IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Bos track PP? (plattegrond)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Silver_Fox

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 19-12-15

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   di 29 dec 2015 - 8:31

Bedankt voor de andere twee opties Monique! Het is niet makkelijk om fuctaanarm en granen vrij voer te vinden.

Ik denk dat alle drie van deze opties wel goed voer is voor een paard met zomereczeem. Het is lastig, want je wilt toch wel het juiste voeren aangezien ze dat iedere dag binnen krijgen. Ik moet zeggen dat ik dit bietenpulp-zemelen-zeewier-lijnzaad-veendrenkstof helemaal niet zo'n verkeerd dieet vind (ook nadat ik deze brokken zie) het is alleen wat meer gedoe en wel fijn om een wat handigere brok achter de hand te hebben. Ik vind haar vacht er een stuk beter uit zien en haar manen beginnen weer terug te groeien! (kan natuurlijk niet te vroeg juichen want het is nog winter).

Om toch nog een beetje on-topic te blijven, Marja hoelang doe je er ongeveer over om 1 paal in de grond te stoppen? (heb je video gezien, heel handig!) Ik probeer een inschatting te maken over hoelang ik hier ongeveer over ga doen
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3198
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   di 29 dec 2015 - 11:40

Silver_Fox schreef:
Om toch nog een beetje on-topic te blijven, Marja hoelang doe je er ongeveer over om 1 paal in de grond te stoppen? (heb je video gezien, heel handig!) Ik probeer een inschatting te maken over hoelang ik hier ongeveer over ga doen

Is natuurlijk afhankelijk van hoe diep je de paal in de grond wilt hebben knipoog . Ik gebruik meestal palen van 1,80 m die ik 80 cm diep in de grond zet. En dan ligt het verder helemaal aan de soort grond hoe lang het duurt. In mijn bospad varieerde het van nog geen 10 minuten per paal tot wel een half uur! Ik kwam zoveel verschillende types grond tegen daar, echt ongelooflijk! Witte, bruine, oranje, rode en zwarte grond en heel wisselend in fijnheid en vochtigheid. Vooral het zwarte was heel droog, fijn en hard en daar was ik gruwelijk lang mee bezig, 't leek gewoon net of ik die grondboor geen mm verder kreeg. Maar ja, toch maar gewoon volgehouden hè knipoog ...

http://www.paddockparadijs.nl
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   do 31 dec 2015 - 22:36

er is steeds meer en meer de vinden over voeding en lastig om door de bomen het bos te zien.
er zal overwegend niet echt een goed en een fout zijn.
Metazoa is hier bijvoorbeeld niet goed bevallen( er blijkt voor enkele paarden toch meer suiker in te zitten dan dat op de verpakking staat) , wij geven nu geweekte grasbrok van hypolyt, ik haal dit in duitsland, dat is hier een half uur vandaan, neem meteen veel mee, dan kunnen we weer even vooruit en we geven de mineralen brok van hypolyt en nu nog een andere mineralen brok die ik via een vriendin heb gekocht, ik bezoek haar enkele keren per jaar, dit zijn grotere brokken, lijken op paardensnoepjes en daar moeten ze gemiddeld zo'n 4 per paard per dag van hebben.

onze likstenen bestel ik inmiddels via paardnatuurlijk.nl en dan degene met magnesium erin.
Het lijkt erop dat dit bij onze paarden goed werkt, met name 1 paard krijgt makkelijk jeuk als zijn voeding blijkbaar niet helemaal bij hem past.

We hebben in het verleden ook nog marchstal geprobeerd, dit was ook geen succes, tevens de balancer, dat was niet slecht, maar zoals het nu gaat, lijkt het oke.
die grasbrok is in ieder super schoon voer, we vinden het ook ideaal om bij te voeren bij paarden die wat extra nodig hebben.
de producten van equifit staan ook erg goed aangeschreven en zij doen veel onderzoek met en naar voeding.

Ehm, ik probeer geen reclame te maken hoor, en ik geloof niet in goed en fout. het zijn maar wat producten die bij ons voorbij zijn gekomen de afgelopen jaren en wat onze ervaringen zijn.
bij voeding denk ik: never change a winning team. Goed is goed.

succes
Terug naar boven Go down
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   za 2 jan 2016 - 4:56

Joyce schreef:
Ehm,  ik probeer geen reclame te maken hoor,  en ik geloof niet in goed en fout.  het zijn maar wat producten die bij ons voorbij zijn gekomen de afgelopen jaren en wat onze ervaringen zijn.

Dat mag hier hoor Joyce glimlach ! Alleen maar leerzaam als iedereen zijn/haar ervaringen met verschillende merken voer deelt.

Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   zo 3 jan 2016 - 1:58

fijn marja.
dat dacht ik al glimlach
Terug naar boven Go down
http://www.twh-mm.nl
Silver_Fox

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   za 6 feb 2016 - 5:30

@Marja, in 1 van jou video's zag ik Frosti met een mooie eczeem halsdeken. Welk merk is dat? Ik denk namelijk dat zoiets eigenlijk genoeg is voor Donna en hij lijkt goed te blijven zitten!
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   za 6 feb 2016 - 11:41

Het is een halsdeken van Einhorn Versand. Ik heb er twee van, al vele jaren, en pas nu beginnen er hier en daar wat gaten en winkelhaken in te komen. Het fijne aan deze dekens vind ik de stof: dun (dus niet zo warm voor het paard) en soepel, maar toch sterk. Ook fijn dat ze licht van kleur zijn, is ook minder warm.
Ze blijven inderdaad goed zitten, hoewel ik hem af en toe even recht moet draaien, omdat eczeemdekens nu eenmaal de neiging hebben steeds naar de kant te draaien waar de manen hangen.
Ik vind deze Einhorn dekens heel fijn! Niet goedkoop, maar wat mij betreft de prijs meer dan waard.

Silver_Fox

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   za 6 feb 2016 - 21:47

Bedankt! Stuk goedkoper dan de Ivanhoe. Ik snap alleen de maten niet helemaal, ik neem aan dat jij de S/M/L IJslander hebt? Wat geweldig dat hij niet naar beneden zakt, ook zonder halster

http://einhorn-versand.info/epages/82105bc0-ddce-4416-8645-3ac36d0f5d2c.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/82105bc0-ddce-4416-8645-3ac36d0f5d2c/Products/8/SubProducts/8-0005
Dit lijkt me ook interessant, maar vraag me af hoe goed dat in de praktijk werkt. Ze heeft bij haar staart nog wel het meeste jeuk, maar volgens mij maakt haar eczeemdeken daar geen verschil bij.
Terug naar boven Go down
Silver_Fox

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   za 6 feb 2016 - 21:52

Bleven zijn manen er ook mooi onder trouwens? De eczeemdeken die ik nu hebt schuurt de manen namelijk af
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   za 6 feb 2016 - 23:13

Silver_Fox schreef:
Bedankt! Stuk goedkoper dan de Ivanhoe. Ik snap alleen de maten niet helemaal, ik neem aan dat jij de S/M/L IJslander hebt? Wat geweldig dat hij niet naar beneden zakt, ook zonder halster

Ik zou niet meer weten welke maat ik heb, ik heb die dekens al zo lang en ik geloof niet dat het erin staat.
De Ivanhoe heb ik ook ooit gehad en vond ik helemaal niet fijn! Veel te strak om de hals en de stof te zwaar en benauwd; ook herinner ik me dat die deken echt enorm draaide, veel meer dan de Einhorn deken.
De Einhorn zakt trouwens wel eens een beetje af hoor, maar dat doen alle merken dekens. Dat is ook logisch, want als een paard graast rekt hij zijn nek uit en daardoor schuift de deken altijd wel wat naar achteren. Ik ben eraan gewend om hem af en toe weer even een beetje op te hijsen, dat hoort er bij knipoog . Maar omdat de Einhorn vrij ruim zit vind ik wel dat hij minder schuift dan bv. de Ivanhoe.

Citaat :
http://einhorn-versand.info/epages/82105bc0-ddce-4416-8645-3ac36d0f5d2c.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/82105bc0-ddce-4416-8645-3ac36d0f5d2c/Products/8/SubProducts/8-0005
Dit lijkt me ook interessant, maar vraag me af hoe goed dat in de praktijk werkt. Ze heeft bij haar staart nog wel het meeste jeuk, maar volgens mij maakt haar eczeemdeken daar geen verschil bij.

Ik heb wel eens een staartkoker van Ivanhoe gehad maar dat werkte echt niet. Die dingen gaan altijd afzakken, ook al zit er een soort 'staartriem' aan. Die van Einhorn heb ik nooit geprobeerd.

Citaat :
Bleven zijn manen er ook mooi onder trouwens? De eczeemdeken die ik nu hebt schuurt de manen namelijk af

Ik heb nooit gezien dat de manen afgeschuurd werden door de Einhorn deken. Hij zit ook lekker los, daar zal het wel mee te maken hebben glimlach .

Silver_Fox

BerichtOnderwerp: Re: Bos track PP? (plattegrond)   di 9 feb 2016 - 4:37

Goed om te weten! Ik zat namelijk wel aan de Ivanhoe te denken. Ik heb een matentabel gevonden van de Einhorn. Blijkbaar verstellen ze het ook voor je als het niet helemaal past!

Als het een beetje afzakt is het niet erg, dat doet de eczeemdeken ook glimlach Goed, ik ga het proberen!
Terug naar boven Go down

Bos track PP? (plattegrond)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: