Onderwerp: Plassen over hooi zo 20 jan 2013 - 22:56
Aangezien wij nog geen slowfeeders hebben in de weide, krijgen de pony's het hooi nog op de grond. Ik maak dan een stuk of vijf a zes bulten (hierdoor gaan ze toch meer lopen). Het eerste wat ze dan doen is over het hooi heen plassen. Vooral mijn hengstveulen doet dat. De oudere ruin ook. En als mijn merrie ruikt dat het hengstveulen over het hooi heen heeft geplast dan plast zij er ook nog een keer overheen. Nadien eten ze het hooi wel met veel smaak op.
Onderwerp: Re: Plassen over hooi di 22 jan 2013 - 9:07
Mijn paarden plasten ook wel eens op het hooi toen ze het nog los op de grond in de schuilstal kregen. Best bijzonder dat jouw paarden het 'beplaste' hooi dan ook nog opeten. Dat deden die van mij niet hoor ... Ik denk dat als er eenmaal één paard over het hooi plast, het een soort kettingreactie van de anderen uitlokt, net als bij honden .
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: Plassen over hooi di 22 jan 2013 - 21:19
spettert niet zo he. haha. ons oudste paard is bij haar vorige eigenaar gewent geweest meer binnen te staan in de winter, zij heeft tot vorig jaar nog graag binnen op stal geplast, zelfs als ze in het bos stond, dan rende ze vanuit het bos naar de stal om daar te gaan plassen. inmiddels plast ze op meerdere plaatsen.