Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Concept plattegrond PP Mariska

Ga naar beneden 
+5
MoniqueBuu
marion
Joyce
Mai
Mariska Koops
9 plaatsers
AuteurBericht
Mariska Koops




Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : IJmuiden

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptydi 3 jan 2012 - 9:59

Hallo Allemaal,

Ik durf bijna mijn met de hand getekende concept niet te laten zien naast alle mooie plattegronden (google sketchup wil niet op mijn computer :-( Maar ik hoor toch graag van de ervaren PP'ers onder ons wat jullie ervan vinden: Concept plattegrond PP Mariska GroteFoto-DXNKRM4P

Het is de bedoeling dat er in totaal 4 paarden komen te lopen, mijn eigen paard (grote zwarte meneer van 1.70) en nog 3 andere paarden. Ik ben nog bezig met het vinden van 2 leuke mensen en paarden die erbij komen, 1 staat namelijk al vast. Er is veel belangstelling dus dat moet denk ik wel gaan lukken.
In de zomer verhuizen de paarden tijdelijk naar een weiland in de buurt of (en hier hoop ik op natuurlijk) er komt een pad naar een ander stuk weiland.

Er is geen schuilstal maar wel een strookje bos waar de paarden in mogen lopen. Tussen de bomen ligt wel veel oud blad en de grond is begroeid met hedera (klimop) en bramenstruiken. Iemand die hier ervaring mee heeft, wat hiermee te doen? (de bramenstruiken zijn we overigens wel weg aan het halen, pff wat een rot klus is dat zeg!)

Zoals je waarschijnlijk wel al ziet zijn het geen grote stukken maar wel midden in het bos op zandgrond. Waar het schrikdraad eindigt begint het bos, dit voor een idee hoe de omgeving eruit ziet. In principe lopen de paarden op het bovenste stuk, het onderste stuk met het vijvertje (en zeker het laatste stuk vlak voor het vijvertje begint) is een stuk natter en het gebruik hiervan hangt samen met de nattigheid. Het pad aan 1 kant ligt wat hoger en dus droger waardoor ik deze kant misschien ook tijdens natte periodes kan gebruiken, alleen komt dan de vraag hoe los ik dat op een handige manier op zodat de paarden elkaar niet klem kunnen lopen?

Nou tips en vragen zijn welkom!

Groeten Mariska




Laatst aangepast door Marja op di 3 jan 2012 - 12:03; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Afbeelding zichtbaar gemaakt)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptydi 3 jan 2012 - 12:41

Wow, leuk Mariska compliment! Ik vind het altijd erg leuk als het niet een rechttoe rechtaan stuk is, maar een paar stukjes die met elkaar verbonden zijn, dat maakt het wat spannender.
Je hoeft je trouwens absoluut niet te schamen voor je handgetekende plattegrond, het ziet er toch super uit?
Nou, hier komen wat vragen/opmerkingen knipoog :

Welk pad in het smalle stuk is het hoogst gelegen, het pad aan de linker- of aan de rechterkant? Omdat dat stuk zo smal is zou je ervoor kunnen kiezen om daar maar aan één kant een pad aan te leggen, zodat het weitje iets breder wordt, en aan het einde bij het vijvertje een paddock te maken zodat de paarden daar ruim om kunnen draaien en elkaar niet klem lopen. Dan ben je het probleem van het natste pad ook meteen kwijt. Het hooinet kun je dan verplaatsen naar die eindpaddock. Misschien is daar vlakbij de vijver de grond ook nog wat op te hogen, zodat je daar een soort heuveltje maakt en de nattigheid een beetje kwijt bent?

Tip: houd bij de boomstam in het pad wel een stukje aan de zijkant open, zodat je er nog met een kruiwagen door kunt knipoog.

Denk je dat de klimop te verwijderen is? Klimop is namelijk giftig, hier vind je wat info: http://www.nvvr.info/hippipedia/klimop-hedera-helix.html . Ik heb geen idee of de paarden er van zullen eten als ze genoeg hooi/gras tot hun beschikking hebben, maar als echt een groot deel van het bos begroeid is met klimop, zou ik er niet zomaar paarden durven laten lopen. Ik zou er denk ik alles aan doen om het te verwijderen, want het is natuurlijk wel héél erg leuk als je het stuk bos aan je PP kan toevoegen!
Bedenk wel dat paarden de bomen kunnen beschadigen door van de schors te eten (als ze dat rondom doen kan de boom doodgaan). Om dat te voorkomen zou je een afgezet pad door het bosje aan kunnen leggen (als daarvoor genoeg ruimte tussen de bomen is), zodat je PP-route door het bos heen loopt. Het stuk pad waar je de waterbak in hebt getekend zou je dan eventueel weg kunnen laten, dan heb je weer iets meer wei.

Ik ben heel benieuwd naar foto's of een filmpje glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptydi 3 jan 2012 - 20:37

ziet er erg leuk uit.
Wat betreft de bomen, wij hebben de bomen ingepakt met windbreek gaas. werkt tot nu toe erg goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mariska Koops




Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : IJmuiden

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptydi 3 jan 2012 - 21:25

Bedankt voor jullie reacties!
Om maar meteen antwoord te geven op je vragen Marja:
-Vanaf de ingang van het 2e landje gezien is links de droge kant.
-De bomen die heel moeten blijven in het stukje bos staan buiten het draad, daar kunnen ze niet bij (als het goed is :-). De andere bomen mogen ze mee doen wat ze willen, eten schuren ed. Het stukje is op sommige plekken best dicht begroeid en ik denk dat er ook wat kleine boompjes uit moeten zodat de paarden er tussen door kunnen lopen.
-Ik was ervan op de hoogte dat hedera giftig is en ben ook van mening dat de kans klein is dat ze dit eten mits er voldoende ruwvoer is. Zeker weet ik dit van mij eigen paard maar niet van de andere paarden, dus toch maar weghalen denk ik.
-Het stukje bij de waterbak wil ik graag zo houden zodat ze, als ze dat willen, een rondje kunnen rennen. Anders moeten ze zigzaggend tussen de bomen door, als een soort en met behendigheidstraining voor paarden (kan misschien best leuk zijn)

Ik heb overigens bij Huck een stuk net van 1 bij 5 meter besteld van maast wijdte 4,5 cm waar ik creatief mee wil zijn door zelf de hooinetten te maken.

Hier nog wat foto's:
Concept plattegrond PP Mariska GroteFoto-BJHMMFZU
1e landje naar achter gefotografeerd

Concept plattegrond PP Mariska GroteFoto-6ELBJVIA
2e landje vanuit achter gefotografeerd

Concept plattegrond PP Mariska GroteFoto-46LX4VMQ
vijvertje

Groeten Mariska


Laatst aangepast door Marja op wo 4 jan 2012 - 1:52; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Foto's zichtbaar gemaakt)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptywo 4 jan 2012 - 2:05

Het ziet er heel idyllisch uit Mariska! Weet je wat voor bomen er rondom de weitjes staan, m.a.w. wat voor bladeren er in de wei liggen? Hopelijk geen esdoornbladeren? Deze worden nl. in verband gebracht met Atypische Myopathie.

Mariska Koops schreef:
-Vanaf de ingang van het 2e landje gezien is links de droge kant.
Dus rechts op de tekening knipoog?

Citaat :
-Het stukje bij de waterbak wil ik graag zo houden zodat ze, als ze dat willen, een rondje kunnen rennen. Anders moeten ze zigzaggend tussen de bomen door, als een soort en met behendigheidstraining voor paarden (kan misschien best leuk zijn)
Ja da's waar, rennen zonder obstakels is ook wat waard glimlach.

Citaat :
Ik heb overigens bij Huck een stuk net van 1 bij 5 meter besteld van maast wijdte 4,5 cm waar ik creatief mee wil zijn door zelf de hooinetten te maken.
Heb ik ook gedaan; het zijn oersterke netten compliment!

Je kunt trouwens foto's plaatsen (dus niet alleen de links naar de foto's) door op de knop 'Afbeelding' boven je typeschermpje te klikken (als je je cursor over de knoppen laat gaan zie je welke voor 'Afbeelding' is) en dan de link naar de foto in te voegen. Ik ben nu zo vrij geweest je foto's zichtbaar te maken knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mariska Koops




Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : IJmuiden

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptywo 4 jan 2012 - 2:20

Citaat :
Dus rechts op de tekening
Yep :-)

Citaat :
Weet je wat voor bomen er rondom de weitjes staan, m.a.w. wat voor bladeren er in de wei liggen? Hopelijk geen esdoornbladeren? Deze worden nl. in verband gebracht met Atypische Myopathie.
Er staat 1 esdoorn maar die staat wat verder weg, daarnaast heb ik gelezen dat de paarden die hieraan zijn overleden geen bijvoer in de vorm van hooi en brok kregen.



Citaat :
Je kunt trouwens foto's plaatsen (dus niet alleen de links naar de foto's) door op de knop 'Afbeelding' boven je typeschermpje te klikken (als je je cursor over de knoppen laat gaan zie je welke voor 'Afbeelding' is) en dan de link naar de foto in te voegen. Ik ben nu zo vrij geweest je foto's zichtbaar te maken
Ga ik proberen met een foto van mij paard:

Concept plattegrond PP Mariska GroteFoto-VLB8BI8Q

Morgen gaan we trouwens de 1e palen slaan, das alvast een stap in de goede richting.... Hoe diep sla jij de palen in de grond en wat zou ik qua hoogte aan moeten houden voor een paard van 1.70?

Groeten Mariska
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptywo 4 jan 2012 - 3:21

Ziet er allemaal heel leuk uit, en een stuk bos!
Een mooi paard heb je, hij zou mij wat te groot zijn knipoog , maar ik vind hem wel mooi gebouwd, lekker stevig.
Het grootste paard dat bij mij loopt is 1.60 m, en mijn omheining is 1.20 m hoog. Ik denk dat 1.40 wel hoog genoeg is. O, maar er zouden nog andere paarden bij komen toch? Zijn die nog groter dan die van jou?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptywo 4 jan 2012 - 3:28

Gelukt grijns! Leuke foto; jouw paard is écht diepzwart zeg!

Mariska Koops schreef:
Hoe diep sla jij de palen in de grond en wat zou ik qua hoogte aan moeten houden voor een paard van 1.70?
Ik heb alle palen 80 cm in de grond (palen van 1,80 m) maar veel mensen hebben ze minder diep. Op deze pagina heb ik precies beschreven hoe ik mijn afrastering heb aangelegd.
Mijn paardjes zijn maar max. 1,45 m stokmaat en mijn afrastering is 1 m hoog (de binnenafrastering; buitenafrastering is wel 1,40 m omdat we ooit hengsten hielden). Ik denk dat jij ook best palen van 1,80 m kunt gebruiken en ze dan bv. 50 of 60 cm in de grond zetten (hoekpalen misschien iets langere kiezen en dieper in de grond zetten). Als de paarden zich normaal gedragen (dus geen springende Houdini's knipoog) moet 1,20 à 1,30 toch wel hoog gezien zijn denk ik.

Succes met het zetten van de palen compliment (het schijnt wel heel slecht weer te worden morgen kritisch...)!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptywo 4 jan 2012 - 7:18

Wat een geweldig leuk stukje Mariska! En voor een tekening hoef je je niet te schamen, ik had ook een getekende en ingescande plattegrond (maar dat is alweer een tijdje geleden, dus een eind naar beneden gezakt). Een mooi ontwerp heb je gemaakt!

Mijn grootste paard is ook tegen de 1,70, en wij hebben palen van 2 meter die we ongeveer 60 cm de grond in hebben geslagen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptydo 5 jan 2012 - 8:34

Mooi zeg, je hebt aan alle kanten beschutting. En ik zou zeker het stuk bos met een pad erdoor erbij betrekken, misschien zelfs 2 paden maken als het enigszins lukt. En dan heb je er zelfs ook nog een vijver bij, volop variatie. Leuk. Kan me voorstellen dat belangstellenden staan te dringen om hun paard er straks te kunnen laten lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptydo 5 jan 2012 - 9:20

Het lijkt mij dat men straks in de rij staat hiervoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptyvr 6 jan 2012 - 3:25

Wat een mooi plekje! Ziet er heel wat natuurlijker uit dan ons rechthoekige land knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptyvr 6 jan 2012 - 5:10

ziet er uit als een fijn beschut plekje. Mooi hoor, enuh wat is er mis met de tekening? Ik vind het super duidelijk.
Het gaat toch om het idee waar je mee bezig bent. Als je dat hier stort dan krijg je vanzelf tips van goh kijk eens hier naar of daar naar. Zodat je het kan aanpassen als je de ideeen kan volgen en daar het nut van inziet. Zo voorkom je een hoop werk voordat je gaat knutselen.
En het geeft voor je zelf een fijn werkplan. Dat is heel wat waard met inkopen doen knipoog

ps leuke halsring :< komt bekend voor knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Emptyzo 8 jan 2012 - 4:09

Mooi plekje hoor!!

Enne, duidelijke tekening toch compliment compliment

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Concept plattegrond PP Mariska Empty
BerichtOnderwerp: Re: Concept plattegrond PP Mariska   Concept plattegrond PP Mariska Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Concept plattegrond PP Mariska
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP-plattegrond Irene
» Plattegrond Rodastodum
» Plattegrond Zinin
» Plattegrond van de toekomstige PP
» Marja's PP-plattegrond

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: