Gisteren meegedaan met de Northern Trail ride. Volgens de site is dat: De trailrides zijn eigenlijk niets meer dan een mooie rit door de natuur.
Als extra element zijn er verscheidene trailhindernissen aanwezig. Dit zijn trailhindernissen uit de westernsport, denk dus aan boomstam slepen, een slalom of een L achterwaarts. Ook zitten er vaak behendigheidsspelen in die je zonder paard moet doen, bijvoorbeeld pijl en boog schieten.
Wat het dus niet is, is een race om zo snel mogelijk aan de finish te komen! Het draait vooral om ontspanning en genieten van de natuur."
Het was een tocht van ongeveer 18 km waar we onderweg een rebus moesten oplossen en wat "hindernissen" moesten nemen. Was een schitterende tocht die op sommige plekken ook dwars over akkers ging, dan weer door het bos of langs de hei.
Ik was samen met een kennisje van het friezenforum een andere kennis van het friezenforum zijn we onderweg tegen gekomen en die heeft prachtige foto's gemaakt:
De start was al een uitdaging omdat Sietske die wapperende vlaggen best heel spannend vond:
Trix was natuurlijk ook mee, dit noemen we ook wel de Trixsandwich of shettenpletten
De eerste hindernis, het slepen van een boomstam (alsof we dit al jaren doen
)
De volgende hindernis was echt een uitdaging, pak een koe op loop er mee naar een pion, draai daar omheen en breng de koe terug.
Maar Sietske was niet direct overtuigt dat die koe haar niet zou opeten:
Toch ook wel nieuwsgierig
Ok de koe mag mee, tip van de fotograaf was om de koe achter me te houden want dan ziet Sietske hem niet. Bij de eerste poging had ik de koe naast me en toen moest ik hem heel snel laten vallen om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Later kwamen we bij een leuk meer waar we altijd graag even in het water spelen:
Sietske vindt het geweldig om zo hard mogelijk met haar voorbenen in het water te stampen. Trix ondergaat het lijdzaam
Maar ja Trix heeft dan weer andere rare acties, die gaat altijd in het water liggen
En ten slotte, even in galop door het water
Normaal mag Trix altijd los lopen maar de paarden van de deelnemers achter ons vonden Trix nogal eng en ik had de organisatie vooraf gevraagd of Trix als handpaard meemocht en beloofd dat ze de andere deelnemers niet zou hinderen. Dus leek het me beter om haar maar netjes aan het touwtje te houden.
Het was in ieder geval een hele leuke rit.