IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Dit is mijn landje

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   do 24 okt 2013 - 7:54

mooie foto's en wat lief liefde 
Terug naar boven Go down
ama

Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 02-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   do 24 okt 2013 - 9:03

compliment 
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3198
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   do 24 okt 2013 - 10:57

Fijn dat je een paar foto's hebt gepost, altijd leuk om het 'in het echt' te zien glimlach .
Lief, je dochter en de pony samen ♥️! Aan haar handje te zien wil ze de pony al aaien knipoog .

http://www.paddockparadijs.nl
Sussie

Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 33

BerichtOnderwerp: Modder   vr 13 dec 2013 - 19:20

Modder, modder, modder, om moe van te worden. Ik denk dat velen er dit jaar wel last van hebben. Maar ik ben hoop ik nu het ergste stuk kwijt. Voor de ingang van de inloopstal. Er is de afgelopen tijd zoveel water gevallen dat ik dit jaar tot halverwege mijn onderbenen er in weg zakte. We hebben nu een IBC ton onder de goot gemaakt. Dat liep normaal in het land. Mijn man was het aan het installeren, toen hij er ook achterkwam dat het dit jaar wel heel erg was. Hij heeft direct een vrachtwagen met geel zand besteld. De volgende dag kwam dan eindelijk het zand. Hij is er direct mee bezig gegaan en heeft met de trekker het zand over de modder verdeeld. Ik heb nog even mijn twijfels gehad of het nu dan goed zou komen, omdat het bij plekken nogal drijfzand was. Vooral precies voor de inloop. Maar de volgende dag was dat gelukkig weg. En heeft het gele zand het water goed opgenomen.

'

Het is alleen jammer dat het wat mistig was.

Ik hoop dat ik misschien op den duur nog 2 of 3 vrachtwagens erbij kan krijgen. Dan heb ik een hele paddock. Maar stap voor stap dacht ik.
Terug naar boven Go down
ama

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   vr 13 dec 2013 - 21:30

Ik hoop voor jou dat het helpt!

Bij ons was alles wat we deden niks gebaat, de paarden ploegden alles altijd terug onder... zijn dan ook 4 grote paarden dus dat scheelt een stuk met jouw situatie.
Wij hebben nu 2 grote betonnen plateaus gegoten van elk 70m2.
Moet ik nu wel nog omheind krijgen...
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   vr 13 dec 2013 - 23:29

Sussie, ik denk dat vooral het watervat onder de dakgoot heel erg gaat helpen! Het is een flink dak, dus daar moet altijd heel veel water vanaf zijn gekomen met als resultaat die enorme modderpoel. Ik verwacht dat het op deze manier, en met het zand, veel beter zal gaan glimlach . Grappig, hoe Justine door het raampje naar binnen kijkt, tenminste zo lijkt het.

Sussie

BerichtOnderwerp: Eindelijk maar toch    za 2 aug 2014 - 18:54

Eindelijk maar toch krijg ik een track van voor naar achteren.  hoera De eerste palen staan al in de grond. Het is niet de tekening geworden zoals Marja hem getekend had, maar ik krijg er drie meter bij helemaal achterlangs naar voren. Het stukje vanaf de stal naar achteren moet ik wel van het grasland weg halen. Ik denk dat ik hier een pad van 2,5 meter maak. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil graag een nieuwe plattegrond maken, maar dat moet nog even geduld hebben tot ik mijn tablet weer heb, aangezien hij nog op de camping ligt.

De grote waterton scheelt enorm aan water in de paddock bij de stal, maar echt drinkwater? Ze krijgen met dit warme weer maar gewoon leidingwater. Er zitten rode algen in. Ik heb hem schoongemaakt en nu zit er na de vakantie weer rood water in. Dus als drinkwater vind ik het niet echt een succes, misschien in het najaar/winter weer.

Terug naar boven Go down
AC!

Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   zo 3 aug 2014 - 1:28

Klinkt goed (behalve dat over het water dan!) ben benieuwd naar je plattegrond! Mijn voorstellingsvermogen is nooit zo goed haha!
Ik zal het hele topic nog een keertje terug.. En toen viel me opeens op.. Die man van jou die niks met paarden had.. Begint toch stiekem een beetje over stag te gaan volgens mij  knipoog ! Het is inmiddels gegaan van er niks van willen weten naar water reservoirs aanleggen en vrachtwagens met zand laten aanrukken  grijns !
Terug naar boven Go down
Sussie

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   zo 3 aug 2014 - 8:42

AC! schreef:
Klinkt goed (behalve dat over het water dan!) ben benieuwd naar je plattegrond! Mijn voorstellingsvermogen is nooit zo goed haha!
Ik zal het hele topic nog een keertje terug.. En toen viel me opeens op.. Die man van jou die niks met paarden had.. Begint toch stiekem een beetje over stag te gaan volgens mij  knipoog ! Het is inmiddels gegaan van er niks van willen weten naar water reservoirs aanleggen en vrachtwagens met zand laten aanrukken  grijns !

Dit is echt een typisch geval van nieuw paard, nieuwe regels. Ook ik heb een boel dingen aan moeten passen vanuit mijn visie. Voor mij was een deken een grote stap, en nu overweeg ik zelfs een vliegendeken aan te schaffen voor haar. Maar mijn man is gek met dit paardje en had niks met Zio (mijn vorige pony). Zio overigens ook niet met hem.
Mijn schoonouders hebben mijn tablet vandaag weer meegenomen vanaf de camping dus ik kon vandaag tekenen.

Zo moet ie ongeveer komen:

groen=gras
geel=pad
paars=inloopstal
rood= Een stukje zandpad voor de oversteek van trekkers

Ik twijfel nog of ik het zandstukje erbij doe of niet. Op zich is het niet zo moeilijk, want het is gewoon een kwestie van het lint weg halen. Dus ik ga hier nog even over nadenken.

Ik hoop alleen dat het pad de winter overleefd... Het pad wat Marja had getekend was mooi hoog, maar dit gaat mijn man wat te ver omdat je dan de eventuele modder kunt zien, vanaf het erf teleurstelling ... Hij is nog niet overtuigd van de voordelen  grijns  en houd niet van een rommeltje  knipoog 
Ik vind het in ieder geval al heeel wat dat ik een track krijg! hoera
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   zo 3 aug 2014 - 9:05

Hartstikke mooi Sussanne, dat je nu een pad helemaal langs de buitenkant krijgt glimlach ! Dan heb je de langst mogelijke route voor de paarden.
Wat is het rode vlakje op je plattegrond?

Sussie

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   zo 3 aug 2014 - 9:20

Dat rode is een poort waar trekkers van het erf naar het bouwland kunnen door het weiland. Dit is vooral met het mesten handig, omdat de mestsilo daar staat. Dit is een zandpaadje. Het is ongeveer 4 meter breed. Ik ben aan het twijfelen om dit stukje bij de pp te betrekken, omdat ze daar wel graag staan te rusten, hangen etc.
Het is wel een mooi lang race pad. En ik denk dat ze daar dankbaar gebruik van gaan maken. Ze hebben nu steeds kleine stukjes grasland of de paddock met inloop. Dus echt de benen strekken kunnen ze niet.
Terug naar boven Go down
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   zo 3 aug 2014 - 19:12

mijn ervaring is dat een lang pad, uitnodigd om te gaan rennen idd. Dat zie ik hier geregeld gebeuren, ze slenteren soms op en neer en soms is het net een race, wie het eerste in het bos of op de paddock is. heerlijk om te zien.
Terug naar boven Go down
http://www.twh-mm.nl
Sussie

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   di 5 aug 2014 - 8:11

Gisteren even een dagje hard door gewerkt met mijn man en het pad is klaar!! Helemaal blij mee en de paardjes volgens mij ook. Het eerste wat ze deden was de benen strekken! Was een mooi gezicht dat gerace. Zelfs mijn man genoot ervan. Ze kenden het pad nog niet dus Justine is een paar keer hard op de rem gegaan, bij een lijntje.  bleek 

Even een paar foto's van gisteren:

Het achterste pad

Pad rechts

Paardjes er voor het eerst in

Het rechter pad houden jullie nog van mij tegoed.
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   di 5 aug 2014 - 8:19

Gááf Sussanne, ziet er prachtig uit, en het pad is echt lang!
Ik denk dat je zo je stukje echt optimaal benut voor de paarden compliment !
En ze hebben voorlopig ook nog wat lekkere grove vezels te knabbelen lekker . Heeft er graan gestaan of zo?

Sussie

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   di 5 aug 2014 - 8:52

Marja schreef:
En ze hebben voorlopig ook nog wat lekkere grove vezels te knabbelen lekker . Heeft er graan gestaan of zo?

Er heeft gerst gestaan. Dit is er vorige week afgehaald. Ik was nog aan het twijfelen of we het nog moesten ploegen, maar omdat ze ook graszaadhooi gewend zijn, denk ik niet dat dit zo'n probleem is. Mijn man wilde het eerst inzaaien met gras. Dat leek me nou net niet zo handig. Het is nog wel erg mul, maar dat ik goed voor de spiertjes denk ik dan maar.

Toch vind ik het bijzonder. Ze hebben nu de keuze, of gras of pad. Ze hebben vanaf 15.00u gras erbij gehad, maar toen ik om half acht in de stal kwam, stonden ze daar ipv op het gras. Ik had verwacht ze op het gras te vinden. Dus als je ze de keuze geeft, merk je dat ze het soms ook prettiger vinden om ergens anders te staan dan wat je verwacht.
Terug naar boven Go down
ama

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   di 5 aug 2014 - 9:33

Ziet er echt wel leuk uit!
Ik ben heel blij voor jou en je paardjes!  compliment 
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

Aantal berichten : 942
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   wo 6 aug 2014 - 6:53

Dat ziet er mooi uit. En wat leuk, dat je man er ook van begint te genieten!
Terug naar boven Go down
http://www.twas-tweerd.nl
riegje

Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   vr 8 aug 2014 - 2:27

Heerlijk hoor om ze rond te zien rennen, dat blijft genieten!

En het kan heel grappig en soms heel irritant zijn, dat je iets bedacht of gemaakt heb voor je beestjes.
En dan doen ze er helemaal niets mee, of juist wel maar dan anders als dat jij het gedacht had.
Ze blijven je verbazen. hihihi
Terug naar boven Go down
http://flierbos.nl
Jasia

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 24

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   vr 8 aug 2014 - 22:24

Ziet er mooi uit zeg! Fijn dat je man ook wat met Justine heeft.. Zo is het voor jullie beide leuk om iets bij/met de paarden te doen! glimlach
Terug naar boven Go down
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Dit is mijn landje   za 9 aug 2014 - 1:29

ooohh mooi lang race pad, gaan ze vast en zeker gebruik van maken.
hihi en wat goed dat ze dat ook in het begin deden en je man het kon zien dat benen strekken voor paarden heel fijn is.
Hij gaat dit zeker wel waarderen.
Laat hem anders de plaatjes met de GPS metingen eens zien. Zo kan je hem wat inzicht geven in waarom je nu graag zo'n pad wilt hebben en welke voordelen dit heeft voor het paard, neit alleen lichamelijk voor het paard maar ook geestelijk veel voordelen heeft.

Soms moet je gewoon zien waarom iets wel of niet beter is ook al geeft dat mss een beetje meer modder in het zicht. Als het voor de beestjes nu beter voor de gezondheid is kan je er bijna niet meer omheen toch???  knipoog 

Ik heb ook zo'n lekker lang stuk...en ja ze racen er heeeeel erg graag over heen. Tuurlijk niet elke dag maar wel vaak
Terug naar boven Go down

Dit is mijn landje
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Blauwe ogen en maagdelijk wit: mijn maîtresse...
» Mijn ongeval met mijn geliefde street triple
» Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten
» Buurman
» Jaja, hupla, mijn ergste nachtmerrie wordt werkelijkheid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: