Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 stroomapparaat

Ga naar beneden 
+2
yvonnedejong
inge
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 1 apr 2011 - 3:54

Een toch wel na enig zoeken lastig vraagstuk.
Dus een gooi in de groep.

Je hebt 2 "lastige" uitbrekers deze wil je graag binnen de draadjes houden welk stroomapparaat is het meest gunstige kwa prijs en resultaat.
Het moet er eentje op een accu worden er is nl geen 22v aansluiting.
Hij moet betrouwbaar zijn dus het gewoon doen en niet snel stuk zijn of ander gedoe.
Het zou gaan over een stuk grond wat ala paddock paradijs systeem met looptracks ingericht gaan worden totale beschikbare opp halve hectare.
evt met uitbreiding zonnecellen.

Wat gebruiken jullie?? En zijn jullie tevreden?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 1 apr 2011 - 8:58

Hoi Inge,

Ik had ook een erg lastige en hardnekkige uitbreker.
Ik heb nu een fijn apparaat, nl deze: http://www.kramp.com/shop/action/product_30_-17_644375_14103_289591_0_Batterijapparaat+incl+Accu+AKO
Ik wel een oudere uitvoering hiervan.
Het ideale is gewoon dat er meerdere standen op zitten.
Je kan hem gewoon zetten, je kan hem op een zwaardere stand zetten, maar je kan hem ook op gewoon zetten en als ze het aanraken komt er 1 minuut een zwaardere schok uit.
Ik had hem de eerste week dat ik hem had op de zware stand staan en nu heb ik hem op de spaarstand staan oftewel als ze het aanraken dan komt er een zwaarder schok uit.
Ik heb hem 24/7 aanstaan en gebruik hem n udenk een jaar of 3 of 4.
Wat de prijs is daar heb ik echt geen idee van, mijn vader kan bij dit bedrijf bestellen via zijn bedrijf.
Mijn batterij gaat iets minder als een jaar mee.

Ik hoop dat je genoeg informatie heb zo.

Ik heb ff verder gezocht, dit is die ik heb: http://www.agradi.nl/afrastering/schrikdraadapparaten/batterij-apparaten-9v/product/0001390/823
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 1 apr 2011 - 11:34

Wij hebben voor ons PP achter het bos ook een accu-stroomapparaat. Ik weet zo even alleen dat-ie van Gallagher is, type weet ik niet uit mijn hoofd, maar is al ca. 20 jaar oud dus zal vast niet meer verkrijgbaar zijn knipoog. Hij zit in een metalen houder met handvat zodat-ie droog blijft. In die houder kun je ook de accu schuiven (het apparaat werkt op een auto-accu). Voor de accu hebben we een oplader. We hebben twee accu's; als de accu in het apparaat bijna leeg is zetten we de andere aan de lader zodat we ze de dag erna kunnen omwisselen. Dit stroomapparaat werkt al zo'n 20 jaar zonder haperen. We hebben er ooit nog een klein zonnepaneeltje aan gekoppeld, zodat de accu nog wat bijgeladen wordt.
Volgens mij is Gallagher altijd goed, ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee, zowel met de stroomapparaten (accu- en lichtnetapparaten) als al hun afrasteringsspullen. Vaak wel iets duurder maar m.i. ook kwalitatief beter dan veel goedkopere merken.

Bedenk wel dat er nog meer factoren zijn die bepalen of je uitbrekers binnen houdt. Je kunt nog zo'n goed stroomapparaat aanschaffen, maar als aan de andere voorwaarden niet is voldaan, gaan je paarden nog steeds Houdini spelen :<! Wij hebben een goede leerschool gehad met een zeer uitgesproken Houdini (het 'tussendoor- en onderdoorkruiptype'), en dit is wat ik zo even (behalve dus het goede stroomapparaat) kan bedenken wat belangrijk is om dat te voorkomen:

- voldoende draden boven elkaar (tussendoorkruipers!)
- laagste draad niet te hoog boven de grond (onderdoorkruipers!)
- hoogste draad niet te laag (overheenspringers!)
- goed strakgespannen draden (monteer spanners zodat je bij slaphangende draden altijd kunt naspannen)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 1 apr 2011 - 23:21

fijn deze antwoorden, die van agradi ken ik, heb die site helemaal uitgepluist ivm een hoop rekenwerk wat ik heb verricht afgelopen dagen.
De Galangersite ken ik ook, deze is vooral handig omdat zij een uitreken schema hebben voor de hoeveelheid joule wat er uiteindelijk van het draad afkomt bij aanraking. Heb op die manier verschillende dingen uitgerekend, heb zelfs schaap genomen hihi....dan weet ik namelijk zeker dat ze ook in de winter een giga tik krijgen.
Die manenkammen zijn zo dik he? Van die shetten en ijsjes. Daar zit het probleem. Houdini en Houdini-resse zijn meesters in om het draad zolang mogelijk op de manenkam te houden en dan door te rennen zodat de tik minimaal is.
En maak je het van hout of metaal dan kan je nog altijd voor kat spelen, je klimt en kloutert er gewoon tussen door hihihi....nu was het daar niet zo'n punt, er was altijd iemand aanwezig en ver kwamen ze niet was veel te leuk om ver weg te gaan.

Maar ik ga zometeen kijken bij een nieuw stekkie, helemaal in het niets. Dus ik wil 100% zeker zijn dat ze niet uitkunnen breken. Ze kunnen dan geen weg of spoor over of zo iets, geen verkeer technisch gevaar maar wel een gras paradijs grijns en dat is niet zo verstandig op sommige momenten van het jaar.

Ik zal hier later meer over vertellen zodra ik meer info heb en weet wat ik wil gaan doen. Ik heb 2 opties en dus wat lastige keuze wat voor en nadelen betreft
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyza 2 apr 2011 - 10:51

Spannende ontwikkelingen Inge compliment! Ik hoop snel op het forum te lezen wat voor moois je mag gaan inrichten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 3 apr 2011 - 5:58

ik maak een nieuwe voor mijn paradijsje. knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 9 maa 2012 - 22:50

Goed, te lezen, wat jullie van Gallagher stroomapparaten vinden. Wij zitten in de catalogus te snuffelen om de diverse mogelijkheden op een rijtje te zetten.

Twee opties; één mét zonnepaneel en de andere, zónder zonnepaneel.

Mét zonnepaneel (Powerplus S20) kost iets van € 320 voor een maximale lengte van 3 kilometer, zonder begroeiïng en 1,2 km met lichte begroeiïng. Ladingenergie (Joules) is 0,2 J.

De duurdere (Powerplus S50) kost € 550 voor 0,5 J en 8 km lengte zonder begroeiïng en 2 km lengte met lichte begroeiïng.

Zónder zonnepaneel (Powerplus B100, B200 en B300) kosten de vergelijkbare apparaten tussen de € 400 en € 460, maar dan wijkt de ladingenergie nogal af ivm de zonnepaneelapparaten. 0,8, 1,45 en 2,6 J.

Ik heb geen verstand van deze zaken. Kan iemand uit de doeken doen wat het effect zal zijn tussen mét en zónder zonnepaneel?


Groetjes.. frans.


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 9 maa 2012 - 23:10

Van zonnepanelen heb ik verder geen verstand, maar een reikweidte van 1,2 of 2 km met lichte begroeiing lijkt me nogal weinig...?

Overigens heb ik mijn apparaat bij een webwinkel in Duitsland gekocht, scheel heel veel in prijs! www.weidezaun.info. Ik weet alleen niet hoeveel de verzendkosten naar NL zijn, ik woon zelf in Duitsland... Maar volgens mij zijn de prijsverschillen dusdanig dat het wel de moeite waard is!
Op die site staat trouwens ook heel veel uitleg over waar een goede omheining en een stroomapparaat aan moet voldoen, en ook uitleg over het aantal Joules enzo. Helaas wel in het Duits...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyvr 9 maa 2012 - 23:39

Wij hebben een apparaat van Gallagher, met accu en zonnepaneel. Omdat we bang waren voor diefstal (weiland ligt niet bij huis) hebben wij zo'n kast gekocht die onder stroom staat als je het apparaat inschakelt. Zelf kun je dan wel met een sleuteltje de stroom van het apparaat (en de kast :< ) halen.

We hebben i.v.m. de dikke wintervacht van de pony's en het gebruik van veel tijdelijke strookbegrazingsdraadjes gekozen voor een vrij krachtig apparaat, volgens mij de PowerPlus B280: http://www.gallaghereurope.com/nederland/getpage.asp?i=70&artnr=028467 . Het apparaat heeft ook een testfunctie om te bekijken hoe vol de accu is, en geeft ook aan of de geleiding goed is (als er een bijv. een draad op de grond ligt, zie je dat aan de indicatorlampjes). Bij een accuapparaat is het ook handig als je een functie hebt waarmee de stroomtikken met een verlengd interval kunnen worden afgegeven, zodat je accu in de donkerste maanden minder snel leeg is. Volgens mij hebben wij het zonnepaneel van 20W: http://www.gallaghereurope.com/nederland/getpage.asp?i=70&artnr=041732 .

Bij langdurig mistig weer (volgens mij was er in december zo'n week dat we hier continu in de mist zaten) was de accu op een gegeven moment een heel eind op. Je zou 'm eventueel thuis kunnen bijladen als dat nodig zou zijn, maar dat hebben wij nog niet hoeven doen (inmiddels 11 maanden in gebruik).

Ons bevalt het accuapparaat met zonnepaneel heel goed. Ideale oplossing als je geen stroomvoorziening hebt op de wei!

De inbraakwerendekast die wij hebben lijkt op deze: http://www.gallaghereurope.com/nederland/getpage.asp?i=70&artnr=019410
Ik heb speciaal gevraagd naar een ouder model, want daarin zat een raampje zodat je de indicatielampjes kunt zien zonder de kast te hoeven openen. Deze kast staat op een paal in de wei. Doordat de kast onder stroom staat, hoeven we niet bang te zijn dat de paarden ermee gaan klooien. Het zonnepaneel is (volgens mij...) bevestigd op de kast.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyza 10 maa 2012 - 2:19

Citaat :
Van zonnepanelen heb ik verder geen verstand, maar een reikweidte van 1,2 of 2 km met lichte begroeiing lijkt me nogal weinig...?

Inderdaad, NaturalHorsetrainer.. erg weinig en we hebben ons laten vertellen, wat lichte begroeiïng betreft, , dat dit te maken heeft met de groeisnelheid van het gras, dat snel de onderste bedrading kan aanraken, waardoor de accu nog sneller wordt leeggetrokken, maar dat gebeurt natuurlijk ook bij een krachtiger apparaat.

Voor het 'pad' maken wij gebruik van max 2 'stroomlijnen', waarbij de onderste 40 á 50 cm boven de gragsgrens hangt.

Bedankt voor de 'duitse info'.. ga er straks eens op snuffelen en voor evt verzendkosten hoeven wij ons geen zorgen te maken. Wij wonen tegen de duitse grens.

Momenteel maken wij ook wel gebruik van schrikdraad, om het erf af te scheiden en de accu is hierbij met de netspanning verbonden. Dan rijst de vraag, of van dit aansluitpunt gebruik te maken valt..., gezien de lengte van schrikdraad, om een perceel van 10.000 m2 'elektrisch' te omheinen. 'n Kleine schatting; omtrek ca 1.500 m1 x 2 lijnen, 3.000 m1.

Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyza 10 maa 2012 - 2:29

Citaat :
Ons bevalt het accuapparaat met zonnepaneel heel goed. Ideale oplossing als je geen stroomvoorziening hebt op de wei!

Jullie hebben het erg professioneel aangepakt, Wieteke en aan alles gedacht !

Het verschil ligt 'm in het feit, dat wij de weilanden aan huis hebben en de schrikdraad op het erf aan de netspanning is gekoppeld en nu de vraag rijst, of dit apparaat aan de netspanning een omtrek van 1.500 m1 kan behapstukken?

Zo ja, dan kunnen we uitbreiden en zijn we stukken goedkoper uit.

Indien dit niet mogelijk is, blijft de omtrek hetzelfde, maar dan vraag ik me af, of een apparaat op zonne-energie dit effectief aankan. Gallagher roept natuurlijk van 'ja', maar de ervaringen van de gebruiker, onder diverse weersomstandigheden zoals jij beschrijft, vind ik minstens zo belangrijk. Bij AvéVé beweert de deskundige, dat een accu zónder zonnepaneel, één seizoen meegaat.

Gebruik makend van een zonnepaneel en bij voldoende dag/zonlicht zou dit járen, zonder problemen, kunnen meegaan. Tot wel 20 jaar, hoor ik wel eens.

Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyza 10 maa 2012 - 4:41

Volgens mij moet het geen enkel probleem zijn om een perceel van 1 ha met behulp van één apparaat van stroom te voorzien hoor! En als je gebruik kunt maken van netspanning, is dat alleen maar gemakkelijk. Alhoewel een zonnepaneel natuurlijk wel milieuvriendelijk is, maar de vraag is of zich dat terugverdient, en of het ook nog wel zo milieuvriendelijk is als je het hele productieproces van het paneel meerekent...

Ik heb zelf dit apparaat aangeschaft voor mijn perceel van ruim 6000 m2: http://www.weidezaun.info/weidezaungeraet-elektrozaungeraet/230V-Netzgeraet-Weidezaungeraet--NVi-7000.html
Op dit apparaat kun je 2 van elkaar losstaande omheiningen aansluiten.
Zoals je in de omschrijving kunt zien, zou je hier bij een omheining zonder begroeiing wel 45 km draad mee van stroom kunnen voorzien, met lichte begroeiing 8 km en met sterke begroeiing nog altijd 4,5 km. En ik heb ook wel apparaten gezien die nog meer capaciteit hebben. Een flink stuk overcapaciteit leek mij wel handig, met mijn pony's met dikke vachten, en met dat hele dradenlabyrinth dat het PP onvermijdelijk met zich meebrengt...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 11 maa 2012 - 0:54

Dank voor de link naar de duitse website, Natural Horsetrainer.. Een erg interessante link. Wel jammer dat de firma in Schlesweg Holstein zetelt.. en vraag me af of er in de grensstreek winkels/bedrijven bestaan, die zulke apparaten verkopen, ipv van online te bestellen.

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 11 maa 2012 - 4:51

Marja spreekt er al over de hoeveelheid stroom die uiteindelijk op het draad komt te staan is een van de belangrijkste dingen. Onze ponys zijn dik behaard en voelen zeker in de wintermaanden relatief weinig. Daardoor heb je meer stroom op je draad nodig dan voor bijv. een kwpn-er met weinig haar en angst voor draadjes.

Er zijn zelfs paarden maar ook ponys hoor die kan je achter 1 draadje houden terwijl er niet eens stroom op staat. Deze heeft zo goed geleerd dat een draadje de grens is en er prik op zou kunnen staan en dus geen actie onderneemt. knipoog

Je moet dus een juiste combi maken van afstand en uiteindelijke hoeveelheid prik die je er op wilt hebben.
Ik zit met mijn ponys op schaap niveau en dat is erg hoog.

Als je gewoon stroom hebt zou ik daarvan gebruik maken ivp een zonnepaneel. Waarom? is een stuk stabieler, je hoeft niet te kijken of het paneel nog werkt, je hoeft er s winters geen sneeuw af te halen. Wat wel belangrijk is ivm lichtinval.
Je hebt gewoon altijd stroom zonder bij na te hoeven denken. Een zonnepaneel werkt overigens goed hoor, geen problemen mee.
Het is voor je portomonix beter om ergens anders te shoppen voor een paneeltje dan bij Galangher knipoog

Als je een pp hebt met dus dubbele bedrading (binnen zijde en buiten zijde) dan kan je uiteindelijk veel km maken zonder dat je daar bij stil staat. Ook de hoeveelheid draden boven elkaar tellen bij de km op. Er zijn ook apparaten die zorgen dat het gras wat er tegen aankomt verbrand waardoor je naderhand minder stroom verlies hebt. Dit verlies is dan tijdelijk tot verbranding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 11 maa 2012 - 5:52

Frans, ik heb erg goede ervaringen in het online bestellen bij deze firma (en nee, geen aandelen ;-)). Ze leveren direct de volgende dag al, supersnel dus! En met de duidelijke uitleg op de site, was ik zelf in staat om de juiste keuze te maken (en dat terwijl ik echt helemaal geen verstand heb/had van stroomdraad).... Ik weet eigenlijk niet of je ze ook kunt bellen voor persoonlijk advies, maar misschien is dat anders nog een optie voor je? (Of is dat niet de reden dat je liever niet online zou bestellen?)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 11 maa 2012 - 8:11

Precies, Inge, liever overcapaciteit dan ondercapaciteit en wat de beste keuze is, weten we nog niet. Wij zitten nog in de onderzoeksfase en laten elk idee, optie, op ons inwerken.

Groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 11 maa 2012 - 8:20

Citaat :
Ik weet eigenlijk niet of je ze ook kunt bellen voor persoonlijk advies, maar misschien is dat anders nog een optie voor je? (Of is dat niet de reden dat je liever niet online zou bestellen?)

Wat ik op de website las, Natural Horsetrainer, bestaat inderdaad de mogelijkheid om te bellen. Ik geloof je best, dat het een degelijke firma is, maar waar het ons om gaat, is het kunnen voelen/zien/besnuffelen van de mogelijkheden en een uitleg van 'mens tot mens', hetgeen telefonisch een stuk lastiger is.

Kijk, als er een dealer in de buurt, net over de grens, woont, rijden we er naar toe en wandelen door de winkel, zodat we álle mogelijkheden kunnen bekijken en de verkoper bevragen.

Anderzijds.. we waren in zo'n 'speciaalzaak', waar de verkoper beweerde alles van deze apparaten te weten, maar de twijfel sloeg toe, toen hij beweerde dat we om de drie meter een paal in de grond moesten slaan.. (Die hadden zij voldoende in voorraad grijns )... Laat maar, denk ik dan... zwaaien

Tussen online bestellen en een winkel binnenlopen, zal best prijsverschil zijn, maar dat hebben we er wel over, maar de producten van Gallagher zijn wel erg duur, lijkt ons.

Dank, groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyzo 11 maa 2012 - 9:39

Ja voor sommige dingen loop ik ook liever een winkel in maar als het prijsverschil erg groot is, dan weet ik het toch wel. ;-)
Bovendien hou ik ervan om dingen via internet te kopen, lekker makkelijk.
Maar goed, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 7:18

ja gallangher is duur, maar je hebt wel degelijkheid. Ik hoor zelden dat die dingen stuk gaan.
Ik ken er eentje die hangt dag en nacht buiten wel met een klein afdakje maar bij regen van de verkeerde kant wordt hij dus nat, wat ook soms gebeurd.
En nog steeds doet het ding het.

Of de goedkopere merken het zelfde zijn weet ik niet precies. Ik heb zelf ook een gallangher, durfde de gok niet te nemen dat hij het niet zou doen.
En hoorde van vele dat dit apparaat zijn werk goed doet onder alle omstandigheden. En tot nu toe kan ik dit ook bevestigen.
Je hebt tegenwoordig zelfs uitvoeringen die via de mobieltje kunnen aangeven dat ze het niet meer doen. Kan wel eens handig zijn, maar er hangt ook een prijsje aan vast.

Als je over hebt dan kan je evt ook in de toekomst nog iets bij bouwen of veranderen oid. Vooral in PP-tjes wordt er zeker in de opbouw vaak gewijzigd omdat het tijdens het werken ermee toch veranderingen gewenst zijn.
Zo heb ik bijv. in de winter minder stroom op de binnenzijde staan. Het gras is dan toch kaal gegeten en zij lopen er gewoon op dus is er aan de binnenkant geen stroom nodig, zo houd ik meer stroom op de buitenzijde wat ik hard nodig heb met die dikke vachtjes.
Mede door vorst staat er al minder stroom op, daar kan je niets aan doen dat zijn de weersomstandigheden, en hou ik toch nog genoeg over.

Zomers heb ik extra draden lopen ivm strookbegrazing en staat de binnenzijde ook onder stroom. Dan heb ik minder "over" maar nog steeds genoeg.
Ik meet de prik regelmatig met zo'n test apparaatje welke aangeeft hoeveel stroom er op staat.
Zo kan ik zien of alles naar behoren werkt.

Als je via internet diverse apparaten bij elkaar zoekt en daar de verschillen van opschrijft (van de gene die jij denkt te willen hebben) dan krijg je een aardig overzichtje van de voor en nadelen per apparaat. Waarna je naar de winkel kan als je dat zou willen en dan heb je meteen wat meer achtergrond info, zodat je ook echt iets krijgt wat voor jullie geschikt is.

Van gallangher maakt het niet veel uit of je dit in de winkel koopt of via internet.
Ik heb toen der tijd veel korting afgedongen knipoog had ook veel spullen nodig waardoor alle losse dingen via internet kopen de moeite niet meer waard waren.
en ik uiteindelijk goedkoper uit was.

Mijn palen staan op ong. 6 meter uit elkaar en breed lint. De hoekpalen hebben wel wat te lijden en moeten wel stevig zijn. En om de zoveel palen gewoon een dikkere tussen zetten dan blijft het boeltje wel recht staan. Ook met storm knipoog
Als je de palen verder uit elkaar zet met lint dan gaat het lint te veel klapperen en krijg je eerder breukjes waardoor je stroomverlies krijgt.
Waarschijnlijk als je koort gebruikt kunnen de palen verder uit elkaar omdat dit minder wind vangt.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 9:32

Ja, Inge, we gaan koord gebruiken. Gebruiken wij nu ook al rondom het erf en als het knapt, knopen we uiteinden gewoon weer aan elkaar.. De eindjes aan elkaar knopen.. doen we toch al jaren.. grijns

Ik heb gisteren op de website zitten snuffelen van Weidezaun.info en heb de mogelijkheden naast elkaar gezet, met als resultaat, dat de 'duitse' accu, zónder netaansluiting, stukken goedkoper uitpakt.

Voor ons geld vooral de overcapaciteit, omdat we nu nog niet precies weten, hoeveel koord we gaan gebruiken.

Dank voor je reactie.. groetjes.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 9:39

Zonder netaansluiting?
Dus met zonnepaneel?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 10:08

Ik heb net de bestelling geplaatst bij Weidezaun, Natural Horsetrainer en gekozen voor het 12V Batteriegerät AV 6500 á € 149. Zonder netspanning, zonder zonnepaneel en later bekijken we hoe we verder gaan met accu's..oplaadbaar of niet.

Eerst maar eens het bedrag over zien te boeken, want van IDeal hebben ze nog niet gehoord en bij PayPal heb ik geen rekening lopen, noch een creditkaart in m'n bezit.

Groetjes.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 22:06

Geld overmaken naar Duitsland is niet zo moeilijk hoor, dat lukt je vast wel. ;-)

Maar waarom heb je nu voor een accu gekozen? Je kon je omheining toch aansluiten op het lichtnet? Dat is dan toch veel gemakkelijker, veiliger en goedkoper?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 23:03

Fluitje van een cent, NaturalHorsetrainer, om een overboeking te doen naar Duitsland... even puzzelen en vooral kalm blijven... grijns
Citaat :
Maar waarom heb je nu voor een accu gekozen? Je kon je omheining toch aansluiten op het lichtnet? Dat is dan toch veel gemakkelijker, veiliger en goedkoper?

Weet je, willeke en ik hebben nauwelijks verstand van 'stroom' en met een accu op de plek zetten, waar wij dit graag willen, is nog te doen, hoop ik, maar om gelijk met 220 aan de gang te gaan?

Op het erf hebben we schrikdraad op 220, maar als je de plattegrond bekijkt, zie je, dat de weilanden en het erf gescheiden worden door hagen, buitenbak, tussenpad, alvorens op de winterweide te komen.

De winterweide en de drie aansluitende percelen zijn overzichtelijk en daarnaast kunnen we de trailer, die permanent op de winterweide staat, gebruiken voor het plaatsen van dit stroomapparaat.

Een andere optie zou kunnen zijn, dat we een grondkabel vanaf het erf tot aan de winterweide trekken, maar daarvoor hebben we geen geld en we huren deze stallen met weilanden, waardoor we toestemming nodig hebben van de eigenaar.

Je hebt gelijk; direct aan het net is makkelijker en goedkoper in gebruik. We zitten nu nog in onzekere tijden en weten nog niet of we op deze plek komen te wonen, want dat hangt weer af van de verkoop van mijn pand..dat van willeke en het pand van de eigenaar. Vandaar dat we eea zo mobiel mogelijk willen inrichten, om indien nodig, de boel te kunnen demonteren en eventueel op een andere locatie weer opbouwen.

Groetjes.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Emptyma 12 maa 2012 - 23:22

Ah nu snap ik het beter, bedankt voor je uitleg Frans!

Ik kan alleen zo gauw de tekening van jouw terrein niet vinden.
Hoe lang is dan de afstand van je dichtsbijzijnde stopcontact tot aan je weiland? Het hoeft volgens mij niet zo duur te zijn, om een draad te leggen van de netspanning tot aan je wei. Alleen als je die over een grote afstand in wilt graven, is dat wel even werk. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Gesponsorde inhoud





stroomapparaat Empty
BerichtOnderwerp: Re: stroomapparaat   stroomapparaat Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
stroomapparaat
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: