Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

ff druk met andere dingen.

Ga naar beneden 
+4
Mai
inge
Wieteke
Joyce
8 plaatsers
AuteurBericht
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

ff druk met andere dingen. Empty
BerichtOnderwerp: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyvr 23 aug 2013 - 22:48

tsja, ik ben even niet zo druk geweest hier op het forum, naast de verbouwing, hebben we nu ook een hengst te logeren.
ik was nog ff aan t puzzelen, zet ik het bij gedrag of bij praathoekje, toch voor gedrag gekozen, want we hebben heel wat gedrag gezien de afgelopen week.
bosjes hengstige merries die naar hem staan te staren, een hengst die voor het eerst van zijn leven dekt en ontdekt hoe het allemaal in zijn werk gaat.
naast onze eigen merrie, zijn er ook 2 erg leuke logeerdames geweest die ook zijn gezwicht voor zijn charmes.
ondanks het extra werk naast een baan en verbouwing, heb ik ook echt genoten van het gedrag rondom de daadwerkelijke dekkingen, de verschillen tussen de merries in gedrag, de ene heel geduldig, de ander die zich opdringt en vervolgens eentje die het liefst zeker een uur heerlijk rond rent en speelt alvorens gedekt te willen worden.
Kortom, weer een mooie ervaring rijker!

Nu duimen dat alle dames dragend zullen zijn.

De hengst is een Mangalarga Marchador valk hengst van 3 jaar, een knapperd die ook nog wel echt een jochie is. En wat een heerlijk lief zacht dier.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 1:09

Wat mooi dat er binnen 'jullie' ras nog op deze manier gedekt kan worden. Is dat heel gangbaar of toch meer een uitzondering?

Joyce

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 3:45

natuurlijk dekken is wel aardig gangbaar.
Meestal uit de hand, maar dit keer is er voor deze manier gekozen, dat ging super en past erg goed bij onze visie.
De hengst van vorig jaar, heeft alleen uit de hand gedekt, hij had een andere achtergrond dan de paarden die in Nederland zijn geboren knipoog.
In Brazilië zie je meerdere stromingen, van hengsten die normaal met andere hengsten en ruinen in de wei staan en bij dekkingen, met de merrie(s) samen lopen in de wei, tot hengsten die erg veel op stal staan en via KI hun nakomelingen krijgen en van alles daar tussen.
embryotransplantatie zie je erg veel op grote stallen in Brazilië.

De ervaring hier bij ons was echt heel leuk, mooi te zien hoe het gedrag per combinatie is en hoe er op elkaar gereageerd word!
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 6:23

mooi is het dat zeg om het van zo dicht bij en meerdere dagen kan bekijken.
Heb wel een aantal intro's gezzien bij ijslanders. Net wat jij beschrijft elke merrie is weer anders.
Levert wel mooie inzichten op die je mss kan gebruiken tijdens je rijden.

grappig dat ze in brazillie zo verschillend fokken dat toch elke fokker zijn eigen ideeen er over heeft.
Er zit toch wel veel verschil in paarden die sociaal goed zijn opgevoed
en paarden die via KI en snel afspenen verder door het leven moeten.
In gedrag geeft dat toch veel andere vormen dan wanneer het wat meer natuurlijker verloopt.
Tuurlijk zal het zelden helemaal natuurlijk zijn want wij mensen kunnen nooit alle paarden uit 1 kudde houden incl. hengst
als een familie maar een heel stuk er naar streven is toch wel prettiger voor de paarden zelf.
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 6:58

Hee, wat leuk Joyce, dat je weer een MM-hengst op je erf hebt lekker puh !

Joyce schreef:
naast onze eigen merrie, zijn er ook 2 erg leuke logeerdames geweest die ook zijn gezwicht voor zijn charmes.
Nou, zal ik het maar zeggen dan? Die 'leuke logeerdames' waren mijn ijslandermerries Ánaegja en haar dochter Sefja glimlach! Voor veel rasfokkers misschien 'vloeken in de kerk' om twee rassen te kruisen maar het leek mij nou eens ontzettend leuk om een kruising Mangalarga x IJslander te proberen. Hoe zullen we het eens noemen: de 'IJsmanga'?

Joyce schreef:
de verschillen tussen de merries in gedrag, de ene heel geduldig, de ander die zich opdringt en vervolgens eentje die het liefst zeker een uur heerlijk rond rent en speelt alvorens gedekt te willen worden.
Ánaegja was het opdringerige typje, wat ik van haar vorige dekkingen al wist, maar Sefja werd nu voor de allereerste keer in haar leven gedekt dus ook voor mij was het een verrassing dat ze zich zo speels gedroeg. Ze speelde een beetje 'hard to get' maar als de hengst van haar wegliep, wist ze niet hoe snel ze achter hem aan moest rennen, heel grappig grijns .

Joyce schreef:
De hengst is een Mangalarga Marchador valk hengst van 3 jaar, een knapperd die ook nog wel echt een jochie is. En wat een heerlijk lief zacht dier.
Helemaal mee eens! Super sympathiek dier en naar de merries ook heel zachtaardig. En lekker 'cool in de kop'.

En nu inderdaad hopen op een mooie uitkomst volgend jaar compliment !
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 8:31

Marja schreef:
Nou, zal ik het maar zeggen dan? Die 'leuke logeerdames' waren mijn ijslandermerries Ánaegja en haar dochter Sefja glimlach!
Wauw, die had ik niet zien aankomen hilarisch ! Wat spannend dat er met een beetje geluk volgend jaar weer klein spul bij jullie rondloopt! Hoe lang is het nu geleden dat jullie voor het laatst een veulentje hebben gefokt? En wat zijn de plannen voor de toekomstige aanwinsten?

Ben heel benieuwd naar het resultaat. Zag laatst ook een advertentie voor een leuke ijslanderkruising: http://www.paardnatuurlijk.nl/cgi-bin/prikbordshow.cgi?id=5380

Succes met de komende spannende tijd. Wil je de merries laten scannen om te controleren of ze drachtig zijn?
marion

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 54

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 9:39

Nou, dat had ik idd ook niet gedacht, maar wat leuk! Ik ben erg voor (leuke) kruisingen!
Er zijn ook IJslander x Rocky kruisingen, ook zo leuk.
Die van de advertentie lijkt me ook erg leuk, is een halfbroertje van mijn Sola!
En Joyce natuurlijk ook weer leuke veulens!

Hier is het ook nog even spannend; ik had Sola drachtig van RMH hengst Sunny, maar ze heeft verworpen na 2 maanden teleurstelling 
Nog eens laten insemineren, volgende week scannen, maar ik geloof er niet in, want heb haar nog hengstig gezien na de inseminatie.
Als ze idd niet drachtig is, probeer ik het nog één keer.
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 18:55

Wieteke schreef:
Wauw, die had ik niet zien aankomen hilarisch ! Wat spannend dat er met een beetje geluk volgend jaar weer klein spul bij jullie rondloopt! Hoe lang is het nu geleden dat jullie voor het laatst een veulentje hebben gefokt? En wat zijn de plannen voor de toekomstige aanwinsten?
In 2007 zijn onze laatste drie veulens geboren.
Afgelopen voorjaar was Ánaegja in een slechte conditie. Ze heeft dat wel vaker gehad, altijd rond februari/maart. Dan wil ze gras (wat er nog niet is) en eet gewoon bijna geen hooi meer zodat ze zienderogen afvalt. Ze was ook chagrijnig, kortom, ze zat echt niet lekker in haar vel. DA had ook niet echt een oplossing, behalve ontwormen (eerst nog mestonderzoek laten doen, kwam niets uit, en toen toch nog maar ontwormd). Op advies van een vriendin zijn we Ánaegja toen Metazoa voer gaan geven en binnen enkele weken was het een totaal ander paard: ze kwam weer aan en haar wintervacht vloog eraf! Maar goed, lang verhaal kort: mijn man en ik hadden het gevoel dat ze heel graag een veulen wilde (ze is een zeer toegewijde moeder). Ik bedacht dat dat misschien wel weer eens leuk zou zijn en zou dan wel eens een kruising, bv. met MM, willen proberen. Dan wilde ik ook haar dochter Sefja laten dekken, voor de eerste keer, zodat we (hopelijk) twee veulens zouden krijgen.
Vlak daarna ging ik bij Joyce op bezoek, maar dat stond helemaal los van deze fokplannen. Wel vertelde ik het aan haar en toen zei ze dat er 'toevallig' een poosje een leuke jonge MM-hengst bij haar zou komen staan! Toen ging het balletje rollen.
En nog zo'n 'toevalligheid': toen ik de plannen aan mijn vriendin vertelde, zei ze dat ze al jarenlang het idee had om, als ze ooit een paard erbij wilde, een kruising ijslander x Mangalarga te willen. Dat had ze me nooit verteld, maar vond ik ook wel weer héél toevallig! Geen idee of ze het ook echt zal doen, dus plannen voor de hier hopelijk volgend jaar ronddartelende veulens zijn er nog niet.
Behoorlijk impulsieve plannen dus allemaal, maar ja, soms moet je ook eens 'gek' durven doen toch?

Citaat :
Ben heel benieuwd naar het resultaat. Zag laatst ook een advertentie voor een leuke ijslanderkruising: http://www.paardnatuurlijk.nl/cgi-bin/prikbordshow.cgi?id=5380
Leuk dier! Paso Peruano x ijslander wordt best veel gedaan, het is zelfs een erkend 'ras' geworden, de 'Aegidienberger', 'bedacht' door Walter Feldmann, een bekende Duitse gangenpaardencoryfee.
Ik heb gegoogled op de kruising MM x ijslander, ook in het Engels, maar heb daar tot nu toe niets over kunnen vinden, dus wie weet ben ik de eerste?

Citaat :
Succes met de komende spannende tijd. Wil je de merries laten scannen om te controleren of ze drachtig zijn?
Voorlopig niet. Misschien over een paar maanden, als er sowieso niet meer zoveel kans is dat het nog mis zou gaan (verwerpen) maar niet heel binnenkort. We hebben even gedacht om ze over drie weken nog een keer te laten schouwen bij de hengst, maar eigenlijk heeft dat geen zin want stel dat ze opnieuw hengstig zouden zijn, dan gaan we ze toch niet weer laten dekken omdat dat gewoon te laat in het seizoen wordt.
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat er een urinetest bestaat om te kijken of merries dragend zijn; dat lijkt me ook wel wat. Is voor de merries niet zo vervelend als scannen (en scannen is ook enigszins riskant). Ik moet het eens uitzoeken.
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 18:58

marion schreef:
Er zijn ook IJslander x Rocky kruisingen, ook zo leuk.
Dat lijkt me ook wel leuk ja glimlach .

Citaat :
Hier is het ook nog even spannend; ik had Sola drachtig van RMH hengst Sunny, maar ze heeft verworpen na 2 maanden teleurstelling 
Nog eens laten insemineren, volgende week scannen, maar ik geloof er niet in, want heb haar nog hengstig gezien na de inseminatie.
Als ze idd niet drachtig is, probeer ik het nog één keer.
Oh wat jammer zeg...
Dat een merrie weer hengstig wordt zegt trouwens niet altijd iets. Er zijn merries (heb het zelf ook wel meegemaakt met een van mijn merries) die gewoon hengstig blijven worden, ook al zijn ze dragend. Raar maar waar...
Jasia

Jasia

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 20:13

Wat leuk allemaal zeg! Weet je zelf al wat je met de veulens gaat doen?
Hoelang blijft deze knappe hengst logeren? grijns

Spannend Marja, ik hoop dat ze beide drachtig zijn.. Twee veulens is toch wel heel leuk!

De Peruaanse paso x IJslander van hierboven had ik al op bokt zien staan, wat een leukje zeg! Was meteen verliefd.. grijns
Zelf rijd ik tegenwoord ook op een IJslander bij iemand die er momenteel 5 heeft staan. Haar jongste ruin (3 jaar, onbeleerd) staat nu te koop, dat is de zoon van het paardje dat ik rijd.. En hij is zoooooooooo leuk! Dat is echt heel verleidelijk, hihi!
Joyce

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyza 24 aug 2013 - 20:30

helaas voor ons maximaal de kans op 1 veulen, de merrie die haar veulen verloren heeft kan zeer waarschijnlijk nooit meer een veulen krijgen en de andere is haar moeder, die bij het veulen wat na Jhumpa kwam, zoveel gezondheid had moeten inleveren dat ik het met haar ook niet aandurf.
Dus " alleen" de moeder van Ourive is gedekt door deze knapperd.
Het was leuk om de dames van Marja te logeren te hebben en mooi om zo de onderlingen verschillen in gedrag te zien.

Tsja de naam, ehm, ijslander marchador ofzo?
Voor de brazilianen is het wel erg wenselijk om het woord, marchador in de mangalarga marchador te verwerken, er is namelijk nog een andere mangalarga, die heeft geen extra gangen knipoog.

of ijschador?
what ever, benieuwd hoe het allemaal gaat lopen,.,, hopelijk 3 dragende dames.

De valk hengst, Aquino, blijft ongeveer een maand bij ons, tot half september en gaat dan terug naar zijn eigen baasjes. Ik sta versteld van zijn karakter, hij is echt hengst, is niet gek, snapt goed hoe het werkt met hengstige dames, maar ondertussen zou je hem gewoon kunnen borstelen tijdens de periode dat hij de dames het hof maakt. Zo mooi om te zien.
Ook al kijk ik uit naar de dag dat hij weg is, het is nu toch opletten, want van de 3 dames, mag er maar 1 gedekt worden, dus Aquino op de wei, paddock dicht, etc, geniet ik nu ook wel van het hebben van een hengst op het erf.
Straks weer alles open en soort van, niet hoeven nadenken, vind ik ook wel weer een fijn vooruitzicht glimlach.
Maar 10 keer liever dit, natuurlijke dekkingen in je eigen achtertuin, dan het gedoe met rietjes bestellen, opvoelen, scannen, etc
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyzo 25 aug 2013 - 7:05

Wat mooi, om zo via deze verhalen, even mee te mogen genieten. Nu maar hopen en duimen, dat alle 3 dames dragend zijn.

Op de gangenpaardengroep van FB meen ik begrepen te hebben, dat er in België nog 1 of 2 van deze kruisingen zijn. Ook moeder IJslander en vader MM. Iemand had daar een filmpje van een MM hengst die bij 2 IJslander merries gezet werd, omdat hij die mocht gaan dekken. En wat ik mij herinner had 1 van beide of allebei een veulen aan de voet, die ook van een MM hengst was/waren.
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyzo 25 aug 2013 - 18:49

dat is volgens mij, wolvelindo, van patrick. Een schimmelhengst uit Quilindo, imp brazilie.
Het resultaat heb ik nooit gezien. Hopelijk zie ik het volgend jaar.

Gisteren heeft Aquino met Delicia een paar uurtjes in de wei gelopen, zodat hij toch dagelijks contact met paardjes blijft houden. Dat gaat erg goed.
ook nog ff tijd gevonden voor een ritje, er komt niet echt veel van rijden terecht met de grote verbouwing hier, maar tis gisteren toch ff gelukt.
glimlach
ama

ama

Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 65

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyzo 25 aug 2013 - 20:33

Hopelijk gaat dit allemaal goed dit keer, bij alle dames!
En krijgen alle nieuwe veulens daarna een 'forever' home...

Dat zijn mijn twee grote bekommernissen bij het kweken van een veulen: zal alles goed gaan met de merrie en waar gaat het veulen later terecht komen... zelfde vraag bij pupjes.

Bovenop het feit dat er behoorlijk veel werk komt bij kijken heb ik daarom besloten om geen pupjes te hebben en heb onze Gritzl deze lente laten steriliseren, met pijn in het hart. :-(

Vermoedelijk zal ik Gauda ook nooit laten dekken daarom... zij is nu al 6,5 jaar en heeft nog nooit een veulen gehad. Ik weet niet tot op welke leeftijd je met een eerste veulen mag beginnen?
Wieteke

Wieteke

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyma 26 aug 2013 - 0:57

ama schreef:

Dat zijn mijn twee grote bekommernissen bij het kweken van een veulen: zal alles goed gaan met de merrie en waar gaat het veulen later terecht komen...  zelfde vraag bij pupjes.  

Bovenop het feit dat er behoorlijk veel werk komt bij kijken heb ik daarom besloten om geen pupjes te hebben en heb onze Gritzl deze lente laten steriliseren, met pijn in het hart. :-(

Vermoedelijk zal ik Gauda ook nooit laten dekken daarom... zij is nu al 6,5 jaar en heeft nog nooit een veulen gehad. Ik weet niet tot op welke leeftijd je met een eerste veulen mag beginnen?
Herkenbaar... Ik had Dibble eigenlijk gekocht om met haar te gaan fokken. Ze was drachtig toen ik haar kocht, en het plan was Thyler als 'oefenveulen' ( grijns  ) te gebruiken en later een helemaal zelfgefokt veulen van haar aan te houden. Eigenlijk ben ik daarna steeds kritischer geworden m.b.t. het houden van en de omgang met paarden, met als gevolg dat ik Thyler gebleven is en ik hooguit ooit nog een veulen zou fokken als het voor mezelf zou zijn. Maar ook die laatste kans is erg klein. Doordat de (naar mijn mening althans..) mooiste highlandponyhengsten in het VK staan, zou Dibble geïnsemineerd moeten worden. Ze vindt het maar niets als vreemden aan haar lijf zitten, dus eigenlijk zou ik het alleen daarom al laten. En daarbij komt dat mijn pony's wel vlak bij maar niet aan huis staan en geen schuilstal hebben - niet echt geschikt voor een pasgeboren veulen dus... Ook ben ik inmiddels veel te bang dat er iets met Dibble zou gebeuren, vooral omdat ze zo lastig te behandelen is door een veearts.

Ik vind het wel heel leuk dat Dibble 2x op natuurlijke wijze is gedekt (gewoon meerdere weken bij de hengst gelopen) en moeder is geworden. Haar eerste veulen was helaas (in Schotland) overleden aan longontsteking, maar Thyler heeft nu al meer dan 4 van zijn 5 levensjaren samen met haar gestaan. Het is dus mooi zo. Maar als ik ze bij huis had staan, zou het toch wel gaan kriebelen hoor...

Btw: vind het altijd erg apart dat ik alleen broeds word bij het zien van dierenbaby's; mensenbaby's lokken totaal geen moedergevoelens uit (was vroeger ook een kind dat een kamer vol knuffelbeesten had, terwijl alle gekregen poppen in de doos naar zolder konden voor wanneer er een nichtje of vriendinnetje jarig was grijns  ).
ama

ama

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyma 26 aug 2013 - 2:58

Wieteke schreef:
Btw: vind het altijd erg apart dat ik alleen broeds word bij het zien van dierenbaby's; mensenbaby's lokken totaal geen moedergevoelens uit (was vroeger ook een kind dat een kamer vol knuffelbeesten had, terwijl alle gekregen poppen in de doos naar zolder konden voor wanneer er een nichtje of vriendinnetje jarig was grijns ).
Oh ik ben inmiddels al op 'omaleeftijd' en heb intussen zowel het gemis van eigen kinderen als van kleinkinderen, helaas! ontroering 

Wellicht daarom dat ik het voor mijn dieren graag zo goed mogelijk wil hebben, zij zijn de enige 'kinderen' die ik van Hierboven mag hebben...
Joyce

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyma 26 aug 2013 - 19:57

ama schreef:

Dat zijn mijn twee grote bekommernissen bij het kweken van een veulen: zal alles goed gaan met de merrie en waar gaat het veulen later terecht komen...  zelfde vraag bij pupjes.  

vertrouw erop dat er ook echt fokkers zijn die hun verantwoording nemen knipoog.
Ik snap je zorg. Zelf hebben we 5 honden waar we NIET mee fokken. Hoewel er met eentje gefokt is door de vorige eigenaar, niet onze keuze.
Bij ons is fokken een bewuste keuze evenals de partner keus en de keuze van de nieuwe baasjes, ik heb er al genoeg afgewezen die ik niet goed genoeg voor het dier vond!
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptyma 26 aug 2013 - 21:58

Wieteke schreef:
vind het altijd erg apart dat ik alleen broeds word bij het zien van dierenbaby's; mensenbaby's lokken totaal geen moedergevoelens uit (was vroeger ook een kind dat een kamer vol knuffelbeesten had, terwijl alle gekregen poppen in de doos naar zolder konden voor wanneer er een nichtje of vriendinnetje jarig was grijns  ).
Ooooooh, wat herkenbaar knipoog !

Ik ben zelf trouwens ook heel kritisch op de leefomstandigheden van paarden en verkoop paarden zeker niet zomaar aan de eerste de beste. Ik heb al verschillende keren mensen afgewezen (wordt je niet altijd in dank afgenomen maar dat is dan pech). Ik hou ze nog liever zelf - ook al zorgt dat voor overbevolking knipoog - dan ze af te geven aan iemand waar ik niet achter sta. Wat de (hopelijk) twee veulens van volgend jaar betreft: het zou zomaar kunnen dat ik ze niet eens verkoop omdat er een kans bestaat dat tegen de tijd dat ze volwassen zijn we niet alle paarden meer hebben die we nu hebben. Tenslotte hebben we er een paar op leeftijd: 38, 25 en nog twee van 20. Maar evengoed leven ze allemaal nog jaaaaaren! We zullen zien glimlach .
ama

ama

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptywo 28 aug 2013 - 7:58

Fijn dat jullie er ook over nadenken... maar ik had ook niks anders verwacht van mensen op dit forum!

Het ging hem dan ook vooral over mìjn vrees...
Joyce

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Emptywo 28 aug 2013 - 20:54

en die zorg mag er ook zijn toch knipoog.

ik snap ook wat je bedoeld, zelf doe ik oa de pupinkoop van mijn werk, je wil niet weten wat voor aanbiedingen ik geregeld krijg en wat voor nesten ik voorbij zie komen, met name, voor de lol, nestjes. Echt bizar.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: ff druk met andere dingen.   ff druk met andere dingen. Empty

ff druk met andere dingen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rustig / andere URL
» Andere smid
» bitloosrijden over in andere handen
» Ervaring met een laurier- of andere hagen?
» Nieuwe paarden erbij: andere indeling

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: