Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Steeds meer harmonie

Ga naar beneden 
+3
Irene
Mai
MoniqueBuu
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Emptyza 23 okt 2010 - 20:57

Dankjewel, dat je ons getipt hebt! Daar heb ik nog niets van gehoord nee.
Dit is een merrie van iemand die hier vlakbij woont, en haar paard nu in een rusthuis veel verder weg heeft staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Emptyzo 24 okt 2010 - 18:44

tja, ik moet er nog ff inkomen, op dit forum, dus ben soms wat laat met reageren.
Jammer dat je geen plek meer hebt voor een hengstje in de toekomst, maar wel heel begrijpelijk, dat is ook de reden waarom ik alvast voor over een jaartje aan t zoeken ben, het kereltje is nu 5 maanden, dus ik heb nog eventje, en ach, wellicht is hij voor die tijd verkocht.
ik blijf het ook lastig vinden hoor, wat is wijsheid, stiekum hoop ik dat iemand hem koopt die hem tzt met 1 of 2 merries samen wil houden, ik denk dat hij wel een goede vertegenwoordiger is van het ras. Maar van de andere kant, als hij als ruin door het leven gaat en lekker in een groep kan staan, moet ik ook niet mopperen.
de tijd zal het leren.

Leuk dat je nu ook paarden die met pensioen zijn, erbij hebt/krijgt, leuk!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Emptyma 1 nov 2010 - 8:16

Gister zijn Sanne en Naffi aan onze harmonieuze kudde toegevoegd, en gelukkig ging ook deze introductie weer erg fijn. Ondanks dat Sanne en Naffi van dezelfde eigenaar zijn, kenden ze elkaar niet goed, want op hun vorige woonplek stond ieder in een andere groep. Maar in de anderhalf uur durende trailerrit hebben ze zich al aan elkaar gehecht, en konden ze gelijk in hetzelfde stukje wei, zonder draadje tussen hen beide.
De kennismaking over de draden ging heerlijk rustig, en in sommige gevallen zelfs gelijk innig. Af en toe zeiden we: "ja, Sanne is een echte merrie, even lekker gillen", maar zonder verder teveel toeters en bellen.
Best spannend is dat we Sanne gelijk dagelijks tussen de middag even uit de groep moeten halen om haar een extra voerbeurt te geven. Sanne heeft namelijk helemaal geen kiezen meer in haar onderkaak, en kan daarom helemaal geen gras en hooi meer eten. (misschien nog iemand tips hoe we haar nog beter over de dag verdeeld haar eigen ruwvoervervanger kunnen geven, zonder dat de rest dat op kan eten?)
Ik had dat helemaal niet spannend hoeven vinden zegt Sanne, want ze stond vanmiddag al klaar bij het hek voor haar voerbeurt. Ik hoef het hek alleen maar even voor haar open te doen, ze loopt dan zelf wel naar de bak waar haar eten in zit.
Vanmiddag na die extra voerbeurt zijn Sanne en Naffi al bij op het pad gegaan. Dean en Nilam stonden vlakbij de weideingang, en waren er daardoor direct bij. "Jippie, nieuwe vriendjes!" De andere jongens gingen zelfs door met hun eigen ding, die kwamen pas kijken toen de mens van Sanne en Naffi met hen het pad rondliep. "He, hoi, jullie nu ook op het pad?" Ze heeft dat met hen aan de hand gedaan, omdat Naffi sinds een paar maanden nog maar één oog heeft. We vonden daarom dat we wat extra aandacht moesten besteden aan de kennismaking met het PP. Maar Naffi heeft zich ongelovelijk snel aangepast aan z'n handicap, en heeft inmiddels verschillende stukken in galop afgelegd.

Het is een blijft geweldig om te zien hoeveel rust en harmonie het PP onze paarden gegeven heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Emptyma 1 nov 2010 - 11:48

Leuk Monique dat er alweer nieuwe bewoners bij gekomen zijn glimlach!

MoniqueBuu schreef:
Sanne heeft namelijk helemaal geen kiezen meer in haar onderkaak, en kan daarom helemaal geen gras en hooi meer eten. (misschien nog iemand tips hoe we haar nog beter over de dag verdeeld haar eigen ruwvoervervanger kunnen geven, zonder dat de rest dat op kan eten?)
Wij geven ons ouwetje in tijden dat hij wat terugvalt een mengsel van bietenpulpbrokken en grasbrokken, geweekt in water. Hij krijgt dat dan een paar keer per dag in een emmer met een touw achter zijn oren, zodat hij weg kan lopen 'met zijn eigen voer bij zich'. Is dat misschien ook iets voor Sanne? Dit is waarschijnlijk niet echt wat je bedoelt met 'over de dag verdeeld' maar ik denk niet dat er een manier is waarop je haar én bij de andere paarden kan laten lopen én de hele dag door haar eigen ruwvoer kan laten eten waar de anderen niet bij kunnen. Tenzij het een minipony is knipoog; dan kun je ergens een laag doorgangetje maken naar een ruimte met voer waar de anderen niet onderdoor kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Emptydi 2 nov 2010 - 4:12

Met een laag draadje kun je het voor een mini inderdaad mooi oplossen, maar Sanne is een warmbloed van 1,65. Ik zat zelf te denken aan zo'n soort schuifheksysteem wat je bijvoorbeeld wel ziet bij de hooistations van een hitactiefstal. Sanne zou dan een soort chip in een band om haar nek kunnen krijgen (ook net als in een hitactiefstal), waardoor alleen zij dat schuifhek zou kunnen openen. Helaas is dat wel een beetje erg dure oplossing. Het zou mooi zijn als we iets zouden kunnen verzinnen wat hierop lijkt, maar dan zelf te maken is, waardoor de kosten te drukken zijn.

Nog een update van de verdere kennismaking: Toen ik Sanne vanmiddag even uit de groep had voor haar voerbeurt waren Nilam en Naffi samen leuk bezig. Het zat een beetje tussen rangbepaling en spelen in. Ze wisten het geloof ik zelf ook nog niet helemaal, dan weer een beetje van dit en dan weer een beetje van dat. Maar leuk om te zien was het zeker wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Emptydo 4 nov 2010 - 5:29

Leuk om te lezen Monique dat de introductie van de 2 nieuwe paarden ook heel goed gaat.
Ik vind een PP ook echt ideaal om zo nieuwe en 'oude' paarden aan elkaar te laten wennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Steeds meer harmonie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Even minder harmonie in de kudde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: