Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Feest in de poel!

Ga naar beneden 
+10
Berith
franslj
MarjoSophie
Joyce
Natural Horsetrainer
paulien1972
Zin-inn
marion
inge
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

Feest in de poel! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Feest in de poel!   Feest in de poel! - Pagina 2 Emptydi 5 maa 2013 - 19:51

bij ons is het nu ook soms een drinkplaats en een mooi ding om omheen te rennen en over een tijdje is het een soort van leefkuil om de poel heen, er staat dan bijna geen water maar dan is het erg leuk om van hoog naar laag te rennen aldus sommige paarden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama

Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 65

BerichtOnderwerp: Re: Feest in de poel!   Feest in de poel! - Pagina 2 Emptydi 5 maa 2013 - 22:08

Ik vrees dat het hier op onze berg erg moeilijk wordt om een poel te organiseren...
Tenzij ik hem regelmatig zou volgieten met kraantjeswater, maar dat wordt net wat te duur absurd

Helemaal beneden aan ons land is er wel een plek waar een deel water wordt uitgestort uit buizen.
Ik denk niet dat het rioleringswater is want er is hier niet zoiets als een riolering... dus het zou een afwatering moeten zijn.
Moet dat eens navragen.

Indien dat zuiver water is, zou ik kunnen vragen aan de buur (wiens land het daar is) of ik een klein stukje van zijn land mag overnemen...
misschien dat er dan daar wel iets zou mogelijk zijn.
Alhoewel ik niet zeker ben of de ondergrond dan wel goed is?

Hoe zijn jullie zeker dat de paarden niet in de modder gaan blijven steken?
FrancisD

Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Feest in de poel!   Feest in de poel! - Pagina 2 Emptydi 5 maa 2013 - 23:04

Ama, je zou zelf een regenwater-opvangsysteem kunnen verzinnen, bijv. het water van je huis en eventuele schuren opvangen via de goten en d.m.v. een buizensysteem in een poel laten uitkomen.
Met dat looswater zou ik voorzichtig zijn en wel eerst 200% zeker zijn waar dat vandaan komt en wie er allemaal op kan lozen. Officieel kan het wel 'schoon' water zijn, maar als er ook maar 1 bedrijf op loost wat met ongezonde stofjes werkt zou ik het al niet meer durven gebruiken, aangezien er toch nog genoeg dingen gebeuren die het daglicht niet verdragen. Die gok zou ik persoonlijk niet nemen.

Maar ik las ook dat iemand een poel heeft die alleen in najaar en winter water bevat en buiten het natte seizoen daar gewoon een fijne zandkuil heeft. Misschien is dat een idee?
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62

BerichtOnderwerp: Re: Feest in de poel!   Feest in de poel! - Pagina 2 Emptywo 6 maa 2013 - 8:22

Joyce schreef:
bij ons is het nu ook soms een drinkplaats en een mooi ding om omheen te rennen
Ja gek is dat hè, hier houden ze er ook van om rond de poel te rennen, blijkbaar nodigt zo'n klein rondje uit om lekker gek te doen hyper.
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Feest in de poel!   Feest in de poel! - Pagina 2 Emptywo 6 maa 2013 - 20:05

ja ergens omheen lopen gaat blijkbaar t makkelijkste als je er om heen rent. Zeker onze Kunst, die inmiddels 20 is, gaat er het liefst bokkend galopperend om heen om dan vervolgens over het heuveltje naar een hooinet te rennen met een blik van, heej schiet es op, ik heb honger!!
vaak ligt er dan nog ergens anders hooi hoor, dus echt helemaal verhongerd zijn ze dan nog niet.
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Feest in de poel!   Feest in de poel! - Pagina 2 Empty

Feest in de poel!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanleg van een poel