Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 even voorstellen!

Ga naar beneden 
+2
Mai
yvonnedejong
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydi 2 maa 2010 - 1:50

Hoi,

Bedankt voor jullie medeleven.
Ik weet nu meer.

Utah heeft rechtsachter HD in combinatie met zware artrose en een zwevend stukje bot.
De da schrok toen hij haar foto's zag, hij had het niet zo erg verwacht. Maar de meevaller was dat het maar in 1 heup zit.
Ze krijgt nu de pijnstiller Metacam in combinatie met Arthroluxyl C.
Ze is ook ingespoten met een spierversteviger.
Ik heb voor een behandeling met pijnstiller gekozen omdat ik niet wil dat ze pijn heeft. Dit in verband ook met mijn kleine kinderen. Ik wil niet dat ze van de pijn ineens gekke dingen gaat doen.
Ze komt nu 's avonds bijna haar bedje niet meer uit als we haar willen uitlaten. Hopelijk verbeterd dat ook snel.

Hopelijk gaat de arthroluxyl C zijn werk doen. Over een maand moet ik de pijnstiller halveren.

Dus we gaan eens even zien hoe ze het gaat doen.
even voorstellen! - Pagina 2 Foto-D6JDLT3K
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydi 2 maa 2010 - 7:00

Toch zware artrose boos , dat vind ik echt balen voor je...
Dat zwevend stukje bot (hoe komt dat eigenlijk), heeft ze daar dan ook last van?

Pijnstilling geven in deze situatie lijkt mij ook heel goed, vooral als ze 's avonds niet eens meer haar bedje uit wil komen.

Ik hoop van harte voor jou en natuurlijk voor Utah dat dit alles gaat werken, sterkte!

P.s. mooie foto trouwens glimlach

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydi 2 maa 2010 - 7:48

Het is zeker balen,
Maar ja het is niet anders en we gaan proberen het draaglijk voor haar te maken.
Met een paar dagen ga ik weer proberen of ze mee kan naar de paarden, wandelen is goed voor haar, maar moet opletten dat het niet te veel wordt.

Of ze ook last heeft van dat zwevend stukje bot zou ik eigenlijk niet eens weten, ik denk gezien de hoeveelheid artrose dat dat het ergste is waar ze pijn aan heeft.
Bij een ruggewervel zat ook iets atrose, maar we gaan ervanuit dat het echt die rechterheup is waar ze last van heeft.
Dus even een maandje kijken hoe het gaat. Hopelijk gaat ze morgen al makkelijker haar bedje uit. Dan moeten de pijnstillers goed werken.

Misschien dat jij dat weet Irene, ze ligt op een strechbedje, zou dat kwaad kunnen voor haar heup of zou het verstandiger zijn met een kleed op de grond.
Daar zit ik een beetje over in dubio, misschien dat ik de da eens even bel wat hij er van vindt. Op de grond lijkt me dan wel weer hard.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydi 2 maa 2010 - 8:00

Misschien dat je wat aan mijn ervaring hebt (helaas had ik een zeer ernstig versleten heup, maar heb inmiddels gelukkig sinds 5 jaar een prothese): voor mij was het inderdaad het lekkerst om op iets zachts te liggen, maar het moet niet tever doorzakken (wat een stretchbedje denk ik wel doet)
Ik duim voor jullie dat de pijnstillers goed aan het werk gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydi 2 maa 2010 - 8:12

En zorg dat ze niet op de kou en de tocht ligt, want dat is ook funest voor botten, pezen, spieren e.d. Dus een lekker warm en zacht plekje voor je lieve schat glimlach! Hopelijk knapt ze nu weer een beetje op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydi 2 maa 2010 - 11:35

Ha Yvonne,

Sneu voor je hond. Maar metacam kan soms heel lang goede resultaten geven.
Mijn hond, een weimaraner van 8 heeft artrose in beide ellebogen. Ze staat nu bijna een jaar op Metacam en doet alsof ze 5 is! En dat bij een hele lage dosering. Na een maand de normale dosering te hebben gegeven ben ik langzaam gaan afbouwen. Dus bijvoorbeeld van 30 druppels naar 25 en dat eerst weer een maand volhouden. Ik zit nu op tien druppels per dag.
Als ligplaats heb ik een ligzak met van die korrels. Deze isoleren namelijk zo goed. En aangezien ze overdag als ik werk in de kennel zit is dat wel lekker.
Hopen dat ook voor jouw hond de metacam en arthroluxyl snel aanslaan!

Groetjes nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptywo 3 maa 2010 - 1:55

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb vanochtend toch even bij de dierenarts geinformeerd.
Ze zit namelijk altijd overdag buiten in de achtertuin.
En 's avonds en 's nachts ligt ze op een stretchbedje.
Ik was erg nieuwsgierig wat hij daarvan vond.

De dierenarts gaf mij het advies om het zo te laten.
Ze heeft zo'n dikke vacht als ik haar nu binnen ga halen dan vind ze daar niets aan omdat er overdag gestookt wordt in huis, en ze krijgt het dan te warm.
Hetzelfde verhaal als ik haar nu op een dik kussen of iets dergelijks zou leggen, dan zou ze er toch afgaan als ze het warm krijgt om op de koude grond te gaan liggen.
Nu ligt ze in haar bedje, en dat is dan voor haar het lekkerst, als ze dat niet lekker zou vinden gaat ze van zelf wel ergens anders liggen.
Mocht de behandeling niet aanslaan, kunnen we het altijd nog anders proberen.

De pijnstillers slaan duidelijk aan, maandag kwam ze haar bedje niet uit en gisteren kreeg ze alweer zin om naar buiten te gaan voor haar laatste rondje voor het slapen gaan.
Dat ging al duidelijk makkelijker.
Dus wie weet, gaat het de goed kant op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydo 4 maa 2010 - 0:30

Dat is zeker een goed teken als ze alweer meer zin krijgt om naar buiten te gaan! Ik hoop van harte dat dit goed doorzet!
Het verhaal van Nina geeft ook goede hoop.

Wbt dat liggen, ik zie dat anderen daar ook al antwoord op hebben gegeven knipoog . Wat je dierenarts zegt lijkt mij ook het beste. Veranderingen zijn op zich niet altijd nodig, als het verder gewoon goed gaat. Alleen het opstaan kan misschien problemen gaan geven vanuit een stretcher omdat het wat veert? Of heeft ze daar geen problemen mee?

Wij hebben voor Noeska een oud bankkussen op de grond gelegd, dat vindt ze heerlijk glimlach . Verder weet ik niet of je ook gladde vloeren hebt, dat kan evt ook wat problemen geven.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydo 4 maa 2010 - 23:58

Irene schreef:
Alleen het opstaan kan misschien problemen gaan geven vanuit een stretcher omdat het wat veert? Of heeft ze daar geen problemen mee? -
Ze had met opstaan wel problemen, ze keek je ook echt aan van ga maar mooi alleen buiten een rondje lopen.

Gisteravond sprong ze overeind! Zonder te aarzelen hup eruit. De pijnstillers gaan dus hun werk doen.
Ze is ook weer erg druk, loopt overal weer aan te snuffelen en loopt voor me uit. Ze wordt nu ook erg boos 's ochtends dat ze niet mee mag naar de paarden.
Dus dat gaat al weer de goede kant op. Ik ben 's avonds het lopen aan het opbouwen, al hoewel me dat nog wel wat tegen valt. Dus het blijven korte stukjes. Denk dat naar de paarden lopen nog te veel is voor haar(15 min), dus dat stel ik nog maar uit.

Hopelijk slaan de pillen ook snel aan, maar dat zien we als we de Metacam gaan halveren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyvr 5 maa 2010 - 0:03

Nina schreef:
Mijn hond, een weimaraner van 8 heeft artrose in beide ellebogen. Ze staat nu bijna een jaar op Metacam en doet alsof ze 5 is! En dat bij een hele lage dosering. Na een maand de normale dosering te hebben gegeven ben ik langzaam gaan afbouwen. Dus bijvoorbeeld van 30 druppels naar 25 en dat eerst weer een maand volhouden. Ik zit nu op tien druppels per dag.
Geef jij ook medicijnen naast de Metacam?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyvr 5 maa 2010 - 5:19

Nou, een goed teken dat ze zelfs boos wordt als ze niet mee mag knipoog . Echt heel fijn dat ze de goede kant opgaat! Duurt het dan langer voordat die andere pillen werken? En kan dat dan uiteindelijk zonder Metacam?

Vroeger ging Noeska ook altijd mee als we naar het bos of de duinen/strand gingen, dat vond ze echt heerlijk. Maar bij haar werd het op een gegeven moment alleen maar erger met meer beweging. Dus ze kan nu haar eigen hoeveelheid van beweging bepalen hier op het erf. Maar goed, zij heeft natuurlijk wel een andere ziekte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyvr 5 maa 2010 - 10:44

Ha Yvonne,

Naast Metacam geef ik niets anders aan mijn hond.
Ik heb ongeveer 7 jaar als dierenartsassistente gewerkt dus weet een klein beetje van hoe en wat.
We hadden vastgesteld dat mijn hond artrose had dmv waarschijnlijkheidsdiagnose, dus geen foto's. We voelde het zo al kraken.
Daarna kreeg ik het advies om Metacam te geven en Hill's JD te gaan voeren. Dit is een dieet voer met erg goede resultaten maar ook erg duur.
Ik heb toen besloten om alleen de pijnstillers/ontstekingsremmers te geven.
Arthroluxyl gebruikte wij vroegen ook in de praktijk en is denk ik zeker een waardevolle aanvulling.
Omdat Rose (zo heet mn meisie) het op de Metacam alleen zo goed doet heb eigenlijk nooit verder gezocht naar andere oplossingen. We hebben ook al een zo lage dosering Metacam dat ik denk dat we dat nog een lange tijd vol gaan houden.

Succes met je hond, en fijn om te horen dat er al verbetering te zien is!

groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyvr 12 maa 2010 - 1:03

Yvonne, ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat met Utah? Is er steeds meer verbetering?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyvr 12 maa 2010 - 1:41

Hoi Irene,

Bedankt voor je belangstelling, hoe gaat het met Noeska(zo was het toch blond )

Het gaat best goed met Utah,
ze is zo onzettend druk aan het worden weer.
Ik had haar zondag meegenomen naar de paarden(15min wandelen) Ze was zo druk op de heenweg en liep maar te trekken, zo blij dat ze was.
Dat alles was niet goed voor haar, ze liep erg slecht aan het eind en dacht waarben ik aan begonnen.
In de wei heb ik haar vastgelegd en ben op mijn gemakkie de paarden gaan doen zodat ze echt even goed kon uitrusten.
Op de terugweg was ze relax en liep ze stukken beter.
Ik heb toen besloten om gewoon haar ritme van meegaan op te pakken zodat ze haar ei gewoon kwijt kan waardoor ze rustiger loopt.
Heb haar woensdag dus weer meegenomen naast de wandelwagen, dit ging echt toppie zowel heen als terug liep ze niet verkeerd, merkte alleen toen ik bijna thuis was dat de achterhand iets slapper werd, die moet gewoon weer sterker worden door juist meer te wandelen denk ik.
Ze ligt nu 's avonds ook dieper te slapen waardoor het waakse er ook wat meer uit is. Denk dat dat gewoon kwam door de verveling van het thuis zitten.
Nu dus even kijken wat er gebeurd als ik de pijnstillers ga halveren enid maart/begin april, kijken of de pillen ook hun werk gaan doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyzo 14 maa 2010 - 0:28

Ze heet idd Noeska knipoog , met haar gaat het wel goed hoor, gaat haar gangetje glimlach

Heel fijn dat het al best goed gaat met Utah, ik ben blij dat te lezen. Het is altijd zo naar als je hond niet goed is.
Zelfs al ontzettend druk aan het worden grijns , dat is een heel goed teken. Mijn ervaring is ook wel dat Herders 'hard' zijn hoor, dus altijd lastig om dat af te remmen. Maar heerlijk dat ze echt weer blij is glimlach

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als je de pijnstillers gaat halveren, er is in ieder geval weer goede hoop!

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyzo 14 maa 2010 - 23:53

Omdat er idd bij utah geen rem opzit leg ik haar in de wei nog steeds vast.
Verpicht rustig aan doen, anders blijft ze rennen en vliegen.
Het lopen gaat super, ik wil deze week het rondje weer groter maken.
Ze lijkt weer de oude, misschien iets drukker.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze reageerd als ik de pijnstillers halveer.
Het lijkt me drastich om in 1 keer te halveren, misschien ga ik per week wel afbouwen tot op de helft.
Daar ben ik nog niet over uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptydo 18 maa 2010 - 2:39

Ik zou het idd ook wat rustiger afbouwen, in 1 keer lijkt mij wat snel. Wellicht kan je eerst een kwart eraf doen?
Ik hoop van harte dat ze straks met wat minder toe kan!
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptyma 12 apr 2010 - 1:32

Hoi,

Even een update over Utah.
Ik ben nu een week op de helft van de pijnstillers.
Ze doet het super.
Heb het in 3 weken afgebouwd naar de helft.
Ik ga over 2 weken een week op vakantie, ze moet dan naar het pension.
Na de vakantie wil ik weer iets afbouwen met de metacam, ik wil niet dat ze pijn heeft in het pension dus hou het even op de helft.
Ik ben echt blij, ze gaat eigenlijk overal weer mee naar toe, leg haar in de we inog wel vast anders gaat stijn met haar spelen en dat wil ik niet.
heb haar van de week in het bos wel f los gelaten, dat ging super.

Goede berichten dus!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Emptywo 21 apr 2010 - 23:03

Ik heb dit bericht helemaal gemist verontwaardiging , maar dit is echt supernieuws Yvonne!
Heel fijn dat de pijnstiller zo rustig afgebouwd kan worden.
Ik ben heel blij voor jou en Utah hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





even voorstellen! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen!   even voorstellen! - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
even voorstellen!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ff voorstellen
» Even voorstellen...
» Even voorstellen :)
» Even voorstellen
» Even voorstellen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: