Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Toekomstplan van mijn PP

Ga naar beneden 
+9
Berith
Temba
muriel
marion
Marina
Mai
Irene
fojoe
MoniqueBuu
13 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptywo 3 maa 2010 - 9:43

De tekening is klaar en ingescand! Dit wordt hopelijk ons PP in Dwingeloo.

Toekomstplan van mijn PP Paddockparadijs

Het bruine wordt de track rondom de wei.
De beplanting rondom het erf, en bij de zandbak en de heuvel, moet nog helemaal aangelegd worden. Vooral die rondom het erf willen we dusdanig beplanten dat daar mooie beschutte stukken bij zitten, en misschien een stuk achter de schuur ook nog overkappen.
Achterin de rechterschuur willen we schuilstal maken. En in de schuur achter het huis komt ook een inloopstal vanuit de paddock. Maar op dit moment hebben we in gedachten de paddock niet in het PP te betrekken. Kan natuurlijk altijd nog weer veranderen in de praktijk, zoals waarschijnlijk wel meer zal gebeuren.
De stukken track voor aan de weg gaan we misschien verharden, omdat het daar behoorlijk laag is. Ons perceel loopt naar achter toe een stukje omhoog, maar voor aan de weg lijkt bijna een dalletje te zitten. Dat lijkt nu niet nat, maar hoe dat zich houdt onder paardenvoeten wachten we af.
We hebben nu 2 hooibakken gepland, en verdere slowfeeders, elders in de track, zitten nog in mijn broedproces.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptywo 3 maa 2010 - 23:12

wow, da's echt heel mooi compliment

de beplanting rond het erf is natuurlijk heel mooi als beschutting, maar vind je het niet jammer dat je hierdoor het uitzicht op de weide verliest?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 0:39

Misschien is dat wel zo, maar voor mij is het al heel erg mooi dat ik de paarden bij huis krijg. Daardoor zie ik ze al veel meer. En ik denk dat we al een stuk zichtbelemmering van de schuren hebben. De balenopslag en de mestplaats wordt er juist ook weer door uit het zicht gehaald, en dat is weer een groot voordeel van de beplanting. Voor de beplanting gaan we ook subsidie aanvragen. Daarvoor hebben we hulp van een landschapsarchitect die er ook een heel mooi raport bij gemaakt heeft. Daar moet natuurlijk ook een mooi verhaal in komen over dat soort voordelen. Want voor de omgeving is het natuurlijk niet zo mooi om tegen de betonwanden van de mestplaat aan te kijken. En tegen de hooibalen. We houden bij de balen wel rekening met de kleur van het plastic, dat ze zo min mogelijk opvallen in het landschap, maar beplanting eromheen maakt het toch af.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 0:44

Wow Monique, dat ziet er erg leuk uit! Lijkt me een geweldige PP voor de paarden!

Wat Fojoe zegt is wellicht een aandachtspuntje, je wilt natuurlijk wel goed van je paarden genieten knipoog ! Edit, ik zie dat je net op haar bericht hebt gereageerd. Op zich wel slim om inderdaad de mestbak en hooibalen te 'camoufleren'. Maar ik zou evengoed wel proberen er rekening mee te houden dat je de paarden redelijk kunt blijven zien. Als het niet anders kan, dan houdt het natuurlijk op. Maar het is het echt dubbel en dwars waard als je je paarden vanuit huis in de gaten kunt houden!

Is trouwens de enige verharding daar bij de hooibak?
En zou je het water wel zo ver weg zetten, ivm vullen grijns ?
Die heuvel lijkt me heel leuk, ik vraag me alleen af hoe vaak de paarden er overheen zullen gaan als ze er ook makkelijk langs kunnen? Maar goed, dat kan je eerst ervaren.

Wanneer ga je eigenlijk verhuizen?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 0:45

dan lijkt die beplanting mij inderdaad de beste keuze glimlach

de paarden staan bij mij ook aan huis.
vanuit de woonkamer en de keuken zie je maar een klein hoekje van de weide, waar de schuilstal staat.
vanaf mijn bureau zie ik een groter stuk,waar ik dan ook de hoofdhooiplaats gemaakt heb grijns
misschien kan je ook nog een hooiplaats maken die je vanuit het huis kan zien?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 0:51

Langs de weg gaan we misschien ook nog verharden.
Voor het water willen we een leiding aan gaan leggen, en een waterbak met vlotter. Als het dan dicht moet vanwege vorst kunnen we de bak gaan vullen met zo'n grote vierkante 1000-liter-tank. We hebben een tractortje waarmee we die tank daar zo naartoe kunnen rijden.
Voor het hooi zit ik inderdaad te denken om nog verschillende (waarschijnlijk ook wisselende) plekken te maken die we vanuit huis beter kunnen zien.

De bouw van ons nieuwe huis moet nog helemaal beginnen, maar mijn vriend moet per 1 mei uit zijn huis zijn. De 2 jonge hengstjes staan bij hem thuis, dus die moeten daar dan ook weg. Voor de paarden moet er dan dus in ieder geval iets klaar zijn, en kunnen de beide volwassen ruinen er ook gelijk bij. 18 maart wordt onze tijdelijke woning daar geplaatst (stacaravan). Zodra de paarden er dan heen kunnen, trekken wij in die tijdelijke woning.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 1:43

Ik zit me hier helemaal te verkneukelen Monique, wat een schitterend plan compliment! Je vindt het vast ook heerlijk om er in je fantasie al zo leuk mee bezig te kunnen zijn glimlach.
De vorm van je PP, die zo om het huis en de schuren heenloopt, zorgt voor veel leuke bochten en hoekjes, heel creatief!

Beplanting en zicht sluiten elkaar niet altijd uit. Als je alleen bomen neerzet en geen struiken, kun je prima tussen de bomen door kijken. Want het is wel heerlijk hoor om je paarden te kunnen zien! Wij zien ze alleen voor het huis omdat aan de achterkant van het huis een lange schuur staat tussen huis en PP. Ik geniet er dus extra van als ze in het lusje voor het huis staan (zie ook mijn nieuwe filmpje bij 'Gedrag' lekker!).

Ik zou toch nog eens goed nadenken over de plek voor de waterbak, want het is echt veel praktischer om die zo dicht mogelijk bij huis (lees: waterpunt) te hebben. Je schrijft dat je hem met vorst zou kunnen vullen uit zo'n grote watercontainer, maar dat is een stuk bewerkelijker dan gewoon de kraan open te draaien knipoog. En ook in die watercontainer bevriest het water natuurlijk. Wij hebben in ons PP achter het bos een kleine giertank als watertank, maar met vorst moeten we helaas toch sjouwen met jerrycans, omdat het ook in de tank binnen no-time bevriest (ook het kraantje van de tank is al eens kapotgevroren).
Het belangrijkste is dat water en hooi zo ver mogelijk uit elkaar staan maar dat kun je helemaal regelen door de plaatsing van de hooibakken en -netten.

Ik vind het een veelbelovend plan Monique! Hoe groot is het hele perceel eigenlijk? En wanneer kun je eraan beginnen grijns?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 5:30

Ziet er prachtig uit!! Wat leuk hè om zo te ontwerpen, zeker als alles nog in te plannen valt, super!
Even over dat water, ik zou zeker geld en moeite investeren in een arbeidsbesparend systeem. Vorstvrij dus (ben weer helemaal alert na 2 maanden water slepen knipoog )
Toen onze paarden nog op stal stonden kregen zij water via een verwarmd watercirculatiesysteem. Werkte perfect, ook bij strenge vorst.
Nu, voor 24/7 buiten zijn we ons aan het oriënteren voor een goed vorstvrijwatersysteem. Misschien zetten we ons bestaande systeem om naar buiten......weet nog niet of dat kan, met thileen leiding enzo.
Wat ook interessant is, zag ik laatst bij iemand, dit systeem:

www.rhmtrade.com

Citaat :
Geïsoleerde drinkbak ``640``, dubbelwandig, met 2 ballen

Afmetingen: 1000 x 600 x 530 mm. Aansluiting onder R 1/2". Voor paarden en koeien.


Toekomstplan van mijn PP N_art440_Memo2_1


Artikelcode: R-WBSV1300640


Voor aansluiting op de waterleiding
Door de drijvende bollen blijft het water langer schoon
De drinkbak is voorzien van een vlotter
Geschikt voor zowel paarden als runderen
Geïsoleerde drinkbak
Dubbelwandig uitgevoerd
Vorstvrij zonder elektriciteit
Uitgevoerd met 2 ballen
Geschikt voor 20-40 dieren.
De polyethylenen drinkbak is volledig geïsoleerd en behoudt de energie van het water in de bak.
De balafsluiter rolt na iedere drinkbeurt terug in de drinkopening en sluit door het stijgende water dat via een vlotter wordt bijgevuld.
De aanvoerleiding dient vorstvrij te liggen gebruikmakend van de aardwarmte.
Doordat de dieren het water regelmatig verversen komt er weer nieuwe energie in de bak en blijft deze vorstvrij of koel.
Aansluiting ½'.
Afm.: ca.100 x 60 x 53 cm.
Bij afname 1 stuk: verzendkosten Nederland (excl. eilanden) Euro 40,-.
Voor België, gecombineerde bestellingen of meerdere stuks: verzendkosten op aanvraag.
Winterse omstandigheden stellen speciale eisen aan een drinkwatervoorziening. Met deze vorstvrije bakken van RHM Trade bent u tot min dertig (!) vrij van zorgen. In de zomer worden de isolerende eigenschappen van de dubbelwandige drinkbakken gebruikt om het water koel te houden.

Er staan er nog veel meer op hun site, ik heb er gewoon maar even één als vb genomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 9:12

Irene schreef:
Die heuvel lijkt me heel leuk, ik vraag me alleen af hoe vaak de paarden er overheen zullen gaan als ze er ook makkelijk langs kunnen? Maar goed, dat kan je eerst ervaren.
Ik verwacht zelf dat ze het zo leuk zullen vinden dat ze er zelf regelmatig bovenop gaan staan en eroverheen rennen. Volgens mij vinden al die jongens van mij dat helemaal geweldig.
Marja schreef:
Ik vind het een veelbelovend plan Monique! Hoe groot is het hele perceel eigenlijk? En wanneer kun je eraan beginnen ?
Dankjewel aanbidding
Het perceel is 1,4 hectare. Het perceel er scheef tegenover hebben we ook aangekocht (groen op de tekening), dat is nog eens 1,1 hectare. Maar dat stuk moet eerst helemaal omgeploegd en opnieuw ingezaaid, want dat is nu meer rommel dan gras.
Er stond een lage prikkeldraad-omheining. Het prikkeldraad is inmiddels weg, maar de (te lage) palen staan er nog in. Zodra de vorst goed uit de grond is gaat dat lukken en kunnen we er nieuwe palen in gaan zetten en lint gaan spannen.
Marja schreef:
Ik zit me hier helemaal te verkneukelen Monique, wat een schitterend plan ! Je vindt het vast ook heerlijk om er in je fantasie al zo leuk mee bezig te kunnen zijn .
De vorm van je PP, die zo om het huis en de schuren heenloopt, zorgt voor veel leuke bochten en hoekjes, heel creatief!
Inderdaad heerlijk om er vast zo mee bezig te zijn.
We hebben natuurlijk al een voordeel dat het perceel er zich zo voor leent om deze vorm aan het PP te geven aanbidding
Marina schreef:
Wat ook interessant is, zag ik laatst bij iemand, dit systeem: www.rhmtrade.com
Dat ziet er heel handig uit!

Bedankt voor jullie tips over het water. Zal het zeker nog meenemen in mijn gedachten.
Ik heb afgelopen winter nog niet zo hoeven ploeteren met water oeps , omdat mijn paarden nog in pension staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 4 maa 2010 - 10:08

Leuk! Mazzel dat de track om het hele perceel kan lopen.
Ik zou voor het water idd iets zoeken dat dicht bij je huis geplaatst kan worden. Er zijn van die electrische draadjes die je om een leiding kan draaien en die warmte afgeven. Het andere eind stop je in het stopcontact, zo bevriest je leiding niet.
Ik zit zelf ook te twijfelen over een heuvel in mijn pp. Maar hoe groot en hoe hoog moet zoiets worden willen ze er echt plezier van hebben?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptywo 24 maa 2010 - 1:01

Ik heb een aantal reacties van dit topic (over heuvels) afgesplitst tot een nieuw topic ('Heuvel' in de rubriek 'Aanleg en inrichting'). Niet omdat het zo erg is dat we soms afdwalen in een topic (want dat mag best), maar omdat heuvels wel héél leuk en interessant zijn en een topic daarover op deze manier gemakkelijk terug te vinden is knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
muriel

muriel


Aantal berichten : 49
Registratiedatum : 11-11-09

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptywo 31 maa 2010 - 4:55

Pff, tijdje druk en weggeweest en weer heel veel nieuwe mensen en veel berichten helemaal top compliment
Ik zal weer proberen wat vaker langs te komen want het is hier veels te leuk.

Je plan ziet er heel goed uit. Wat betreft de vorstvrije wateroplossingen wordt er heel wat aangeboden
op de markt maar niet alles is ideaal. De ballenbak zoals hierboven afgebeeld heeft twee nadelen.
De bak werkt enkel bij grote groepen paarden dus een enkele ballenbak vanaf 10 paarden en
de dubbele bak vanaf 25 paarden. Tweede probleem dat wij ondervonden toen wij deze vroeger
gebruikte is dat er met drinken gras en voedselresten en grond meekomt in de het stilstaande water
in de bak en je dus op een gegeven moment vies water hebt.

Het thermolint is een aardige oplossing voor een klein stukje maar de electra-rekening en aanschafprijs
is erg hoog op het moment dat je voor grotere afstanden kiest.

Een vorstvrije kraan plaatsen en die tijdens de zomermaanden open zetten aangesloten een waterbakje
en tijdens de wintermaanden loskoppelen en cementbak er onder is een goed alternatief. Deze kranen
hebben geen stroom nodig. Wil je ook nog dat het water altijd een bepaalde temperatuur heeft en nooit geen ijsvorming ijskoud
Dan zijn er ook nog wel opties maar dan heb je wel weer een stroomdraadje
richting waterbak nodig. Het verschil met thermolint is dat enkel het water in het bakje verwarmd wordt en niet
de gehele weg.

Er bestaan zelfs systemen met een verwarming op een Lister weidepomp. Een geisoleerd omhulsel waar
een verwarmingselement met soort petroleumstel in kan dus zonder watervoorziening en electra toch altijd
stromend water op de wei. Ook bestaand er geisoleerde watertanks met vorstvrije lepelbak geintegreerd
Voor bijna alles is een oplossing al hangen er aan diverse oplossingen wel een flink prijskaartje.
De H20 waterzak voor in de kruiwagen is in ieder geval al een hele verbetering dan de emmertjes
water dragen en kost dacht ik iets van 16,50 bij agradi.

Wellicht is het aardig als ik eens tijd steek in wat er allemaal bestaat met voor- en nadelen (als er teminste interesse in is)
op het gebied van vorstvrije watervoorziening.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptywo 31 maa 2010 - 9:12

muriel schreef:
Wellicht is het aardig als ik eens tijd steek in wat er allemaal bestaat met voor- en nadelen (als er teminste interesse in is)
op het gebied van vorstvrije watervoorziening.
Dat zou geweldig zijn Muriël, als je dat zou willen doen compliment! Dan maken we er tegen die tijd een nieuw topic over.

Bij mijn Duitse paardenblad Pegasus zat laatst een foldertje van www.averde.de, waarin deze vorstvrije waterkraan stond. Dat lijkt me ook wel een interessant ding. Als je de kraan dichtdraait, loopt het water in de leiding altijd vanzelf terug tot onder de vorstgrens, zodat je dus ook in de winter altijd stromend water hebt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyza 3 apr 2010 - 21:36

Wauw dat ziet er echt mooi uit! Leuk om alles zo te lezen!
Inderdaad is het water verstandig om dicht bij te hebben.
Tegenwoordig heb ik in de winter jerrycans in de auto staan om thuis te vullen en dan bij de paarden weer te dumpen. Ik heb geen luxe om de paarden bij huis te zetten dus ik zal het op deze manier moeten blijven doen glimlach.
In de zomer heb ik een tuinslang liggen waar ik de waterbakken mee vul.

Die watertanks die je beschreef worden best veel gebruikt. Omdat ijs in de bovenste laag van het water vormt kan de rest er wel uit. Het ijs blijft dan wel zitten wat weer een nadeel is. Vooral als je elke keer kleine beetjes water pakt uit die tank.

Een apart topic over al die watersystemen is zeer zeker interessant!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyza 3 apr 2010 - 23:38

Temba schreef:
Die watertanks die je beschreef worden best veel gebruikt. Omdat ijs in de bovenste laag van het water vormt kan de rest er wel uit. Het ijs blijft dan wel zitten wat weer een nadeel is. Vooral als je elke keer kleine beetjes water pakt uit die tank.
Temba, het klopt niet helemaal dat ijs zich in de bovenste laag van het water vormt, het vormt zich nl. in de buitenste laag van het water, dus van buiten naar binnen. Dat betekent dat zich aan de hele binnenwand van de tank ook ijs vormt en ook in de afvoerleiding en het kraantje van de tank. Het water kan er dan dus alsnog niet uit en je loopt bovendien het risico dat leiding en kraan kapotvriezen omdat het bevriezende water daar niet uit kan zetten (van onze watertank is afgelopen winter ook de kraan kapotgesprongen).

N.B.: in de beschrijving van de vorstvrije waterkraan van www.averde.de die ik in een eerdere post noemde, blijkt te staan dat deze alleen geschikt is voor zg. 'vuil' water. Hij is nl. gemaakt van gietijzer, waardoor er altijd roest/ijzer in het water terecht zal komen. Daardoor is hij niet geschikt voor drinkwater. Jammer, het leek me nl. wel wat kritisch... Ik vraag me af waarom ze deze kraan dan niet van niet roestend materiaal maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyzo 4 apr 2010 - 8:45

Ik heb zelf nooit zo'n tank gehad maar een vriendin van mij gebruikt deze dagelijks voor haar 10 paarden waarbij je het ijs zag zitten elke keer als ze de waterbakken vulde. Maar ik geloof ik direct hoor, marja dat je zegt dat het kraantje kapot kan vriezen e.d. Van die vriendin van mij heb ik dat nog niet gehoord.. (misschien geluk gehad?)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydi 6 apr 2010 - 3:36

Van mij uit absoluut ook interesse in een topic over vorstvrije (en dus flink arbeidsbesparende) watersystemen.

(Dat die 'ballenbakken' niet zouden werken bij minder paarden, had ik bv. nooit geweten. Of ik moet er nog 8 paarden bij gaan aanschaffen, dat kan natuurlijk ook knipoog )
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydo 8 apr 2010 - 8:57

We zijn druk bezig met de aanleg van het PP. De palen staan er nu bijna allemaal in. Vandaag was er een voorbijganger die het geloof ik erg mooi vond, of zich misschien ernstig afvroeg wat al die palen toch in dat land deden. grijns Hij zat op z'n fiets, ging steeds langzamer en keek steeds verder opzij en achterom. Wij zaten net in de caravan even iets te drinken en hebben, uit het zicht, met enorme lol zitten kijken naar die voorbijganger. Hij slingerde steeds erger vanwege zijn lage tempo en het bijna achterom op z'n fiets zitten. Totdat hij van het fietspad afslingerde en bijna in het greppeltje belandde. hilarisch Dit is natuurlijk ernstig leedvermaak, maar we hebben er smakelijk om zitten lachen. :<
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyvr 9 apr 2010 - 0:57

hilarisch Ja ik ken dat, mensen zijn vaak mateloos geintrigeerd door wat je aan het aanleggen bent. Er zijn hier zelfs wel eens mensen die in de buurt wonen speciaal aan de poort komen vragen waarom wij toch al die paden om ons terrein hebben liggen. Ik alles uitgelegd, waarop de vrouw heel enthousiast reageerde en de man het duidelijk allemaal maar flauwekul vond :<. Vond ik ook erg komisch...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyvr 9 apr 2010 - 1:43

Ha ha dat hadden wij afgelopen weekend ook. Ik zag twee mensen die aan het wandelen waren en echt een lange tijd stil bleven staan om te kijken wat al die palen nu bij ons in de wei doen. Woensdag vroeg iemand uit de buur ook al nieuwsgierig wat ik aan het doen was toen ik bezig was met indraaien van isolatoren in de paaltjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyvr 9 apr 2010 - 4:36

Toch apart al die interesse van mensen, een PP is toch wel heel bijzonder hilarisch

Leuk dat het al vordert bij jullie Monique!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyvr 9 apr 2010 - 6:40

Jaa, heerlijk. We trekken volgende week vrijdag in de caravan. Het begint nu allemaal echt te worden. De palen staan er nu allemaal in, en we zijn begonnen de isolatoren in te draaien.
Vrijdag mogen Omar en Jake het PP in gaan wijden, en zaterdag halen we Dean en Nilam erbij. Omar en Jake kennen Dean en Nilam nog niet, ben erg benieuwd naar de introductie.

Vanaf eind volgende week ben ik dan waarschijnlijk ook een poosje off-line, want de aansluitingen in de caravan kosten wat veel moeite. Dus dan duurt het een poosje voordat ik jullie weer op de hoogte kan houden bescheiden , en ik kan een poosje jullie avonturen niet lezen nee
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyvr 9 apr 2010 - 7:20

Wat heerlijk Monique, dat het nou bijna zover is hoera!
Is het niet mogelijk om al je paarden op hetzelfde moment in hun nieuwe terrein te zetten? Het gaat nl. bijna altijd meteen goed als verschillende paarden tegelijk in een voor hen allemaal vreemd terrein komen, omdat zich dan nog geen territoriumgevoelens hebben ontwikkeld. Maar misschien is dat 'logistiek' niet zo praktisch te realiseren, je moet ze tenslotte allemaal gaan ophalen neem ik aan.

Ik las net nog even je voorstelstukje terug, waarin je schreef dat je heel benieuwd was hoe je PP uiteindelijk zou gaan worden. Wat gaat de tijd dan snel hè!
Ik wens jullie alvast veel werk- en kijkplezier compliment! Wanneer gaan jullie precies verhuizen of is dat nog niet bekend?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptyvr 9 apr 2010 - 23:33

Wat jammer dat je dan een poosje offline bent, ik ben dan wel erg benieuwd hoe het zal gaan met de paarden en wat ze ervan vinden! We wachten dan maar met smart af naar jouw eerste berichten hierover glimlach

Veel plezier vrijdag en zaterdag, geniet ervan!

-
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Emptydi 20 apr 2010 - 1:12

Alvast een kort verslagje vanaf andermans computer. Kan er dus geen foto's bij plaatsen, dat gaat pas (veel)later lukken, als we in Dwingeloo aangesloten zijn.

Omar en Jake heb ik vrijdag van de pensionstal opgehaald. Ze hebben daar de hele winter in een 15x15m paddock gestaan overdag, en 's nachts op stal. Nog even voor vertrek in de bak, zodat ze zich nog even uit konden leven voor ze de trailer op moesten, en zodat wij de paddock nog even rustig uit konden mesten. Dat was hun laatste speelkwartiertje daar. Afscheid genomen van de ontzettend lieve staleigenaren en onze geweldige stalgenoten. Vooral Omar had nog wel wat moeite met het afscheid (en oh, wat spiegelt die mij toch altijd). Dat was hij gelukkig snel vergeten toen hij eenmaal in Dwingeloo van de trailer was.
Ze kwamen het PP binnen op de verharding achter de schuur. Gelijk daarnaast ging de neus eerst op de grond om de eerste Dwingeloose grassprietjes te proeven. Mmmmm. Dan maar even kijken wat er verder hier nog te zien is. He, we kunnen hier een eind draven, galopperen, en nog harder, joepie, bokje, hinnikje. He, bocht, oh daar kunnen we ook nog wel aardig hard doorheen, en dan nog een langer pad, kun je nog harder. Joepie!!

Zaterdag Dean en Nilam op de trailer. Dat kostte behoorlijk wat moeite, waar we gelukkig alle tijd voor hadden genomen. Voor de 2e keer in hun jonge leventje op vervoer vonden ze toch nog wel erg spannend, maar ze hebben het geweldig dapper gedaan. Eenmaal in Dwingeloo met die beide begon het gehinnik tegen elkaar gelijk, de eerste kennismaking tussen onze jongens. We hadden Omar en Jake 's ochtends in de wei in het midden gedaan, zodat Dean en Nilam ook gelijk de track konden verkennen. En zo konden ze mooi over de draad heen kennismaken.
Dat ging allemaal ongelooflijk ruig. Ze gingen met z'n 4-en vreselijk hard galopperen, dat ik regelmatig met de handen voor ogen schietgebedjes heb gedaan dat dit maar goed af zou lopen. Gelukkig zijn die schietgebedjes goed verhoord en zijn alle draden heel gebleven, en gelukkig duurde het nog een paar uren voor het donker was. Langzaamaan werd het wat rustiger en gingen Dean en Nilam op een 'normale' manier de track verkennen, en kwamen Omar en Jake regelmatig bij het draad snuffelen.
We hebben de hond en poesjes maar niet meer diezelfde dag opgehaald, wat we wel van plan waren, maar ik durfde niet weg te gaan meer diezelfde dag. De hond en poesjes ging zondag gelukkig ook helemaal goed. We kunnen de poesjes niet opsluiten, om ze op de plek te houden, maar die blijven gelukkig gelijk bij huis. Ik heb ze regelmatig gevraagd om hun radartje in te stellen op hun nieuwe thuisplekje, en dat is geloof ik goed gelukt. De poesjes zijn ook in de paardentrailer gekomen, waar we vanalles van henzelf ingelegd hadden, en die hebben we open laten staan in de schuur. Daar kruipen ze nog regelmatig weer in. Al hun spulletjes gaan we binnenkort langzaamaan in de schuur leggen, zodat we de trailer dan weer kunnen gebruiken voor verdere verhuizing/opslag.

Zondag ging het al een stuk rustiger tussen onze 4 jongens, zodat we het maandagmiddag aandurfden om ze bij elkaar te zetten. Daar had ik me dus echt geen zorgen meer over hoeven maken, want dat ging helemaal super, helemaal zoals ik me voorgesteld had, en helemaal zoals ik het Omar steeds gevraagd heb. Jake kan nog wel eens een beetje fel zijn, maar dan komt Omar er gelijk tussen. En binnen een minuut gingen ze met z'n 4-en in stap achter elkaar de hele track langs. Steeds dezelfde volgorde: Jake, Omar, Dean, Nilam (Omar beschermt Dean en Nilam tegen Jake) Als dat even veranderde werd het even onrustig, om zo snel mogelijk diezelfde volgorde weer te hervatten.
Dean vind zichzelf een hele grote jongen, hij is wel 5 maanden ouder dan Nilam (die pas in september 2008 geboren is, laat veulen toen). Daar helpt Omar hem nu ook graag vanaf, op een hele nette manier. Zeer goed voor de opvoeding van die jonge hengstjes.

Al met al ben ik nu dus een heel blij en gelukkig mens, met m'n paarden zo dichtbij dat ze op m'n ontbijttafel kunnen kijken wat ik eet (de caravan staat pal naast het PP) Het is nog lang niet allemaal klaar, maar we gaan vol goede moed verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





Toekomstplan van mijn PP Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomstplan van mijn PP   Toekomstplan van mijn PP Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toekomstplan van mijn PP
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toekomstplan van mijn PP in Duitsland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: