Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Plasplaatsen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Bienie

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Plasplaatsen Empty
BerichtOnderwerp: Plasplaatsen   Plasplaatsen Emptydi 8 nov 2011 - 8:34

Ik ben eens nieuwsgierig hoe dat bij jullie paarden en het PP zit.
Die van mij heeft namelijk overduidelijk 2 plasplaatsen ... midden in z'n track absurd
Is dit normaal? Waarom doet hij het niet gewoon in de paddocks? clown

Kan je daar verder nog wat aan doen ofzo?
Want ik vrees dat als het zo doorgaat dat ik binnenkort een zwembad heb .. en geen leuk zwembad zwijgen
Het lijkt namelijk niet erg hard weg te trekken op die plaatsen .. ofwel heeft hij natuurlijk altijd net geplast als ik aankom, haha.

Hoe is jullie ervaring?
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith

Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Plasplaatsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plasplaatsen   Plasplaatsen Emptydi 8 nov 2011 - 18:42

Die van mij hebben ook redelijk vaste plas plaatsen maar niet op het pad aanbidding Ieder heeft een voorkeur plaats in de paddock en verder vaak rond de mestplekken in de wei.
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

Plasplaatsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plasplaatsen   Plasplaatsen Emptydi 8 nov 2011 - 21:45

eentje van ons die plast bij voorkeur in de stal, tot een jaar terug kwam ze nog vanuit het bos gegalopeerd, om in de stal te kunnen plassen, inmiddels heb ik haar een paar keer betrapt in het bos op plassen haha.

denk dat het lastig te sturen is, in het stro vinden vaak paarden wel fijn om te plassen.

http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Plasplaatsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plasplaatsen   Plasplaatsen Emptydi 8 nov 2011 - 22:13

Als het 1 specifieke plaats is waar je niet wil dat geplast wordt, zou je daar tijdelijk stenen of rubber matten ofzo kunnen leggen, zodat de urine zou spetteren als daar geplast wordt. Maar als je überhaupt liever niet wil dat ze in de track plassen, heeft dat weinig zin - je kunt moeilijk de hele track gaan verharden grijns . Heb je in de paddocks die je noemt zand o.i.d. liggen? Als dat niet zo is, zou je daar een laagje zand (of strooisel) kunnen leggen. Als hij kiezen, zal hij waarschijnlijk op de zachtste ondergrond plassen, omdat de urine dan minder opspat.
Bienie

Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Plasplaatsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plasplaatsen   Plasplaatsen Emptywo 9 nov 2011 - 6:14

Thanks.
Ik heb vandaag nog eens goed gekeken en hij heeft 2 plaatsen op de track (die mij dus serieus in de weg liggen clown ) en nog 1 plaats in een paddock.

Misschien kan ik inderdaad eens proberen het overschot van het voordroog (wat hij toch niet meer eet) in de paddock neerleggen, trekt dan hopelijk aan cool
Gesponsorde inhoud

Plasplaatsen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Plasplaatsen   Plasplaatsen Empty

Plasplaatsen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: