Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie

Ga naar beneden 
+3
MarjoSophie
Joyce
Nina
7 plaatsers
AuteurBericht
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 2:02

Na 7 1/2 jaar trouwe dienst als kinderkonijn in een hokje van nog geen halve vierkante meter was Sniffie eigenlijk wel een beetje overbodig in het huishouden geworden. Tja en een konijntje in een klein hokje waar niemand naar omkijkt...
Nu had Sniffie ook nog een zeer pootje! Een moment om te het konijn aan opa mee te geven. En opa is geen dierenarts.

Toen het konijn van mijn zus eenmaal in de doos zat en ik hoorde dat het pootje pas sinds die dag pijnlijk was vond ik het toch wat cru om het beestje gelijk uit zijn 'leiden' te verlossen.
Waarop ik voorstelde aan Hein, mijn vriend, kunnen we Sniffie niet loslaten bij de paarden??

Tja, als dat maar goed komt. Opeens veel gras, buizerds in overvloed, een soms wat heethoofdige arabische hengst en een wat knorrige shetlander... gevaren genoeg voor een konijn dat nooit uit zijn hokje kwam.
Maar met het alternatief van geen konijn in het achterhoofd, toch de gok gewaagd.
Een oude speciekuip op zijn kop met een pportje eruit als onderkomen en een plakje stro eronder.

En het is me daar leuk! en dat allemaal te zien vanaf mijn keuken tafel.

Hier de eerste avond dat Sniffie in de wei was:

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 5:21

ziet er niet verkeerd uit.
Ik zit met hetzelfde dilemma, 2 konijnen in een (wel hele grote) ren, waar ooit de kippen zaten, die lopen inmiddels los bij de paarden, mijn man ziet het niet zitten om ook de konijnen bij de paarden te zetten helaas.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 5:42

Vooral de voordelen opnoemen Joyce ;-) Niet meer mesten, minder voer nodig etc. hihi!

Ik denk dat het konijntje nu een prima leventje heeft.
Als het goed blijft gaan, wil ik wel een keer een hokje maken voor van de winter waar hij dan kan schuilen tegen wind, regen en kou.
Maar wil wel iets maken wat open kan blijven zodat hij lekker vrij rond kan hopsen.

Vind het prachtig om te zien hoe voorzichtig Dahab zijn voeten op tild en er echt overheen stapt, terwijl ik eerder had verwacht dat hij hem tussen zijn tanden zou nemen. Zo zie je maar weer, altijd vol verassingen die beesten.

Tot nu toe komt Sniffie elke avond de paddock op zodra de paarden ook naar voren komen om wat hooi te eten. Sociale aanleg heeft hij dus wel hihi!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 7:35

Wat apart dit./

nicky zou hem denk ik helemaal afmaken, dat doet ze ook al met de kippen. Ben allang blij dat die dan wegrennen
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 7:58

Wat geweldig Nina! Ontzettend leuk om te zien hoe voorzichtig vooral Dahab met het konijn is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 9:01

Leuk! Konijn is in ieder geval niet bang aangelegd. Ik weet niet of het een vrouwtje is, maar dan zou ik wel bang zijn dat je niet binnenkort ook bezoek krijgt van een wild konijn en over een tijdje heel veel konijnen in de wei hebt knipoog hilarisch

Maar konijnen zijn inderdaad sociale beestjes (mogen ook eigenlijk net als paarden niet alleen gehouden worden) dus ik kan me voorstellen dat hij het wel gezellig vind met twee grote grazers.
Hij is er zeker in zijn welzijn een heel stuk beter van geworden.

Ben je niet bang dat hij ergens uit je wei kan ontsnappen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 9:25

Ja dat zou wat zijn! Volgend jaar 35 konijnen in mijn wei! hahaha!
Ik heb eigenlijk geen idee of het een vrouwtje is, ik denk het, zal morgen eens kijken.
Maar hier in de regio hebben we geen konijnen, alleen hazen. De eerste konijnen zittten ruim 2 kilometer verderop in het taluud van de snelweg.
Tja en mocht er kleine konijntjes van komen, dan zien we dat dan wel weer.

Het konijntje kan inderdaad 'ontsnappen' de weide is nergens speciaal konijnproof afgezet. Maar tot nu toe lijkt het konijn aardig honkvast.
Als ze naar achter zou gaan komt ze bijna overal sloten tegen. Ik neem aan dat konijnen net zulke goede zwemmers zijn als hazen? toch verwacht ik niet snel dat ze zoiets doet. Het is geen wild konijn tenslotte.

Ik ben erg benieuwd hoe Sniffie het over een aantal weken doet als ze zich wat beter thuis voelt in de grote wereld. Gister is ze heel erg geschrokken van Dahab, hij stond wat onrustig te stamppen omdat er in de buurkudde wat paarden gewisseld werden. Toen is Snif goed geschrokken en heeft de rest van de avond onder de badkuip gezeten die nu dienst doet als drinkbak voor de paarden en de koeien.

Nog een tegenslag voor Sniffie: Billy wist het voerbakje te bemachtigen onder het draadje door, weg konijnenvoer!

kortom, ik kan er wel een boek over schrijven, de maffe beestenboel hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydi 22 mei 2012 - 11:07

Nina schreef:
Tja en mocht er kleine konijntjes van komen, dan zien we dat dan wel weer.

Het konijntje kan inderdaad 'ontsnappen' de weide is nergens speciaal konijnproof afgezet. Maar tot nu toe lijkt het konijn aardig honkvast.
Als ze naar achter zou gaan komt ze bijna overal sloten tegen. Ik neem aan dat konijnen net zulke goede zwemmers zijn als hazen? toch verwacht ik niet snel dat ze zoiets doet. Het is geen wild konijn tenslotte.

Hmmm kleine konijntjes, dat lijkt me nou niet bepaald een fijn plan, zeker niet als ze halfwild zijn. Die zijn dan echt niet tam te maken dus je kunt er eigenlijk nauwelijks een nieuw tehuis voor vinden. En om het wilde konijnenbestand bewust op te zadelen met tamme konijnengenen, dat zou toch niet mijn keuze zijn...

Ik zou er niet op durven gokken dat konijnen honkvast zijn. Misschien dat hij (of zij) nu nog bij je in de wei blijft omdat alles nieuw is, maar je hebt kans dat de nieuwsgierigheid het op een dag wint en dat je je konijn dan kwijt bent. Weet dan dat de meeste tamme konijnen het niet lang overleven in het wild...
Nee, ik zou mijn konijnen nooit los durven laten lopen in mijn wei! Hier zitten ze dan ook goed opgesloten, met een extra beveiliging bij de deur zodat ze niet tussen mijn voeten door kunnen schieten als ik binnenkom... ik ben veel te bang om ze kwijt te raken!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptywo 23 mei 2012 - 4:20

konijn van onze buren loopt al jaren los bij de kippen en de geiten, huppelt ook geregeld voor op straat.
Ik denk dat mijn paarden ze niets doen, de katten en kippen lopen ook tussen ze door, laatst stond de hengst per ongeluk op een kip, die ging te keer, hengst keek naar beneden en tilde zijn voet rustig weer op, was de eerste keer dat ik een soort van ongelukje zag gebeuren.
mijn man is ervan overtuigt dat de 2 konijnen levensgrote gaten gaan maken enzo in de wei, ik kan niet beloven dat dit niet gaat gebeuren. Hier gaat het om 2 gecastreerde rammen, dus dat durf ik wel aan knipoog.
laatst was heel jammer dat ik geen camera bij me had, 1 van onze katten geeft kopjes aan paardenneuzen zo ook bij Srilanka, de tijdelijke hengst, die snapte er niets van, oren in de nek en snuiven hielp niet, dus toen liet hij het maar gebeuren dat zijn neus, kopjes kreeg.
Erg schattig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Emptydo 24 mei 2012 - 6:03

Geweldig leuk filmpje Nina glimlach!
Wat is Dahab ontzettend voorzichtig met Sniffie zeg! En het lijkt of hij hem later zelfs beschermt tegen de Shet.

Ik ben het wel eens met Marja wat betreft de onwenselijkheid om tamme konijnengenen in het wild in te brengen. Tamme konijnen zijn natuurlijk niet echt ingesteld op overleven in het wild.
Ik zie trouwens nog een gevaar: een konijn gaat onherroepelijk een keer een hol graven. Wil je dat in je wei? Dat worden gevaarlijke gaten voor paardenbenen! Mijn vriendin heeft jarenlang twee tamme konijnen los in haar (ommuurde) tuin laten lopen. Deze hadden op een bepaald moment een heel gangenstelsel onder de grond gegraven. Later werd één van de konijnen ziek, is toen in zijn ondergrondse hol gekropen en er niet meer uitgekomen. En om heel haar tuin open te gaan graven om konijn te vinden, ging mijn vriendin toch iets te ver...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie   Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eerste kennismaking tussen Dahab, Billy en het konijn Sniffie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verjaardagscadeau voor Dahab
» Even voorstellen Nina en Dahab
» Tao of equus / ruiter tussen twee werelden- Linda Kohanov
» PP-plattegrond (plan) Jasja
» Hallo, dit ben ik.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: