Hoi allemaal,
Graag stel ik me even aan jullie voor; ik ben Iris, 31 jaar, wonende in Den Bosch. Paardengek van kleins af aan, wat ik tijdens mijn studie en verhuizingen tijdelijk even heb onderdrukt, en sinds 3,5 jaar de trotse eigenaar van een NRPS-pony Lissie: een eigenwijze druktemaker (beetje arabisch bloed), nieuwsgierig en ontzettend lieve merrie van 7 jaar oud. Ze staat op Pensionstal de Zwaluw Hoeve in Vught.
Ik hou me graag met gedrag van dieren en dierenwelzijn bezig, qua werk als onderzoeker bij Wageningen Universiteit, maar ook in mijn prive-leven, waar ik graag vele uren met Lissie doorbreng. Ik rij alleen recreatief en doe daarnaast een beetje aan vrijheidsdressuur. Ik vind het leuk om haar te observeren en haar gedrag te begrijpen. Voor mij is het heel belangrijk om een paard te kunnen aanbieden wat het nodig heeft, dus kijken naar de natuurlijke behoeften van een paard en een paard ook echt paard te kunnen laten zijn. En dat kan voor ieder paard verschillend zijn. Het concept van Paddock Paradise vind ik dan ook geweldig. En ik ben ontzettend blij dat de pensionstal waar Lissie staat sinds kort gestart is met de ontwikkeling van een paddock paradise huisvestingssysteem (een Paardenparadijs), waarbij ik ook een beetje input heb kunnen geven. En waarvoor ik Lissie natuurlijk meteen aangemeld heb! Gelukkig komen ook haar beste haflingervrienden (waarmee ze nu overdag in een paddock staat) in het PP en in totaal zal het een kudde van 11 paarden/pony's worden.
Het PP is nog niet gestart, maar dat zal eind deze week (vrijdag 2 augustus) gebeuren. En ik ben ontzettend benieuwd wat er zal gaan gebeuren. Hoe zal de groep paarden het met elkaar gaan vinden, hoe zullen de zo zorgvuldig uitgedachte gebieden en paden van het PP gaan werken, zullen de paarden qua gedrag gaan veranderen, etc. Graag wil ik mijn ervaringen over het PP op deze site dan ook met iedereen delen en mogelijk nog wat nieuwe ideeen of tips op doen, hoe het nog beter zou kunnen.
Dank voor de mogelijkheid daarvoor op deze site Marja!
Hopelijk tot schrijfs allemaal,
Groetjes,
Iris