Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Voorstelrondje

Ga naar beneden 
+6
Wieteke
fojoe
Mai
Berith
yvonnedejong
Dani_
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 2:35

Hallo allemaal,

Ik ben Dani uit Zuid-Holland en ik heb een driejarige Andalusiër merrie genaamd Reina.

Ben al heeeeeeel lang geïnteresseerd in 'zo natuurlijk mogelijk paardenhouden' en alles dat daarbij komt kijken. Sinds een jaar ook erg geïnteresseerd in PP, lees hier dan ook al een tijdje mee. Omdat ik altijd aan pensionstallen gebonden was heb ik nooit de mogelijkheid gekregen om zoiets in de pratijk te realiseren, maar eindelijk ga ik nu mijn eigen stukje grond huren!

Het is ongeveer een hectare groot (of klein knipoog ) en heeft een L vorm. Op de korte zijde staat een schuilstal en is een deel bestraat. Een 'track' heeft niet mijn eerste prioriteit, want ik wil beginnen met het aanschaffen van de zogenaamde slow-feeders, het aanpassen van de omheining, onkruid weghalen etc.
Het is kleigrond, waardoor ik eigenlijk denk dat een looppad sowieso niet haalbaar zal zijn (?), want dit wordt echt modderig... Ideeën daarover?

Tips over de indeling etc. zijn heel erg welkom en ik hoop hier veel bij te leren. Prachtige website!

Groet,

Dani
Terug naar boven Ga naar beneden
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 3:11

Ojah, wat ik nog even wil toevoegen... als er mensen zijn met een PP die niet ál te ver bij mij vandaan wonen zou ik graag een keer komen kijken... glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 3:49

Hoi Dani,

Welkom op het forum, ik heb hier erg veel goede ideeën opgedaan.
Waar heb je je wei in Zuid-Holland?
Ik weet dat Nina ook in Zuid-Holland woont.

Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 6:10

Welkom hier. Kleigrond is inderdaad lastig met een track. Ik heb zelf ook kleigrond en dat is nu onbegaanbaar en heb ik het track ook voor het grootste deel afgesloten. Wat dat betreft mag het van mij wel gaan vriezen want dan kunnen de paarden er wel op.
Ik heb nu nog een gedeelte van het pad open dat bijna geheel verhard is.

Ik weet niet waar je in Zuid-Holland woont. Ik woon zo'n beetje op de grens van de provincies Utrecht, Zuid-Holland en Gelderland. Als je wilt ben je welkom om een langs te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 6:14

Welkom Dani glimlach en dank voor je complimenten over mijn site!

Met kleigrond heb ik geen ervaring, ik woon op (voornamelijk) droge zandgrond, maar ik hoor wel vaak van problemen met kleigrond. Ga je ook een bak aanleggen? Misschien kun je voor de winter een kleine track om de bak heen aanleggen waar je maatregelen kan treffen die modder voorkomen (verharding, drainage e.d.?) en dan een grote track zonder verharding voor de droge tijd van het jaar?

Wat geweldig, een Andalusiër! Prachtige paarden, en een van mijn favorieten naast IJslanders! Is Reina al beleerd of wacht je daar nog mee (PRE's zijn toch ook pas vrij laat rijp)?

Krijgt Reina straks ook een maatje of komen er nog andere mensen met hun paard op hetzelfde stuk te staan?

Veel leesplezier op het forum!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 6:42

hoi Dani, welkom grijns

1 hectare vind ik al heel wat hoor, ik moet het met een stuk minder doen :<
een track op kleigrond is inderdaad niet zo gemakkelijk.
ik zit op zware zandleemgrond die heel geschikt blijkt te zijn voor groenteteelt, maar een ramp is voor een pp.
ik heb dus wel een track met een paar kleinere paddocks, maar bij nat weer gebruik ik enkel de hooibakken in de zandpaddock/bak.
af en toe spetteren de paarden wel eens door de modder, maar meestal blijven ze op het zand.
in de zomer en bij vriesweer doet de track het wel prima knipoog

je hebt een andalusiër liefde
Terug naar boven Ga naar beneden
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 8:24

Bedankt voor de reacties allemaal! glimlach

@Yvonnedejong: mijn weitje ligt in een dorpje iets ten noorden van Leiden.

@Berith: dank je wel voor het aanbod! Ik zal je een PM sturen binnenkort.

@Marja: een bak aanleggen wil ik niet meteen doen. Wel delen verharden (in eerste instantie de plekken waar ik de hooibakken neer wil zetten). Ik heb nu het volgende in mijn hoofd: de korte zijde van de L (waar ook de schuilstal staat) wordt een klein paddock paradijsje met een track die ik het hele jaar rond wil gebruiken en dus begaanbaar zal gaan maken (hangt een beetje van het kostenplaatje af) en om de lange zijde van de L komt een track die alleen de zomermaanden in gebruik zal zijn (anders wordt het een beetje te duur voor een huurweitje waar uiteindelijk huizen gebouwd gaan worden) en wanneer het vriest. Dan in het midden natuurlijk de graspaddocks. Ik denk dat dit een verstandige indeling is omdat ik dan een deel kan afsluiten als het echt té nat is.
Reina komt zeker niet alleen te staan. Op de wei lopen nu shetjes van de buurman en ik wil er daar één of twee van in bruikleen nemen knipoog totdat ik een weidegenootje heb gevonden. Maar ik wil pas van het voorjaar iemand voor erbij gaan zoeken, nadat ik alles een beetje in orde heb.
Ze is ook nog niet ingereden, Andalusiërs zijn inderdaad laatbloeiers. We doen al van alles samen (voornamelijk lekker wandelen), maar wil er pas op gaan zitten als ze vijf is (zoals ook een beetje gebruikelijk is onder de IJslanders, toch?). Reina deelt haar wei momenteel met (o.a.) twee IJslanderheren trouwens, echt superpaardjes!

@Fojoe: thanks!! Heb de hele middag zitten lezen hier, echt zo leuk al die ideeën!









Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 26 nov 2010 - 20:50

Hoi,

Wat fijn dat je land kan huren! Op een hectare kan je volgens mij al heel veel doen, hoor.

Ik heb nog geen PP (mijn 2 pony's staan nog bij een pensionstal), maar hier hebben we ook kleigrond. Op het moment is het echt een groot drama met de blubber, dus ik zou er ook voor kiezen om een mini-track aan te leggen op een deel van het perceel, en daar dan zo veel mogelijk verharding aan te brengen. Als het gaat vriezen, kun je dan de grotere track gaan gebruiken, die dan nog mooi vlak is. Een blubberpad met diepe gaten lijkt me erg link wanneer dat gaat bevriezen.

Waar ik zelf aan zat te denken (voor mijn toekomstige PP :< ), was om op een track van bijv. 3 m breed een pad van circa 1 m breed te verharden met grasbetontegels. Dan kun je met zo weinig mogelijk tegels (en dus kosten knipoog ) een zo lang mogelijk looppad maken. Ik neem aan dat ze bij blubber toch wel de stenen zullen gebruiken, en in het ergste geval lopen ze op dat kleine deel van je track de bodem naast de stenen kapot. En stenen erbij leggen kan altijd nog.

Mag je op het gehuurde land trouwens wel gewoon een pad van zand of stenen maken?

Heel veel plezier met het maken van je weideindeling!

Groetjes,

Wieteke

Terug naar boven Ga naar beneden
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyzo 28 nov 2010 - 0:09

Hoi Wieteke,

Bedankt voor de tips! Ik zat daar zelf ook aan te denken ja... Een drie meter breed pad hoeft natuurlijk niet drie meter breed verhard te worden. Als je daar gewoon een paadje van bijv. grindtegels op maakt, zullen de paarden 's winters zelf wel kiezen om daar op te lopen, toch? lekker puh

Wat wel en niet mag weet ik nog niet precies, daar moet ik nog even achteraan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyzo 28 nov 2010 - 2:06

Dani_ schreef:
Ze is ook nog niet ingereden, Andalusiërs zijn inderdaad laatbloeiers. We doen al van alles samen (voornamelijk lekker wandelen), maar wil er pas op gaan zitten als ze vijf is (zoals ook een beetje gebruikelijk is onder de IJslanders, toch?). Reina deelt haar wei momenteel met (o.a.) twee IJslanderheren trouwens, echt superpaardjes!
Hartstikke goed dat je zo zuinig bent op je paard compliment, des te langer kun je er straks nog van gaan genieten!
Ja, ik vind IJslanders ook 'best leuk' (dit was het understatement van de eeuw hilarisch!)

Slimme plannen heb je voor je indeling!
Je schrijft dat er t.z.t. huizen gebouwd gaan worden. Gaat dat al vrij snel gebeuren of kun je waarschijnlijk nog jaren genieten van je wei?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyzo 28 nov 2010 - 21:52

Dank je wel, Marja! Ik wil inderdaad de komende 30 jaar van haar genieten, dus ik ben zuinig op haar... liefde

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=P3GSKYOG

Ja, de eigenaar heeft het stuk grond gekocht om er huizen op te bouwen. Maar hij heeft pech, want het mag (nu) niet... grijns . Hij zegt ook eerlijk dat hij niet kan zeggen wanneer het wél mag. Zoiets kan jáááren duren, maar kan ook volgend jaar al zijn. Ik ben me bewust van het risico dat ik daarmee aanga, maar in deze omgeving moet ik blij zijn met alles dat ik mag huren. Het is vrij uniek om een hectare grond te vinden waar paarden ook 's winters op mogen lopen. Dus ik ga het gewoon aangrijpen en maak er het beste van! compliment

Waarschijnlijk zal Reina pas in het nieuwe jaar gaan verhuizen, want de weide ligt direct achter een woonwijk en ik weet niet hoe druk het daar is qua vuurwerk en zo...

Ik zit meteen met het volgende probleem (ik weet niet of ik hier een nieuw topic over moet starten? Zo ja, dan hoor ik het wel): een deel van de omheining moet vervangen worden. Het is nu heel laag (gemaakt voor shets) en er zitten twee randen prikkeldraad op (tsja...). Maar de grond is bevroren en dit zal ook wel even zo blijven! Ik kan dus niets in de grond slaan. Wat ik zou kunnen doen is de bestaande paaltjes verhogen (?), maar hoe??? Ideeën?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 0:13

Hoi Dani, Welkom op dit forum. Wat een prachtig paard is Reina zeg! Die ene foto van haar staart is ook erg mooi. Het werkt wel mee natuurlijk dat ze zo'n mooie staart heeft, maar ik vind de foto ook erg artistiek.

De afrastering zou je op kunnen hogen door een latje aan elke paal te timmeren. Of nog een andere optie, als je niet zo heel veel hoeft op te hogen, is dat je afstandsisolatoren boven in de palen draait.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 0:40

Hoi reina,

ik kan vaak met vorst nog wel palen in de grond prikken met een metalen punt, dat zou je eens kunnen proberen.
Vooral als er daadwerkelijk sneeuw gaat vallen gaat het meest ook goed.

Het is het proberen waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 1:06

Welkom hier zwaaien ! Heel leuk dat je een stuk land kunt huren en met ideeen bezig bent voor een PP.
En Reina is prachtig!

Dani_ schreef:
Ze is ook nog niet ingereden, Andalusiërs zijn inderdaad laatbloeiers. We doen al van alles samen (voornamelijk lekker wandelen), maar wil er pas op gaan zitten als ze vijf is (zoals ook een beetje gebruikelijk is onder de IJslanders, toch?). Reina deelt haar wei momenteel met (o.a.) twee IJslanderheren trouwens, echt superpaardjes!

Super dat je pas met 5 jaar op Reina gaat zitten compliment ! Eigenlijk zou dat met alle paarden zo moeten (doen wij ook met onze KWPN'ers knipoog ).

Wbt die afrastering, je hebt ook van de langere afstandsisolatoren, die kan je dan bovenin de paal draaien.
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 2:55

grappig, Reina past goed bij mijn 3-jarige ruintje (mengelmoes van vanalles en nog wat) grijns

Voorstelrondje P1060234-klein

dit is zijn zomerkleurtje, zijn wintervacht is het net hetzelfde als Reina.
ik ben ook geen fan van vroeg inrijden, ik wacht ook zeker nog tot hij 5 of 6 is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 8:13

Bedankt allemaal. grijns

Dat van die afstandsisolatoren is een goed idee. Misschien hoef ik de bestaande palen dan sowieso niet te vervangen. En het geld dat ik daarmee bespaar kan ik weer gebruiken voor andere PP-dingen, dus dat komt goed uit. knipoog

@Fojoe: wat een leukerd! Heb je enige idee welke rassen er zoal inzitten? Leuk hé zo een paard dat ieder seizoen van kleur verandert. En ze zouden inderdaad goed bij elkaar passen, haha!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 11:35

Leuk, die foto's van Reina! Sympathieke merrie hoor, met een mooie blik in haar ogen! Is ze op die foto's al 3 jaar oud? Ze is nog zo donker en ziet er nog erg jong uit, maar dat hoort geloof ik ook wel bij de 'laatbloeiende' PRE's toch? Ik zag pas geleden foto's van een andere 3-jarige PRE die ook nog zo jong leek.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyma 29 nov 2010 - 23:01

zijn mams was een appaloosa pony van onbekend ras, zijn papa was waarschijnlijk een bonte.
maar dat is niet helemaal zeker, 't was een ongelukje :<
het was niet bepaald een mooi veulen (kijk maar), maar hij is wel heel leuk aan het uitgroeien grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Dani_

Dani_


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptywo 1 dec 2010 - 8:05

@Marja: Dank je! Ja, ik hoor wel vaker dat ze op foto's net een jaarling lijkt... grijns . Maar dat vind ik in het echt wel meevallen, hoor. Maar dit soort paarden zien er inderdaad lang jong uit.

@Fojoe: Wat leuk zo'n mengelmoesje! Ik ben benieuwd hoe hij er uitziet over een aantal jaar!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptywo 1 dec 2010 - 19:53

wat gaaf dat veel mensen zoveel geduld hebben alvorens op hun paard te gaan zitten.
1 van onze merries is in juni 3 geworden, ik krijg vaak de vraag of ze nu al eindelijk is ingereden, ehm, nee dus.
Ik wilde wachten tot ze 4 was en dan rustig beginnen, als ik hier wat antwoorden lees, durf ik er bijna niet meer op komend voorjaar en overweeg ik om langer te wachten.
wij hebben trouwens niet een officieel PP, we hebben een pad naar een stuk bos gemaakt, gisterenavond in het donker daar hooi klaar gelegd in de hangende netten, hangen er 3, tussen bomen ingespannen, blijft een klus om de netten te vullen, voorkeur is om dit met 2e te doen, en ik heb net het pad naar het bos weer geopend, snachts staan ze op de Lvormige paddock met loopstallen.
ik heb 3 ingangen voor de loopstallen, wat er voor zorgt dat ze best vaak omlopen en hierdoor ook weer extra bewegen.

ik zal echt een keer proberen om foto;s te plaatsen.

Trouwens, ons veulen is dit weekend gespeend, staat nu met een tinkerveulen samen en binnenkort nog een shet hengstje dr bij, best saai hier nu zo, maar wel beter, ik wilde nog lang wachten met spenen maar ik zag de merrie achteruit gaan, hij was nu ruim een half jaar. Had het plan om hem de winter ook hier te houden, maar het ging nu echt ten koste van zijn moeder, en dat kan niet de bedoeling zijn.

zo, ik ga weer ff de kou in, brrr, vooral mijn vingers kunnen niet meer zo goed tegen de kou als vroeger, kerstman
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptywo 1 dec 2010 - 20:13

Joyce schreef:
Trouwens, ons veulen is dit weekend gespeend, staat nu met een tinkerveulen samen en binnenkort nog een shet hengstje dr bij, best saai hier nu zo, maar wel beter, ik wilde nog lang wachten met spenen maar ik zag de merrie achteruit gaan, hij was nu ruim een half jaar. Had het plan om hem de winter ook hier te houden, maar het ging nu echt ten koste van zijn moeder, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Jammer is dat, he? Ik had Thyler eigenlijk ook langer bij Dibble willen laten drinken, maar zij viel ook te sterk af (ondanks dat ze die maanden voor het eerst kuilgras kreeg bijgevoerd).

Jouw veulen is nu dus verhuisd?

@Dani: wat fijn dat je geen haast hebt met inrijden! Bij highlandpony's is het ook wel gebruikelijk om er niet voor hun vierde mee te beginnen, al geloof ik dat er tegenwoordig wel wat vroeger mee begonnen wordt. Bij Thyler wil ik ook wachten tot hij 5 is. Ik vind het eigenlijk wel een voordeel dat Thyler er nog erg babyachtig uitziet. Dat maakt het alleen maar makkelijker om nog even te wachten. Zou er echt niet aan moeten denken om hem volgende zomer te gaan inrijden... Hij is nu bijna 2,5; als ik hem vergelijk met veel van de highlands in de UK, vind ik hem eigenlijk altijd een jaar jonger lijken dan zijn leeftijdsgenoten. Vorig jaar vond ik hem echt nog een veulen om te zien, en nu meer een jaarling.

Gelukkig zijn er al heel veel dingen die je op de grond kunt voorbereiden. Als je de komende jaren veel gaat wandelen en een beetje gaat langeteugelen of zo, rij je er over een paar jaar waarschijnlijk zo mee weg :< .

In dit artikel staat uitgebreide info over de ontwikkeling van het skelet en de leeftijd van inrijden: http://www.equinestudies.org/ranger_2008/ranger_piece_2008_pdf1.pdf . Er wordt ook in uitgelegd dat, hoewel sommige rassen er later volwassen uitzien, het skelet zich voor alle rassen gelijk ontwikkelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptydo 2 dec 2010 - 2:12

Grappig Wieteke, ik las het stukje van Joyce en dacht ik moet even dat stukje zoeken over de ontwikkeling van het hele skelet en de leeftijd van inrijden en nu zie ik dat jij die al hebt geplaatst compliment .
Joyce, niets aantrekken van al die opmerkingen, gewoon lekker op je eigen tempo glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptydo 2 dec 2010 - 4:35

neuh, wat een ander vind, moet een ander weten, ben al heeeel lang geleden gestopt met naar die dingen luisteren, verder sta ik wel enorm open om te leren en te blijven groeien, komt wellicht ook door mijn werk, daar ben je ook nooit uitgeleerd.
En idd, mijn veulen is nu gespeend, vorig weekend, eerst samen met zijn moeder op de nieuwe plek en later zijn moeder opgehaald en hem achtergelaten daarzo.
Ik vind hem zo onwijs leuk dat het wel rot voelde, maar inmiddels gaat het erg goed daar, hij staat bij iemand die ik ken vanuit mijn jeugd en sinds een paar jaar hebben we weer mailcontact en sinds 2 maanden heeft ze een tinkerveulen en komt ze hier bij mij om te lessen en meer van paarden te leren, wel heeft ze al jaren shetjes, dus is niet wereldvreemd op paarden gebied.
Dagelijks krijg ik nog smsjes of mail over hoe goed het gaat, dus ik ben er aardig gerust op inmiddels.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 3 dec 2010 - 2:02

Joyce schreef:
wat gaaf dat veel mensen zoveel geduld hebben alvorens op hun paard te gaan zitten.
1 van onze merries is in juni 3 geworden, ik krijg vaak de vraag of ze nu al eindelijk is ingereden, ehm, nee dus.
Ik wilde wachten tot ze 4 was en dan rustig beginnen, als ik hier wat antwoorden lees, durf ik er bijna niet meer op komend voorjaar en overweeg ik om langer te wachten.
compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Emptyvr 3 dec 2010 - 7:46

dank, tja wat is wijs, mijn ruintje was 4 met inrijden, maar wat is inrijden, heb dat wel echt rustig aan opgebouwd, geen uren gereden en veel rechte lijnen.
mjin 3 en half jarige wil ik straks vaker als handpaard meenemen en aan de fiets, vraag me echt af wat wijs is.
op haar 4 beginnen met zadelmak maken? 2 keer per week max 15 minuten was het plan, dan een keertje een klein bosritje met een ervaren paard erbij, ook 1 a 2 keer per week maximaal.
ik ben niet iemand van zadelmak maken en meteen uren per week rijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





Voorstelrondje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Voorstelrondje   Voorstelrondje Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Voorstelrondje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: