Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Nieuw pp-paardenpension

Ga naar beneden 
+5
Natural Horsetrainer
ama
Joyce
MoniqueBuu
marion
9 plaatsers
AuteurBericht
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 25 aug 2013 - 3:07

Laatst was hier toevallig al een topic over, maar was het nog niet officieel....
Nu wel dus:
Wij hebben sinds 1 augustus een heus bedrijf: Paardenpension Sterrenhemel.

Een paardenpension met paddockparadijs, voor pensionstalling, pensioenpaarden en opfok. We hebben een kudde van 20 paarden en pony's van 5 maanden tot 25 jaar, ruinen en merries, bijeen lopen.
We liepen al een tijd met plannen, en sinds de uitbreiding deze zomer durfden we het aan de stap te zetten.
Erg spannend aan de ene kant, aan de andere kant verandert er voor de paarden en het werk niet heel veel, want we waren al op deze manier bezig.

Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 25 aug 2013 - 6:50

Wat leuk Marion, dat het nu een officieel bedrijf is. Gefeliciteerd! Mooie naam ook, zit daar nog een speciale gedachte bij? En hebben jullie ook een website?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 25 aug 2013 - 7:27

Dank je
Ja, achter de naam zit zeker een gedachte.
Sterre is de eerste merrie die bij ons hier een veulen heeft gekregen.
Omdat ik met Sterre en ook met mijn andere merrie die ik toevallig Sola heb genoemd, wel meer veulens wilde gaan fokken, zocht ik voor veulens al steeds een naam die met de lucht/hemel te maken heeft. Skylar, Eli (naam van een ster), Wynke (wind in het Fries)
De paarden zijn onze sterren, en ze leven onder de blote (sterren)hemel
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 25 aug 2013 - 18:51

mooi Marion.
Sterre heb ik altijd een erg mooie merrie gevonden, gaaf om haar als eerste "fokmerrie" te hebben.
mooie naam voor de PP.
enne gefeliciteerd met je officiële stal nu. Groot joh.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 25 aug 2013 - 20:19

Heel veel succes ermee!
Tot groot welzijn van zoveel mogelijk paarden, nu bij jullie en later bij jullie 'naäpers'!
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 25 aug 2013 - 21:45

Wat leuk! Gefeliciteerd met deze spannende stap. hoera 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyma 26 aug 2013 - 2:43

gefeliciteerd...mooie stap....en een wereld naam...goed bedacht en past ook bij jullie :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
árangur

árangur


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 44
Woonplaats : Bodegraven

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyma 26 aug 2013 - 9:41

gefeliciteerd! mooie naam ja!
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyma 26 aug 2013 - 21:41

Gefeliciteerd!! Wat leuk!! En wat een mooie en goed doordachte naam!
Misschien had je al lang een site en ben ik abuis.. Maar heb je toevallig een website.. Ik ben heel benieuwd naar je bedrijf en je verhaal glimlach 
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyma 26 aug 2013 - 21:43

Wat een geweldig nieuws Marion compliment ! Ik vind de naam ook prachtig en de symboliek daarachter heel mooi.
Ik hoop dat we hier veel zullen mogen meegenieten van het reilen en zeilen van jullie nieuwe bedrijf. Filmpjes en foto's en zo, 't kan mij nooit genoeg zijn lekker !
Heel veel succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptydi 27 aug 2013 - 10:14

Wat een leuke en enthousiaste reacties, bedankt daarvoor!
Eigenlijk vond ik de naam zelf in eerste instantie niet pakkend/origineel genoeg, wel symbolisch ja.
Aan de andere kant kon ik geen betere naam bedenken, en heb daar echt veel tijd in gestoken. Ben daar een zeur in; voor namen voor veulens en nieuwe paarden zit ik ook van alles af te zoeken en te combineren om te kijken wat goed klinkt en past.
En ik vond via google ook geen andere paardenbedrijven die zo heten. Iets met "paradijs" er in vond ik dan weer wat te hoog gegrepen.
Dus ja, toen toch maar de eerste ingeving.

Het gaat goed hier met de kudde.
Het introduceren van 4 nieuwe ruinen had wat voeten in aarde vanwege het sterke karakter van mijn leidruin. Dan zie je toch weer dat je niets van te voren kan voorspellen.
Een ruin die bij binnenkomst behoorlijk dominant en moeilijk te plaatsen leek, heeft zich heel netje aangepast en is op een heel rustige manier dominant; doorloopt netjes alle fases als hij iets wil duidelijk maken. Terwijl een oude ruin die heel zacht is en dus makkelijk te plaatsen leek, door Morris wrs als zwak gezien werd, en daarom lang nagejaagd werd.
Een andere ruin heeft zich letterlijk in de kudde gestort, ipv aan de buitenkant te beginnen. Dat heeft hem heel wat klappen opgeleverd, maar het is hem wel gelukt.
Het heeft heel wat hoofdbrekens gekost deze 4 met zo min mogelijk onrust in de kudde te krijgen, maar na een boel voorbereiding durfde ik het ineens aan en heb ze in een paar dagen achter elkaar erbij gezet.
En dan weer apart om te zien hoe zo'n paard eerst langzaamaan steeds dichter bij de kudde kan, en dan ineens een grote sprong maakt, meer durft, echt geaccepteerd wordt en erbij hoort.
Nu nog 2 jonkies van 4,5 maand en een jaar erbij, dat zal geen problemen opleveren, en nog een merrie volgende week.

O, en onze website is: www.bloodshoofd.nl Die naam moet nog veranderd worden, want het klinkt natuurlijk nergens naar...grijns 
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptydi 27 aug 2013 - 18:51

blijft boeiend vind ik, gedrag, zo zie je weer hoe gedrag plaatst en context gebonden is en dat dus elke situatie weer anders is.
Je kunt een dier daardoor dus ook nooit als onderdanig of dominant bestempelen, dat is altijd ten opzichte van, dus A is dominant over B.
Ik blijft dit soort dingen fascinerend vinden.
Leuk dat je het met ons deelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptywo 28 aug 2013 - 7:24

Mooi, hoe de paarden je toch steeds weer weten te verrassen, met hun gedrag. De hele groepsdynamiek blijft boeiend.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptywo 28 aug 2013 - 11:31

Wat een leuke website Marion compliment ! Heb hem helemaal doorgelezen; leuk geschreven teksten en beschrijvingen van de paarden! Heb ook genoten van de voor-en-na foto's van de aanleg van het hele PP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Emptyzo 1 sep 2013 - 5:24

Ik had net ook eindelijk tijd om je site te bestuderen! Wat een mooie website! Letterlijk mooi.. Met al die heldere foto's! Mooi van kleurstelling ook!! Daarbij ook hele heldere teksten!

Grappig trouwens.. Ik ging in een verkeerde volgorde door je site.. Las eerst waar het was.. Maar het plaatsje kende ik niet.. Nou de noord-oost polder had ik nooit geraden!! Wat onwijs mooi groen en begroeid is het bij jullie! Echt een mooie plek hebben jullie daar!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw pp-paardenpension Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw pp-paardenpension   Nieuw pp-paardenpension Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw pp-paardenpension
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» En weer een PP-paardenpension erbij!
» Nieuw subforum
» Een nieuw pad in mijn PP
» nieuw maatje
» Ook nieuw hier!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: