Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Paardentoilet

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Paardentoilet   Paardentoilet Emptyvr 5 apr 2013 - 21:41

Interessant filmpje over paarden die hun behoefte doen op een vaste plaats:

Ik heb haar gevraagd of ze de paarden heeft geleerd om op het 'paardentoilet' te gaan en wat er precies op de bodem ligt (het lijkt zaagsel o.i.d.). Het antwoord was:
Nee, ze doen het uit zichzelf. In het 'Toilet' ligt heel normaal stro.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marikska

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 16-03-13

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Emptyza 6 apr 2013 - 2:45

Wat een super leuk filmpje! Vooral dat paardje dat hard aan komt rennen om van het toilet gebruik te kunnen maken hilarisch
Ik wilde dat mijn paard ook alles op één plek deed, dan hoefde ik tenminste niet elke dag het hele weiland door.
marion

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 54

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Emptyza 6 apr 2013 - 4:42

Dat lijkt me nou zo handig!
Wij hebben eens een tijdje geprobeerd de kudde over te halen hun mest op vaste plekken te laten vallen. Toen lieten we op een aantal plekken steeds mest op een hoop liggen, maar ze begrepen het niet....helaas.
Mai
Admin
Mai

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Emptyzo 7 apr 2013 - 3:28

Ik vermoed dat de paarden uit het filmpje ook echt nog wel op andere plaatsen (buiten) zullen poepen. Dat ze in de stal netjes in het stro plassen en poepen zal er wel mee te maken hebben dat dat de enige plek is waar het niet terugspettert knipoog.
riegje

riegje

Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Emptydi 4 jun 2013 - 1:57

hmmm heel raar.
ik kan het filmpje niet bekijken, komt dat door bepaalde instellingen of heb ik dan niet het juiste programma om te bekijken'.
als ik op play druk krijg ik wel het geluid maar het scherm blijft wit.
http://flierbos.nl
Mai
Admin
Mai

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Emptyvr 14 jun 2013 - 12:10

riegje schreef:

hmmm heel raar.
ik kan het filmpje niet bekijken, komt dat door bepaalde instellingen of heb ik dan niet het juiste programma om te bekijken'.
als ik op play druk krijg ik wel het geluid maar het scherm blijft wit.
Ik heb geen idee riegje, ik kan het filmpje wel gewoon zien. En hoezo krijg je wel het geluid, want volgens mij is het een filmpje zonder geluid knipoog?
LizJones

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 07-09-13
Leeftijd : 58

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Emptyma 9 sep 2013 - 5:15

In het wild heeft paarden plekken waar ze hun poep wil hebben. Het gaat over geur en eigendom van een kudde/territory. Paarden dat zijn opgegrooied in een kudde op zo mogelik natuur wijzen heb poep plekjes en doet het niet overall zomaar.

Bij natuur bedoel ik, paarden leren van andere paarden, veulens om 6 maanden oud ong. zijn van hun moeders weg gehaald, en in een wei met andere veulens geplaatst of verkocht. Dan leer ze niet kudde gedrag en respect. Ze weten niet hoe ze moeten omgaan met andere paarden, en zijn ze geplaatst in een kunstmatig kudder gemaakt bij hun eigenaar's.

Ik heb geluk, mijn paarden poep in dezelfde plekjes ieder dag, ik heb em gezien rennen naar een plek om te poepen. In het begin deed mij nieuwe merrie niet maar drie maanden in mijn kleine kudde doet ze het ook.

Ik heb naamelijk een heel goed Alpha Merrie, dat was hoofd van een kudde voor jaren, zij is goed met opleiden van jong paarden en wil ook oudere paarden ook opleiden. Mijn hengst doet het omdat hij wil zijn poep niet in de buurt van de merrie poep.

Een Hengst wil altijd poepen in een plek, het is voor en hengst belangrijk te weten welke poep is van wie. zo als hij poep ziet in een plek dat is is een non peop plek voor het kudde dan weet hij dat er een "outsider is" misschien een hengst dat wil zijn kudde overnemen, of een nieuwe merrie in de buurt. Een hengst controleerd alle poeps dat is niet voor hem zo het maakt zijn taak ook maakelijker naamelijk moet hij iedere poep op plassen, markeren met zijn guur. MY Merrie gedrag !.

Zo een toilet area is voor een paard natuur kudde gedrag en is geleerd in het eerste twee tot drie jaar van leven. veulens moet bij hun mama/kudde blijven voor minimal twee jaar om te leren normal paarden gedrag. Ik weet dat dit is niet altijd mogelijk, maar paarden zijn echt gehecht op familie.

Zo ja dit is natuur voor een paard een eigen poep plek en kan alleen geleerd worden van een kudde situatie.

Gesponsorde inhoud

Paardentoilet Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardentoilet   Paardentoilet Empty

Paardentoilet
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: