Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Loterij???

Ga naar beneden 
+9
árangur
daphne1986
jannekevedder
Berith
Mai
Jolies Allures
Joyce
MoniqueBuu
riegje
13 plaatsers
AuteurBericht
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Loterij???   Loterij??? Emptyza 14 dec 2013 - 9:33

N.a.v. een ander topic, ben ik aan het dromen gegaan.
Dit kwam door een uitspraak van Marja: Roeien met de riemen die we hebben.

Wat als ik nou eens de loterij zou winnen.
Wat zou ik dan nog willen op paardengebied.
Eigenlijk kon ik niet zo heel erg veel bedenken:
Als een stukkie bak overdekt en een overdekte poetsplaats met warm en koud water.
En alles toch net ff wat netter of degelijker dan dat het nu soms houtje/strotouwtje geknoopt is.
Omdat we idd moeten roeien met de riemen die we hebben.
Maar ik kwam tot de conclusie dat ik mn paarden geen beter leefomgeving kan bieden dan dat ik doe.
Een PP is gewoon een top idee. Dus hoera voor meneer Jackson.


Maar nu ben ik toch nieuwsgierig wat een ander voor wensen hebben, mocht geld geen rol spelen?
Dus kom maar op met jullie dromen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyzo 15 dec 2013 - 1:34

Ik zou wel graag wat méér willen rijden, maar mis de tijd ervoor, vooral zo in de winter. Dus als ik iemand in zou kunnen huren, om wat van het werk over te nemen, dan zou dat wel leuk zijn. Dan zouden we misschien ook ons rusthuis nog iets uit kunnen breiden, zodat we nog meer paarden een fijne oude dag kunnen bieden. We moeten nu zo vreselijk vaak 'nee' verkopen, en we hebben eigenlijk een te lange wachtlijst. Ik begrijp dat dit misschien een luxe-probleem is, voor ons persoonlijk tenminste. Voor die paarden zou het zo mooi zijn, als ze allemaal hun oude dag in zo'n PP mogen doorbrengen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyzo 15 dec 2013 - 2:16

vanmorgen las ik deze vraag en dacht, ehm, ik weet zo ff niets.
nou inmiddels weet ik het, minder werken, paar halve dagen ofzo en daardoor meer tijd voor mijn paarden.
echte wensen heb ik eigenlijk niet bij de paarden, het zou mooi zijn als onze Jhumpa ooit beter word, maar die kans is niet erg groot.
Een beetje grond extra erbij, hoewel ik zie dat de paarden het erg naar hun zin hebben nu.
ehm, echt veel wensen heb ik niet, of wel, dat de verbouwing achter de rug is.
dat dan weer wel.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyzo 15 dec 2013 - 7:03

Joyce schreef:
het zou mooi zijn als onze Jhumpa ooit beter word
Wat zou dat fijn zijn he!? Voor de gezondheid zouden we zoveel over hebben. Maar helaas is gezondheid niet te koop. Als dat wel zo was, dan zou ik het voor Dean kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Jolies Allures

Jolies Allures


Aantal berichten : 56
Registratiedatum : 13-10-12
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dordogne, Frankrijk

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyma 16 dec 2013 - 0:22

Tja, inderdaad alles net wat makkelijker/luxer inrichten. Een goede verharding bij de ingang van de inloopstal, zodat we in de winter niet door die dikke blub moeten om hooi in de ruif te brengen en vervolgens de door de tractor gemaakte geulen weer met de hand moeten egaliseren..
Een heleboel nieuwe weipalen kopen om de rotte exemplaren te (laten) vervangen.
Zelf minder buitenshuis hoeven te werken om meer tijd met de paarden door te kunnen brengen.
En ja, een overdekte bak zou ook wel een fijne luxe zijn. Waar dan ook een grote ruimte is om het hooi op te slaan en de machines.
Dus eigenlijk die grote schuur (+/- 2100m²) die voor ons gebouwd zou gaan worden toen de zonnepaneel subsidies nog ideaal waren en waar we de vergunning al voor hebben, maar die de betreffende bedrijven nu niet meer gratis neer willen zetten.

Droom, droom, maar tot u toe spelen we niet eens in de loterij... geld 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://joliesallures.free.fr
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyma 16 dec 2013 - 12:19

Haha, wat een leuk topic Riegje grijns .
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als Joyce: ik zou niet zo gauw weten wat ik op paardengebied voor wensen zou hebben, ik ben eigenlijk heel tevreden met hoe het nu is. Ja, natuurlijk wil ik nog steeds graag die strook bos erbij zodat onze twee percelen met elkaar verbonden zouden worden; dit heeft te maken met de reconstructie van de beek langs ons huis (zie ook dit topic) maar ik vraag me af wanneer het waterschap en de gemeente nu eens echt concreet iets gaan doen in die richting...

Ik zit trouwens op dit moment wel in die situatie van een behoorlijke som geld krijgen, al is het dan geen prijs in de loterij maar een erfenis. Dat wordt waarschijnlijk hypotheek afbetalen, de schuur opknappen (dat is hóóóóóógnodig!) en dan misschien nog wat zonnepanelen op het dak laten aanbrengen glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyma 16 dec 2013 - 20:53

ja er zijn altijd wel wat kleine wensjes, maar als ik zo naar de paardjes kijk, dan hebben ze het zeer zeker niet slecht en is dit goed te behappen wat betreft verzorging voor ons.
Marja, mocht je tips willen wat betreft collectoren, een collega van me, die verkoopt deze en kan een offerte bij je maken als je wil.
Geef maar een gil...

Zou echt gaaf zijn bij jullie als je dat stuk bos erbij kunt hebben, dat je idd beide percelen aan elkaar kunt koppelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyma 16 dec 2013 - 21:54

Joyce schreef:
Marja, mocht je tips willen wat betreft collectoren, een collega van me, die verkoopt deze en kan een offerte bij je maken als je wil.
Geef maar een gil...

Bedankt voor je tip, ik zal het in gedachten houden glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydi 17 dec 2013 - 9:43

Ik kan ook wel wat wensen bedenken (die hier ook al eerder genoemd zijn).
Een overkapping over de bak lijkt me geweldig. Maar ook nog meer pad kunnen verharden zodat ik in de winter de paarden op de kleigrond hier meer ruimte kan bieden.
Maar over het algemeen ben ik heel tevreden met hoe ik het nu voor elkaar heb en krijg ik van andere vaak te horen hoe graag ze ook zo'n plekje zouden willen en dat mijn paarden zo'n tevreden en stabiele indruk geven.

Tja en het liefste wil ik vooral (en is ook net met een loterij af te dwingen), dat mijn paarden gezond oud mogen worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
jannekevedder

jannekevedder


Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 42
Woonplaats : Peize

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydo 19 dec 2013 - 3:48

O heerlijk je fantasie loslaten!! Aangezien wij net beschikking hebben gekregen tot een 'eigen' weiland heb ik nog heel veel wensen :-).
- Alle huidige palen vervangen voor gekloofde palen
- Houten hekken ipv metalen hekken
- Poel en heuvel
- Raster voor de looppaden
- Grond om laten zetten voor paddock/roundpen
- Ruime schuilstal met zadelkamer/kantine
- Drie slowfeeders erbij
- Mijn kleine Tommy goed op laten knappen door De Kapschuur (holistisch dierenarts) en hem gelukkig laten worden (misschien een klein vriendje/vriendinnetje erbij)
- En idd halve dagen kunnen werken om er meer voor onze dieren en zoon te zijn!!!!

Mmmmmm lekker je zo even laten gaan!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydo 19 dec 2013 - 6:51

Haha, Janneke, hou je vooral niet in  hyper !!
Je brengt me nog op een idee:
Ik zou nog wel hier en daar verschillende soorten verharding in het pad willen aanbrengen glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydo 19 dec 2013 - 19:49

ja kom maar op met die loterij, op deze manier krijg je vanzelf meer ideeen, hier ook diverse ondergronden voor meer natuurlijke slijtage van de voeten.
zodra we het geld gewonnen hebben, komen de ideeen ook wel meer tot zijn recht denk ik.
hahahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
daphne1986




Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 25-12-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Invercargill, Nieuw-Zeeland

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydo 26 dec 2013 - 17:10

okey, hier komt ie op volgorde van uitgeven :P

- hypotheek aflossen in nederland
- residentie aanvragen
- eigen bedrijf kopen
- PP aanleggen met een mooie ruime schuilstal
- 1 goede engels volbloed merrie kopen voor de fokkerij
- 1 goede arabisch volbloed merrie kopen voor de fokkerij
- 1 goede anglo-arabische merrie kopen om endurance mee te gaan starten
- stikstof vat vol met sperma van europese hengsten, die goed gepresteerd hebben in de show, rensport en endurance, laten samenstellen en invoeren.
- mijn papieren als instructrice behalen
- goede auto plus trailer aanschaffen
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydo 26 dec 2013 - 22:31

Is dat alles Daphne? Whahahaaaaa hilarisch !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyvr 27 dec 2013 - 3:41

als wij de loterij zouden winnen gaan we denk ik eens op zoek naar een ander huis, vrijstaand. een leuk boerderijtje waar ik een PP kan maken. IJslandertje(s) erbij om mijn ruin gezelschap te houden. Manlief lekker stoppen met werken (is erg veel werk dit bedrijf) die zal wel op zoek gaan naar een ander project.
Terug naar boven Ga naar beneden
cindybijl




Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 03-05-10

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyvr 27 dec 2013 - 3:55

Als wij de loterij winnen hebben we 1 grote droom:

de paardjes aan huis....
Terug naar boven Ga naar beneden
daphne1986




Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 25-12-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Invercargill, Nieuw-Zeeland

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptyvr 27 dec 2013 - 11:00

Marja schreef:
Is dat alles Daphne? Whahahaaaaa hilarisch !!

Hahaha, ja klein lijstje toch grijns Ach, als we goed ons best doen dan kunnen we een groot gedeelte zoiezo wel doen, maar met loterij net iets sneller. Ben soms wat ongeduldig  hyper 
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptywo 1 jan 2014 - 23:23

Als ik de loterij zou winnen zou ik verder gaan in de richting die we al ingeslagen zijn:

- tussen de twee platforms het pad verharden met cement want op de steentjes de mest oprapen is nog altijd een geprul. Ik hoop wel dat ze minder op het pad (of zelfs liever nog : niet) zouden mesten en enkel op de verharde plateaus maar tot nu toe vind ik toch nog altijd een aantal hoopjes tussen de steentjes...
- een goed gedraineerde zandbak tussen de twee plateaus
- een overdekte piste aan de overkant

Maar vooral:
- een hulpje om het werk lichter te maken en om samen met de paardjes wat te kunnen werken...
want met mijn fibromyalgie blijft het toch nog altijd moeilijk, al gaat het nu al allemaal een stuk beter dan een paar maanden geleden toen de plateaus nog niet af waren.
- of als het zou kunnen : de pijn wegblazen! Maar daar kan geen enkele loterij aan helpen vrees ik...

Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptywo 1 jan 2014 - 23:53

Toch jammer: de hoofdprijs van de Postcodeloterij is een paar kilometer verderop gevallen... Die was hier ook meer dan welkom geweest ;-).

Als geld geen beperkende factor zou zijn, zou ik het pad rondom de wei helemaal laten verharden en gedeeltelijk met zand laten bedekken, zodat er een mooi droog zandpad zou ontstaan, waar ook op gereden zou kunnen worden. Ook zou ik dan nog een grote gedraineerde zandpaddock/rijbak aanleggen (wel met een andere maat dan 20x40 m, want hier mag je geen rijbak aanleggen op een landbouwperceel.

Verder zou ik misschien nog wat hagen/bomen langs delen van het pad planten, als windbreker en voor extra variatie voor de pony's.

Minder of niet werken lijkt me ook wel heerlijk. Er zijn nog zoveel studies die me interessant lijken om te volgen, dat ik me vast niet zou vervelen. Maar om te beginnen zou ik eindelijk eens de tijd nemen voor de stapel ongelezen boeken die nu al een jaar of langer in de kast liggen te wachten op nog niet ingevulde vrije tijd  grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Emptydo 2 jan 2014 - 1:21

Wat een leuk topic!

Als ik de loterij zou winnen, zou ik een huis kopen waar de paardjes lekker bij kunnen staan. Zou me zoveel gedoe schelen, gewoon de achterdeur uitstappen en bij mijn monsters staan.. In plaats van eerst 15/20 minuten moeten rijden.
Heb dan gelijk een stuk meer tijd om ook werkelijk iets met ze te doen, lijkt me heerlijk..
Ik denk dat ik er dan ook een mooie IJslander bij zou kopen, om weer heerlijk buitenritten te kunnen gaan maken..
Maar voorlopig blijft het allemaal bij dromen, helaas!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Loterij??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loterij???   Loterij??? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Loterij???
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: