Onderwerp: Informatie bordje bij ons PP zo 9 sep 2012 - 8:57
Hallo allemaal,
Sinds lange tijd weer eens een berichtje uit Ruinen, ons PP is er nog steeds en bevalt zowel ons als onze kudde nog steeds uitermate goed! Toch krijgen we nog wel eens vreemde blikken/vragen over onze manier van huisvesten omdat het nog steeds behoorlijk afwijkt van de "norm"en veel mensen er niet veel van begrijpen. Onze PP ligt aan een rustige landweg waar best wat toeristen langs fietsen en daarom dachten wij erover om een informatie bord op het hek te plaatsen en zodoende bekendheid van het begrip PP iewat te vegroten. Nu kan ik me herinneren dat er ooit eens flyers zijn gemaakt voor een of andere beurs maar kan dat zo snel niet terug vinden. We willen het er graag een beetje professioneel uit laten zien met een verwijzing naar deze site enz. Heeft iemand zoiets al eens gedaan?
Groeten,
Ton & Els
worteltje
Aantal berichten : 14 Registratiedatum : 30-08-12
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP ma 10 sep 2012 - 1:39
Wat een erg goed idee. Ik weet zeker dat mensen het leuk zouden vinden. En een ander beeld gaan krijgen van de huisvesting van jou paarden. Vroeger was de paardenkennis normaal nu moeten we hem ons terug opnieuw eigen maken en weer leren door ondervinding wat werkt en niet werkt. Voor grote paarden en kleine paarden.
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP di 11 sep 2012 - 1:34
Inderdaad een goed idee. Hier is de loonwerker inmiddels een aantal weken geleden met het aanleggen van een track van zand uit de bak. Doordat hij steeds klussen tussendoor heeft zit er niet zoveel schot in als ik wil. En vragen cursisten van onze hondenschool zit af waar we toch mee bezig zijn.... Op dit moment ben ik dus zelf het infobord. Foto's volgen als het klaar is.
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP zo 16 sep 2012 - 4:37
Bij mij hoef ik dat niet te plaatsen, er komt niemand. je kan het toch heel simpel maken zo'n info bordje. schetje namen er bij een klein stukje tekst van waarom en klaar. Vooral neer zetten dat het beter voor de gezondheid en welzijn van het paard is
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP zo 16 sep 2012 - 9:54
En er misschien ook gelijk bijzetten dat de paarden niet gevoerd mogen worden omdat ze daar ziek van kunnen worden.
Heb ook wel eens overwogen een bordje neer te zetten (om uit te leggen dat het niet zielig is dat ze in de winter buiten staan), maar heb het toch maar niet gedaan. Was namelijk bang dat mensen als ze dan toch stilstaan om het bordje te lezen, misschien klokhuizen e.d. aan de pony's zouden geven. Heb dan toch liever dat ze gewoon doorfietsen en de pony's misschien niet eens opmerken (we zitten in een erg toeristisch gebied, dus er komen veel potentiële goedbedoelende ponyvoerders langs en het lukt me nu al niet om Dibble te laten afvallen ).
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP ma 17 sep 2012 - 10:14
Tja Wieteke daar heb je inderdaad een goede opmerking. Bij ons komen ook redelijk wat toeristen langs en indien er een bord staat krijgen we misschien wel aandacht die we helemaal niet willen. We hebben achter het toegangs hek nu een soort van pleintje waar de hooi opslag is en onze bouwkeet staat en wat andere zaken, de paarden kunnen daar niet komen en zijn van de weg af ook niet zo goed te zien, zeker niet in de zomer periode wanneer de brandnetels en ander groen het zicht van de weg af belemmeren. Indien we een bordje bij het hek plaatsen trekken we natuurlijk wel aandacht. Bij een ander paardenlandje in de buurt zag ik een A4tje hangen waarop werd uitgelegd waarom de paarden daar vliegendekens dragen, waarschijnlijk ook neergehangen omdat er veel opmerkingen over gemaakt werden.
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP ma 17 sep 2012 - 22:40
Wij zitten hier ook aan een weg waar heel veel toeristen langs komen. En als mensen vragen en opmerkingen hebben, echt aan ons gericht, dan geven wij graag even uitleg. Die vragen en opmerkingen gaan hier echter over verschillende dingen, zodat het voor ons haast niet mogelijk is om een voorlichtingsbordje ofzo te plaatsen. Soms gaat het inderdaad over het PP, of over de vliegendekens, of over 'de eczemer' die volledig ingepakt is incl masker. Maar soms ook over de leeftijd van de paarden, of over ons prachtige huis, of over de totale plek en wat wij ervan gemaakt hebben. Dit laatste vooral door toeristen die hier jaarlijks (of vaker) terugkeren. En als je zelf die uitleg geeft, kun je ook de complimenten van de mensen in ontvangst nemen. Dat vind ik een heel leuk voordeel ervan. Alle opmerkingen die mensen alleen maar in het voorbij gaan plaatsen, maar die we soms wel kunnen horen, nodigen me niet uit om hen te informeren. Zulke mensen zullen waarschijnlijk ook een eventueel info-bordje niet lezen, want eigenlijk zijn ze niet echt geinteresseerd.
Verder zit ik inderdaad ook wel eens te dubben over hoe we met de toegankelijkheid om moeten gaan. Mensen kunnen de paarden hier ook goed bereiken, wat sommige mensen 'uitnodigt' tot voeren en/of aaien. Toen begin dit jaar de rhino heerste, hebben we een tijd lang een extra stroomdraad geplaatst, ongeveer een meter buiten onze afrastering. Maar ik heb er eigenlijk altijd wel moeite mee, als mensen dat zomaar doen. Vooral nadat vorig jaar hier heel vlakbij op een stal droes was. Ze hebben dat helemaal niet bekend gemaakt, we zagen zelf een tijdje na de uitbraak pas dat het droes was. En de zieke paarden hadden ze naar een land gebracht, wat voor hen aan de overkant van de straat was, zodat dat voor hen een evacuatie was. Maar voor ons was dat ongeveer 200 meter verderop, aan dezelfde kant van de weg als ons, en ook echt áán de weg. Onbekenden konden dus zo even langs die zieke paarden gaan te aaien, om vervolgens verder te wandelen of fietsen naar onze paarden...... Gelukkig is het goed gegaan vorig jaar, maar ik denk er liever niet over na wat er in zulke gevallen kan gebeuren.
Onderwerp: Re: Informatie bordje bij ons PP ma 17 sep 2012 - 23:43
Leuk Ton & Els om jullie hier weer te zien !
Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht om een bordje o.i.d. te plaatsen, want ja ook wij (d.w.z. ons tweede PP aan het eind van de straat) zitten aan een toeristische (fiets-)route en ook ik heb wel eens mensen 'betrapt' die onze paarden aan het voeren waren. Dat bordje is er nog steeds niet van gekomen maar ik denk wel dat het goed zou zijn en dat mensen het wel leuk zouden vinden om wat meer informatie te krijgen. Ik zou er dan ook iets op willen zetten over de soberheid van mijn ijslanders en dat ze van niets al te dik worden e.d. Ook een tel.nr. zou wellicht handig zijn; het zou heel fijn zijn als iemand die ziet dat er iets met een van de paarden niet in orde is ons zou kunnen bellen. Als ik mensen zie voeren (heb ik gelukkig nog niet zo héél vaak gezien) ga ik er wel altijd op af en vraag ze vriendelijk of ze dat niet willen doen, met uitleg erbij. Dat wordt eigenlijk altijd wel goed opgevat.
Ton & Els, bedoelen jullie deze 'flyer'?
Die had ik ooit voor een open dag hier in de buurt, waar ik met een PP-stand zat, gemaakt.