Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Experiment met vrij hangende hooinetten

Ga naar beneden 
+9
marion
inge
fojoe
Wieteke
Berith
Iris
betty
Tanja
Mai
13 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyza 31 dec 2011 - 6:29

Inmiddels is het touw tussen de palen vervangen door een dunne staalkabel met plastic mantel. Mijn man is daarmee aan het knutselen geweest; hij heeft er zeven stalen ringen aangehangen m.b.v. draadklemmetjes (ook wel 'kiesjes' genoemd). De kabel is een stuk beter te spannen, dus nu hangt het geheel ook een stuk minder door als er netten aan hangen glimlach. Er komt wel weer een keer een foto- of filmupdate (eerst even iets beter weer graag, dat staat wat leuker kritisch...).

franslj schreef:
Zo te zien, Marja, oefenen de ijslanders tijdens het 'plukken' flink de nekspieren.. glimlach
Ja, wat zullen ze flexibel worden hyper!

Citaat :
Een andere optie kan zijn, om een paar bomen te benutten, die sowieso bescherming om de stam hebben
Dat is ook nog een voornemen van me in de paddock bij het bos, een touw tussen twee dikke bomen met hooinetten eraan.

Citaat :
en in de mazen van het gaas, één of meerder hooinetten te hangen.
Dat kan bij ons niet, omdat we stroomdraden voor het gaas hebben lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyza 31 dec 2011 - 6:45

Toch wel mooi, Marja, om de creativiteit van velen hier mee te maken en er weer wat van op te steken. Straks willen paarden en pony's alleen en uitsluitend op een paddock paradise staan en zitten wij tot over onze oren in het werk.. hilarisch

Ja, het weer is knudde met een rietje, behalve dan de temperatuur. Straks, tijdens de jaarwisseling naar de paddock, waar we de paarden voor vannacht op stal hebben gezet, want we zagen vanmiddag een paar hypernerveuze pony's. Waarschijnlijk ook, omdat ze er pas 3 dagen staan.

Groet... franslj.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyzo 1 jan 2012 - 2:11

franslj schreef:
Straks willen paarden en pony's alleen en uitsluitend op een paddock paradise staan
Dat willen ze NU al grijns! Als meer mensen paardentaal zouden verstaan, zouden er vast al meer PP´s zijn, maar we gaan gelukkig de goede kant op knipoog!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyzo 1 jan 2012 - 4:10

Kan een heftige confrontatie opleveren, Marja, als mensen paardentaal willen begrijpen, in acht genomen dat ons vaak een spiegel wordt voorgehouden door paarden.

Ik schrok vanmiddag van twee plotseling opduikende honden van de buren en zag op hetzelfde moment ook de paarden een schrikbeweging maken en er vandoor gaan.

Volgende keer rekening proberen te houden met plotselinge gebeurtenissen, leer ik er weer van en de aandacht bij de paarden te houden.

Groet... frans.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Marlies sanders

Marlies sanders


Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 12-01-12
Leeftijd : 56
Woonplaats : Nieuwdorp Zeeland

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptydo 12 jan 2012 - 10:02

Dit is hardstikke leuk voor de paarden, ik heb dit advies zelfs van mijn osteopaat gehad, zo trainen ze idd allerlei spieren in de hals.
Mijn paarden vinden het iig geweldig en zo slepen ze ook niet over de grond zodat het hooi veel schoner blijft.
Ik heb ze wel boven de verharding(heb ook veel verharding) hangen zodat wat eruit valt ook eetbaar blijft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptydo 12 jan 2012 - 10:51

Marlies sanders schreef:
Ik heb ze wel boven de verharding(heb ook veel verharding) hangen zodat wat eruit valt ook eetbaar blijft.
Ja, dat zou mij ook wel handig lijken, want er valt toch nog wel aardig wat hooi naar beneden tijdens het eruit plukken knipoog. Ik heb al zitten denken aan iets van rubber matten of zo, maar dan heb ik er wel heel wat nodig, want mijn 'hanglijn' is 15 m lang verontwaardiging!
Ik heb er trouwens vandaag weer een filmpje van gemaakt. Inmiddels is het touw vervangen door een dunne, plastic ommantelde staalkabel met daaraan ringen. Deze kabel is beter te spannen en hangt daardoor minder ver door dan het touw. Filmpje moet nog even ge-edit worden knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyza 28 jan 2012 - 4:13

Marja schreef:
Ik heb er trouwens vandaag weer een filmpje van gemaakt. Inmiddels is het touw vervangen door een dunne, plastic ommantelde staalkabel met daaraan ringen. Deze kabel is beter te spannen en hangt daardoor minder ver door dan het touw. Filmpje moet nog even ge-edit worden knipoog.
Oeps, was helemaal vergeten het filmpje hier te plaatsen... Wordt wel eens tijd na meer dan twee weken knipoog, dus hier is het:

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyvr 3 feb 2012 - 0:14

ik vind het een fantastisch systeem!
Als de grond weer gewoon groen is en niet keihard wil ik ook zoiets
realiseren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Emptyvr 3 feb 2012 - 10:10

Het enige nadeel tot nu toe vind ik dat de ondergrond nogal 'soppig' wordt en dat er een hoop hooiresten ingetrapt worden, wat uiteindelijk behoorlijk gaat stinken omdat dat hooi natuurlijk gewoon gaat liggen rotten. Eigenlijk zou er in het ideale geval iets van verharding of rubber matten onder moeten liggen, wat af en toe schoongeveegd kan worden. Waarschijnlijk zal het in de zomer wel beter gaan omdat de grond dan droog is, maar na al die regen van de laatste tijd werd het steeds modderiger. En nu, met de vorst, is het natuurlijk keihard knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Experiment met vrij hangende hooinetten   Experiment met vrij hangende hooinetten - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Experiment met vrij hangende hooinetten
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» hooinetten los op de grond!
» Hooinetten met metselkoord
» ervaringen met hooinetten van dit type?
» Hooinetten van Huck > Verkocht!
» Hooinetten buiten bevestigen.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: