Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??

Ga naar beneden 
+2
ponylady
yvonnedejong
6 plaatsers
AuteurBericht
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 2:44

Ik wil binnenkort met prikpaaltjes een pad aan gaan leggen in mijn wei.
Ik moet elk voorjaar al mijn binnendraden eruit halen omdat ze dan de wei komen injecteren. Vandaar dat ik een pad met prikpaaltjes uitzet.

Hoe zorg ik ervoor dat ik in het midden ook stroom op mijn schrikdraden heb?
Als ik het pad rond wil laten lopen heb ik nergens contact met de buitendraden waar mijn schrikdraadapparaat op aangesloten is.
Hoe lossen jullie dit op?
Ik ben nu geneigd om mijn pad in een u vorm te laten lopen zodat ik overal stroom heb. Maar ik begrijp uit de reacties hoe leuk het is om je pad rondom de hele wei te laten lopen.

Hoe doen jullie dit?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 3:07

Haha , daar loop ik dus ook al over te denken , als het nieuwe plekje klaar is .
Ik wil dus op de hoeken houten palen gebruiken en verder prikpaaltjes .
Ik dacht er over om maar een 2e hands accu stroomapparaatje erbij te nemen voor het middenstuk .

Anders zou ik de draad onder de grond door moeten laten lopen , lijkt me niet handig .
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 3:31

Wij hebben toch een stuk onder de grond door liggen. Bevalt prima. Ik meen dat dat speciale kabel was voor dit doel.
Het is één keer graven, maar dan is het ook goed geregeld met overal stroomvoorziening.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 3:33

Wel goed de site bestuderen hoor meiden, hahaha grijns!
Even gekopieerd van mijn site (van de pagina 'Zelf een PP aanleggen' - 'praktijktips'):

"Maak de noodzakelijke doorverbindingen voor de stroomvoorziening. Omdat het hier meestal gaat om een op zichzelf staande binnenafrastering moet je een stroomkabeltje onder de grond doortrekken vanaf de buitenafrastering en deze met een klemmetje (zie foto) aan de binnenafrasteringsdraad bevestigen."

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Klemmetje+2

N.B.: 'grondkabel' heet dat geloof ik officieel; het is dus een geisoleerde draad, speciaal voor onder de grond. Even geultje graven met de schop, kabeltje leggen en klaar glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 3:58

Dit is wel een idee, maar dan moet ik dat draadje ook elk voorjaar weghalen.
Ik weet namelijk niet of mijn pad elk jaar hetzelfde is.
Ik zal het wel diep moeten doen voor als ze de wei komen injecteren en als ik het wel laat zitten. Weet alleen niet of het handig is om te laten zitten als ze er met een trekker overheen rijden!
Is dan 1 draad voldoende voor het hele weiland of is het wijs om dit op 2 plekken te doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 4:09

yvonnedejong schreef:
Ik zal het wel diep moeten doen voor als ze de wei komen injecteren en als ik het wel laat zitten. Weet alleen niet of het handig is om te laten zitten als ze er met een trekker overheen rijden!
Als je nou de grondkabel vlakbij een hoek legt en dan tijdens het injecteren even twee of drie prikpaaltjes om het punt heen zet waar je draad de grond uitkomt, dan kan de loonwerker daar wel langs rijden hoor en mist-ie maar een heel klein hoekje met injecteren (meestal komen ze toch al niet helemaal in de hoeken met injecteren).

Citaat :
Is dan 1 draad voldoende voor het hele weiland of is het wijs om dit op 2 plekken te doen?
Dat hangt ervan af. Als je maar één ingang naar de wei hebt in je binnenafrastering, is één grondkabel voldoende. Maar als je bv. twee ingangen hebt, die ook wel eens tegelijkertijd open staan, dan moet je ergens anders nog een grondkabel leggen, anders staat een deel van je binnenafrastering zonder stroom als de poortjes open staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 5:10

Ik weet niet of het apparaat van de boer 'zwaar' genoeg gaat zijn voor nog eens 3rijen extra binnendraad denken
Ik heb nog een heel oud paddestoel apparaatje staan , bedenk ik nu net idee
Moet wel nageken worden en nieuwe draadjes en aardpen , maar volgens mij doet ie 't nog wel .

Voor hoe groot stuk wei (3 rijen , dun draad) zou je zo'n paddelstoeltje kunnen gebruiken ?
Zou 't een stuk van 1 en 1 1/2 hectare groot aan kunnen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 7:42

ponylady schreef:
Ik weet niet of het apparaat van de boer 'zwaar' genoeg gaat zijn voor nog eens 3rijen extra binnendraad denken
Van de meeste apparaten is wel bekend hoeveel kilometer draad erop kan (ja, dat gaat meestal in km's), en meestal kunnen ze nogal wat aan hoor (als ik het goed heb onthouden kan op die van ons 20 km draad). Dus het is ws. het handigst als je dat eerst nagaat; één apparaat is immers altijd praktischer dan twee. Bovendien moet je voor zo'n paddestoel steeds weer nieuwe batterijen kopen (voorzover ik weet zijn dat geen oplaadbare batterijen of accu's) dus dat is en duur en milieu-onvriendelijk.
Het aantal km's draad dat door een apparaat van stroom kan worden voorzien is trouwens ook afhankelijk van hoeveel begroeiing er eventueel tegen de draden aan komt. Als er b.v. veel lang gras of onkruid tegen de draad groeit wordt de werking zeer beperkt omdat er veel stroom afvloeit naar de aarde. De draden goed vrijhouden van begroeiing is dus ook belangrijk.

Ik heb geen idee hoeveel draad er op zo'n paddestoel kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 7:49

Ik heb ook geen idee wat een paddestoel aankan.
Ik heb net de site eens beter bekeken oeps en heb goed de plan van aanpak gelezen.
Ik vind dat je dat mooi opgezet heb Marja.
Binnen kort ga ik met prikpaaltjes een pad uitzetten en kijken waar ik het beste een gronddraad erin kan leggen.
Misschien dat ik met injecteren de trailer er neerzet zodat hij er wel omheen moet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptydi 6 apr 2010 - 10:38

Wij hadden vroeger ook van die old fashion paddestoelen. Mijn ervaring was dat er al vrij snel te weinig stroom op staat, onze paarden en eventueel koeien gingen dan nog wel eens door de draad. Nu hebben we er een op het lichtnet en dat werkt prima ook een km verder op na allerlei. Aftakkingen van de draad.
Verder hadden wij nog wel eens dat opeens op een onverwacht moment dat de batt leeg was... en dus weer paarden door de draad. Aanschaf en vervanging van batt is best prijzig en komt regelmatig terug.
Er zijn apparaatjes in de handel waarmee je stroomsterkte op de draad kan meten. Erg handig als je wil weten of er achterin de wei nog wel voldoende stroom is, of dat het ergens weglekt door draadbreuk of begroeing tegen de draad.
Als je de draad naar de binnenwei niet wil ingraven zou je hem ook via poort hoog kunnen laten lopen maar vind ik persoonlijk meer werk en minder mooi..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Emptyma 19 apr 2010 - 10:15

Hoihoi,

Ook wij hadden van die paddestoeltjes in gebruik, maar de ponies weten exact hoe veel pit de batterij nog heeft.
Soms zag ik ze gewoon met de snoet dichtbij de draad even "testen" hoe erg de tik was.
"Hmmm toch nog even een paar nachtjes slapen, dan is het te doen".
Vooral Chico (Shet) is hier echt heel goed in. Falcor is veel kleinzeriger, als hij ook maar denkt dat er ergens
stroom staat (kan bijv. een klok niet aansluiten op de draad maar alleen de tik laten horen. dat is voor hem al genoeg!)
komt hij er niet in de buurt. Ook een stroomdraadje op de grond is een onoverkomelijke hindernis.
Voor Chico niet, die is daar veel te slim voor.
Ik vond de batterijen ook te duur en te snel op, dus nu accu apparaat.

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Gesponsorde inhoud





Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??   Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom?? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe krijgt het middenstuk van mijn PP stroom??
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Verlichting / stroom bij de wei
» track maken zonder stroom
» mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs
» Mijn monsters en ik!
» mijn pp in wording

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: