Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 ongewenste planten/ onkruidbestijding

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 9:05

Dat kan ik me heel goed voorstellen Monique, dat je geen energie hebt voor een juridisch gevecht.
Ik ben nog wel benieuwd naar hoe je paarden nu dan behandeld worden. Wat onderneem je tegen de giftstoffen?

Riegje, ik snap wel wat je zegt. Boeren zitten vaak ook gevangen in het zeer verrotte stelsel dat we met zijn allen hebben gecreëerd. Het is niet alleen de schuld van de boeren, maar net zo goed van de consumenten die de producten van deze boeren kopen, omdat ze niet bereid (of in staat...) zijn om meer te betalen voor verantwoord geproduceerde producten. En van de overheid, die subsidies afgeeft om dit verrotte systeem in stand te houden.
Maar ik vind het wel te makkelijk om te zeggen: die boeren zitten gevangen, ze kunnen niet anders, ze willen alleen maar hun kop boven water houder.
Er zijn ook boeren die het wél anders kunnen doen. Het vraagt alleen veel lef en doorzettingsvermogen, om je hele bedrijf om te gooien.
Maar op onetische manier door blijven werken, is op den duur toch ook geen optie... Op gegeven moment zal er wel íets moeten veranderen. Gelukkig zien we dit soort veranderingen ook al steeds meer de kop opsteken... glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 9:40

Natural Horsetrainer schreef:
Riegje, ik snap wel wat je zegt. Boeren zitten vaak ook gevangen in het zeer verrotte stelsel dat we met zijn allen hebben gecreëerd. Het is niet alleen de schuld van de boeren, maar net zo goed van de consumenten die de producten van deze boeren kopen, omdat ze niet bereid (of in staat...) zijn om meer te betalen voor verantwoord geproduceerde producten. En van de overheid, die subsidies afgeeft om dit verrotte systeem in stand te houden.
Maar ik vind het wel te makkelijk om te zeggen: die boeren zitten gevangen, ze kunnen niet anders, ze willen alleen maar hun kop boven water houder.
Er zijn ook boeren die het wél anders kunnen doen. Het vraagt alleen veel lef en doorzettingsvermogen, om je hele bedrijf om te gooien.
Maar op onetische manier door blijven werken, is op den duur toch ook geen optie... Op gegeven moment zal er wel íets moeten veranderen. Gelukkig zien we dit soort veranderingen ook al steeds meer de kop opsteken... glimlach

Goed verwoord Marja, helemaal mee eens.
We zitten vaak zo vastgeroest in systemen en vicieuze cirkels, dat het heel moeilijk lijkt om eruit te komen. Omdat het zo moeilijk is, zie je dat mensen vaak met hand en tand gaan verdedigen wat ze doen, om maar het gevoel te krijgen dat het allemaal niet zo erg is, zelfs als ze weten dat ze niet goed bezig zijn. Ik denk dat we daar moeten beginnen, door te stoppen met iets te verdedigen waar we het eigenlijk diep in ons hart zelf ook niet mee eens zijn (ook al hebben we nog geen idee hoe we het anders zouden moeten doen). Het eerlijk erkennen van problemen is altijd de eerste stap tot verandering. En vervolgens moet je het lef hebben om in het diepe te springen (lees: een heel onzekere tijd tegemoet te willen gaan) als je het roer om wilt gooien.
Het doet me denken aan de tijd dat mijn man heel erg ongelukkig was in het werk dat hij toen deed. Hij wilde graag een opleiding gaan doen in een heel andere richting, waarbij hij deels naar school zou moeten en deels werken. We hebben toen samen het rigoureuze besluit genomen dat hij zijn baan zou opzeggen en dat we vervolgens verder zouden kijken. Enorm spannend, want we hadden wel een koophuis, dus veel vaste lasten. Echt een sprong in het diepe onbekende, want we hadden geen idee hoe het verder zou gaan. Wat denk je? Binnen een week kon hij kiezen uit drie aanbiedingen van werkgevers om naast zijn nieuwe opleiding aan het werk te gaan. Dat was in het begin weliswaar tegen een veel lager loon dan hij gewend was, maar binnen een jaar verdiende hij meer dan voorheen! Om maar even aan te geven dat het heel goed kan uitpakken als je kiest volgens je hart. Als we het niet hadden aangedurfd omdat we bang waren voor de onzekere toekomst, had hij nu waarschijnlijk nog steeds werk gedaan waar hij ongelukkig van werd. Misschien een vreemd voorbeeld, maar ik geloof dat alle veranderingen volgens ditzelfde principe werken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 10:44

Nee geen vreemd voorbeeld Marja, juist heel mooi en inspirerend!
Als we vanuit ons hart gaan leven en datgene gaan doen waarvoor we hier op aarde gekomen zijn, dan worden we gedragen en komen vanzelf de dingen op ons pad die we nodig hebben. Misschien niet altijd direct, of niet in de vorm die we verwacht hadden, maar als we werkelijk het pad van ons hart volgen, dan kan het niet anders dan goed uitpakken!
 zon 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 11:43

Precies glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 20:29

Ik ben het er helemaal mee eens dat we vast geroest zitten.
Maar dat je zulke dingen kunnen je als particulier wel even wat makkelijker kan doen dan veeboer of land/ tuinbouwer. als boer leef je al onzeker. En dan heb je het niet over een hypotheek van drie of vier ton.
Als akkerbouwer moet je eerst als bank fungeren want al je gewassen etc. moet je voorfinancieren.
Je gewone vasten lasten gaan door. Dus tegen de tijd dat het oogsttijd is. heb je je geld zo hard nodig om weer te kunnen leven..
Dus ook ik vraag me af hoe je dat als bioboer moet doen.
Mn man en ik werken allebei bij en ook dat is niet uit weelde.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 23:02

riegje schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens dat we vast geroest zitten.
Maar dat je zulke dingen kunnen je als particulier wel even wat makkelijker kan doen dan veeboer of land/ tuinbouwer. als boer leef je al onzeker. En dan heb je het niet over een hypotheek van drie of vier ton.

Dat zie ik toch anders. Het gaat bij een boer uiteraard over veel grotere bedragen, maar anderzijds is de waarde van zijn bedrijf (als hij alles zou moeten verkopen) ook veel groter. Waarom zou het voor een particulier gemakkelijker en minder onzeker zijn om al zijn bezittingen en zekerheden in het leven kwijt te raken dan voor een boer? Het gevoel en de angst voor het kwijtraken zijn in beide gevallen precies hetzelfde.

Ik denk dat dit soort overtuigingen er nou juist voor zorgen dat weinig mensen de stap durven nemen om hun leven om te gooien, op wat voor manier dan ook. We lijken altijd te denken dat het voor een ander vast veel gemakkelijker is dan voor onszelf. Waarmee ik niet wil zeggen dat jullie je leven om zouden moeten gooien Riegje, maar het gaat mij even om het principe en dat principe is m.i. voor iedereen hetzelfde.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyzo 17 aug 2014 - 23:53

A is het al een heel groot verschil om zelfstandige te zijn of om voor een baas te werken, wetende dat je elke maand weet hoeveel geld je op rekening krijgt.
Dit schept een hoop duidelijkheid, je weet precies hoeveel er binnen komt er wat er uitgaat.
En komt er minder kun je daar dus op anticiperen.

Op het moment je maar moet afwachten hoeveel je opbrengsten zijn dat jaar, en hoopt dat het genoeg is, heb je al een heel ander uitgangspunt.

Verder juist omdat de bedragen veel groter zijn, kleine veranderingen zijn veel simpeler door te voeren.
hoe groter de omvang hoe lastiger dit is.

Ik heb riscio's zat genomen, maar weten dat ik twee handen heb en kan werken en dus een dak boven m'n hoofd kan hebben, was een heel ander uitgangspunt dan een bloeiend bedrijf mogelijk om zeep helpen.

Om een paar voorbeelden te noemen, we hebben een machine park staan wat allemaal hun functie heeft. wil je anders gaan boeren, zul je heel of delen van je machinepark om moeten bouwen of andere aanschaffen. Je wil niet weten wat alleen een trekkerband al kost.
Je zult een heel ander teeltplan op moeten stellen, geen vergif, betekend op een andere manier bijhouden. vaak zijn dit dus mensen handen. kost geld
investeren investeren investeren je eigen een bult werken en dan nog hopen dat je je producten kwijt kan.
Blijkt dat m'n aardappels dit jaar niet voldoen aan de kwaliteitseisen. Zit je dan met je goeie gedrag, alles om gebouwd( rooier op andere diepte en andere rijafstanden) verder de trekker omgebouwd om te kunnen schoffelen en met mankracht de zieke en rotte aardappels eruit gehaald.

Ik kan heel goed begrijpen dat een hoop mensen dit niet willen en verder over na willen denken.
Ik vind dat er in Nederland een negatief beeld is over en naar de boeren en dit is niet altijd terecht.
Het zijn hard werkende gekke mensen. De meeste particulieren zouden zich niet kapot werken voor zo'n schamel loon.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyma 18 aug 2014 - 2:04

Riegje, ik kan je verhaal en uitleg heel goed volgen en begrijp absoluut dat het allemaal heel frustrerend zal zijn om dagelijks met zulke onzekerheden geconfronteerd te worden, maar we zijn allemaal mensen en we kennen allemaal diezelfde gevoelens, al zijn ieders omstandigheden weer anders. Het gaat m.i. niet op om te stellen dat iemands leven moeilijker of onzekerder zou zijn naarmate zijn investeringen en financiële risico's hoger zijn. Je kunt niet in het leven van iemand anders kijken; ieders leven kent zijn eigen worstelingen en onzekerheden. Je zegt dat de meeste particulieren zich niet kapot zouden werken voor zo'n schamel loon. Maar particulieren werken zich vaak net zo goed kapot voor een laag loon als boeren. Denk maar eens aan de mensen in het onderwijs en in de zorg of mensen die lopende-band-werk doen in fabrieken. Of een alleenstaande moeder met een paar kinderen, die ondanks hard werken de eindjes nog steeds niet aan elkaar geknoopt krijgt. Zij heeft het echt niet gemakkelijker dan een boer die worstelt met enorme investeringen.
Volgens mij helpt het niemand als we mensen gaan verdelen in een groep die het 'gemakkelijker' zou hebben dan een andere groep. Het is bekend dat we allemaal geneigd zijn te denken dat 'het gras bij de buurman altijd groener is' knipoog .

Eén ding is zeker: we kunnen niet zonder boeren, of ze nu biologisch werken of niet, en ik ben blij dat ze er zijn glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyma 18 aug 2014 - 4:17

het gaat mij niet om iemand in een hokje plaatsen, er zijn zat andere mensen die hard werken voor een honger loontje.
Ik wil alleen maar uitleggen dat het niet zo makkelijk is om even een andere kant in te slaan.
Dat zoiets enorme gevolgen heeft en dat ik me dan in iemand kan verplaatsen dan spuit tegen ziektes en tegen onkruid.
En verder niets eigenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyma 18 aug 2014 - 5:53

riegje schreef:
Ik wil alleen maar uitleggen dat het niet zo makkelijk is om even een andere kant in te slaan.

Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Emptyma 18 aug 2014 - 7:21

Nee, het is zeker niet makkelijk om radicaal een andere kant op te gaan.
Maar als je op een doodlopend spoor zit (en dat is de reguliere landbouw), dan zul je op gegeven moment van dat spoor afgeknikkerd worden, als je er niet zelf tijdig afgestapt bent...

Maar verandering vraagt moed, heel veel moed, dat ben ik met je eens (@ Riegje). En dat is voor niemand makkelijk, niet voor de gewone burger die zijn baan opzegt zonder te weten wat zijn volgende baan zal worden, of voor de boer die zijn hele bedrijfsvoering om zal moeten gooien...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Gesponsorde inhoud





ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: ongewenste planten/ onkruidbestijding   ongewenste planten/ onkruidbestijding - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ongewenste planten/ onkruidbestijding
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wilg planten
» Planten en bomen tegen beestjes?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: