Onderwerp: Re: Veulen in een PP do 2 jun 2011 - 23:06
Geweldige foto's Marion ! Prachtig, die kudde-dynamiek en dat onderdanig smekkende veulenbekkie. Wat een leuk idee, die banden in het pad, zo kun je mooi kleine 'heuveltjes' maken, die niet algauw weer 'platgelopen' worden. Mooie lage banden ook, waar heb je die vandaan?
Onderwerp: Re: Veulen in een PP vr 3 jun 2011 - 0:48
Tja, ik blijf het zeggen, het is geweldig om naar te kijken. Gelukkig hebben we (als het goed is) volgend jaar weer een veulen.... Die banden heb ik hier uit het dorp. Daar is een bedrijf waar ze trekkers en (landbouw)apparatuur repareren. Met de oude banden kan hij niets, dus die stonden daar maar. We konden ze per set van 2 meenemen, ik heb 3 verschillende maten genomen, dus 6 banden. Er staan nog veel meer banden, dus even kijken hoe deze bevallen, en welke maat handig is. Weet iemand nog meer toepassingen van banden? Voor paarden dan natuurlijk....
Onderwerp: Re: Veulen in een PP vr 3 jun 2011 - 7:55
marion schreef:
Weet iemand nog meer toepassingen van banden? Voor paarden dan natuurlijk....
Nou, kunstjes mee doen bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=D2pbh-hpJBI
Maar als je een hoop van die grote, lage banden hebt, kun je daar in het PP een aardig bouwwerk van maken waar ze op kunnen klimmen, een soort trap waar ze op en weer af kunnen bv.
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: Veulen in een PP vr 3 jun 2011 - 18:09
Wat een mooie en leuke verhalen en foto's met de veulens. Die banden zijn ook leuk. Ik heb hier nog een grot trekkerband liggen waar ik binnenkort ook iets mee ga doen.
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Veulen in een PP do 21 jul 2011 - 7:22
Hoe gaat het nu met de veulens?? En de rest van de groep? beetje nieuwschierig
Onderwerp: Re: Veulen in een PP do 28 jul 2011 - 21:56
Oké, een update. De veulens zijn nu 3 maanden. Het is heel leuk om te zien dat ze zich vaak al als een volwassen paard gedragen; ze lopen er tussendoor en vertonen hetzelfde gedrag als een volwaardig kuddelid. Op andere momenten zie je weer dat ze nog maar kleine pukkies zijn. Ze trekken nog veel met elkaar op, hebben hun moeder steeds minder nodig. Stalla , het schimmelveulen van de ranglage merrie heeft door dat Sterre, de ranghoge moeder van Skylar, veel te bieden heeft. Ze is vaak bij hun in de buurt en profiteert dan van de bescherming van Sterre. Sterre kan tegen volwassen paarden érg duidelijk zijn, haar personlijke ruimte heel streng verdedigen, maar tegen Stalla is ze veel zachter. Alle paarden trouwens nog steeds. Ze jagen ze wel weg als ze geen zin hebben, maar altijd alleen met een gebaar van de oren of het hoofd, nog nooit door te slaan.
Veilig bij mama:
Svetla en Bowen gaan op weg naar het pad:
Skylar volgt, maar moet onderweg nog even ruiken:
Dan gaan ze verder, Morris volgt ook:
In een treintje over het pad, Skylar er tussenin :
En weer in de bak:
Daar komt hij Belle tegen:
Hé Belle, ik wil bij je achterop springen!
Mag het bij jou dan Athena? Maar ook al is ze hengstig, het mag niet. Ook niet van Morris trouwens...
Morris drijft hem over de band:
Hij voelt zich al een hele bink
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Veulen in een PP vr 29 jul 2011 - 6:05
ohh dank je voor de mooie plaatjes. Gaat super zo te lezen. Wordt het een zilverappel??
Onderwerp: Re: Veulen in een PP zo 31 jul 2011 - 11:45
Leuk om te zien Marion ! Het is inderdaad heel mooi hoe veulens door de volwassen paarden in een kudde duidelijk zachter aangepakt worden. Zo worden ze stoer en zelfverzekerd en gaan zichzelf hele Pieten vinden! Totdat de volwassenen het tijd vinden om ze eens wat meer discipline bij te gaan brengen. Maar tegen die tijd kunnen de jonkies wel tegen een stootje. Grappig hoe Skylar over die band moet springen van Morris-met-de-oortjes-in-de-nek !