Aantal berichten : 398 Registratiedatum : 22-12-11 Woonplaats : Koningsbosch
Onderwerp: Een Laatste Blik zo 29 jul 2012 - 8:50
Met een gevoel van lood in de benen verzorgen wij vandaag de drie overgebleven paardjes en kijken uit naar de verhuizing...
De passie is verdwenen wat deze fase betreft en straks, na de verhuizing komt dit wel weer terug, maar nu is het met een gevoel van melancholie, dat we de paarden en het paddock paradise verzorgen.
De trailer is inmiddels volgestopt met attributen als; schrikdraad, schrikdraadapparaat, accu's, prikpaaltjes, houten paaltjes, slowfeeder, springtoestel en allerlei klein 'spul'.
Met de nieuwe eigenaar overleggen we nog wat overgenomen wordt en wat niet. Wat niet wordt overgenomen gaat naar Marktplaats of naar andere belangstellenden binnen de 'paardenwereld'.
De waterbakken worden nog één keer tot aan de rand gevuld en als ik dan stil sta bij een volle waterbak, valt me de weerspiegeling op... De wolken trekken voorbij.. het paddock paradise gaat voorbij en wij?
Wij gaan met het verzorgen van ons paard, Maurits, door en helpen her en der een handje, als het van pas komt.
Van de ene kant jammer, maar ook een opluchting over de zekerheid van vertrekken en het gevoel van verantwoording voor de paarden, wordt vanaf dinsdag door meer mensen gedeeld op de Raarhof.. Iets, om naar uit te kijken..
De leegte, die we achterlaten, wordt later dit jaar weer opgevuld door twee paarden....
Onderwerp: Re: Een Laatste Blik wo 1 aug 2012 - 20:21
Financieel zal het trouwens ook wel een kleine 'aderlating' zijn denk ik Frans? Aangezien jullie inmiddels toch een aantal pensionpaarden hadden en dat is nu natuurlijk voorbij.
franslj
Aantal berichten : 398 Registratiedatum : 22-12-11 Woonplaats : Koningsbosch
Onderwerp: Re: Een Laatste Blik wo 1 aug 2012 - 22:26
Het financiële valt wel mee, Marja. Wij probeerden quitte te spelen en dat betekende, dat we per maand net zo veel bijdroegen als de andere pensiongasten. Rond de 150 euro per maand en vanaf sept zou dit 180 euro worden.
Nu, op de Raarhof, komt het op hetzelfde neer, bij benadering.