muur aan kunnen drukken met likken zeg maar, is ie echt wel snel op (week of 3-4 met 2 paarden).
dus ik ben erg benieuwd hoe lang ze er nu mee doen. Als het veel regent zal hij ook wel harder slijten  grijns 

Oeh, da's best wel snel ja. Een simpel rekensommetje leert dat zo'n blok in de stal dan bij mij - met 7 paarden - in 1 week op zou zijn kritisch ...
Tegen het wegregenen zou je misschien een plaatje hout of plastic bovenop het blok kunnen bevestigen, dat net ietsje oversteekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 6:13

goed idee, Wat heb je toch vaak creatieve ideeën marja!
hier vreten ze zo ongeveer die stenen op, de " gewone" niet, daar doen ze heel lang mee, maar die hymalaya, die moet achter elkaar op schijnbaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 7:40

En ze zijn dacht ik ook best duur, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 20:27

ziet er gezellig uit zo.

Wat betreft opvreten van zoutblokken. zou het niet eens verstandig zijn om naar het dieet te kijken?
wellicht hebben ze gewoon een zout te kort en moeten ze wel in hoge snelheid die blokken oplikken wegens te korten.
Niet vergelijken met blokken die een smaakje hebben, die worden alleen gegeten vanwege de lekkerigheid zoals wij snoepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 21:49

Met zo'n plankje had ik ook aan zitten denken, marja. Nog niet aan toe gekomen. Maar t is ook nog altijd droog hier (vrij uniek, dat alle buien net langs ons gaan...)
bovendien hangt het -in deze periode- ook wel aardig beschut door bomen dus misschien valt het mee

wat me momenteel opvalt is dat ze nu wat aan het rode knz blok gelikt hebben en volgens mij nog niet aan de himalaya.
árangur deed er trouwens wel vrij lang mee, volgens mij is het meer de fries die er veel aan likt(e)
nu is á er niet meer en lopen er twee nieuwe, wie weet laten ze nu de himalaya wel links liggen.....!? of het is te lastig, dat kan ook.

Met dieet zou niks mis moeten zijn. Ze krijgen overdag weidegang, op een land waar alleen eigen mest op gaat. voor de nacht wat hooi.
En als aanvulling een volledig vitamine- en mineralen supplement, Metazoa superfit broxx heet het. Merle krijgt dit al lang, Leysinig liep voorheen in een natuurgebied
Mellon kreeg op zijn oude adres 'gewoon' brok en dan ook nog een klein beetje, dus kan zijn dat die nog wat tekorten heeft om aan te vullen
als hij dat via de rode steen doet lijkt me dat prima. Ik lees en hoor van iedereen, dat de himalaya stenen in no-time op zijn
dus blijkbaar zit daar gewoon iets lekkers in. hier lijkt de rode steen dus favoriet maar of dat door tekorten komt of doordat het een nieuwigheidje is, ik weet het niet.
Hij hangt wel vrij hoog, ivm schapen, die kunnen er volgens mij niet tegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptywo 23 apr 2014 - 23:12

árangur schreef:
Ik lees en hoor van iedereen, dat de himalaya stenen in no-time op zijn
dus blijkbaar zit daar gewoon iets lekkers in.

Dat heb ik inderdaad ook al heel vaak gehoord, en houdt me een beetje tegen om die stenen aan te schaffen. Met zeven paarden is het dan net of je geld in een soort bodemloos gat verdwijnt knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydo 24 apr 2014 - 19:55

tot nu toe heb ik die hymalaya stenen gekregen als kadootje, maar die werden hier idd gewoon opgesnoept.
Ik heb eens een onderzoek gelezen over likstenen en daar kwam uit dat de gewone rode, de beste blijkt.
waarmee ik niet wil zeggen dat die hymalaya niet goed is, maar ik voel me niet rot dat ik die dure niet aanschaf voor de paarden, het is hier dan ook idd een soort van bodemloze put.
ook heb ik een keer zo'n likkit dinges gekregen, dat heb ik ook geweten, die is geen dag oud geworden geloof ik. Die moest en zou op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptydo 24 apr 2014 - 21:26

Joyce schreef:
ook heb ik een keer zo'n likkit dinges gekregen, dat heb ik ook geweten, die is geen dag oud geworden geloof ik. Die moest en zou op.

 hilarisch Die dingen zijn ook nog eens heel klein toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyma 28 apr 2014 - 18:05

Wat een mooi plekje heb je daar arangur.
Ik heb altijd van die goedkope rode likstenen van 10kg. Daar doen ze heel lang mee, en staat gewoon in de inloopstal. Die met smaakjes, daar heb ik wat tegen. Het lijkt mij niet gezond dat ze het voor de lekker eten, ipv dat ze een tekort proberen op te heffen. Een teveel lijkt me een zware belasting voor de nieren. Toen ik justine net had, likte ze trouwens heel veel aan dat ding. Dat is nu beter, maar volgens mij heeft ze bij de vorige eigenaar nog nooit een liksteen van dichtbij gezien.
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Emptyma 28 apr 2014 - 23:34

De gewone rode lijkt het meest gelikt te worden nu. De himalaya laten ze links hangen :-)
die likit is gewoon een grote suiker bom. ik heb ze nooit gekocht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





ons paradijsje Empty
BerichtOnderwerp: Re: ons paradijsje   ons paradijsje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ons paradijsje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Foto's van ons paradijsje!
» Paradijsje in Frankrijk
» Tips gevraagd voor de aanleg van ons eerste paradijsje

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: