Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 het wiel uitgevonden

Ga naar beneden 
+5
Jolies Allures
inge
Mai
Joyce
Sussie
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyvr 18 okt 2013 - 19:10

Ik ben bezig met een slowfeeder temaken. Heb nog een zooi oude hekken op zolder liggen en ik dacht, laat ik daar eens een slowfeeder van maken. Een palletkist is heel leuk, maar mijn mini die volgens mij niet groter is als 85cm kan daar vast niet bij, arm ding. En het is gratis, dacht ik. Maar wat een werk. Moet het doen als de beide kids op bed liggen, naaar mijn huishoudelijk werk, want dat gaat inmiddels ook niet als mijn zoon van 2, 5jaar wakker is, wil helpen. Van de wal in de sloot lekker puh 
Nu deed ik gisteren boodschappen en ik dacht. Waarom knip ik geen in een boodschappentas.
Dus kids naar bed, ik knippen. Mooie kleine gaten, want Zio presteerd het om een net hooi met de kleinste mazen nog binnen en half uur op te eten. Plak hooi erin, ophangen... Zio pakt een pluk en wat denk je... De tas scheurt doormidden en de hele plak op de grond. Niet zo sterk dus als ik verwacht had hilarisch 
Was leuk geprobeerd, maar ik had er even een filmpje van moeten maken, want het leek best grappig.
Het wiel heb ik helaas niet uitgevonden. Dus nu maar weer timmeren. Als ik ze over een paar week klaar heb, dan maak ik wel een foto.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyvr 18 okt 2013 - 21:06

hahahaha.
Ach je vind vast wel een andere keer het wiel uit, dit brengt je een stapje dichterbij.
het is heel herkenbaar, ik denk ook wel eens een fantastisch idee te hebben wat dan ineens spontaan instort ofzo.

De netten van Huck vind ik zelf een goede uitvinding, daar hebben wij de slowfeeders van gemaakt. Werkt prima, hoewel nu enkele aan vervanging toe zijn, naar 3 jaar volgens mij, dus valt nog mee.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 0:23

Dat noemen ze nou 'Trial and Error' Sussanne hilarisch !
Mijn grootste flop was een experiment met korte paaltjes en draadmatten. Ik dacht als ik nou korte paaltjes in de grond zet op de hoeken van de draadmat, en dan die draadmat met musketonhaken daaraan bevestig, dan hebben de paarden een simpele slowfeeder, gewoon op de grond, waar ze hooi uit kunnen 'grazen'. Nou, bij de eerste de beste keer dat er een paard aan het hooi trok, kwam de hele constructie met paaltjes en al uit de grond. Geen succes dus, haha lekker puh !

Ben benieuwd wat voor creatie je met de hekken weet te maken glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 3:18


En zo worden we door schade en schande wijs.
Mijn slowfeeder begint te kijken op een veredelde bloembak. Als dat niet gaat werken, dan kan ik er dus altijd nog wat bloemen in planten. grijns 
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 5:10

Dat vraagt om een foto camera !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 7:22

hahha dat wil ik zien....dus jaaaaa foto grijns 

ook hier gebruik ik hooinetten en kussens. ben er erg tevreden mee.
mijn kleintjes zijn ook 80 cm en kunnen uitstekend uit de voeten met deze kunstwerkjes,
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 8:28

Bij deze de foto's van mijn toekomstige slowfeeder.

het wiel uitgevonden Foto550-HI34C6TW

En dit zijn de hekjes, moet dus eerst slopen dan zagen en dan weer timmeren. Gaat dus niet zo vlot.
Heb al wel even gedacht, waar ben ik aan begonnen denken 

het wiel uitgevonden Foto-I3FCFHVH
Terug naar boven Ga naar beneden
Jolies Allures

Jolies Allures


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 13-10-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dordogne, Frankrijk

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 20:47

En als je nou gewoon die hekjes gebruikt zoals ze nu zijn. Bouw ze in een vierkantje en dan kunnen ze tussen de spijlen door eten? Bovenop nog een net of een rooster. Is veel minder werk. Misschien voor de shetten niet hoog genoeg om van bovenaf te eten? Maar ze kunnen aan de zijkanten lekker pulken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://joliesallures.free.fr
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyza 19 okt 2013 - 22:07

Jolies Allures schreef:
En als je nou gewoon die hekjes gebruikt zoals ze nu zijn. Bouw ze in een vierkantje en dan kunnen ze tussen de spijlen door eten? Bovenop nog een net of een rooster. Is veel minder werk. Misschien voor de shetten niet hoog genoeg om van bovenaf te eten? Maar ze kunnen aan de zijkanten lekker pulken.
Daar heb ik ook over na gedacht, maar ik vond ze zo hoog. Ik kan het proberen om de twee shetties langs de zijkant te laten pulken. Hmm als dat nou wel wat wordt, daar had ik niet over nagedacht. Zij eten langzamer als de fjord waardoor ik soms bang ben dat ze te kort komen. En die gaten aan de zijkant zijn breder dan een rooster. Als Zio dan maar niet zo slim is om langs de zijkant te eten :< heb ik tussen de middag weer wat te prutsen grijns Hoe hoog is ideaal voor een d-pony?
Bedankt voor je idee compliment 

Nog even over het bloembak idee. Dat viel hier in goede aarde. Dus ben bang dat ik van de over gebleven hekjes, alsnog bloembakken moet maken bij moet maken .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 2:19

Sussie schreef:
Als Zio dan maar niet zo slim is om langs de zijkant te eten :<
Zio zal natúúrlijk WEL zo slim zijn om langs de zijkant te eten grijns lekker puh , het is tenslotte een eetgrage Fjord!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 2:41

hilarisch dat weet ik wel zeker. Maar voor de volgende bak heb ik in ieder geval een idee. Zaag en stuk hek af, zet dat tussen de balkjes andere balkjes en zet em met de balkjes horizontaal. Dan de hoeken vastmaken aan een balk en klaar... Kun je het nog volgen? scheelt de helft spijkers eruit halen en er weer weer in doen.

Moet als nog opzoek naar fijne mazen rek... Kan even niet op de naam komen. Ben bang dat 5cm Nog iets te makkelijk is voor mijn eetgrage fjord knipoog 
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 3:47

het ziet er in elk geval wel mooi uit!
je kan ook een aanhanger net nemen ipv een rek. Ik heb van het aanhanger net van de welkoop destijds drie hooi netten gemaakt
ze doen het nu na drie jaar nog steeds goed. slechts een paar kleine gaatjes.
Dus die kun je ook prima in een voerbak maken hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 4:57

Ziet er gaaf uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 5:12

Sussie schreef:
Maar voor de volgende bak heb ik in ieder geval een idee.  Zaag en stuk hek af, zet dat tussen de balkjes andere balkjes en zet em met de balkjes horizontaal. Dan de hoeken vastmaken aan een balk en klaar... Kun je het nog volgen?
Hm... ben bang van niet... Doe maar een foto tegen die tijd grijns !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 9:28

Komt goed compliment moet nog een wangetje van deze feeder. Nu nog op zoek naar een net of rooster. Misschien dat ik eerst mijn hooi net gebruik. Kan niet wachten om em te testen
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyma 21 okt 2013 - 9:37

Sorry wangetje moet zijn wandje. Mijn tablet houd er soms vreemde woorden op na kritisch 
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptydo 24 okt 2013 - 7:04

Ik heb mijn slowfeeder klaar grijns Ik had eerst een dubbel net erin gedaanmaar dat werd wel heel slow. Dus zo stampen en wat gefrustreerd. Dus nu maar enkel gedaan.  Hoe groot moet zo'n net eigenlijk zijn. De bak is levert 60x73 en 45hoog.

Bij deze de foto's

het wiel uitgevonden Foto-SRMARL7Q

het wiel uitgevonden Foto-L6MMANT7
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptydo 24 okt 2013 - 7:09

Mooi geknutseld!
Misschien kun je het over een poosje nog eens proberen, om er een dubbel net in te doen. Als de ponies er eenmaal handiger in zijn, en er wel weer wat meer vertragend effect in mag komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptydo 24 okt 2013 - 7:58

De grote van een net is persoonlijke keuze. Bijv hoeveel voer je per keer wilt geven speelt daar een rol bij.
Ik heb verschillende maten.
Hooi kussens, daar past een dikke plak hooi in verschillende maaswijtes 3x3 en 4,5x4,5
een hooi net tussen twee palen maas 4,5 x 4,5 en is geloof ik 1,5 mter breed, dus er groot en kan veel in
en een hooi kussen welke in een kist ligt daar kan een heleboel in vergelijkbaar met het recht opstaande net alleen deze heeft kleine maasjes 3x3
zo kan ik varieeren in waar en wat en hoe ze iets krijgen.
Daarbij leg ik ook nog wat zo hier en daar op de grond als het droog genoeg is.

Er is niet echt een "verplichte" grote voor de netten knipoog 
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptydo 24 okt 2013 - 11:02

Ziet er picobello uit compliment ! Kunnen de kleintjes hier nu ook bij?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptydo 24 okt 2013 - 19:47

Marja schreef:
Kunnen de kleintjes hier nu ook bij?
Ja dat lukt wel. Gelukkig. Nu op naar de volgende bakken maat doe nog even kalm aan. Want er gaat best veel tijd in zitten en ik ben op dit moment veel alleen waardoor andere dingen blijven liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Yes het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyzo 27 okt 2013 - 9:41

Hoe slow wil je een slowfeeder hebben. Ik heb het wiel nu toch echt uitgevonden grijns 
Kan gisteren in de stal tijdens voertijd, en er zat nog hooi in de bak. shock  heel bijzonder. Ik dacht nou ja zal wel komen doordat het gras nog wat groeit. Kom ik gisteravond weer... weer niet op. Uhm, drie eetgrage pony's en hooi niet op. Bijzonder, kijk ik nog wat beter, ligt de kat erin te slapen. Dus de paarden gaan niet om hem heen eten. Als de kat in de deur opening staat zullen ze ook vast niet naar binnen gaan. Ze hebben blijkbaar wel respect voor de kat... hilarisch
 dus wil je een goede slowfeeder zijner frustratie, omdat het hun eigen keus is om minder of niet te eten, leg er een kat in hilarisch lol! 
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyzo 27 okt 2013 - 19:46

dat is nog eens een tip, hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyzo 27 okt 2013 - 20:29

Moet ik effe mijn kat leren om in die hooibak te gaan liggen...
Hier zijn het de poezen die gaan lopen als ze de paarden zien aankomen! verontwaardiging 
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Emptyzo 27 okt 2013 - 20:52

Sussie schreef:
dus wil je een goede slowfeeder zijner frustratie, omdat het hun eigen keus is om minder of niet te eten, leg er een kat in hilarisch lol! 
Hahahahaha, GEWELDIG hilarisch !! Alleen heb ik een klein probleempje: ik heb geen kat... Zou een Jack Russell ook werken? Of drie zweep hyper ???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





het wiel uitgevonden Empty
BerichtOnderwerp: Re: het wiel uitgevonden   het wiel uitgevonden Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
het wiel uitgevonden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: