Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De ultieme tip

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyma 30 mei 2016 - 7:29

Iedereen heeft denk ik wel iets in zijn of haar pp waar je het meest trots op bent, iets waar je niet meer zonder kan, je gelijk opnieuw zou aanleggen of dat het allemaal een stuk makkelijker, onderhoudsvriendelijke enz. Maakt. Ik ben heel benieuwd naar jullie ultieme tips! Dit omdat ik op dit moment de plannen aan het maken ben voor mijn eigen pp. En constant denk aan zaken als wel of geen vijver, wel of geen grindbak, hooinet of hooibak enz. Ik hoor het graag! Alvast bedankt grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydi 31 mei 2016 - 2:01

Wat een leuke vraag glimlach !

Het eerste wat in me opkomt is de POEL (met als 'bijproduct' de heuvel), het tweede het BOSPAD! Met allebei ben ik zó ontzettend blij omdat ze beide een extra dimensie toevoegen aan de variatie in het dagelijkse leven van mijn paarden.
Grappig, want precies terwijl ik dit schrijf, zie ik een paar paarden ineens hier voor het huis bij de poel verschijnen. Dat betekent dat ze net een wandelingetje hebben gemaakt, helemaal van achteraf door het lange bospad naar voren, om te kunnen drinken uit de poel.

Wat betreft het voeren van hooi ben ik nog steeds heel blij met mijn 'uitvinding': de tussen twee palen gespannen kabels waar we hooinetten aan hangen, zodat deze los bungelen en de paarden langer bezig zijn met hun hooi. Ze vinden die bungelnetten fijner dan hooibakken, ik denk omdat ze vrij om zich heen kunnen blijven kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydi 31 mei 2016 - 3:09

Ik twijfel inderdaad over een poel.. Dus die neem ik opnieuw in heroverweging.. Dat is dubbel maar je begrijpt me vast haha.

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Je hooinetten constructie die ken ik inderdaad!! Als dat zo goed werkt is dat inderdaad een hele goeie.

Een bos zit er helaas niet haha want ik heb alleen een weiland tot m'n beschikking en denk toch dat dat gaat opvallen haha.
Ik aanvulling daarop.. Ik meen mij uit het een eerder toppic te herinneren dat jij, Marja, nooit een vergunning heb aangevraagd voor je poel toch?? Ik wil graag weten hoe het met regelgeving zit aangezien je mijn eventuele poel gelijk zou zien liggen denk ik.. Mijn weiland is best omringd maar wel alleen door andere weilanden. Weet jij daar toevallig iets van of misschien iemand anders?

Ik ben heel erg blij met deze tips en julli ervaring!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydi 31 mei 2016 - 10:17

Ik ben heel blij met mijn heksencirkel. In het midden van de wei heb ik een cirkel gemaakt van ongeveer 14-15 m doorsnee. Rondom die cirkel staan 13 wilgen. Er lopen vanaf de zijkanten 2 kronkelpaadjes naar de cirkel toe, die uitkomen op de track die rondom het perceel loopt. Hmmmm is dat duidelijk zo? Ik heb het idee gepikt van de Viva Ranch.

De wilgen moeten nog verder groeien, maar als ze straks volle kruinen hebben, dan moet er in de cirkel op elk moment van de dag ergens schaduw zijn. Dat lijkt me fijn voor de paarden, want verder ligt het hele PP in de volle zon, op de stal na. Maar in de stal is het bij heet weer ook erg heet, omdat het er niet doorwaait. In de heksencirkel lijkt het me dan lekkerder.
En met al die wilgen is er ook wat te knabbelen voor de paarden, ook fijn.

Tevens kan de cirkel als roundpen gebruikt worden. En ik gebruik hem zelf voor energetisch/helingswerk. Multifunctioneel dus!

(EDIT: de heksencirkel is geen 14-15 cm in doorsnee, maar 14-5 METER glimlach )


Laatst aangepast door Natural Horsetrainer op vr 3 jun 2016 - 10:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptywo 1 jun 2016 - 0:06

Ik denk dat ik hem snap.. Tenminste er vanuitgaande dat he 14 a 15 meter bedoeld? Want anders snap ik het nog noet haha! Klinkt goed!! En wa t cool wat je er allemaal mee doet!! Ik mag helaas geen bomen planten in het weiland van de gemeente.. Er omheen staan al stiekem een paar bomen.. Maar een cirkel midden in valt toch meer op. Maar het klinkt echt heel goed om jaloers op te zijn!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptywo 1 jun 2016 - 7:24

AC! schreef:
Ik meen mij uit het een eerder toppic te herinneren dat jij, Marja, nooit een vergunning heb aangevraagd voor je poel toch?? Ik wil graag weten hoe het met regelgeving zit aangezien je mijn eventuele poel gelijk zou zien liggen denk ik.. Mijn weiland is best omringd maar wel alleen door andere weilanden. Weet jij daar toevallig iets van of misschien iemand anders?

Nee, ik kan je daar helaas niets over vertellen. Zelf heb ik inderdaad nooit ergens vergunning voor aangevraagd. Ik heb sterk de indruk dat gemeentes vaak 'nee' zeggen als je iets aanvraagt, terwijl het ze waarschijnlijk nooit op zou vallen als je zonder te vragen een paar bomen zou planten of een poel zou laten graven (of misschien zouden ze het stiekem wel gewoon heel mooi vinden). Dan ben ik graag een beetje 'burgerlijk ongehoorzaam'. Nou moet ik er wel bij zeggen dat wij in de allerverste uithoek van onze gemeente wonen, waar echt nooit iemand komt kijken. En misschien is onze gemeente ook gewoon wel heel gemakkelijk knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptywo 1 jun 2016 - 19:10

Ja dat is inderdaad zo een dilemma!! Aan de ene kant heb ik ook zoiets van gewoon doen.. Aan de andere kant weet ik ook dat het waterschap afentoe controleerd of ik de sloten wel open hou.. Geen idee of die zich ook druk maken om poelen trouwens.. Maar er staat wel water in hahaha hilarisch .
Ons weiland is helemaal omsloten door weilanden van anderen. De ene kant daarvan ken ik goed dus daar verwacht ik geen problemen van.. Maar de ander is afwachten. De gemeente is hier niet heel streng.. Maar als ze weigeren kan ik het zeker niet doen.. Lastig.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand een truukje had om te wet te omzeilen. Met bijvoorbeeld de aanleg van de bak.. Ik ben er inmiddels achter dat je 50 centimeter mag laten keren zonder vergunning.. Dus dat gaan we laten doen op de track en op de plek die door moet gaan voor bak. Als er geen gezeur komt van het keren gooi ik er later gewoon een sloot zand bij mocht er vermenging komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptywo 1 jun 2016 - 19:12

Waarbij ik moet opmerken dat wij het geluk hebben dat er heel snel al zand zit in onze bodem..
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptywo 1 jun 2016 - 23:10

AC! schreef:
Waarbij ik moet opmerken dat wij het geluk hebben dat er heel snel al zand zit in onze bodem..

Oh dat vroeg ik me inderdaad al af knipoog . Dan heb je daar geluk mee, want anders zou keren niet zo veel zin hebben.

Hier is nog een link met veel informatie over het aanleggen van poelen: http://www.ravon.nl/RAVON/Veelgesteldevragen/AanlegPoelen/tabid/257/Default.aspx
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydo 2 jun 2016 - 3:03

Er is een tijd geweest, en misschien is dat nu nog wel zo maar dat weet ik niet, dat je zelfs subsidie kunt krijgen voor het aanleggen van een poel. Daarvoor moet je dus eigenlijk niet bij de gemeente gaan informeren, maar eerst op een andere manier informatie in zien te winnen. Onder het motto van: geen slapende honden wakker maken bij de gemeente.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydo 2 jun 2016 - 7:29

Dank je wel Marja voor de Link!! Ik ga me gelijk verdiepen.

Ja dat verhaal over die subsidie hadden de buren het ook al over maar die wisten ook niet of dat nog klopte. Ja die slapende honden is zeker een probleem.. Te meer omdat dit niet een hele grote gemeente is!! Ik zit ook echt met een dilemma wat te doen. Ik heb me echt al een versuffing gezocht op internet wat wel en niet mag maar het is zo ongelofelijk verschillende per gemeente. Je hebt tegenwoordig ook zo'n vergunningenwijzer online.. Dan kan je er door vragen in te vullen achterkomen of je wel of geen vergunning nodig heb, specifiek per gemeente ook. Nu werk ik elke dag met de wet.. En werk voor de overheid.. Maar voor die wijzer moet je minimaal een studie ruimtelijke ordening gevolgd hebben haha. Lastig lastig!! En des te blijer ben ik met het feit dat jullie willen meedenken compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydo 2 jun 2016 - 8:33

Haha, ik heb er zelfs nooit een moment bij stilgestaan wat hier allemaal wel of niet zou mogen van de gemeente, maar alles gewoon gedaan zoals ik het wilde: paden en paddocks/bak gemaakt, afrasteringen gezet, bomen geplant, poel gegraven, heuvel gemaakt.
Ik heb gehoord dat als je bv. een rijbak aan wilt leggen je daar ook vaak toestemming voor moet hebben van de gemeente. Nou ja, heb ik ook nooit gevraagd dus knipoog , en toen onze gemeente op een bepaald moment in het hele buitengebied van ieder huisperceel opnieuw het precieze bouwblok ging bepalen, hebben ze hier gewoon automatisch de rijbak opgenomen in het bouwblok, zonder enige vraag. Je zou dus kunnen zeggen dat wij zelf hebben bepaald hoe we ons bouwblok precies wilden hebben hilarisch .

Toen we onze paarden nog niet aan huis hadden, huurden we een wei van een boer. Van hem mochten we daar ook een schuilstal bouwen, als die maar niet hoger was dan 2 m. Ook daar is nooit vergunning voor aangevraagd en die stal heeft er acht jaar gestaan, totdat we gingen verhuizen en hem afbraken en meenamen. Ik denk dan altijd maar: het ergste wat er kan gebeuren is dat je hem af moet breken, maar wie weet hoe lang je er dan al plezier van hebt gehad knipoog . Als je er vergunning voor had aangevraagd had je hem sowieso nooit mogen bouwen.

In de informatie van die link die ik je gaf staat het volgende over subsidie voor een poel:
"Het is mogelijk voor de aanleg van een poel subsidie te krijgen. Informatie hierover is te krijgen bij provinciale stichting voor landschapsbeheer."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydo 2 jun 2016 - 19:19

Hahaha is ook zeker zo hoor Marja en soms is het ook een beetje geluk hebben. En alleen maar mooi dat je nu een onvergunde rijbak vergund heb gekregen haha.. Bijna knap knipoog !!

De link was super! Via via kwam ik vervolgens op een link van het Gelderslandschap. En daar stond een naam een van een van de medewerkers die meer informatie kan verschaffen over de vergunningen en mogelijk ook subsidie op een poel. Ze zien een poel als natuurverrijking.. Nu wonen we in het uiterste puntje van Gelderland dus ben benieuwd of dat ook voor ons geld. Maar in ieder geval hulp met welke vergunningen ik wel of niet moet hebben.

Voor de mensen die een Poel hebben.. Waaronder jij Marja glimlach hoe groot is je poel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptydo 2 jun 2016 - 22:02

AC! schreef:
De link was super! Via via kwam ik vervolgens op een link van het Gelderslandschap. En daar stond een naam een van een van de medewerkers die meer informatie kan verschaffen over de vergunningen en mogelijk ook subsidie op een poel. Ze zien een poel als natuurverrijking.. Nu wonen we in het uiterste puntje van Gelderland dus ben benieuwd of dat ook voor ons geld. Maar in ieder geval hulp met welke vergunningen ik wel of niet moet hebben.

Gelderland is Gelderland lijkt me, of je nu in het midden of in het uiterste puntje woont knipoog . Als je het via deze weg doet (met subsidie dus) moet je er wel rekening mee houden dat ze ook een flinke vinger in de pap zullen willen m.b.t. waar de poel komt, hoe groot, hoe diep, hoe de oevers er uit moeten zien etc.

Citaat :
Voor de mensen die een Poel hebben.. Waaronder jij Marja glimlach hoe groot is je poel?

Tja, dat is eigenlijk niet te beantwoorden knipoog ... Nu is onze poel bv. zeker 1,5 keer zo groot als vorige week (vóór de enorme regenval in Limburg).
Twee foto's die ik ooit bij elkaar heb gezet maken dit nog duidelijker:

De ultieme tip 1k0

Gisteren heb ik de volgende foto gemaakt, na 110 mm regen in 3 dagen!

De ultieme tip 1k0
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 2:19

Dat is een enorm verschil zeg hahah! Is het een beetje te doen daar met al die regenval? Dan kan Nederland zo klein toch opeens zo verschillend zijn.. Hier gewoon bijna niks.
Weet je nog hoe groot het gat ongeveer was dat is gegraven? Heb al even in eerdere Posts over de poel zitten lezen maar kon het niet vinden. Snap wel dat je de poel een enorme verrijking vind als ik alles zo lees en zie glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 2:23

Ik krijg net een mail terug van de medewerker van het Gelderslandschap.. Er zijn inderdaad nogal wat eisen.. En dat is voor hij mijn land gezien heeft. Het moet onder andere minimaal 7500 euro kosten en 300m2 groot zijn. En dat zijn nog maar de eerste twee punten op de lijst.. En de punten die ik snap hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 3:21

studeren
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 3:27

AC! schreef:
Is het een beetje te doen daar met al die regenval? Dan kan Nederland zo klein toch opeens zo verschillend zijn.. Hier gewoon bijna niks.
Weet je nog hoe groot het gat ongeveer was dat is gegraven?

Wij hebben alleen gisterochtend een paar cm water in de kelder gehad. Gelukkig hebben we een waterstofzuiger, dus zeil eruit en zuigen maar, en nu staat er al een hele dag een ventilatorkacheltje te draaien dat de boel weer een beetje droog moet krijgen. De enige 'schade' was een pak wc-papier hilarisch . We hebben het geluk dat we in het buitengebied wonen, waar het grootste deel van het water gewoon in de grond kan zakken. Vrienden van ons die in een dorp in de buurt wonen hadden vanochtend hun hele benedenverdieping onder water staan... In een dorp of stad is bijna alles bestraat en kan het water alleen goed weg via het riool, maar dat kan deze overlast natuurlijk absoluut niet aan!

Ik ben helaas mijn 'bouwtekening' van mijn poel kwijt en kan je alleen deze foto's laten zien, waarop je enigszins kan zien hoe de verhoudingen van de poel zijn. De afmetingen moet je dan een beetje gokken knipoog .

De ultieme tip 1k0

De rode cirkel is eerst uitgegraven - 2 m diep vanaf het maaiveld - en de blauwe cirkel is daarna uitgegraven vanaf de blauwe lijn schuin hellend naar de buitenrand (dus de rode lijn) van het 2 m diepe gedeelte, zodat er een steile oever ontstond waar de blauwe en rode lijn dicht bij elkaar liggen en een geleidelijk aflopende oever waar de blauwe en rode lijn ver van elkaar liggen.

De ultieme tip 1k0

En dit is een luchtfoto, maar ik heb geen idee of het water van de poel daar hoog of laag stond. Ik gok eerder hoog. Maar goed, met de gegeven afmeting van één zijde van de paddock erbij kan je een beetje uitrekenen hoe groot de poel ongeveer is.

AC! schreef:
Ik krijg net een mail terug van de medewerker van het Gelderslandschap.. Er zijn inderdaad nogal wat eisen.. En dat is voor hij mijn land gezien heeft. Het moet onder andere minimaal 7500 euro kosten en 300m2 groot zijn. En dat zijn nog maar de eerste twee punten op de lijst.. En de punten die ik snap hilarisch

7500 Euro absurd ??? En dat moet je dan aan hun betalen? Alleen maar voor toestemming? Of graven ze de poel dan ook? 300 m2 Is trouwens ook erg groot; dat haalt mijn poel echt niet en die vind ik zelf echt groot genoeg!


Laatst aangepast door Marja op vr 3 jun 2016 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ik had blauw en rood verwisseld ;-))
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 5:25

Ja leek mij ook al aan de grote kant! Heb nou ook weer geen landgoed tot mijn beschikking haha! Nee het is me duidelijk dat er veels te veel regels aan de gesubsidieerde poel zitten.. En je moet als hij aangelegd is ook nog aan verschillende regels blijven voldoen in verband met de kikkers die er dan in komen (want daarom subsidiëren ze hem! Nu de ongesubsidieerde versie in overweging nemen.. Wat wel goed is om te weten is dat de gemeenten in Gelderland erg positief zijn tov poelen.
Jullie hulp is zo waardevol voor mij! Ik denk inmiddels al jaren na over mijn pp.. Maar nu ik mijn grond heb lijk ik er opeens niet meer uit te komen.. Door jullie worden mijn plannen echt concreet!

Marja, gelukkig dat de schade alleen wat toiletpapier is!! Hoop dat alles in de kelder verder ook goed opdroogt!!
Ja er zijn zeker ook nadelen van in het buitengebied wonen.. Maar dit is een absoluut voordeel!! Echt bizar om te zien op tv en nu te horen van jou hoe erg het nog niet eens zoveel kilometers verderop is, terwijl het hier bijna niet geregend heeft!! Hoop dat jet water snel helemaal weg is bij jullie en het voorlopig niet meer gaat regenen.

studeren ja Monoque je moet voor dit soort dingen altijd een halve rechtsgeleerde zijn haha! studeren
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 10:41

Hihi AC ja mijn heksencirkel heeft een doorsnee van 14-15 METER, en dus geen cm. Typefoutje. ;-)

Dat is dus ongeveer de oppervlakte die je zou moeten hebben voor een gesubsidieerde poel (als ikg oed gerekend heb???). Da's best groot ja.

Jee ik wist niet eens dat je een vergunning nodig had voor zo'n beetje alles wat je in je PP kunt doen. Zelfs voor het planten van bomen??? Wat idioot. Is toch fijn als er wat zuurstoffabriekjes bij komen. glimlach
Hoe het met vergunningen hier in Duitsland zit, weet ik niet. Ik heb mijn bomen gewoon gepoot in elk geval. En als ik straks (ooit...) mijn stal ga verplaatsen, ga ik ook echt geen slapende honden wakker maken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 18:34

Ja het is ongelofelijk waar je allemaal een vergunning voor nodig hebt.. En de dingen waar je geen vergunning voor nodig hebt.. Die moet je melden. Bomen mogen niet in het weiland want dat is in strijd met het agrarische karakter van het perceel.. Nu is de vorige eigenaar heel slim begonnen met ieder jaar een klein boompje aan de rand van het weiland te planten.. Dan valt het minder op haha! Voor het keren van de grond heb je bijvoorbeeld ook een vergunning nodig als je dieper gaat dan vijftig centimeter.. Tot 50cm mag het vergunningvrij.
Nu valt het in de gemeente waar ik woon nog erg mee kwa streng zijn.. In de aangrenzende gemeente krijg je een dwangsom aan je broek op het moment dat je een trailer of een aantal balen ingepakte hooi/kuil op de wei heb staan. Daar mag echt niks op het weiland. Zelfs een natuurlijk schuilgelegenheid in de vorm van bomen/heggen of gevlochten wilgentakken mag niet!!
Mijn gemeente is dus niet zo lastig en wat minder chique kwa inwoners maar worden wel eens tot handhaven aangezet door de andere gemeente!

Die heksencirkel klinkt wel heel cool.. Zou ik wel iets mee kunnen doen aan de begin van mijn paddock waar een soort zandplaats/bak komt.. Daar is het nog woonerf en geen landbouwgrond.. Daar mag het nog
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyvr 3 jun 2016 - 21:52

Wij zijn een aantal jaren heel scherp in de gaten gehouden door onze gemeente, omdat we huis en wagenschuur nieuw gebouwd hebben. En de stallenschuur volledig verbouwd. Daardoor hebben we het nodige gezeur gehad (lees: verschrikkelijke tegenwerking) Maar ondanks dat hebben ze ook best een aantal dingen gewoon 'niet gezien'. Misschien dat ze ons niet nóg meer tegen wilden werken...
We hebben heel veel bomen en struiken geplant. De nodige verharding aangelegd (onder alle hooibakken, zouden we echt niet meer willen missen, om nog even bij het onderwerp van dit topic te komen). En bijna het hele pad omgezet. Vooral hiervoor hadden we vergunning aan moeten vragen en zelfs archeologisch onderzoek moeten doen (moeten wij, als we dieper dan 30 cm gaan)

Misschien hebben we voor de hele singel eigenlijk wel slapende honden wakker kunnen krijgen, want daar hebben we toen een beplantingsplan voor ingediend, om proberen er subsidie voor te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyza 4 jun 2016 - 2:40

Nu snap ik je slapende honden wakker maken opmerking nog meer Monique.. Ja de meneer van het Gelderslandschap liet ook al weten dat jaarlijkse ondersteuning (lees controle) erbij hoort. Absoluut geen subsidie aanvraag is mij na jouw verhaal nog duidelijker!
Ja verharding is er al op twee plekken en daar willen we de slowfeeders plaatsen.

Klinkt als een waar paradijs wat je hebt Monique glimlach

Hoe diep heb je uiteindelijk gekeerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyza 4 jun 2016 - 21:19

Het is hier een paradijs voor paarden, mensen, hond, poezen. Om nog een wat betere indruk te krijgen, kun je het beste even op onze site kijken (aan te klikken via mijn 'onderschrift') Vooral in het dagboekje is veel te zien en te lezen over het dagelijkse leven hier.
Omdat we een rusthuis hebben, vragen mensen ons soms of het niet moeilijk is elke keer als er een paard overlijdt. Natuurlijk is dat moeilijk, maar dan hoef ik maar even terug te denken aan hun laatste tijd hier bij ons, om het werk nooit te zwaar te laten zijn.

Wij hebben de grond 1,5 m gekeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Emptyzo 5 jun 2016 - 0:49

MoniqueBuu schreef:
Wij hebben de grond 1,5 m gekeerd.

shock WOW, dat is écht diep! Ik neem aan omdat het witte zand zo diep zat?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





De ultieme tip Empty
BerichtOnderwerp: Re: De ultieme tip   De ultieme tip Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De ultieme tip
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: