Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: het doel is bereikt za 23 jun 2012 - 0:31
2 maanden terug is Srilanka, palomino dekhengst, bij ons gekomen om te dekken, hij mocht in totaal 4 merries dekken. Waarom een lach, nou, alle 4 de merries zijn dragend, wat dus inhoud (traan) dat we weer afscheid gaan nemen van hem. Dapper en wel begon ik hieraan, een nieuw avontuur, ik heb in het verleden met paarden gewerkt bij diverse stallen, zo ook met hengsten gewerkt, maar op eigen erf, is toch weer wat anders, dapper en wel, begon ik aan het niet krijgen van een band, want hij bleef maar 2 maanden. Best suf, gezien het feit dat ik voor mijn werk, de meesten honden niet langer dan een half jaar in handen heb, een band heb opgebouwd en die gaan dan ook weer weg. Maar goed, mijn voornemens lukte niet. Inmiddels zijn srilanka en ik echte maatjes geworden, we genieten van elkaar en weten wat we aan mekaar hebben, erg leuk voor nu!!! echt genieten, hij is relaxt, geniet van zijn tijd hier, de ritjes zijn zalig, vooral als ik alleen met hem op pad ben, niemand die ons dan wat kan maken!! Afijn, dit gaat dus pijn doen, afscheid nemen, de afspraak is dat hij vrijdag naar aken gaat, deze afspraak stond al, we (mensen met een MM) zijn uitgenodigd om mee te rijden met de opening tijdens het CHIO, brazilie is het gastland en tsja, de MM komt daar vandaan, van deze gelegenheid is gebruik gemaakt door ook meteen de jaarlijkse europese rit (sela de ouro) te organiseren, deze is aanstaande zaterdag, zondag is rijden op de ovaalbaan en nog wat leuke dingen, maandag ritje door de binnenstad van aken als promotie voor het CHIO en dan dinsdag, de opening. Ik rijd zelf met 1 van onze paardjes mee en Srilanka word dan ook gereden. Die periode zal ik dan maar gebruiken om weer los te komen van hem. ik heb diverse keren serieus nagedacht om hem te kopen, punt 1, hij is niet goedkoop, nette prijs, maar voor ons, beetje boven butget, ik kan nu een hengst veel bieden, maar in de winter ben ik al een stuk meer beperkt enne ik vind het niet fijn, om niet 1 groep te hebben, tijdelijk gaat prima, maar voor altijd, is niet handig, dan blijft het gevoel mij bekruipen dat ik iemand te kort doe. Als er nog merries niet dragend waren geweest, had Srilanka terug gekomen, maar dat is nu dus niet het geval, hij heeft goed zijn werk gedaan, zijn taak heel serieus genomen. Dus ik ga nog een weekje van hem genieten en dan zal het afscheid volgen, wat is dat dan ineens snel dichtbij zeg! ik ben blij dat ik hem heb kunnen bieden, wat we hem hebben geboden, hij staat een dag deel op het gras, verder heeft hij een ruime paddock met loopstal, hij heeft natuurlijk mogen dekken en heeft nu zicht op de paarden, waar ze ook staan. Afijn, het is goed zo. nu duimen dat hij een fijne plek gaat vinden bij zijn toekomstige baasje, ik hoop dat deze snel gevonden is.
Oeps, beetje lang verhaal geworden. En nu dromen van zijn kinderen, 2 van onze eigen paardjes zijn nu dragend van hem, als ze ongeveer 3 maanden dragend zijn, worden ze nog een keertje gescand.
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: het doel is bereikt za 23 jun 2012 - 4:14
lijkt mij idd best moeilijk....maar je hebt een heel spannedn vooruitzicht. Heel veel nakomelingen
Joyce
Onderwerp: Re: het doel is bereikt za 23 jun 2012 - 4:46
net weer een zalige rit gemaakt, de eerste tijd is hij met stang en trens gereden, daar liep hij ook het fijnste op. Ik heb hem een paar keer bitloos in combinatie met een dubbel gebroken bitje gereden, en zojuist met 1 bitje. Hij heeft veel meer rust dan toen hij net kwam, op zich logisch, paar maanden in europa, toen bij ons, veel hengstige merries in zijn direct omgeving, afijn, hij is nu zo relaxt, het word een gemis. Ik kijk nu al uit naar zijn kinderen, hopelijk lijken ze op hem. we gaan het zien. Ik rijd zelf al jaren bitloos, ben niet tegen een bit, maar voel me er prettiger bij. als hij nog wat langer zou blijven, zou hij ook bitloos kunnen denk ik.
Onderwerp: Re: het doel is bereikt ma 25 jun 2012 - 1:52
Leuk dat je dit verhaal geplaatst hebt Joyce, en het is zeker niet te lang hoor ! Ik hoop dat je een paar prachtige nakomelingen van Srilanka zult krijgen (foto's gaan we volgend ongetwijfeld hier wel zien ). En je moet maar zo denken: die fijne tijd die hij bij jou heeft gehad, neemt niemand hem meer af! Maar ik weet het: loslaten is moeilijk ......
Veel plezier in Aken en sterkte met het afscheid nemen !
Joyce
Onderwerp: Re: het doel is bereikt zo 8 jul 2012 - 20:04
ff een updateje. Vorige week vrijdag was het zo ver, ik zou Srilanka terug brengen, tevens hadden we geregeld dat een goede vriend, onze Kunst, mee zou nemen waar ik zelf 4 dagen op zou rijden. Echter, dat is nooit gebeurd gezien het feit dat de, niet al te beste, longen van Kunst opspeelde door diverse omstandigheden. Dus ik vrijdagochtend Srilanka nog ff lekker in de wei gezet en daarna nog wat gewassen, tsja, met het leventje hier, zit hij nog wel eens onder het zand enzo. Afijn, uiteindelijk hem in de trailer en op naar aken. Het uit de wei halen, raakte me toch weer meer dan ik had verwacht. Zo vol vertrouwen liep hij naar me toe, ik voelde bijna of ik hem naar de slager zou brengen. Nu zou hij in Aken in een stal komen te staan, maar daarna weer op de plek waar hij vanaf november stond, ruime buitenstal en dagelijks een mega grote wei. Dus nou niet dat hij het super slecht zou krijgen. Maar toch, het deed wel echt wat met mij. In aken aangekomen, hem in de stal gezet, diverse mensen begroet, nieuwe en oude bekenden. En degene die Srilanka zou rijden dit weekend, wat een lieve man zeg. Dus dat maakte al weer een hoop goed. Afijn, de ritten waren goed, ik heb op zaterdag tijdens de rit van 27, waarbij er in groepen werd gereden, overal kunnen groomen, iets wat ik heel graag doe. Op de pauze plaatst hetzelfde en vervolgens weer bij terugkomst, op zondag en maandag heb ik een ruin toegewezen gekregen, hij was ruim een week in europa, wat een snoepje!! echt genoten van dit kereltje. En op dinsdag heb ik Kunst en mijn man gehaald om tijdens de grote opening van CHIO aken, mee te rijden. Dat durfde ik wel aan, ff op en neer met Kunst, ze genoot en heeft ff laten zien hoe gaaf ze het vond!! wat een heerlijk dier. Gedurende de dagen heb ik srilanka los gelaten, op maandag heb ik hem overdag nog ff gereden en zijn er foto's gemaakt, dat voelde goed, nog ff een stukje op hem en genieten van zijn onwijs zalige picada. Afijn, het waren bijzondere dagen in Aken, weer veel geleerd en gezien en vooral veel genoten. Het was ergens onwijs prettig dat ik geen eigen paard bij me had. onze andere MM'sdaarvan zijn er 2 dragend en 1tje is 2 jaar. Dus deze keuze was snel gemaakt. Kunst is ook echt een showpaard, ze lijkt echt te genieten van publiek, hoe meer applaus, hoe meer ze gaat showen. Afijn. Srilanka staat weer op zijn plekje, ik hoop dat hij zijn draai weer gevonden heeft. Eind augustus worden de dames weer gescand. Spannend!!
bedankt voor het lezen.
inge
Onderwerp: Re: het doel is bereikt ma 9 jul 2012 - 6:21
klinkt goed, je hebt heerlijk genoten volgens mij. Als je een goed gevoel overhoud dat hij een fijn plekje heeft gaat het "gevoel" ook een goed plekje krijgen.
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: het doel is bereikt ma 9 jul 2012 - 6:50
Kan me goed voorstellen dat het heftig is. Ook al weet je van tevoren dat het tijdelijk is, je gaat je toch een beetje hechten...
Het lijkt me trouwens wel heel bijzonder dat je straks veulens krijgt waarvan je de vader zo intensief hebt meegemaakt!
Onderwerp: Re: het doel is bereikt ma 9 jul 2012 - 9:56
Dat klinkt als een goed weekend Joyce , al was er dan dat moeilijke afscheid van Srilanka. Ergens ook wel mooi dat je toch een beetje 'geleidelijk' afscheid van hem kon nemen omdat je hem natuurlijk tijdens dat weekend wel nog steeds zag, maar hij toch niet meer onder jouw zorg viel. Ik hoop dat je een paar prachtige veulens van hem zult krijgen !
Is er nog iets van jullie optreden gefilmd of gefotografeerd???
Joyce
Onderwerp: Re: het doel is bereikt ma 9 jul 2012 - 19:53
als je deze film helemaal afkijkt, mag echt niemand meer zeuren als jij een filmpje plaatst die wat aan de lange kant is ;0. duur namelijk bijna een uur. Na een minuut of 20 komen de MM's in beeld. Ik zit op een erg witte, achter een bruine, en kunst loopt met veel knieaktie, meer dan normaal, dit doet ze als ze in haar "showstandje" loopt.
inge
Onderwerp: Re: het doel is bereikt di 10 jul 2012 - 7:13
moeilijk te zien hoor wie je nu precies bent. Maar wat een ervaring zeg zo veel mensen.
Joyce
Onderwerp: Re: het doel is bereikt di 10 jul 2012 - 21:42
die met dat hoedje op . ik rijd redelijk achteraan, eerst komen de hengsten dan de ruinen en dan de merries. vandaar. ik zit achter een bruine en achter mij zit nog een schimmel en ik had de poolse vlag vast.
Onderwerp: Re: het doel is bereikt wo 11 jul 2012 - 1:17
Wat een enorm evenement zeg! Ik dénk dat ik je gezien heb... Inderdaad die ene met dat hoedje (grapjas) . Maar ik zag een bruine, toen een witte met veel knieactie en daarachter nog een schimmel, dus.... Heb alleen geen idee hoe de Poolse vlag er uitziet :<. Wel leuk om bij zoiets mee te rijden! Ik heb weleens 'opgetreden' op Paard en Koets in Den Bosch en dan voel je echt aan de paarden dat zij het ook heel spannend en leuk vinden!
inge
Onderwerp: Re: het doel is bereikt wo 11 jul 2012 - 7:31
hihi grapjas met dat ene hoedje, maar ik heb je denk ik gezien hoor!! Ik zie je in elk geval binnen kort weer live in Arnhem als wij het niet al te druk hebben :-) Moet daar nog veel netwerken hihi...zal dus vroeg moeten gebeuren tijdens opbouwen voordat iedereen er is.
Onderwerp: Re: het doel is bereikt wo 11 jul 2012 - 8:53
Wow wat een evenement! Moet heel fijn geweest zijn om hieraan deel te nemen. Ik kan me voorstellen dat je die hengst gaat missen, je hecht je toch aan zo'n dier als je er de zorg over hebt gedurende een hele tijd. Maar volgend jaar zal je kunnen genieten van zijn nakomelingen en dat is toch wel een leuk vooruitzicht hé
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: het doel is bereikt wo 11 jul 2012 - 10:28
Wat leuk dat die shownummers op internet te zien zijn! Ik heb je nog niet kunnen traceren - ik ben alleen vlaklopende highlandpony's gewend, dus voor mij hebben al die paarden veel knieactie .
Joyce
Onderwerp: Re: het doel is bereikt do 12 jul 2012 - 21:16
tsja, zal eens een filmpje maken van de dochter van Kunst, onze Jhumpa. zij is heeft vlakke gangen zoals veel mm's. Kunst heeft meer knieaktie van nature maar in een situatie als deze opening, gaat ze helemaal los en heeft ze onwijs veel knie aktie. Echt een show paardje.