Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Iris_&_Lissie

Iris_&_Lissie


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 29-07-13
Leeftijd : 42
Woonplaats : Den Bosch

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty
BerichtOnderwerp: Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....   Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Emptywo 4 jun 2014 - 10:24

Hoi allemaal,

Het is een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus ik bij deze even een update! Een jaar geleden is het Paardenparadijs in Vught geopend; een pensionstal met het Paddock Paradise concept. Ik heb toen ook gepost dat er in het begin nog wat onrust in de nieuwe groep was en dat ze belachelijk veel hooi aten (de hele dag door). Veel dank voor jullie tips en adviezen destijds! Intussen is er een hoop gebeurd en is het echt een succesverhaal geworden!

Het is erg leuk om te zien hoe de chaos van toen nu een iets kleinere, maar hele stabiele groep is geworden :-) De paarden stralen echt rust uit en het is heerlijk om ze op een slechte dag lekker binnen te zien schuilen, of op een warme dag lekker in de schaduw te zien staan of in het zand te zien liggen. Het is wel gebleken dat niet alle paarden even geschikt waren voor het systeem, zonder sociale vaardigheden is het heel lastig, o.a. om die reden heeft 1 pony de groep moeten verlaten. En om verschillende andere (persoonlijke) redenen is de groep intussen uitgedund van 11 naar 6 paarden.

Het probleem van het onafgebroken hooi blijven eten vorig jaar is ook opgelost! En het grappige is dat het niet zozeer de aanpassingen aan het PP (slowfeeders met ijzeren rekken) lijken te zijn die dat veroorzaakt hebben, maar de paarden lijken het zelf te doen. Ze zijn een groep, weten hun plek in de hiërarchie, volgen elkaar en bewegen door het PP naar behoefte. Ze trekken echt meerdere keren per dag van het ene deel van het PP naar het andere, en zijn dus niet meer onafgebroken aan het eten (alhoewel het natuurlijk wel een van hun favoriete bezigheden blijft ;-). Helaas moet ik het vooral van andere horen en zie ik het zelf een enkele keer gebeuren, maar ik vind het heerlijk als Lissie (met of zonder groep) weer als een malle door het PP gegaloppeerd heeft :-) Een nadeel van dit uitleven is dat ze wat vaker een kras of wondje heeft (alhoewel ze dat in een gewone paddock ook voor elkaar kreeg), maar dat is maar een kleinigheidje bij alle voordelen denk ik.

In december heb ik Lissie helaas wel een paar maanden uit de groep moeten halen. Haar gedrag (boos doen naar andere paarden, vooral buiten haar groep, zich gedragen als een hengst, nek opzetten, haar vriendin dekken) baarde me zorgen. Ik heb toen de dierenarts een echo laten maken en toen bleek helaas dat een van haar eierstokken abnormaal groot was. Ik heb haar laten opereren en de uitslag bevestigde dat het ging om een vuistgrote goedaardige eierstoktumor. Ik was er op tijd bij en intussen is Lissie weer helemaal in orde. Het mooie was dat Lissie gewoon weer in de groep werd opgenomen toen ze na 2 maanden weer terug mocht.

Dit concept is echt geweldig, en ik als ik op stal kom en ik zie onze paardjes zo heerlijk ontspannen bij elkaar staan dan ben ik echt ontzettend blij dat deze vorm van pensionstalling er is :-D

Wat foto's voor een impressie:
[img]Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... 219wimq[/img]
Toeval of niet, grappig die kleurencombi's die ze maken!

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... 2lx8les
Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Bevay1
Lekker in de wei!

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... 2w34c37
That's life!

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... 35bb48y
Lekker genieten van het zonnetje :-)


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalzwaluwhoevevught.nl
Jolies Allures

Jolies Allures


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 13-10-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dordogne, Frankrijk

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....   Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Emptydo 5 jun 2014 - 0:45

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
Bedankt voor je update.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://joliesallures.free.fr
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....   Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Emptydo 5 jun 2014 - 8:35

Het ziet er super uit! En al doende leert men, zie hier het voorbeeld!
Ben blij dat de rust is wedergekeerd en dat het zo goed gaat.
 compliment 
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....   Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Emptydo 5 jun 2014 - 10:47

Wat leuk dat je even een update geeft Iris compliment !

Leuke foto's, de paarden zien er ontspannen en gelukkig uit.

Wat goed dat je Lissie hebt laten onderzoeken en dat ze na de operatie weer helemaal opgeknapt is en weer normaal gedrag vertoont in de kudde glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....   Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Emptyvr 6 jun 2014 - 6:27

wat een leuke update en foto's, niet fijn dat ze ziek is geweest, maar top dat ze geholpen is. de plek ziet er in ieder geval erg heerlijk uit! echt genieten!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....   Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder.... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pensionstal Paddock Paradise in Vught - bijna een jaar verder....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een nieuw paardenparadijs in Vught :-)
» wie heeft of staat in een PP-pensionstal?
» paddock paradise op fb
» oud paard in paddock paradise
» Paddock Paradise Nederland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: