Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Steeds meer harmonie

Ga naar beneden 
+3
Irene
Mai
MoniqueBuu
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyvr 11 jun 2010 - 1:34

Afgelopen maandag hadden we besloten dat Dean wel weer bij de rest in kon. Sinds maandagavond hebben we Dean daarom uit z'n ziekenboeg gehaald, en lopen alle 5 jongens weer op het pad.
Voor Dean z'n operatie aan ging het allemaal al steeds rustiger, kwam er steeds meer harmonie. Echter waren Dean en Jake samen nog steeds niet blij met elkaar. Op een gegeven moment kon Omar prima samen uit een bak eten samen met Dean, Nilam en Sam, maar daar ging Jake nooit bij. Sowieso heeft Jake niet zoveel met die jonge jongens, maar met Dean samen was het echt water en vuur.
Gisteravond stonden de ander 4 jongens weer lekker uit een bak te eten. Deze keer bleef Jake er een beetje omheen dralen. Ik stond er ook tussen om de 3 jonge jongens te borstelen. Mijn antennes had ik wel op scherp, maar ik voelde me niet 'onveilig'. Na steeds wat gewissel en gedraai om elkaar heen kwam er een heel kort moment dat ook Jake bij dezelfde bak stond te eten. Ik werd daar echt helemaal blij van, daarom wilde ik het graag even met jullie delen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyza 12 jun 2010 - 7:52

Wat leuk dat je hier een topic over geopend hebt Monique glimlach. Ja, daar gaat het om hè, om die harmonie. Helma schreef het ook al ergens in een ander topic, en ook ik ervaar het hier dagelijks. In een paddockparadijs wordt het paardenleven rustiger, lekker 'kabbelend', zonder grote contrasten maar wel met veel variatie en afwisseling, precies zoals het bedoeld is aanbidding!
En is het niet heerlijk, dat je dat nu zomaar bij huis hebt, dat je alleen maar naar buiten hoeft te lopen om ervan te kunnen genieten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyma 14 jun 2010 - 23:52

MoniqueBuu schreef:
.... Ik werd daar echt helemaal blij van, daarom wilde ik het graag even met jullie delen.

Dat omschrijf je mooi, ik kan daar ook helemaal blij om worden glimlach .
Echt super dat er steeds meer harmonie tussen jouw paarden is, heel fijn nu voor Jake!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 16 jun 2010 - 9:15

Het is Bert vandeweek gelukt om een foto te maken van alle 5 de jongens tegelijk bij een hooibak te eten.
Steeds meer harmonie Dscn1947
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydo 17 jun 2010 - 1:24

Leuke foto, mooi om te zien!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydo 17 jun 2010 - 3:19

MoniqueBuu schreef:
Het is Bert vandeweek gelukt om een foto te maken van alle 5 de jongens tegelijk bij een hooibak te eten.
Haaaa, geweldig Monique dat dit bij jou ook kan compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyma 4 okt 2010 - 22:07

Afgelopen zaterdag zijn de eerste 2 bewoners van ons rusthuis gekomen. Dat ging allemaal zo rustig, dat ik nog weer eens even aan dit topic moest denken, en het nog eens weer doorgelezen heb. De trend dat er steeds meer harmonie komt heeft zich sinds juni verder doorgezet. Sam is eind juli verhuisd naar een nieuw thuis, en zo zijn onze eigen jongens een poosje met z'n 4-en geweest. Het is in die periode een ontzettend hecht kwartetje geworden, die toch ook heel goed weten dat hun vriend weer terugkomt als die een poosje elders is (mee naar het bos of elders in het PP). Soms geeft het weggaan wat gehinnik, vooral als er iemand meegaat naar het bos, maar absoluut geen paniek meer. En van de hinnik die we krijgen als we weer terug komen kan ik helemaal smelten...

Het welkom afgelopen zaterdag aan de nieuwe bewoners ging ook zo rustig, dat we daar helemaal warm van werden. Filon en Ivor kenden elkaar ook nog niet, dus daarom hadden we ze zaterdag ieder een apart stukje van de binnenwei gegeven. Omar, Jake, Dean en Nilam liepen er in alle rust af en toe om heen, even neuzen om vervolgens weer rustig wat hooi te eten.
Zondag lagen Filon en Ivor allebei al lekker. Gelukkig heb ik dat op foto vast kunnen leggen, want anders zouden hun beide mensen dat niet geloven. In de ochtend konden we het draadje tussen hen beide wel weghalen, ze wilden erg graag samen zijn. Dat ging alsof ze elkaar al jaren kenden.
Filon z'n mens kwam zondagmiddag bij hem kijken. Op het moment dat ze kwam lag hij zelfs languit plat van de zon te genieten. Ze schrok daar eerst even van, want ze had hem nog nooit zien liggen, maar het was puur veilige vertrouwdheid.

We voegen de kudde nog even niet samen, want vanmiddag komt de hoefverzorger van Ivor. Dat is soms voor hem erg moeizaam, en ik vind dat ze wel uit de voeten moet kunnen. Waarschijnlijk is dat helemaal niet nodig, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Als Ivor weer lekker loopt zetten we het poortje open tussen de wei en het pad, en mogen ze verder kennismaken zonder draadje ertussen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 6 okt 2010 - 1:35

Leuk Monique dat jullie 2 nieuwe bewoners hebben. Heel fijn dat ze zich snel veilig en vertrouwd voelden in jouw PP.
Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan als ze allemaal bij elkaar kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 6 okt 2010 - 3:16

Een paardenrusthuis lijkt me echt geweldig, al die levenswijze oudjes met hun uitgesproken karakters en gewoontes. Hoe oud zijn de 2 paarden die nu bij jullie zijn gekomen? En hoeveel meer gaan er nog komen, of ik bedoel eigenlijk: voor hoeveel meer paarden heb je plaats?
Het lijkt me leuk om hier af en toe te lezen hoe het gaat met de 'rusthuispaarden' glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 6 okt 2010 - 7:15

Ivor z'n leeftijd is niet bekent, hij zal nu ongeveer 19 zijn. Filon is waarschijnlijk een kerstkindje uit 1986, maar hij heeft in de papieren staan dat hij van 1-1-1987 is. Ik denk dus dat hij echt geboren is op 26-12-1986, maar dat ze 1-1-1987 opgegeven hebben, omdat hij anders op z'n 6e levensdag er al een jaar zou bijkrijgen.
Ik vind het ook helemaal geweldig, die wijze oude paarden. Wat dat betreft kan ik erg genieten van jouw filmpjes van Randver (al kan ik op dit moment helaas geen filmpjes kijken op de computer, maar we willen eigenlijk pas iemand laten komen als de computer straks in het huis geinstalleerd kan worden).
In totaal hebben we plek voor 11 paarden, dus naast onze eigen 4 jongens kunnen hier nog 7 andere paarden wonen. Lekker kleinschalig, zodat we de paarden echt persoonlijke aandacht en zorg kunnen geven.
Ik zal hier zeker regelmatig de belevenissen met de paarden in het PP vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Kirsten

Kirsten


Aantal berichten : 52
Registratiedatum : 13-09-10
Woonplaats : Drenthe

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydo 7 okt 2010 - 8:45

Geweldig zo'n paardenrusthuis. Het is de droom van mijn man, echter moet hij nog verder blijven dromen. Wat leuk om te lezen dat ze het allemaal zo goed met elkaar kunnen vinden en bij jullie heerlijk kunnen genieten van hun oude dag. compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyma 11 okt 2010 - 21:52

Voor de verdere kennismaking zonder draadjes ertussen hebben we zondag de wei open gezet, zodat ze allemaal voldoende ruimte zouden hebben voor vluchten. Bovendien hebben ze op de wei voldoende eet-mogelijkheden, zodat de aandacht van de andere paarden wat afgeleid wordt. Daar hebben ze de rest van de zondag dankbaar gebruik van gemaakt, en zijn helemaal het PP niet meer op geweest. Daarom besloten we het voor de nacht nog een keer naar de oude situatie terug te brengen, en om maandagochtend Filon en Ivor het PP te laten ontdekken.
Afgezien van wat uiterlijk vertoon om de rangorde te bepalen bleef het verder helemaal rustig. Maar gelukkig, om het niet al te saai te laten worden, gaf dat uiterlijk vertoon wel komische en hilarische dingen teweeg.
Nilam vind Filon helemaal geweldig en Filon heeft zich beschikbaar gesteld als 'oude fiets' voor Nilam om 'het' op te leren. Daarbij was het niet erg dat dat bij Filon niet echt kon (omdat Filon ruin is, en geen merrie), want er kwam niets naar buiten bij Nilam. Maar het hele verdere voorspel en liefdesspel mocht Nilam goed op hem uitproberen. Totdat Ivor daar helemaal zat van was, en vond dat Filon nu maar weer eens zijn aandacht op hem moest vestigen. De eerste ochtend was Ivor toch ook nog niet helemaal dapper genoeg om Nilam bij Filon weg te jagen, dus bedacht hij dat hij voor deze keer mooi gebruik kon maken van zijn formaat. Hij zorgde dat Filon tussen hem en Nilam in stond, en hapte naar Nilam over Filon heen. De gezichten van de paarden maakten dit lachwekkende tafereel kompleet! hilarisch
Ondertussen heb ik stiekum genoten van Nilam zijn mooie lichaam, en vooral van zijn mooie hengstenhals. Nu kan ik er wat dat betreft vrede mee hebben dat hij vanaf vanmiddag verder als ruin door het leven zal gaan. Al zou ik het nog steeds het liefst hebben dat dat zo ineens, floep, gebeurd was, zonder ingreep. Maar ja, je kunt niet alles hebben, dus hier moet ik maar even doorheen.
Maandag, net op het PP, hebben Filon en Ivor nog even een showtje weggegeven, om te laten zien dat ze nog mooi kunnen draven, en ook nog best een gekke vrolijke bokkesprong kunnen maken. compliment
Ze zitten natuurlijk nog niet volledig in het systeem van het PP, weten nog niet helemaal goed dat je rustig naar een andere hooibak kunt lopen als de ene bezet is, en nog niet helemaal langs welke weg je daar dan komt. Maar ik weet zeker dat dat binnenkort gaat komen, en dat over nog iets langer tijd ze zelfs mee mogen gaan eten bij de bak die reeds bezet is. Daarvoor heerst er voldoende rust en harmonie.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyma 11 okt 2010 - 23:29

Wat leuk om dit te lezen zeg!
top!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydi 12 okt 2010 - 4:52

Inderdaad heel mooi om te lezen!
Is alles goed gegaan vanmiddag met de castratie van Nilam?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydi 12 okt 2010 - 6:33

Op zich, technisch gezien, is het geloof ik allemaal prima verlopen. Op dit moment voelt Nilam zich echter absoluut niet fijn, doordat de verdoving nu uitgewerkt raakt. Dit vind ik echt heel moeilijk om aan te zien. Het liefst zou ik hem nu bij me in bed willen nemen, samen slapen tot de pijn voorbij is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Hilde

Hilde


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-09-10
Leeftijd : 41
Woonplaats : België

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydi 12 okt 2010 - 22:37

Monique, proficiat met jullie paardenrusthuis, ik vind dit een erg mooi initiatief! Zelf steun ik hier in België ook een organisatie die zich inzet om oude en zieke manègepaarden een waardig levenseinde te bieden.

Ik hoop dat jouw schat intussen al minder pijn heeft, het was zo mooi en ontroerend te lezen hoe je je daarbij voelde. De oudjes die bij jullie terecht komen, boffen!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 13 okt 2010 - 8:19

Dankje.

Gelukkig is Nilam vandaag een stuk vooruit gegaan!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyzo 17 okt 2010 - 20:57

Ze staan alweer een week bij elkaar op het pad. Filon en Ivor zijn een bijna onafscheidelijk duo geworden. De eerste paar dagen hadden we zodoende een hecht kwartetje en een hecht duo. Maar gister zag ik dat ze voorzichtig proberen een zestal te gaan vormen.
Sinds vrijdag gaan de paarden voor de nacht op stal. De eerste 6 waren net klaar voor de weersomslag. Ook dat gaat allemaal zeer harmonieus en rustig.
Ondertussen werken wij tussen de bouwwerkzaamheden-aan-het-huis stevig door aan de volgende 2 stallen, en om de laatste lus van het PP aan te leggen. (hopen dat het weer daarvoor een beetje mee gaat werken) Over 2-3 weken kunnen we dan de volgende 2 paarden voor het rusthuis ontvangen: Sanne en Navajo (roepnaam Naffi). Ben benieuwd hoe dat gaat, om relatief snel weer 2 paarden bij de kudde te voegen. Op zich heb ik voldoende vertrouwen in de rust van de kudde, maar eventueel kunnen die beide natuurlijk altijd wat langer op de binnenwei blijven. We kijken gewoon hoe het gaat, en zullen daarop inspelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyzo 17 okt 2010 - 23:08

Waarom zet je de paarden sinds kort 's nachts op stal? Niet dat dat verkeerd is hoor, maar ik ben gewoon benieuwd knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyma 18 okt 2010 - 8:01

Ik heb het idee, dat (in ieder geval een deel van) de paarden er behoefte aan hebben om regelmatig een poosje te kunnen liggen op een droge ondergrond. Ze maken in ieder geval dankbaar gebruik daarvan. En we kunnen ze dat in het PP niet bieden. We zagen geen mogelijkheid om de grote schuur als schuilstal in het PP te integreren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 20 okt 2010 - 1:30

MoniqueBuu schreef:
Gelukkig is Nilam vandaag een stuk vooruit gegaan!

Heel fijn om te lezen dat het met Nilam goed gaat. We zijn nu een weekje verder, is hij nu weer helemaal hersteld?

Wbt op stal, wij merken dat ook Monique, de paarden vinden het bij ons op deze manier ook fijn (wij kunnen ook niet anders, maar evengoed bevalt het goed knipoog ).


Laatst aangepast door Irene op wo 20 okt 2010 - 1:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptywo 20 okt 2010 - 6:33

leuk topic monique.
Wat betreft het castreren, afgelopen zaterdag is ons hengstveulen, Coração gechipt, de dierenarts die dat deed heeft de paarden dag en nacht buiten met loopstal en houd ze in groepen en ze vind het helemaal super om te zien dat we een soort paddockparadijs hebben voor de paarden, dit even als inleiding.
Ik vroeg haar wat zij vond van castreren, leeftijd enzo, ik blijf dit namelijk lastig vinden, wat is wijsheid zeg maar, zij vertelde dat haar voorkeur was, rondom een jaar, dan heb je de minste kans op complicaties.
Tjsa, kijkend naar ons veulen, die zou van mij wel langer hengst mogen blijven, als iemand hem straks als hengst zou willen kopen en bij 1 of 2 merries zou willen houden, zou ik daar zeker ook voor open staan, gezien zijn bloedlijnen en hoe hij zich tot nu toe ontwikkeld, vind ik het ook wel zonde om hem al meteen met 1 jaar, te laten castreren.
Agrado was bijna anderhalf, dat ging erg vlekkenloos gelukkig, want ik heb het helaas ook al vaker anders meegemaakt.
Monique, heb je ook opfok voor jonge hengstjes, met het oog op volgend voorjaar met Coraçõa?

Hoe is het nu met Nilam? weer helemaal hersteld? wellicht staat dat al ergens beschreven en lees ik er over heen, sorry dan.

hier liggen trouwens de jonge paarden ook graag in 1 van de loopstallen, we hebben voor een deel rubbere matten in de stallen, daar liggen ze in de winter wel eens op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptydo 21 okt 2010 - 1:35

De meningen over leeftijd voor de castratie lopen inderdaad echt heel erg uiteen. Maar het is denk ik ook per paard en/of per ras verschillend. Vorig jaar in het voorjaar heb ik het formaat gezien van de ballen van jaarling-Fjorden-hengsten en van 2-jarige-Fjorden-hengsten, die toen gecastreerd werden. En hun gedrag in die tijd. Toen kon ik alleen maar beamen, dat die het beste als jaarling gecastreerd kunnen worden, als je ze toch geen hengst wilt houden.
En Nilam vond ik qua gedrag en qua formaat van de ballen vergelijkbaar met die jaarling-Fjorden toen, terwijl Nilam nu al 25 maanden oud is. Maar qua uiterlijk vind ik Nilam meer tot hengst ontwikkeld, en daarmee ben ik heel blij dat we de gelegenheid hadden om te wachten met castreren.
Omdat men zegt, dat ze met het klimmen van de leeftijd, steeds meer last zullen hebben van de castratie, denk ik dat we ook absoluut niet mogen klagen. Ik denk dat Nilam zeker niet méér last heeft gehad, dan de jaarling-Fjorden die ik vorig jaar wat gevolgd heb. Alleen toen de verdoving uitwerkte heeft hij zich een paar uurtjes heel naar gevoeld. Daarna is z'n peniskoker gaan zwellen, de 3e dag het ergste (volledig volgens boekje). Daar liep hij een paar dagen wat stijf van, en plassen was wat lastiger, omdat hij niet goed kon uitschachten. Inmiddels is de peniskoker nog een beetje dikker dan normaal, en loopt Nilam weer lekker rond te dartelen.
Dean hadden we ook met 25 maanden gecastreerd, maar die kan ik eigenlijk niet vergelijken, omdat die klophengst was. Die heeft helemaal geen zwelling gehad, ook niet aan de kant waar de bal wel ingedaald was.

@ Joyce: volgende week krijgen we een merrie hier voor het rusthuis, dus dan kunnen we er geen hengstje meer bij hebben. Anders had ik zeker erg graag een poosje op dat lieve ventje gepast.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyza 23 okt 2010 - 0:12

Fijn Monique dat het weer helemaal goed gaat met Nilam en hij weer lekker ronddartelt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Emptyza 23 okt 2010 - 4:04

MoniqueBuu schreef:
volgende week krijgen we een merrie hier voor het rusthuis
Hee Monique, is dat misschien een paard van iemand die gaat emigreren? Ik had nl. een e-mail van iemand ontvangen die dacht dat ik een pensionstal had. Deze persoon zocht een adres voor een oud paard omdat de eigenaar ging emigreren, en ik heb ze doorverwezen naar jouw rusthuis glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Steeds meer harmonie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Steeds meer harmonie   Steeds meer harmonie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Steeds meer harmonie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Even minder harmonie in de kudde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: