Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Bang voor "paardendieven" ?

Ga naar beneden 
+2
Joyce
Angel
6 plaatsers
AuteurBericht
Angel

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 31-07-11

Bang voor "paardendieven" ? Empty
BerichtOnderwerp: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptydo 10 nov 2011 - 0:22

Hallo iedereen,
Hier nog maar eens een vraag van mij.
Zijn er forumleden van wie de paarden niet (dicht) aan huis staan ?
(Een eind verderop of met veel omliggend veld rondom het weiland met weinig huizen in de buurt ?)
Zijn jullie dan niet bang dat er mensen zijn die de paarden zouden willen stelen of iets willen aandoen ? Ik heb al een paar verhalen gehoord o.a. Of mensen die overdreven veel bij de paardjes hangen of zelfs zomaar hun afval van groenten of fruit in de weide gooien ?

Misschien ben ik het wel die spoken zou zien moest ik ooit eigen paardjes hebben en die ergens verderop moest plaatsen... krankzinnig
Maar ik wil graag weten hoe jullie daartegenover staan ?

Groetjes! zwaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptydo 10 nov 2011 - 20:34

toen ik 1 paardje had en deze niet aan huis had, heb ik hier ook wel eens over na gedacht, maar ik zorgde ervoor dat hij nooit een halster aan had en een geluk bij ongeluk, hij is moeilijk benaderbaar door vreemde.
Dus bij hem ben ik er nooit zo bang voor geweest.
Nu ook niet echt, de paardenhandel ligt aardig op zijn gat, mijn paardjes zien eruit als D a E ponies, niets speciaals om te zien, ik zeg niet dat het nooit kan gebeuren, het is een echte nachtmerrie lijkt mij, maar ik ben daar niet dagelijks mee bezig.
Gelukkig hebben we honden die snel aanslaan, soms heel irritant, maar als zij snachts blaffen, gaan we wel ff kijken, vaak is er dan ook echt iets.
maar tja, daar heb jij dan weer niets aan knipoog
http://www.twh-mm.nl
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptyza 12 nov 2011 - 7:12

Soms moet je daar ook maar niet teveel bij stil staan, want dan zou je dus nooit je paard 'buiten zicht' kunnen hebben. En het is nou eenmaal maar voor weinig mensen weggelegd dat ze aan huis kunnen staan. Ik zou wel met zoveel mogelijk andere mensen/paarden willen staan als het afgelegen is, en als er toch buren redelijk dichtbij zijn die er een oogje op kunnen houden: vooral zorgen voor goed contact met die mensen.
En tegen dat voeren: het scheelt al als je zorgt voor een afstand tussen de weg/fietspad en de omheining, wellicht een dubbele omheining om afstand te creëren, en een bordje ophangen met 'verboden te voeren'.
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptyma 14 nov 2011 - 6:57

Ik vind het ook nog steeds geen fijn idee dat de paarden niet direct aan huis staan. Ze staan wel dicht bij een woonwijk ( hoera waarin ik sinds afgelopen weekend ook woon hoera ), maar in het donker heb je weinig aan die sociale controle. Aan de overkant van de weg staat een grote kippenboerderij, en ik ben heel blij dat ze daar nu een bedrijfswoning aan het bouwen zijn die uitkijkt op onze wei.

Bij Dibble ben ik trouwens totaal niet bang voor diefstal, want die is zo achterdochtig dat ik haar zelf nog amper kan benaderen als ik 'rare' kleren (veiligheidshesje, pet o.i.d.) aan heb hilarisch .

En daarnaast denk ik dat paardendieven eerder voor wat sportievere paardenmodellen zullen gaan dan voor die kamerolifantjes van mij...
Cat

Cat

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 61

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptyma 14 nov 2011 - 10:36

Paardendieven zijn best ook uit op "gewone" paarden hoor. Er bestaat een hele markt voor paardenvlees!
Maar niet enkel voor de dieven moet je oppassen, ook pesterijen van bekenden! Meestal uit jaloezie trouwens kritisch
Buren zijn hierbij heel belangrijk. En regelmatig "patrouilleren" knipoog
Een hengst die de hele buurt bijeen krijst kan ook wel eens helpen natuurlijk shock
http://www.degroenenhoek.be
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptyvr 18 nov 2011 - 10:50

Wieteke schreef:
Ze staan wel dicht bij een woonwijk ( hoera waarin ik sinds afgelopen weekend ook woon hoera)
Oh wow, is het al zover Wieteke? Kan je nu (als het licht is tenminste) je paarden zien vanuit je huis?
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Emptyvr 18 nov 2011 - 11:16

Marja schreef:
Wieteke schreef:
Ze staan wel dicht bij een woonwijk ( hoera waarin ik sinds afgelopen weekend ook woon hoera)
Oh wow, is het al zover Wieteke? Kan je nu (als het licht is tenminste) je paarden zien vanuit je huis?

Dat nog net niet, maar als ik de voordeur uitloop en een stap of 10 naar links doe, wel (zie ze dan alleen in de verte hoor, want er zit nog een flink bouwland tussen - hoop maar dat ze daar voorlopig geen mais gaan zetten, hihi). Het is maar beter ook dat ik ze vanuit huis niet kan zien, want dan zouden m'n werkdagen wel heel onproductief worden grijns. Ideaal is wel dat ik nu 's ochtends voor werktijd en bij daglicht mest kan ruimen. Vond daar 's avonds niets aan, want dan kon je niet eens de paarden zien staan terwijl je je rondje met de kruiwagen deed. 's Ochtends met de opkomende zon en tevreden paarden bij de slowfeeders is mestruimen gewoon leuk, hihi!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Bang voor "paardendieven" ?   Bang voor "paardendieven" ? Empty

Bang voor "paardendieven" ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: