Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn paarden en het vuurwerk

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptyza 31 dec 2011 - 0:01

Hieronder een paar filmpjes van vandaag. De jeugd die lekker bezig is met het vuurwerk en de reactie van mijn paarden.

Eerste filmpje laat zien hoe het speeltuintje achter de bak ligt en daar is de jeugd dus nu bezig.
Sietrixella en het vuurwerk

En nog een paar andere filmpjes hoe ze reageren op alle knallen. Normaal heb ik de paarden liever niet in de bak, maar hier staan ze wel het veiligste en het verste van het vuurwerk af. Daarom ook even de oranje waterbak in de bak.

Sietrixella en vuurwerk inclusief vrachtwagen

Sietrixella en vuurwerk, trix drinken

Sietrixella en vuurwerk

Zoals jullie kunnen zien zijn ze er behoorlijk relaxt onder en is Ella inmiddels goed geacepteerd door Siets en Trix.
Aangezien ze zo relaxt zijn en het niet leuk vinden om in de stal te staan, denk ik dat ik ze vanavond ook gewoon zo in de bak laat staan met alle hooinetten goed gevuld.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
paulien1972

paulien1972


Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 03-12-11
Leeftijd : 51

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptyza 31 dec 2011 - 8:16

Ze staan er relaxed bij hoor!! compliment
Gelukkig gaat het met die van mij ook goed. Vanmiddag het weiland uitgemest en er was niets aan de hand.
Wel een geruststellend idee, want ze kunnen nog niet naar binnen.

Gr.
Paulien
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptyzo 1 jan 2012 - 1:28

WOW wow Berith, jouw paarden zijn wel HEEEEEEEL COOL compliment!! Zelfs die kleine Ella al )die krijgt natuurlijk meteen het goede voorbeeld'!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptyzo 1 jan 2012 - 1:34

Marja schreef:
WOW wow Berith, jouw paarden zijn wel HEEEEEEEL COOL compliment!! Zelfs die kleine Ella al )die krijgt natuurlijk meteen het goede voorbeeld'!

Ja Sietske en Trix zijn natuurlijk al 4 jaar het vuurwerk hier gewend en Ella is inderdaad erg cool.
Rond middernacht waren ze wel wat onrustiger maar was er zeker geen sprake van paniek. Ze liepen wat meer heen en weer en Trix joeg af en toe Ella weer op. Die op haar beurt dan bij mij even kwam kroelen en Siets ging er steeds heel mooi tussen in staan.

Eigenlijk was Ella nog het meest relaxt vannacht. Die was ook de eerste die weer hooi ging eten. Toen ik om half 2 voor de laatste keer ging kijken, stonden ze alledrie weer ieder bij een hooinetje lekker te eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptyzo 1 jan 2012 - 2:13

Ik vind het mooi dat je goed naar je paarden hebt gekeken en aan de hand daarvan hebt gekozen wat het beste voor ze zou zijn tijdens het vuurwerk, i.p.v. ze zonder meer op te sluiten. Paarden en situaties zijn overal weer verschillend!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptyma 2 jan 2012 - 5:18

lekker he van die rustige paardjes. Die van mij reageren net zo. Wel erg prettig moet ik zeggen
Terug naar boven Ga naar beneden
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptydi 3 jan 2012 - 1:36

Bij ons was het deze keer erg met het vuurwerk!
We hebben dan ook veel nieuwe paarden erbij en we zitten op de grens van 3 gemeenten... Er was vuurwerk overal rondom de weiden! shock
Dus rond 23u45 waren we paraat op onze weilanden en was het hier en daar al aan 't knallen. Om 0u00 barstte de hel los...
De merriekudde had een nieuwe alphamerrie en die bleef echt niet kalm! Ik ben er middenin gaan staan want anders ging er echt iets gebeuren.
Onze nieuwe gemengde kudde was ook in paniek en het nieuwste paardje bij de ruinen, naast de hengsten liep bijna door de draad! paniek
Heel deze vertoning heeft geduurd tot 01u15!!! En het is in principe verboden vraagteken
En ophokken van dieren in paniek, dat is pas gevaarlijk! Zo heb ik al veel ongelukken meegemaakt kritisch

Vuurwerk, eindjaar... Liever niet teleurstelling
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptydi 3 jan 2012 - 2:02

Vervelend dat het voor jouw paarden zo'n paniek veroorzaakte Cat!

Cat schreef:
En het is in principe verboden vraagteken
Wat is verboden? Het afsteken van vuurwerk?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptydi 3 jan 2012 - 4:03

Cat schreef:
Wat is verboden? Het afsteken van vuurwerk?
Vuurwerk afsteken in eigen straat of tuin is verboden!
Maar daar heeft niemand rekening mee gehouden en de politiediensten zijn onderbemand absurd
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptydi 3 jan 2012 - 4:56

oh dat is bij ons nederlanders toch wel anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Emptydi 3 jan 2012 - 7:26

Marja schreef:
Ik vind het mooi dat je goed naar je paarden hebt gekeken en aan de hand daarvan hebt gekozen wat het beste voor ze zou zijn tijdens het vuurwerk, i.p.v. ze zonder meer op te sluiten. Paarden en situaties zijn overal weer verschillend!

Tja soms zegt je gevoel; Lekker veilig op stal, maar als je inderdaad goed observeert zie je dat de paarden daar niet echt blij van worden.
Ik heb de eerste twee jaren dat ik hier woonde de paarden wel vanaf 22.00 uur 's avonds op stal gezet en 's ochtends vroeg weer naar buiten gelaten. Ze waren toen ook niet in paniek, maar zodra de staldeur open ging, stonden ze ook meteen buiten. Vorig jaar heb ik ze ook nog op stal gezet maar toen al om 1.00 uur s nachts weer buiten gezet en toen werden ze eigenlijk ook meteen rustiger. De twee dagen voor oud en nieuw viel op dat ze al vaker in de bak stonden en als ik Sietske eten in de stal gaf (staat de deur altijd open), dan nam ze een hap maar als ze een knal hoorde, ging ze meteen naar buiten. Dat was voor mij wel een duidelijk teken om ze dan dit jaar toch maar buiten te laten. En natuurlijk ook omdat ze overdag alle drie zo rustig op de knallen reageerden.

Wat dat betreft was ik eigenlijk ook wel blij dat er overdag al aardig wat werd afgestoken zodat de paarden er ook aardig aan konden wennen.

En om 0.00 uur ben ik dus ook bij de paarden midden in de bak gaan staan. En dan is het ook wel mooi om te zien dat ze dan ook echt af en toe even steun komen zoeken.

Maar ik ben blij dat het weer allemaal achter de rug is. Op naar volgend jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Mijn paarden en het vuurwerk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn paarden en het vuurwerk   Mijn paarden en het vuurwerk Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn paarden en het vuurwerk
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat ik met mijn paarden doe
» Een dag uit het leven van mijn paarden
» Mijn bezigheden met de paarden
» Filmpje van mijn paarden met wilgentakken
» "Natuurlijke stalling" voor mijn paarden (0297)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: