IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

[gevonden]Met spoed plek gezocht voor twee pony's

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
FrancisD

Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

BerichtOnderwerp: [gevonden]Met spoed plek gezocht voor twee pony's   vr 10 okt 2014 - 11:15

Ik ben met spoed op zoek naar een geschikte plek voor mijn twee meiden.

Omdat mijn grote merrie gevoelig is voor insuline resistentie zoek ik een plek met een Paddock Paradise / paddock achtige situatie waarbij ze 24/7 buiten kunnen zijn zonder op gras te staan, maar wel de beschikking hebben over een schuilstal.
Dit mag een plek zijn waar ik alles in eigen beheer doe, gedeelde verzorging met iemand anders of een kleinschalige pensionplek in een kleine stabiele/rustige kudde (Raya is extreem onderdanig dus geen groep waarin onrust of strijd is of een bully rond loopt).

Een plek waar ik alles zelf moet doen moet in een straal van 5 km. rond Twello liggen i.v.m. reistijd/kosten, ik moet er dan 3 x daags naar toe en dan werkt een grotere afstand niet. Ik ben voor zo'n plek al blij met een stukje wei waar ik zonder veel 'gedoe' m'n gang mag gaan (dus ook een stuk kaal mag maken als paddock en track). Toestemming om een vergunningvrije verplaatsbare schuilstal te zetten of aanwezigheid van een stalletje/schuurtje is dan wel noodzakelijk en aanwezigheid van water (en eventueel stroom) zou fijn zijn.

Een plek waar iemand voor mij 's ochtends en 's avonds laat het klaar gelegde hooi kan voeren of een pensionplek mag ook verder weg liggen, voor de perfecte plek ben ik bereid verder te rijden, tot ongeveer 20 km.
In geval van pension/samen met anderen, alleen als er onverpakt droog hooi gevoerd wordt.

Een plek op rij-afstand van het bos zou wel heel erg lekker zijn maar niet noodzakelijk, dat mijn meiden goed staan vind ik het belangrijkst, mijn eigen wensen en comfort zijn ondergeschikt daaraan.

Oh ja, een klik op persoonlijk vlak, zowel tussen paarden als mensen, vind ik wel belangrijk voor een prettig verblijf dus dit zijn wij:
Raya is een kruising Hucul / Konik van 1.44, ze is 10 jaar, wat onzeker (maar diep van binnen een rots in de branding, ze weet het zelf alleen nog niet) en onderdanig maar ontzettend lief en een braaf en rustig paard. Ze komt uit Polen en is leven in een kudde gewend.
Pippa is een kruising shetje (sterk vermoeden dat er wat amerikaans bloed in zit, ze is er rank genoeg voor),ik schat zo'n 90 cm. hoog, twee jaar jong en een heerlijk lief en pienter ponymeisje. Ze zou een maatje om mee te donderjagen wel heel leuk vinden, Raya is maar saai vindt ze.
Zij moet wel achter een stroomdraadje (heb ik dus kan ik zelf zetten) maar is geen vreselijke uitbreker. Een dag het stroom er af is geen probleem maar ze zal op een gegeven moment wel d'r kans pakken als er aan de andere kant lekkere grasjes staan. Ook Pippa is sociaal en heeft respect voor de opvoeding van volwassen paarden.
Ik ben 46 (nog net :P), single met een volwassen zoon dus redelijk 'vrij' in m'n vrije tijd en bereid om te helpen met alle voorkomende werkzaamheden. Ik ben een ervaren paardeneigenaar, heb mijn paarden vroeger aan huis gehad en later altijd op zelfzorgplekken. Ik ben recreatief ruiter met een western-achtergrond. Mijn interesses liggen nu meer bij de TREC en trektochten / long-rides. Ik ben voorstander van 'zo natuurlijk mogelijk' zonder doorgeslagen 'zwart/wit' te zijn. Ik ben niet 'anti-ijzer' of 'anti-deken' maar als het zonder kan is het mooi. Verder ben ik bijna afgestudeerd veterinair homeopaat (maar ook niet anti-regulier )

Wie o wie helpt ons uit de brand en geeft mij en mijn meiden weer een fijne plek.

(Misschien ten overvloede maar ik zoek dus echt een plek zoals omschreven, tips voor pensionstallen waar paarden 's nachts op stal gaan of waar ze in grote groepen staan of andere plekken die niet aan mijn basis-eisen voldoen hoeven dus niet aangeboden te worden. Lief bedoeld, maar reageren daar op en gaan kijken naar plekken die bij voorbaat al niet geschikt zijn kost me echt te veel tijd).

Terug naar boven Go down

[gevonden]Met spoed plek gezocht voor twee pony's
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Busongeluk Zwitserland
» Een voor allen
» voor Patron rijders
» vermogensbankdag in noord holland 30 oktober
» scoutskamp

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Aangeboden en gezocht :: Stalling, weidegang, verzorging, bijrijders-
Ga naar: