Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 PP ontwerpen

Ga naar beneden 
+3
marion
Natural Horsetrainer
Joyce Waelput
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Joyce Waelput

Joyce Waelput


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptyma 21 jan 2013 - 9:16

Dankjewel Marja! ik kon er helemaal niet meer aan uit! zo is het goed hoor. dankjewel!=D
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptyma 21 jan 2013 - 18:13

Het paarse blokje links is je stal hè?
Laat je je bak toegankelijk zijn voor de paarden of sluit je die af? Als je hem afsluit, dan heb je denk ik wat weinig vrije ruimte voor je paarden om te spelen en liggen e.d.
Verder zou ik de hoeken aan de linkerkant ook schuin maken, net zoals je dat aan de rechterkant gedaan hebt. Dan heb je daar ook extra mini-paddocks.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptyma 21 jan 2013 - 22:16

En afgeronde hoeken is ook fijn als de paarden eens flink aan het rennen gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce Waelput

Joyce Waelput


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 22 jan 2013 - 7:31

De bak zou inderdaad toegankelijk zijn voor de paarden.
Misschien wil ik het stuk naast de stal nog een paddock maken met allerlei spulletjes om het wat leuker te maken voor de paarden,
maar ik heb altijd een beetje schrik dat 0.6hectare te klein is voor 2 paarden?? daarom ben ik een beetje terughoudend om veel graasweide 'in te pikken' in mijn track.
https://2img.net/r/ihimg/f/826/paddockparadise2aangepa.jpg/
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 22 jan 2013 - 8:52

Wat is precies de reden dat je nu de bak middenin het perceel hebt gepland? Bedenk wel dat als je de wei in tweeën deelt het lastiger kan worden als je die wei ooit wilt (laten) bewerken (bemesten, maaien, hooien). Loonwerkers hebben een hekel aan het bewerken van kleine stukjes land omdat ze daarin veel moeilijker kunnen manoeuvreren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce Waelput

Joyce Waelput


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptyma 28 jan 2013 - 8:05

in het midden is de droogste plek.
Ik denk dat ik toch geen pp zal doen. het is nogal veel graasweide weg dan. en je moet veel meer palen kopen, en draad, ... de nadelen wegen wat zwaar door tov de voordelen. jammer dat het ook per jaar gehuurd is en geen eigendom. ook dit houd ons wat tegen. =[
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptyma 28 jan 2013 - 8:52

Joyce Waelput schreef:
in het midden is de droogste plek.
Ik denk dat ik toch geen pp zal doen. het is nogal veel graasweide weg dan. en je moet veel meer palen kopen, en draad, ... de nadelen wegen wat zwaar door tov de voordelen. jammer dat het ook per jaar gehuurd is en geen eigendom. ook dit houd ons wat tegen. =[
Wat jammer Joyce! Heb je het type paarden dat 24/7 op de wei kan zonder te dik te worden? Als dat zo is hebben ze in ieder geval de ruimte om lekker te bewegen. Zelf vind ik het grote voordeel van het PP dat als mijn paarden niet op de wei staan (en dat is voor mijn ijslanders het grootste deel van de tijd) ze toch zoveel kunnen bewegen als ze willen door de lange paden. Dat weegt voor mij ruimschoots op tegen het iets kleiner worden van de wei.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptyma 28 jan 2013 - 21:22

Joyce: Wil je helemaal geen PP meer of zie je er voorlopig vanaf?
Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je eerst even moet sparen om de materialen te kunnen kopen.
Voor mij zal namelijk het zelfde gelden. Zodra ik een weide heb gevonden die ik kan huren kan ik niet direct een PP aanleggen.
Alles beetje bij beetje. En ja het kost best wat geld een extra raster, maar toch zou voor mij deze nadelen niet opwegen tegen de voordelen van een PP.
Vooral de gezondheidsvoordelen!!!!! Die bespaar je uiteindelijk weer.....

Ik zou zeggen geniet eerst even van je eigen weide. En zodra je over de financiele middelen beschikt kan je je plannen weer oppakken als je wilt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 29 jan 2013 - 0:41

Is het ook geen optie om de omheining te maken met prikpaaltjes ipv vaste palen? Dat is weliswaar wat minder duurzaam, maar ook makkelijker om mee te nemen als je zou moeten verhuizen, én een stuk goedkoper.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 29 jan 2013 - 3:05

Ja, prikpaaltjes zijn wel voordelig. Draad/lint kost wel wat.
Maar vind het een goed idee Marja!!
Zo kan je je raster weer mee nemen naar een volgende weide mocht je deze moeten verlaten :-)
Waar een wil is is een weg ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce Waelput

Joyce Waelput


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 29 jan 2013 - 7:20

Ik wil supergraag een pp! maar ik heb een beetje schrik dat we er allemaal ons werk insteken om het super leuk te maken en dat dan opeens de weide niet meer verhuurd word ofzo... ik heb ook al horen zeggen dat de mevrouw waarvan wij de weide huren overal serieus aan het opslagen is met de prijzen. & we betalen nu al 750euro per jaar voor 0.6 hectare wat toch wel redelijk veel is voor deze oppervlakte.

& mijn paard is zeker NIET het type dat smalletjes blijft!=] hij krijgt nu ook zo goed als continu hooi maar is echt wel dik! maar als ik ze niet constant hooi geef denk ik misschien dat hij zand zou beginnen eten ofzo... en aangezien hij al een keer geopereerd werd aan kolieken heb ik hier echt schrik voor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 29 jan 2013 - 8:11

Ja als het onzeker is of je daar wel gaat blijven, kan ik me voorstellen dat je liever nog even wacht.

Wat betreft het dik worden: gebruik je al een slowfeeder om je paard z'n hooi te geven? (Weet niet meer of dat al ergens staat maar ik weet het in elk geval niet meer...)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Joyce Waelput

Joyce Waelput


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 28
Woonplaats : Oost-Vlaanderen

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 29 jan 2013 - 8:18

Dit heb ik even gebruikt. maar mn paard staat nu bij een ander paard dat snel mager word. dus dan heeft die weer een probleem.=]
Terug naar boven Ga naar beneden
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Emptydi 29 jan 2013 - 21:03

Hahaha, ja dat verschijnsel ken ik :-)
Mijn 'magere' voer ik bij met een goede muesli.

Met een slowfeeder doen ze toch langer met hun hooi. Kan me voorstellen dat ze dan ook beter de voedingsstoffen opnemen. Wat weer goed kan zijn voor het slankere paard.

Wat een PP betreft en de onzekerheid van de huur van het weiland......
Je kan natuurlijk nog steeds creatief omgaan met wat je waar aanbied.
Hooi op verschillende plekken, water weer ergens anders, liksteen in andere hoek.
Zo 'dwing' je ze toch om meer te bewegen. Zelf doen ik het ook op deze manier en zie aardig wat beweging bij de pony's. Vooral omdat het hooi van de ander toch altijd lekkerder is :-)

Succes Joyce met je weiland en geniet er maar lekker van dat jij nu de regie kan bepalen :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





PP ontwerpen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP ontwerpen   PP ontwerpen - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PP ontwerpen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wie wil/kan mij helpen met het ontwerpen/bedenken inrichting PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: