Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 onverwacht gedrag

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
betty

betty


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 12-11-09

onverwacht gedrag Empty
BerichtOnderwerp: onverwacht gedrag   onverwacht gedrag Emptyvr 27 mei 2011 - 23:30

Ik heb laatst een merrietje laten dekken. Zij heeft een week bij de hengst in gelopen. Toen ik haar na die week weer bij haar kudde zette, brak de hel los. De alphamerrie heeft haar met moordlust achterna gezeten. Ze hebben 3 rondjes over de track in rengalop afgelegd(track is ong. 300 meter lang) Oren plat, tanden bloot er achteraan. Ik ben er tussen gesprongen en heb de alphamerrie in een wei gezet. He, he, over, dacht ik. Wij zaten op het terras in het zonnetje naar ze te kijken. Niks over, een andere merrie(shetlander van 30 jaar) nam meteen het stokje over. Die oude dame met zwakke longen heeft 2 rondjes over de baan erachteraan gejaagd, met pure agressie. Ik denk, ze valt ter plekke dood neer. Ook weer tussen gesprongen en de gedekte merrie eruit gehaald. Alle merries waren hengstig, Mijn ruin reageerde helemaal nergens op.
Ik heb het merrietje de volgende dag helemaal ingesopt met shampoo om die vreemde hengstenlucht van haar af te krijgen. Daarna weer in de kudde gezet. Niets meer aan de hand.
Dit was voor het eerst dat een merrie volledig bij de hengst liep. Normaal werden ze 3 x in een hengstigheidsweek bij de hengst gezet en dan weer in hun eigen wei. Nooit problemen gehad.
Weer wat geleerd dus absurd
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

onverwacht gedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: onverwacht gedrag   onverwacht gedrag Emptyzo 29 mei 2011 - 1:50

Iets dergelijks heb ik ook wel eens meegemaakt met een merrie die bij de hengst had gestaan. Niet zo extreem als bij jou (ik hoefde ze ook niet apart te zetten) maar onze andere paarden reageerden wel alsof ze haar nog nooit eerder hadden gezien. Ik denk ook dat het iets met de geur te maken moet hebben gehad. Het was ook snel weer over (zonder soppen grijns).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

onverwacht gedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: onverwacht gedrag   onverwacht gedrag Emptyzo 29 mei 2011 - 3:23

Dat is wel iets om rekening mee te houden. Mijn Sola staat nu sinds een week bij de hengst, de andere paarden zijn onrustiger sinds haar vertrek, zouden ze haar missen? Het waait hier wel steeds de afgelopen week, maar meestal reageren ze hier niet zo onrustig op als nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





onverwacht gedrag Empty
BerichtOnderwerp: Re: onverwacht gedrag   onverwacht gedrag Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
onverwacht gedrag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe een 2jarige hengst in 4 weken kan veranderen van gedrag!
» Interessant gedrag van merrie met veulen naar de rest van de kudde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: