Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Prijzen weiland huur

Ga naar beneden 
+3
FrancisD
inge
MarjoSophie
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydo 14 feb 2013 - 8:08

Ik heb een mogelijk weilandje op het oog.
Nu ben ik zeer benieuwd wat zij hiervoor zouden kunnen vragen even korte beschrijving

Het is ongeveer 0,8 tot 1 hectare groot. Precies weet ik het niet. (Lang stuk)
Het is droog en vooral zandgrond
Er is niks aanwezig, (stroom/water) *maar daar wil ik over kletsen, ik zou we graag stroom willen*
Aan 1 kant is de omheining redelijk. De andere kanten is wat verwaarloost en gebeurd al lange tijd niks mee.
Er mag weinig met de grond qua bemesten er staat zware subsidie op.

Hieronder het stukje, bedoeling is dat ik er alleen heen ga, mits die mensen het wel willen verhuren.
Ik ga er wel vanuit maar je weet het nooit.
Belangrijkste is, wat is de maximale prijs, ik weiger de hoofdprijs te betalen, aangezien er toch flink geklust moet worden

p,s het rode streepje is een hek. van 4 m lang ofz. nogal een aso groot ding

Prijzen weiland huur Schermafbeelding2013021d
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydi 19 feb 2013 - 1:47

das een hele moeilijke vraag het grootste deel is namelijk afhankelijk van de regio waar het ligt in Nederland.
daar waar schaarste is, gaat de prijs omhoog. Bij overschot is de prijs laag.
Daarbij optellende wat er allemaal prive aan gedaan moet worden en de mogelijkheden.

Dus een prijs is niet te zeggen t is wat de markt doet en dus wat de persoon die het wil hebben wil geven en dan een deal maken met de grondeigenaar.
Als je alles zelf moet gaan doen.
Dus palen, draad, stroom (zonnepaneel en accu's), schrik apparaat keetje voor je spullen, schuilplekje maken pomp slaan voor water enz...enz..
reken dan op zo'n 3000 euro
en een weekje werk om alles op zijn plek te krijgen zodat een mooi PP=tje hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyzo 3 maa 2013 - 15:56

Ik heb 4 verschillende 'zelfdoeplekken' gehad.
De eerste was naast het huis van een particulier, bestond uit twee stukjes wei, 't ene ongeveer zo groot als een flinke buitenbak, het tweede wat groter, laten we zeggen 2,5 keer een buitenbak. Niet mega veel grond dus, aan de grote was ook m'n 'stal', een stukje in een oude houten kippenschuur waar ik net een box in kon maken en daar een strookje voor waar m'n kast kon staan. Ik had geen plek voor opslag van hooi, dat lag buiten op pallets met een zeil er over en een golfplaat, onder die golfplaat stond ook m'n voerton, daar was binnen geen plek voor. Al met al een redelijk 'afzien'plekje (had daar voor de stal ook wel flink modder in de winter), maar heb er toch fijn gestaan.
Daar betaalde ik 50 euro p.m. voor, ik heb hier wel zelf lint moeten zetten, palen stonden er maar 't lint was weg.

Daarna ben ik verhuisd naar een plek met een kleine zandpaddock (15 bij 20 ofzo?) en een weitje wat iets langer en ongeveer even breed was) Maar daar stond een nieuwe stenen schuur op met 2 ruime boxen, een binnengangpad (boxen hadden dus deelbare staldeuren naar buiten en binnen een schuifdeur). naast de boxen was nog een grote ruimte waar je bijv. een koetsje ofzo kon stallen, ruimte genoeg voor opslag én een poetsplaats en m'n kast en andere spullen. Stroom en water binnen en rondom de schuur bestrating en een eigen oprit met een hek wat dicht kon. Supermooie plek maar m'n merrie bleek er ontzettend nerveus te worden, na onderzoek bleek het daar een wirwar van aardstralen en wateraders. Energetisch erg slechte plek en voor mijn übersensibele Paintmerrie dus ondanks alle koper wat aangebracht is niet echt fijn en ik heb haar daar uiteindelijk weg gehaald.
Ook voor deze plek betaalde ik 50 euro per maand, erf was rondom met heras-gaas afgezet (waarvan ik het stuk tussen paddock en wei heb moeten laten vervangen toen ik weg ging omdat m'n ZE-shet het volledig vernield had door er in te gaan hangen... duur grapje, iets van 350 euro)

Beide bovenstaande plekken waren in Garderen, dus heerlijk op de Veluwe.

Derde plek was ook vlak bij, tussen Garderen en Nieuw Milligen. Een wei van 1,5 ha. mocht het wel opdelen maar meneer wilde het 'netjes' houden dus een kleiner stuk mocht wel kaal worden als dat betekende dat de grote wei netjes bleef. Heb daar wel zelf omheining moeten zetten tegen de bestaande aan want er zat aan de buitenkant van de palen prikkeldraad en dat mocht i.v.m. de wilde zwijnen niet weg. De plek was echter zó idillisch, middenin een stukje privébos wat bij het huis van de eigenaar hoorde, grote eiken in de wei, houten stal met 2 boxen en een afdak er naast en een hooiopslagafdak/schuurtje aan de achterkant. Iedereen die langs kwam voelde de rust die er heerste. Eigenlijk is prikkeldraad een dealbreaker voor mij maar ik was wanhopig op zoek, kon niks geschikts vinden en afgezien van het draad was deze plek letterlijk 'hemels'. Twee randen groen stroomband van 4 cm. breed op afstandsisolatoren op de palen gezet met een flinke klap stroom er op en dus toch maar gedaan. Goddelijke plek waar ik echt tot rust kon komen (en het trauma-paard wat ik toen had dus ook).
Voor deze plek betaalde ik 1000 euro per jaar. De omheining kostte me 400 euro via de Duitse Ebay (dikke aanrader, daar kost het echt minder dan de helft van wat het hier in Nederland kost, heb daar nu ook m'n koord weer besteld... nog geen 13 euro voor een rol van 200 meter, 6 mm dik koord).
Toen ik daar weg ging heeft de eigenaar mijn omheining overgenomen, 350 euro terug gekregen, hij vond het zo netjes dat hij het graag wilde laten zitten en ik had m'n paard net verkocht dus er ook geen belang meer bij om het mee te nemen. Ook weer mazzel dus.

En nu dus in Twello (aan de kant van de IJssel) weet niet hoe groot het is maar ik schat iets van 3/4 ha.? Daar heb ik het gebruik van een deel van de schuur bij, het middenpad in de schuur is 'gemeenschappelijke ruimte, daar zit water en stroom en kan m'n hooi liggen (geen mega hoeveelheid maar genoeg), staat m'n stalkast en m'n andere spul, maar ook dat van de meneer waar ik van huur, zijn twee pony's (mega haflinger en mega shet) staan op de rest van de grond en hebben de twee stallen aan de andere kant van de schuur in gebruik. Ik heb aan mijn kant een schuilstal van 4 x 5 meter.
Ik heb hier wel zelf een deel van de omheining gezet, het koord en lint wat er stond was verouderd en onbruikbaar om stroom op te zetten dus langs 1 kant heb ik het volledig vervangen en aan 2 kanten deels. De palen die er stonden waren goed maar die voor m'n track heb ik er bij gekocht, goedkoop op de kop getikte kastanjehouten palen van MP. En uiteraard binnenin ook het koord. Koord en palen kostte me samen iets van 200 tot 250 euro (weet niet meer precies).
Normaal zou een plek als deze in deze omgeving toch wel 100 euro per maand doen denk ik, maar ik betaal veel minder, da's een beetje 'onrealistisch vergelijk'.
Ik heb aan de andere kant van het dorp bij een plek gekeken die ook 100 euro p.m. moest kosten maar daar had ik veel minder voor (stuk wei en 1 box zonder extra ruimte, moest ik volledig nieuwe omheining zetten, wilden ze ook extra geld als ik er een tweede pony bij wilde zette (toen had ik alleen Raya nog maar en Pippa nog niet) én ik was verplicht om maandelijks de mest van de mestplaat af te voeren omdat ze geen grote mestbult wilden.

Bij alle plekken was de prijs inclusief stroom en water en zorgde ik zelf voor mestafvoer, bij eerste en derde plek liet ik de mestbult ophalen door een boer uit het dorp die dat voor een paar tientjes deed, bij de tweede plek had ik een aanhanger waar ik het op gooide en die ik bij diezelfde boer op de mestbult gratis mocht legen.
Nu heb ik de mest op de mestplaat achter de stal en de meneer waar ik van huur wil dat binnenkort op zijn eigen deel verspreidt hebben, ik ga even zien dat ik een boer kan vinden die dat wil komen doen zodat dat niet met kruiwagentjes hoeft. Die beste man is 80 en ik zie dat eigenlijk ook niet zo zitten knipoog
Bij alle plekken had ik dus wel iets van 'stalling', dat maakt de huur al snel hoger dan wanneer je 'kale wei' huurt en overal was wel stroom aanwezig. Ik heb zelf een stroomkast die ik nog had van voor m'n scheiding toen ik m'n paarden aan huis had. Water was ook op alle plekken aanwezig behalve bij de eerste en de derde 's winters, dan moest ik met jerrycans in de weer.

Wat je voor dat stuk grond zou moeten betalen hangt dus idd voornl. van vraag en aanbod in de regio af, veel aanbod maar ook veel vraag maakt dat je nog aardig wat moet betalen, weinig aanbod maar ook weinig vraag drukt de prijs. En verder hangt het ook een beetje van je eigen onderhandelingstechnieken af denk ik en vaak zit er ook wel een grote 'gunfactor' bij de eigenaar... Als hij het niet zo nodig hoeft te verhuren zal hij er meer voor vragen dan wanneer hij het wel graag verhuurd wil hebben of het jou wel gunt. Als er echt niks bij is als water of iets wat als stalletje kan dienen zou ik denk ik persoonlijk niet meer dan 50 euro p.m. willen betalen, maar nogmaals, dat hangt dan sterk van de regio af. (mag je wel iets van een afdak of schuilstal zetten? Zo niet, kijk dan eens naar de verplaatsbare afdakken van schuilstal.com , die kunnen zonder vergunnig in een wei gezet worden en kun je zelfs huren als je'm niet direct aan kunt/wilt schaffen)
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydo 14 maa 2013 - 0:50

Dankje voor je uitgebreide reactie

Ik vind erg moeilijk, eigenlijk sta ik geweldig.
Maar aan de andere kant wil ik heel graag weg. Daarover kan ik je een pb sturen maar dat ga ik hier niet neerzetten.

ik ben al paar keer aan de deur geweest, maar de mensen blijken steeds niet thuis.

Ik zou heel graag iemand dan erbij willen hebben die helpt met onderhoudt, ik ben zelf heel handig hoor.
Doe altijd alles zelf, maar ik kan nooit eens weg.

gr marjolein
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydo 14 maa 2013 - 1:47

Ja, dat is het grote nadeel van alles zelf doen, je bent enorm gebonden. Ik vind dat niet zo erg nu, toch geen geld om te reizen (zou ik graag doen, in dat geval zou ik ook sneller 'in pension' gaan staan denk ik).
Een dagje weg is met de juiste voorzieningen (goede slowfeeders die goed vol kunnen) nog wel te doen, langer weg is idd lastig.
Dan is het fijn als je iemand in de buurt hebt die het een keer voor je kan doen (hooi voeren en water geven kan ook een niet-paardenpersoon wel) of inderdaad een mede/onder huurder zoeken. In dat geval moet je wel weer even opletten en overleggen met je verhuurder, niet iedereen wil 'veel mensen over de dam' en ziet extra personen niet zitten, of vindt het niet goed dat jij onderverhuurt, óf wil dan extra geld omdat er meer paarden op de wei komen.
Mooiste is als je al iemand hebt zodat je samen de wei kunt huren en ook samen verantwoordelijk bent. Als je er iemand in pension bij neemt blijf jij huurder en blijf jij dus ook verantwoordelijk (en dus ook aansprakelijk). Ik persoonlijk kies voor die constructie omdat het MIJN plek is en ik iemand ook de huur op wil kunnen zeggen als het niet bevalt. Ik wil niet het risico lopen van m'n plek gestuurd te worden omdat een ander het voor mij verklooit. Voor de meneer waar ik van huur is het ook prettiger dat hij 1 persoon heeft die hij ergens op aan kan spreken en die verantwoordelijk is. Als het iets is wat mijn onderhuurder zou veroorzaken/doen/laten, dan spreek ik die daar wel op aan.

PBtje sturen of mailen mag uiteraard altijd als ik je ergens mee kan helpen knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydo 14 maa 2013 - 4:11

Ik wil inderdaad dat IK de huurder ben. En ik de regels bepaal.
Ik heb ervaren hoe het is als iemand MIJ commandeert daar was ik wel zat van
Ik sta nu ook alleen, en doe alles zelf dat is het punt niet, mijn moeder helpt me als ik niet kan.

Ik heb na aantal keren aanbellen toch de stoute schoenen aangetrokken en nette brief in de bus gedaan.
moet toch wat als het menske altijd de hort op is.

Hopelijk hoor ik snel wat, heb stiekem even rondje door het weiland gemaakt, het ligt in de buurt. En is beetje afgelegen.
De grond ziet er netjes uit, is droog & weinig mollen, Wel wat achterstallig onderhoudt
Maar aan alles is iets te doen,

Ik zou zelfs mijn eeuwig gedroomde groenten tuin kunnen beginnen daar aanbidding

eerst maar afwachten of ik wel iets hoor.
Misschien hoor ik wel helemaal niks, dan ga ik gewoon weer de stoute schoenen aantrekken en er langs.
misschien wel met een lekkere cake HAHA, omkopen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydo 14 maa 2013 - 4:29

grijns die groententuin op de paardenwei overweeg ik idd ook in de hoek van de paddock. Ruimte zat en hier thuis heb ik wel een ruime tuin maar wil vanwege de honden geen grote groententuin hier. Heb wel een hoekje tuin waar ik wat kruiden en fruit ga zetten en misschien een rij worteltjes of peultjes tegen de schutting, maar ik wil m'n ruimte hier niet te veel opofferen. Moet er sowieso vanwege de honden al een flink hekwerk omheen zetten, voor een hoekje vind ik dat niet erg, haal ik van dat kastanjepaaltjeshekwerk voor, maar om de halve tuin op de schop te gooien vind ik zonde. Ik ben nl. denk ik toch niet zo'n goede en fanatieke tuinier dat dat echt wat gaat worden :P Dan 'oefen' ik liever op een stukje op de wei knipoog

Zou idd gewoon even proberen te peilen wanneer ze thuis zijn en weer langs gaan als je niks hoort, soms moet je even volhouden. De plek die ik nu heb heeft ook even geduurd, ik wilde ook al wel eerder vragen maar toen waren die mensen langdurig op vakantie. Achteraf wilde ik dat ik het even afgewacht had, nu heeft Raya een keer extra moeten verhuizen en 2 maanden elders gestaan voor ik deze plek had, terwijl als ik 1 of 2 weken geduld had gehad, ik waarschijnlijk direct daarheen had gekund. Maar ik moest voor een bepaalde datum weg op de andere plek dus heb het niet op het laatst willen laten aankomen. Had achteraf dus wel gekund maar ja, dat weet je dan van tevoren weer niet.

Gewoon gaan posten voor het huis, donkere zonnebril op, koffie en donuts mee :P Gaat vast lukken, de aanhouder wint.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydo 14 maa 2013 - 4:38

haha ik ken de mensen dat scheelt. Ik zie ze alleen praktisch nooit, het is niet bepaald warm om te gaan posten
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyvr 15 maa 2013 - 5:30

Francis, heb je wel eens gehoord van de 'Makkelijke Moestuin' (of op z'n Amerikaans 'Square Foot Gardening')? In geval van jouw honden zou je dan bakken op poten kunnen nemen (of maken) zodat de honden er niet bij kunnen. Ook schijnt het hele concept heel fijn te zijn voor beginners die van toeten noch blazen weten wat betreft moestuinen. Ik zit er zelf over te denken dit te gaan doen glimlach! Linkje naar de Makkelijke Moestuin

(Sorry Marjolein, dat ik jouw topic hier eventjes voor heb 'misbruikt'; ik zal het hierbij laten knipoog)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyvr 15 maa 2013 - 11:47

Leuke ideetjes. Ik heb vroeger wel een beetje groententuin gehad, 't is niet dat ik het helemaal niet zou kunnen maar ben niet zo'n die hard die met vanalles en nogwat in de weer gaat om alles zo goed mogelijk te doen, ik wil liefst iets in de grond stoppen en dan moet 't het gewoon doen :P
Maar dit zijn wel weer leuke ideetjes, voor hier in de tuin wil ik idd van die 'vertikale' tuinideeën toe passen. Ik heb een stenen muur bij de achterdeur als scheiding tussen mijn tuin en die van de buren, daar wil ik een pallet ophangen als plantenrek voor wat kruidenplanten of aardbeien.. zo heb ik nog wel wat ideetjes.
Ik zal es kijken wat voor leuke ideetjes er op jouw site staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyvr 15 maa 2013 - 19:48

@Marja: Leuk, bedankt voor de link! Nu de pony's verharding hebben op het pad, wordt toch echt tijd om dit jaar mijn eigen paar vierkante meter buitenruimte achter het huis te gaan inrichten, dus alle ideetjes zijn welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyvr 15 maa 2013 - 20:58

Ik wil er juist altijd werk aan hebben
Zo heb ik nu in totaal 5 kweek kasjes vol met van alles
Echt super leuk
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 0:52

Site even doorgekeken maar da's echt een leuk systeem, dat zou ik in m'n tuin bij huis idd ook nog wel kunnen doen en idd, dit kun je ook 'op hoogte' doen, wordt zaaien en oogsten wel heel fijn voor je rug én de honden piesen niet over m'n sla :P
Als je van de ruimte er onder een kastje maakt kun je daar weer je korte tuingereedschap e.d. kwijt. *krijgt inspiratie*
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 4:25

Ahhhh ik ben in d'r hemel

Ik heb contact met de eigenaar van het weiland
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 10:10

MarjoSophie schreef:
Ahhhh ik ben in d'r hemel

Ik heb contact met de eigenaar van het weiland

Wow. wat goed - hopelijk kan het doorgaan hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 10:34

Ik ga morgen of maandag terug bellen
Weet niet bellen op zondag wordt niet altijd gewaardeerd
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 14:11

Oh, spannend, ik duim voor je!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 20:40

MarjoSophie schreef:
Ik ga morgen of maandag terug bellen
Weet niet bellen op zondag wordt niet altijd gewaardeerd


Ik zou inderdaad tot maandag wachten. Het zou zonde zijn als je iemand onbedoeld voor het hoofd stoot.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 21:35

Wieteke schreef:
MarjoSophie schreef:
Ik ga morgen of maandag terug bellen
Weet niet bellen op zondag wordt niet altijd gewaardeerd


Ik zou inderdaad tot maandag wachten. Het zou zonde zijn als je iemand onbedoeld voor het hoofd stoot.

ja inderdaad zij mijn moeder ook al, de mensen daar hechten best veel waarde aan zondag, ondanks dat ze helemaal niet oud zijn hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyza 16 maa 2013 - 23:48

was eigenlijk benieuwd heeft iemand het boek ervan?
of het E book ?

ben wel benieuwd maar vind 20 euro toch wel wat geld

ik zou graag bakken willen op sta hoogte. lijkt me ideaal voor mijn rug, met wortels kan dat niet helaas.
maar andere groenten wel
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyzo 17 maa 2013 - 4:21

Ik heb gister gelijk het boek besteld. Vind het een leuk idee voor in mijn tuintje, en vind het ook een leuk initiatief van dat gezin om de website en het boek te maken. Ik heb het gewone boek (de hardcoverversie) besteld, dus heb het nog niet in huis.

@Marja: je kwam precies op tijd met je tip, want dit weekend was al geprikt om EINDELIJk eens een plannetje voor de tuin te maken. En dat is nu (zij het in heel grote lijnen) gelukt, dus: bedankt!
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyzo 17 maa 2013 - 4:27

Wieteke schreef:
Ik heb gister gelijk het boek besteld. Vind het een leuk idee voor in mijn tuintje, en vind het ook een leuk initiatief van dat gezin om de website en het boek te maken. Ik heb het gewone boek (de hardcoverversie) besteld, dus heb het nog niet in huis.

@Marja: je kwam precies op tijd met je tip, want dit weekend was al geprikt om EINDELIJk eens een plannetje voor de tuin te maken. En dat is nu (zij het in heel grote lijnen) gelukt, dus: bedankt!

ben benieuwd wat je ervan vind, ik wil E book bestellen zodra ik centen heb haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptyma 18 maa 2013 - 11:46

Nou mooi Wieteke, dat de tip precies op tijd kwam knipoog! Het is net of er ineens overal gepraat wordt over moestuinen, en dan vooral de 'Makkelijke Moestuin'; gevalletje van 'synchroniciteit'?

Ik heb het E-boek van de Makkelijke Moestuin; heb er doorheen 'gebladerd', ziet er goed uit, maar ik heb het nog niet gelezen.

Marjolein, heb je inmiddels al gebeld met de eigenaar van het weiland?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydi 19 maa 2013 - 3:26

Ik ben in contact

elke dag loop ik weer tegen dingen aan waar ik nu sta dat ik denk oh dat mag niet, oh dat moet ik overleggen.
En het antwoord erop al weten etc..

ik ben in dus in contact, hij vroeg me om welk stuk het precies ging, hij snapte me.
En hij ging nadenken over een prijs, want daar had hij geen idee van.

Ik twijfel aan alle kanten vreselijk is dat, ergens heb ik het best mooi nu.
Maar stomme kleine dingen waar ik dan weer tegen aan loop, zoals nu moet de wei kleiner dat vind hij nodig.
Nou is dat mijn punt niet eens, want die is allang kleiner (zulke dingen, ooit was de wei 2 hec en nu 1 of iets minder zelfs.
en dan op en toon waarvan ik denk, jemig daar houdt ik niet van.

Of mijn moestuin wat me heel erg leuk lijkt, nee mag dus niet.
over het hooien, antwoord er blijft vast wel iets over verdriet
wordt er heel triest van, maar toch zijn er ook wel prima momenten, maar die zijn zo klein.
Terug naar boven Ga naar beneden
FrancisD




Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Emptydi 19 maa 2013 - 3:34

Snap je twijfels helemaal hoor, ik vind verhuizen van m'n paard ook altijd een behoorlijk 'ding'.
Bekijk rustig wat je er allemaal wilt doen en overleg wat er wel en niet mag voordat je beslist, dan weet je vooraf wat de gevolgen van je beslissing een beetje inhouden. Kijk welke dingen het belangrijkst voor je zijn, maak bijv. een lijstje in volgorde van belangrijkheid en vink af wat je op je oude plek wel en niet mag en vink daar achter af wat je op de nieuwe plek wel en niet mag. Dan heb je 't zichtbaar wat de voor en nadelen zijn en geeft je een helder beeld om op te beslissen.
Vergeet daarbij ook dingen als 'tijd' /'werk' en 'kan ik een dag weg' e.d. niet. Hoe zwaar wordt het werk als het 's winters vriest of blubberig is, kan er een auto bij je stal/mestplaat e.d. komen, kan een hoefsmid z'n werk ergens goed uitvoeren... allemaal van die dingetjes waar je vaak pas achter komt als het aan de orde is en niet bij nagedacht had toen je de wei huurde.
Laat des noods iemand, wiens mening over paarden en paarden houden je hoog hebt, mee gaan om te kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Prijzen weiland huur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Prijzen weiland huur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» paard te huur
» weiland inzaaien
» Marikska's weiland
» beplanting in mijn weiland.
» Wat als je enkel een weiland hebt ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: