Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Toekomstplan van mijn PP in Duitsland

Ga naar beneden 
+3
marion
Marijke
Angela1958
7 plaatsers
AuteurBericht
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydi 27 sep 2011 - 21:25

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland 11plattegrondvangrondst

Het oranje omlijnde gedeelte is ons stuk grond.
Het groen omlijnde gedeelte is het bos van alle 4 de buren bij elkaar.
Rechts, waar de afmetingen zijn geschreven, dat is een hele grote wei, waarvan ik eventueel een stuk van kan pachten............... knipoog

Het zwarte blokje trouwens, dat ik in de tekening heb aangebracht, zijn de carport/schuur en houtopslag, waar we dus de inloopstal van maken!

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland 6holzlager

Daar staat ook een kuubbak waar het regenwater van die daken inloopt, dat kan ik gebruiken als watervoorziening.
Mijn man is van plan er zelfs nog een kuubbak bij te plaatsen, want nu verdwijnt er erg veel water in de sloot, omdat de kuubbak regelmatig vol zit! grijns

Onze wei en bos zijn nooit te nat overigens.............de grond is een beetje bol en er loopt een slootje naast! compliment

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Gedc0033

Terug naar boven Ga naar beneden
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 1:43

Dat ziet er erg positief uit, zeker als je er nog een stukje bij kan pachten!
bos geeft schaduw en paarden kunnen schuilen.
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 5:17

Ziet er leuk uit, en klinkt goed!
Het stuk bos dat van jullie 4-en is, mag je daar een permanent pad doorheen hebben?
Terug naar boven Ga naar beneden
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 5:56

marion schreef:
Ziet er leuk uit, en klinkt goed!
Het stuk bos dat van jullie 4-en is, mag je daar een permanent pad doorheen hebben?

Het stuk links van ons waarschijnlijk wel, dan zit de sloot er tussen, maar daar kan je bruggetjes voor maken. grijns
Die buurman is al heel oud en doet niks met zijn stuk bos............
Hier in Duitsland doen ze meestal niet moeilijk over pachten en vragen er zeker niet veel geld voor.
Hij hoeft het dan zelf tenslotte niet meer te onderhouden hè?
Dat stuk bos is al beter onderhouden als dat van ons, maar zal dan toch nog wel meer uitgedunt moeten worden................. knipoog

Maar ik moet het er wel eerst met hem over moeten hebben, hoor..................... denken
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 9:17

Het is natuurlijk een smal stuk, maar je zou een paddock aan 1 kant kunnen maken, en van daaruit een pad naar het bos toe. Dan kunnen ze van het ene uiteinde naar het andere lopen/hollen. Bos lijkt me onwijs leuk voor paarden, alleen ze vreten je bomen wel aan.
Volgens mij is er hier ook iemand die het zo heeft, Joyce meen ik?
Terug naar boven Ga naar beneden
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 9:52

Die bomen kan ik toch beschermen met gaas eromheen..........???

Voor elk probleem is er een oplossing toch......??

Eerst wil ik kijken wat en hoeveel ik kan pachten, en dan kijk ik wel hoe ik het ga realiseren!

Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 10:52

Je hebt al een mooi hekwerk zie ik op de foto compliment. Heb je dat om je hele perceel?
Voor mijn bomen moet ik ook nog steeds een goede oplossing bedenken, nu heb ik nog steeds een afrastering langs de bomen staan, maar daar wil ik vanaf want het neemt een hoop ruimte weg. Ik wil iedere boom apart beschermen tegen aanvreten, maar ook tegen schuren, dus er moet ook stroom aan te pas komen. In het verleden heb ik om iedere boom kippengaas gehad, maar daar schuurde mijn eczemer zich helemaal aan kapot. Toen heb ik 'voorlopig' maar even een afrastering erlangs gezet van prikpalen (die er nu al jaren staat kritisch). Ik heb Het Briljante Idee nog niet gevonden, dus ik ben benieuwd hoe jij dat straks gaat doen bij jouw bomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 28 sep 2011 - 20:07

Nee Marja, om het bos zit helemaal niks, alleen achter aan de wei kant zit een stroomdraad, om de koeien uit het bos te houden, hahahahaahha.
En aan de voorkant zit >>gedeeltelijk<< een houten hek.

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland 3vorgarten

Ik wil eigenlijk dat harmonicahekwerk naar de voorkant verhuizen en achter van die larixplanken, met schapengaas er achter, want mijn honden moeten er niet tussen door kunnen. Het houten hek wil ik laten staan, met een halve meter er van af, ook schapengaas.
Want hier komen kleine bokjes, geitjes, schaapjes, kippetjes en hangbuikzwijntjes te staan!
De konijnen staan er al, maar die staan helemaal tegen het huis en daarom zie je die niet op deze foto......
Er komt ook een hek/poort aan het begin van de oprit.
Hout hebben we al, maar nu nog in elkaar zetten, hihihihi.

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland P5101499

Je ziet op deze foto dat ik gaas op de grond in het gras heb laten groeien, en nu ben ik bezig om dus de ren te zetten om dat stuk gaas, het wordt ongeveer 3.5 m. bij 7 m. Het is maar voorlopig, tot ik het harmonicahekwerk kan plaatsen, maar ik wil de konijnen zo graag nu al meer ruimte bieden!

Een oplossing voor je schurende paard heb ik niet, wat de bomen betreft, maar misschien moet je hem andere schuurplaatsen aanbieden?
Bezems vastschroeven tegen de hoek van de schuilstal of tegen een boom waar hij wel bij mag komen? Je kan dan die plekken die niet kapot geschuurd worden juist beschermen! Wie weet........... grijns


Laatst aangepast door Angela1958 op di 4 okt 2011 - 21:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptyza 1 okt 2011 - 1:21

Slim idee, van dat gaas op het gras, kunnen je konijnen wel grazen, maar niet graven knipoog.

Ik heb andere schuurmogelijkheden voor de paarden, nl. gladde ijzeren palen, waar ze veel gebruik van maken. Maar een paard met eczeem zal toch altijd proberen om ook aan scherpere of ruwere voorwerpen te schuren als hij de kans krijgt, dus de palen houden hem niet bij de bomen vandaan. Zelfs bezems vastschroeven, zoals jij voorstelt, werkte niet bij hem. Hij schuurde zich nl. niet aan de haren van de bezem, maar aan de harde hoek van het houten gedeelte absurd. Hopsakee, meteen weer een gat in zijn bil... Zo'n eczemer gaat gewoon door, want jeuk is vreselijk.
Maar echt, ik ga nog eens met dat Briljante Idee komen hoor grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptyza 1 okt 2011 - 1:39

Marja schreef:
Ik heb andere schuurmogelijkheden voor de paarden, nl. gladde ijzeren palen, waar ze veel gebruik van maken. Maar een paard met eczeem zal toch altijd proberen om ook aan scherpere of ruwere voorwerpen te schuren als hij de kans krijgt, dus de palen houden hem niet bij de bomen vandaan. Zelfs bezems vastschroeven, zoals jij voorstelt, werkte niet bij hem. Hij schuurde zich nl. niet aan de haren van de bezem, maar aan de harde hoek van het houten gedeelte absurd. Hopsakee, meteen weer een gat in zijn bil... Zo'n eczemer gaat gewoon door, want jeuk is vreselijk.
Maar echt, ik ga nog eens met dat Briljante Idee komen hoor grijns!

Die pony's van mij hebben geen eczeem, maar als ze jeuk hebben willen ze inderdaad ook echt Schuren met een hoofdletter 'S'... Thyler kun je bij het poetsen trouwens ook geen groter plezier doen dan door zijn huid te 'poetsen' met het ijzeren deel van een hoevenkrabber absurd .
Terug naar boven Ga naar beneden
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptyma 3 okt 2011 - 22:04

Wieteke schreef:
Marja schreef:
Ik heb andere schuurmogelijkheden voor de paarden, nl. gladde ijzeren palen, waar ze veel gebruik van maken. Maar een paard met eczeem zal toch altijd proberen om ook aan scherpere of ruwere voorwerpen te schuren als hij de kans krijgt, dus de palen houden hem niet bij de bomen vandaan. Zelfs bezems vastschroeven, zoals jij voorstelt, werkte niet bij hem. Hij schuurde zich nl. niet aan de haren van de bezem, maar aan de harde hoek van het houten gedeelte absurd. Hopsakee, meteen weer een gat in zijn bil... Zo'n eczemer gaat gewoon door, want jeuk is vreselijk.
Maar echt, ik ga nog eens met dat Briljante Idee komen hoor grijns!

Die pony's van mij hebben geen eczeem, maar als ze jeuk hebben willen ze inderdaad ook echt Schuren met een hoofdletter 'S'... Thyler kun je bij het poetsen trouwens ook geen groter plezier doen dan door zijn huid te 'poetsen' met het ijzeren deel van een hoevenkrabber absurd .

Misschien wil ie gewoon vaker gewassen worden! grijns :< hilarisch

Scheelt ook in jeuk! lekker puh
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydi 4 okt 2011 - 20:24

Ziet er mooi uit en leuke plannen allemaal.
Ach jeuken is normaal hoor zolang je geen eczemer hebt. Die van mij gebruiken graag een kruiwagen :< heerlijk om de voorpluk eens goed te krabben.
ER zijn tegenwoordig ook hele mooie rubbermatten met en zonder nopjes die je om palen of hoeken van stallen kunt vastmaken om het schuren te veraangenamen of delen te beschermen.
Weet niet meer precies waar ik het gezien heb, maar het idee was wel aardig. Eens iets anders dan een verkeersbordenpaal en zo
Terug naar boven Ga naar beneden
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydi 4 okt 2011 - 21:04

Dank je!

Ja, lijkt me ook een idee, rubberen matten..............zullen ze zich ook niet zo vaak aan open schuren, of denk je van wel????

Mijn konijnenren is af, de konijnen mochten er gisteren in rennen/spelen/eten en rondsnuffelen, wat ze dan ook meten deden!

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Pa042619
Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Pa042598
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydi 4 okt 2011 - 21:51

Leuk dat je je konijnen de ruimte geeft Angela glimlach! Het verbaast me altijd hoeveel mensen hun konijnen permanent in een klein hok opgesloten houden, eigenlijk gewoon dierenmishandeling als je het mij vraagt... En het is voor jezelf toch ook veel leuker om naar een konijn te kijken dat lekker in het gras kan rondhuppelen?
Heb je nu op dit grasveldje ook gaas liggen zodat je konijnen niet kunnen graven? Ik kan het niet zien op de foto maar misschien is het gras er al helemaal doorheen gegroeid?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydi 4 okt 2011 - 21:53

Marja schreef:
Heb je nu op dit grasveldje ook gaas liggen zodat je konijnen niet kunnen graven? Ik kan het niet zien op de foto maar misschien is het gras er al helemaal doorheen gegroeid?
Ik denk dat ik mijn eigen vraag al kan beantwoorden, want ik zie dat dit precies dezelfde plek is als op je eerdere foto, waar het gaas goed te zien is knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydi 4 okt 2011 - 21:56

grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 5 okt 2011 - 4:20

Marja schreef:
Leuk dat je je konijnen de ruimte geeft Angela glimlach! Het verbaast me altijd hoeveel mensen hun konijnen permanent in een klein hok opgesloten houden, eigenlijk gewoon dierenmishandeling als je het mij vraagt... En het is voor jezelf toch ook veel leuker om naar een konijn te kijken dat lekker in het gras kan rondhuppelen?
Heb je nu op dit grasveldje ook gaas liggen zodat je konijnen niet kunnen graven? Ik kan het niet zien op de foto maar misschien is het gras er al helemaal doorheen gegroeid?

heel soms zie je nog wel eens bij mensen "konijnen bergen" een berg met allerlei buizen er in zodat ze er in kunnen rennen, verstoppen enzo.
Zonder dat ze hoeven graven, wat trouwens ook niet gaat door de ondergrondse contstructies knipoog
Je hebt gelijk hoor, ook konijnen horen genoeg ruimte te hebben om te kunnen bewegen. Ziet er mooi uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 5 okt 2011 - 7:03

Ik wil niet zo'n berg, met buizenconstructie.

Ik heb daar een goede reden voor............ shock

Als er een konijn ziek is, verstopt ie zichzelf..........IN die buizen..............en dan????
Gaat ie dood, ligt ie in die buizen te rotten en kan je alles weer afbreken.

Heb dat meerdere malen meegemaakt bij kinderboerderijen!

EN.............als konijnen overdag in die buizen zitten, zie je ze ook haast nooit...........

En daar heb ik geen konijnen voor..........ik wil de konijnen met kinderen kunnen knuffelen en verzorgen. compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptywo 5 okt 2011 - 21:14

hmmm zit wat in...nooit over nagedacht...
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydo 6 okt 2011 - 1:32

onze nijnen zitten niet (meer) in het gras, maar in een bamboebosje waar ze naar hartenlust kunnen in graven, met een paadje errond.
in totaal hebben ze zo'n 20 m², voor 2 konijnen is dat behoorlijk ruim grijns
er staat een hokje waar hun eetbak in staat, een groter hok (een dogloo) om te schuilen, en hun hooi hangt in een hooinet cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptydo 6 okt 2011 - 1:46

Helemaal toppie toch? compliment

Dat gras in onze ren zal ook niet eeuwig blijven, tenminste....ik hoop dat het stuk groot genoeg is en de kans krijgt weer aan te groeien! knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptyvr 7 okt 2011 - 8:47

Angela1958 schreef:
Ik wil niet zo'n berg, met buizenconstructie.

Ik heb daar een goede reden voor............ shock

Als er een konijn ziek is, verstopt ie zichzelf..........IN die buizen..............en dan????
Gaat ie dood, ligt ie in die buizen te rotten en kan je alles weer afbreken.

Klopt, een vriendin van me had haar konijnen vrij in haar tuin. Dat kon omdat de tuin helemaal ommuurd was en de fundering van die muur diep genoeg zat zodat de konijnen er niet onderdoor zouden graven. Ze konden lekker hun gang gaan in de tuin en gingen inderdaad gangen en holen graven. Tot op een dag een van de konijnen - die toen al niet helemaal in orde was - niet meer tevoorschijn is gekomen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Angela1958

Angela1958


Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 21-09-11
Leeftijd : 65
Woonplaats : Weener (DE)

Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Emptyvr 7 okt 2011 - 9:31

O, dat is wel sneu zeg.........wie weet hoe dat dier daar ligt. shock
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP in Duitsland   Toekomstplan van mijn PP in Duitsland Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toekomstplan van mijn PP in Duitsland
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toekomstplan van mijn PP
» Plattegrond van Marja's PP in Duitsland
» Filmpje van Marja's PP in Duitsland
» mijn pp in wording
» foto's van mijn pp

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: