Ik weet niet precies waar ik het onder kon plaatsen maar ik kwam dit al een aantal jaren geleden tegen Het gaat welliswaar over een specifiek hondenras
http://indiandog.blogspot.com/ maar zij doen aan dog en horse trail. Het is zeker niet nieuw, maar leuk om te doen.
Iemand die ik ken heeft haar hond o.a geleerd bijv een zweepje op te tillen, dus mocht ze iets laten vallen dan raapt de hond het voor haar op.
Hoeft ze niet weer af te stappen en de rug van het paard weer extra te belasten door weer op te moeten stappen.
Zo kan je allerlei oefeningen samen doen of een bepaalde track volgen. Zo ben je niet alleen bezig met het paard maar ook met je hond. Het zijn pure behendigheid en gehoorzaamheids spelletjes. Snelheid is leuk maar geen 1e plaats innemend. Zo kan je weer een variant op Horse- en Dog Agility maken.
Er zijn zo veel meer leuke dingen te doen dan alleen maar rijden.
Ik doe dit ook regelmatig in het bos met wel drie honden, ze zijn niet van mij
maar we hebben wel heel veel plezier.
Ze rapen geen dingen voor mij op, maar we gaan wel over een boomstammetje,, onder takken door, rennen en stoppen enz..enz..
Helaas is de site niet helemaal uptodate of bijgehouden.
Zitten hier ook mensen die dit wel eens doen? Of zo wie zo met zijn of haar hond en paard naar buiten gaan??