Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Karen Drost

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Karen Drost




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 09-11-09

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Karen Drost   Karen Drost Emptyma 9 nov 2009 - 4:15

Goed initiatief Marja, zowel de website als ook dit forum glimlach Mijn naam is Karen Drost en ik woon met mijn lief in een klein dorpje in het oosten van het land. Ik heb twee paarden. Wouter is een 10-jarige Friese ruin die ik heb leren kennen toen hij net 3 was. Seppie is een 4-jarige d-pony ruin van onbekende komaf. Zijn moeder, Stapper, kwam bij mij om Wouter gezelschap te houden en bleek drachtig te zijn. Daar kwam ik achter toen Seppie er bij stond... Stapper heb ik een jaar geleden aan mijn beste vriendin gegeven. Ze zijn heel gelukkig samen.

Ik heb mijn paarden tot mei van dit jaar altijd zelf verzorgd. Ik had al een winter-paddock paradijsje voordat het boek verscheen glimlach. Sinds mei jl staan ze in een HIT Actiefstal, in een kudde met nog 25 andere paarden/ponies op ruim 6 ha grond. Reken maar dat ze beweging krijgen! Wouter is voor het eerst van zijn leven niet meer te dik.

Het PP vind ik een geweldig idee omdat het in principe voor iedereen uitvoerbaar is. En het hoeft ook niet heel veel geld te kosten, wat ook belangrijk is. Het HIT Actief systeem is prachtig, maar in z'n complete uitvoering alleen weggelegd voor professionele paardenhouders. Voor de meeste particulieren is dat niet te betalen. Sinds ik van het bestaan van deze website weet verwijs ik alle mensen voor wie ik paarden bekap (ik ben Strasser Hoofcare Professional) hier naartoe. En tot nu toe is iedereen enthousiast en worden de eerste aanpassingen gepleegd.

Mede door mijn opleiding tot SHP meen ik wel het e.e.a. af te weten van hoe paarden functioneren, wat ze nodig hebben en waar ze wel bij varen. Ik hoop vanuit die achtergrond een steentje bij te kunnen dragen aan uitwisselingen alhier.

Namaste,
Karen
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Emptyma 9 nov 2009 - 8:38

Welkom hier Karen grijns!
Een HIT Actiefstal op 6 ha is ook niet verkeerd! Ik heb laatst tijdens de NH-dag in Arnhem (bij manege Mansour) een rondleiding gekregen in de HIT Actiefstal daar, erg interessant. Ik geloof dat daar het terrein ca. 4000 m2 is, maar ook dat is al een grote verbetering voor alle paarden, die nu allemaal heerlijk buiten kunnen leven.
Fijn dat je bereid bent je kennis als SHP hier op het forum te delen, hoe meer informatie hoe beter knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Emptywo 11 nov 2009 - 8:01

Hallo Karen,

Leuk je hier ook te zien, ik kan me nog herinneren dat je mij indertijd al vertelde over je baan rond het land.
Ik vond dat toen al een super idee. Nu alles uit handen gegeven, moet een raar idee zijn als je altijd alles zelf hebt gedaan.
Een hit-actief stal is zeker een mooie oplossing en op 6 ha klinkt helemaal top.

Groet,

Muriel
Terug naar boven Ga naar beneden
Karen Drost




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 09-11-09

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Emptyvr 13 nov 2009 - 4:49

Het was inderdaad wel even wennen om de zorg voor mijn paarden uit handen te geven. Maar Angela, de eigenaresse van de stal, is echt helemaal top. Ze weet echt zo'n beetje alles van wat er speelt in de kudde. Is ook vrijwel de hele dag aanwezig, dus ze ziet ook veel. Toen ik dat merkte heb ik het echt losgelaten, en nu geniet ik van het feit dat mijn paarden een heerlijk leven hebben, ook als ik ze niet elke dag zie.

Overigens, Wouter is zo lui, die beweegt bijna niet meer. De wei is ineens niet meer interessant, want het gras groeit niet meer. Hij heeft een favoriet hooistation (er zijn er acht), en daar blijft 'ie gewoon bij in de buurt staan. Elk uur kan hij daar even hooi eten. Met enige regelmaat maakt hij de gang naar het krachtvoerstation om een handje brokjes te eten, en dan nog even langs de waterbak voor een slokje water. En dan gauw weer terug naar het hooistation. Ter vergelijking: Seppie bezoekt ook al die plekken, maar gaat ook heel vaak even de wei in om (niet bestaand) gras te eten. Die krijgt dus wel de beweging die de bedoeling is. Maar goed, ik kan Wouter niet dwingen he? Nu heeft 'ie gevoelige voeten van de hele dag op beton staan. Ik vertel hem dagelijks dat dat alras minder zal worden als hij er op loopt, maar daar is hij niet in geinteresseerd. Het is tenslotte wel een Fries ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Emptyza 14 nov 2009 - 1:02

Het zou mooi zijn als de HIT-actiefstal ook nog zou worden gecombineerd met de track van het Paddockparadijs, want dat is een element dat meestal ontbreekt bij HIT-actief. Maar misschien wel wat moeilijk te realiseren, want als je een lange track hebt en je wilt de hooistations b.v. achterin hebben, dan moet daar natuurlijk wel stroom e.d. naar toe, omdat alles computergestuurd is. Wordt ws. een duur grapje dan knipoog...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Karen Drost




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 09-11-09

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Emptyza 14 nov 2009 - 2:43

Zo'n combi lijkt mij ook ideaal. Vooral als je from scratch kunt beginnen. Want zoals het op "mijn stal" nu is ingedeeld hebben de paarden weinig aanleiding om naar de andere kant van het verblijf te lopen. Dat zie je ook duidelijk aan waar er gemest wordt. Met een track moeten ze wel.

Het is leuk om na te denken over hoe je het ideale verblijf zou inrichten. Tot mijn genoegen heeft een klant van me me net verteld dat hij een boerderij met 2 ha grond heeft gekocht waar hij tzt een PP wil inrichten, en daar wil hij graag mijn input bij hebben. Hij verwacht pas over 2 jaar te verhuizen, aangezien de boerderij nog verbouwd moet worden. Dus voldoende tijd om er echt iets heel erg moois voor te bedenken. De man zelf is timmerman en volgens mij niet onbemiddeld... :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Emptyza 14 nov 2009 - 6:50

Leuke uitdaging Karin! Ik vind het zelf altijd heel leuk om mee te denken met anderen over indelingen en plattegrondjes en zo 👅.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Karen Drost Empty
BerichtOnderwerp: Re: Karen Drost   Karen Drost Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Karen Drost
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: