Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

het buffet is gerantsoeneerd.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
worteltje

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 30-08-12

het buffet is gerantsoeneerd. Empty
BerichtOnderwerp: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptyza 22 sep 2012 - 6:59

Vandaag mijn fijnmazige hooinetten binnen gekregen.
Ik ben er nu al blij mee. Ik heb hem in de stal gehangen en hij hangt los tegen de muur.
Eamonn geraakte er een beetje gefrusteerd van want hij vond zijn hooibuffet niet snel genoeg gaan. Dus hij boksen met zijn pootje tegen het net en dan zo een koppie trekken van hehe dat duurt me veel te lang.
Wat me opviel was dat hij nu niet aan het eten was van de honger . Want hij stopte letterlijk af en toe om buiten een kijkje te komen nemen .
So far so good.
Momenteel is zijn gewicht even gestagneerd. Omdat ik het ruwvoer met een kilo had opgeschroevd. Omdat ik het zielig vond als het op was.
Hij zit nu op 470 kilo op het meetlint. en is 1 m 51 groot.
Zijn wintervacht is ook al vollop aan het groeien en ik denk dat dit jaar zonder deken echt wel meer haar gaat krijgen.
Of het is momenteel kouder dan het anders is voor de tijd van het jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptyza 22 sep 2012 - 9:15

Sneu om te zien he, de eerste pogingen van het eten uit zo'n hooinet? Ik vond het in elk geval erg zielig de eerste dag, maar op dag 2 hadden ze vrijwel hun hele net leeggegeten en niet lang daarna moest ik 2 netten over elkaar doen omdat ze inmiddels eigenlijk veel te handig waren geworden hilarisch .

Ik vind die netten ook absoluut een uitkomst.

Het is vast leuk voor je om te zien hoe zijn vacht de komende tijd gaat veranderen. Mijn pony's zijn inmiddels al aardig teddyberig aan het worden, en zij hadden al best veel vacht toen we nog zo'n weekend van meer dan 25 graden hadden. Het schijnt niet zozeer in de temperatuur te zitten, maar meer in de daglengte. Maar toch had ik ook het idee dat die van mij dit jaar al meer vacht hadden dan vorig jaar rond deze tijd.
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptyzo 23 sep 2012 - 0:54

Haha Oona, Eamonn moet er dan nu toch echt aan geloven knipoog! Je zult zien hoe snel hij er veel handiger in wordt dan je lief is kritisch.
Ik ben ook benieuwd hoe Eamonn er uit gaat zien als winters beertje. Foto's plaatsen hè tegen die tijd?
Is 470 kg veel voor een paard van 1.51 m? Ik heb eigenlijk geen idee, weet ook niet wat die van mij wegen. Weeg je hem echt ergens op een weegbrug of zo, of heb je zo'n paardenmeetlint?
http://www.paddockparadijs.nl
worteltje

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptyzo 23 sep 2012 - 1:56

Ik heb een paardenmeetlint .
Heb ook een keertje de berekening gemaakt met de resultaten momenteel en daar zou ik op 407 kg uitkomen.
Maar daar geloof ik weinig van want ideaal zou zijn 400 kg en hij heeft echt nog wel spekjes.
Dus ik houd het meetlint maar aan.

Foto's van donderdag.
Je kan hier toch niet zeggen dat hij het ideaal gewicht van 400 kg zou hebben he.
het buffet is gerantsoeneerd. Foto-PTLCP8YU
Als je goed kijkt kun je zijn rondingen aan de staartwortel nog zien.
het buffet is gerantsoeneerd. Foto-WNEJZGH7

Later nog foto's van zijn donsje.
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptyzo 23 sep 2012 - 5:46

ik word een beetje afgeleid door die kat. Wat een gaaf dier, zo lekker relaxt op het paard, zit denk ik in de kleur, ons lapjes dametje is ook zo bijdehand. Erg leuke fotootjes.
http://www.twh-mm.nl
worteltje

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptyzo 23 sep 2012 - 6:08

Net terug op stal geweest . En van de staleigenaar kunnen horen dat het hooinet vanacht om 12 u nog niet leeg was.
Dat vind ik erg fijn om te horen.
Zonder onbeperkt te voeren kom ik heel dicht bij het plaatje van 16 uur per dag voer te kunnen aanbieden.
Dit geeft mij een gerusstelling tegen de verveling op staltijdens het winterseizoen.

Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Emptydi 25 sep 2012 - 11:03

worteltje schreef:
Net terug op stal geweest . En van de staleigenaar kunnen horen dat het hooinet vanacht om 12 u nog niet leeg was.
Dat vind ik erg fijn om te horen.
Zonder onbeperkt te voeren kom ik heel dicht bij het plaatje van 16 uur per dag voer te kunnen aanbieden.
Dit geeft mij een gerusstelling tegen de verveling op staltijdens het winterseizoen.
Mooi! Ben benieuwd of hij nog slimmer en sneller gaat worden met eten knipoog.

Leuke foto's Oona! Eamonn is slanker dan mijn lieverdjes hoor, al staan ze continu op dieet verontwaardiging.
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: het buffet is gerantsoeneerd.   het buffet is gerantsoeneerd. Empty

het buffet is gerantsoeneerd.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: