Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Jaimie`s Town PP

Ga naar beneden 
+3
Mai
Irene
Marijke
7 plaatsers
AuteurBericht
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptyma 20 sep 2010 - 10:58

Dit zijn mijn platte gronden:
het totaal overzicht 2h.
jaimie - Jaimie`s Town PP Stalhelemaal-1

De binnenplaats is omringt met hoge bomen, dit breekt heerlijk de wind.
jaimie - Jaimie`s Town PP Stalcloseup

dit zijn een aantal fotos van Mei, dat de paarden net het land op zijn gegaan.

de poetsplaats, sprongetjes en uitzicht over de pleinen.
jaimie - Jaimie`s Town PP DSC04138

uitzicht 2 hooiruif en stal 2
langs de zandbak is nu een stukje hek geplaatst. je ziet de plaats van de eerste paal staan ( stompje)
jaimie - Jaimie`s Town PP DSC04136

totaal overzicht fruitbomen en pleinen
jaimie - Jaimie`s Town PP DSC04133

met plein 3 zijn we bezig.
Op dit moment kunnen de paarden in de winter op alle pleinen vrij rond lopen. Maar kunnen ook afgesloten worden.
Land 5 is de winterweide, hier kunnen ze mits het land het toe laat op staan.
Anders is het mogelijk om ze op het middenpad te laten lopen.( hier staan nu alle verzamelde tegels voor plein 3)

hopelijk geeft dit een goed beeld hoe mijn paarden staan.
Vragen of tips?

Groetjes Marijke
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptydi 21 sep 2010 - 1:23

Heel leuk dat je meteen een plattegrond en foto's hebt geplaatst. Wat ziet het er mooi uit en allemaal heel netjes! Hoe houd je het zo schoon/netjes? Het is zeker allemaal net nieuw?
De schuilstallen zien er ook erg mooi uit, leuk met dat lichtdoorlatend dak, dat heb ik nog niet eerder gezien!
Heerlijk ook zoveel bomen er om heen.

Ik kan je plattegronden niet helemaal goed lezen, vooral de bovenste niet. Begrijp ik het goed dat er nog geen track helemaal rondom is?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptydi 21 sep 2010 - 7:47

Wow wow, dat ziet er allemaal supergoed uit Marijke, zo netjes en met mooie houten hekken, en inderdaad mooie lichte stallen, door het transparante dak!
Ik moest even studeren hoor op je plattegronden knipoog, maar toen zag ik dat de tweede een stukje van de eerste is, maar dat de eerste afbeelding waarschijnlijk op zijn kop staat, klopt dat? Ik kan de teksten van de bovenste plattegrond niet lezen, maar er zal wel in staan 'Land 1, 2, 3, 4, 5' vermoed ik?
Wat is het verschil tussen land 5 en de andere landjes, omdat die andere gespikkeld zijn maar nr. 5 niet?
En het grote witte stuk rechts op de eerste plattegrond, is dat je hooiland? En is de gele lijn in dat witte stuk je PP-track, of heb je die nog niet?
Is het in totaal 2 hectare? ('2h')
Nou, genoeg vragen denk ik zo grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptydi 21 sep 2010 - 8:44

haha, Marja kan het weer niet laten, zoveel vragen hilarisch

land 5 staat volgens mij anders ingekleurd omdat dit de winterweide is knipoog

echt een prachtige omheining wow
de schuilstallen met het doorzichtige dak vind ik ook heel leuk - al biedt dat natuurlijk geen bescherming tegen de zon.
de hooiruif is heel mooi gemaakt, maar laat de paarden niet echt in een natuurlijke houding eten.

ik heb ook nog een vraagje: als die gele lijn het pad aanduidt, hoe stimuleer je de paardjes dan om het te gebruiken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptydi 21 sep 2010 - 9:00

Hoi Marijke,
Ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens dat het er super netjes uit ziet. Top! Of heb je net gepoetst voor de foto's grijns .

Ontzettend leuke opzet zo met 3 pleinen en twee schuilstallen. Als ik het goed heb gezien op de foto's dan zijn je pleinen verhard en zal je dus alle pleinen altijd kunnen gebruiken. Dat is echt heel fijn. geen last van nattigheid en blubber.

Op plein 3 staan een hooibak en waterbakken. Op plein 1 staan ook waterbakken. Is het misschien een idee om bijvoorbeeld op plein 3 het hooi aan te bieden en op plein 1 het water (in plaats van op beide pleinen water en hooi). Dat bevordert het lopen van het paard.

Geweldig dat jullie ook een kippenparadijs hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lettie

Lettie


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 01-12-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Nortmoor

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptydi 21 sep 2010 - 20:33

Dat ziet er echt keurig uit en zo schoon.
Die pleinen lijken me wel erg handig zo heb je altijd mooie droge plekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptywo 22 sep 2010 - 1:05

Prachtig zeg! Wouw wat ziet dat er netjes uit!

Ook ik zou kiezen voor water op het ene plein en hooi op het andere plein. Hier werkt dat uitstekend..
Van het eten naar het water lopen ze geregeld waardoor ze tussen door even een plas pauze hebben en dan lopen ze terug het andere pad op. Of de ene het ene pad en de ander het andere pad.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptywo 22 sep 2010 - 10:17

Marja schreef:
Wow wow, dat ziet er allemaal supergoed uit Marijke, zo netjes en met mooie houten hekken, en inderdaad mooie lichte stallen, door het transparante dak!
Ik moest even studeren hoor op je plattegronden knipoog, maar toen zag ik dat de tweede een stukje van de eerste is, maar dat de eerste afbeelding waarschijnlijk op zijn kop staat, klopt dat? Ik kan de teksten van de bovenste plattegrond niet lezen, maar er zal wel in staan 'Land 1, 2, 3, 4, 5' vermoed ik?
Wat is het verschil tussen land 5 en de andere landjes, omdat die andere gespikkeld zijn maar nr. 5 niet?
En het grote witte stuk rechts op de eerste plattegrond, is dat je hooiland? En is de gele lijn in dat witte stuk je PP-track, of heb je die nog niet?
Is het in totaal 2 hectare? ('2h')
Nou, genoeg vragen denk ik zo grijns!

Even geguote,
Wat een vragen zeg haha.

het klopt dat de tweede foto een vergroting is van de binnen plaats. en die staat omgekeerd.
land 5 is winterweide, maar zou ( als ik de jackpot heb gewonnen) een rijbak kunnen worden.
De tekst op de eerste afbeelding zijn vooral maten( is de bouwtekening zegmaar.)
Het grote witte stuk is het hooi land, maar daar staan ze veel in de winter. Want zeg nou zelf wat is er mooier dan lekker vrij kunnen rennen.
het hooiland is iets meer dan een hectare. De 5 landjes en binnenplaats zijn ook een hectare.

Wat je niet goed kunt zien is dat er een W om de landjes loopt. Hier hebben ze van de zomer gebruik van gemaakt. Het is nu door de regen niet geschikt.
helaas kunnen ze nog niet rondom, maar wat niet is kan nog komen.

De gele lijnen zijn de hekken, en het paarse zijn de poortjes.
Ze kunnen om de ruif lopen, naar plein 3 en de zandbak.
vanuit plein 3 kunnen de paarden het land op lopen en de W vormige track zullen we maar noemen. Maar de W is met dit natte weer niet open.

Ik vind het idd een goed idee om de waterbakken naar plein 2 te verhuizen.

Hopelijk heb ik het zo wat verduidelijkt. Zal kijken of ik een andere tekening kan plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptywo 22 sep 2010 - 23:29

Dank voor je antwoorden, het wordt me steeds duidelijker knipoog.

Marijke schreef:
Marja schreef:
En is de gele lijn in dat witte stuk je PP-track, of heb je die nog niet?
De gele lijnen zijn de hekken, en het paarse zijn de poortjes.
Ik bedoelde eigenlijk de lange gele lijnen (of is het misschien lichtgroen?) in het hooiland, het lijkt net een track omdat die gele lijnen op een afstandje van de buitenlijnen lopen. Maar het is dus geen track?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptydo 23 sep 2010 - 5:37

klopt, dit is geen track.
Wie weet komt dat nog, helaas is het hek van de beuren erg slecht dus dat moet eerst vervangen worden.
het is nu een W met 3 losse puntjes.
Ben nu een jaar bezig, en we zijn van niets tot wat er nu staat grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptyvr 24 sep 2010 - 10:19

Marijke schreef:
het is nu een W met 3 losse puntjes.
Wat bedoel je met '3 losse puntjes'?
Zijn de 'poten' van de W trouwens doodlopend? Drijven je paarden elkaar daar dan nooit in het nauw?

Citaat :
Ben nu een jaar bezig, en we zijn van niets tot wat er nu staat grijns

Dan hebben jullie al veel werk verzet compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marijke

Marijke


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 19-09-10

jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Emptyvr 24 sep 2010 - 21:34

Marja schreef:
Marijke schreef:
het is nu een W met 3 losse puntjes.
Wat bedoel je met '3 losse puntjes'?
Zijn de 'poten' van de W trouwens doodlopend? Drijven je paarden elkaar daar dan nooit in het nauw?

Dat bedoel ik. het is doodlopend.
op dit moment mogen de paarden alleen op het plein, ivm dat alles zo nat is. Als het weer wat droger is kan ik het hek open zetten zodat de paarden op land 5 kunnen staan.

In het voorjaar ga ik weer verder met de track. geld is even op hahah



Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





jaimie - Jaimie`s Town PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaimie`s Town PP   jaimie - Jaimie`s Town PP Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Jaimie`s Town PP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: