Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Iris & Lissie

Ga naar beneden 
+3
Mai
MoniqueBuu
Iris_&_Lissie
7 plaatsers
AuteurBericht
Iris_&_Lissie

Iris_&_Lissie


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 29-07-13
Leeftijd : 42
Woonplaats : Den Bosch

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptyma 29 jul 2013 - 21:36

Hoi allemaal,

Graag stel ik me even aan jullie voor; ik ben Iris, 31 jaar, wonende in Den Bosch. Paardengek van kleins af aan, wat ik tijdens mijn studie en verhuizingen tijdelijk even heb onderdrukt, en sinds 3,5 jaar de trotse eigenaar van een NRPS-pony Lissie: een eigenwijze druktemaker (beetje arabisch bloed), nieuwsgierig en ontzettend lieve merrie van 7 jaar oud. Ze staat op Pensionstal de Zwaluw Hoeve in Vught.

Ik hou me graag met gedrag van dieren en dierenwelzijn bezig, qua werk als onderzoeker bij Wageningen Universiteit, maar ook in mijn prive-leven, waar ik graag vele uren met Lissie doorbreng. Ik rij alleen recreatief en doe daarnaast een beetje aan vrijheidsdressuur. Ik vind het leuk om haar te observeren en haar gedrag te begrijpen. Voor mij is het heel belangrijk om een paard te kunnen aanbieden wat het nodig heeft, dus kijken naar de natuurlijke behoeften van een paard en een paard ook echt paard te kunnen laten zijn. En dat kan voor ieder paard verschillend zijn. Het concept van Paddock Paradise vind ik dan ook geweldig. En ik ben ontzettend blij dat de pensionstal waar Lissie staat sinds kort gestart is met de ontwikkeling van een paddock paradise huisvestingssysteem (een Paardenparadijs), waarbij ik ook een beetje input heb kunnen geven. En waarvoor ik Lissie natuurlijk meteen aangemeld heb! Gelukkig komen ook haar beste haflingervrienden (waarmee ze nu overdag in een paddock staat) in het PP en in totaal zal het een kudde van 11 paarden/pony's worden.

Het PP is nog niet gestart, maar dat zal eind deze week (vrijdag 2 augustus) gebeuren. En ik ben ontzettend benieuwd wat er zal gaan gebeuren. Hoe zal de groep paarden het met elkaar gaan vinden, hoe zullen de zo zorgvuldig uitgedachte gebieden en paden van het PP gaan werken, zullen de paarden qua gedrag gaan veranderen, etc. Graag wil ik mijn ervaringen over het PP op deze site dan ook met iedereen delen en mogelijk nog wat nieuwe ideeen of tips op doen, hoe het nog beter zou kunnen.

Dank voor de mogelijkheid daarvoor op deze site Marja!

Hopelijk tot schrijfs allemaal,

Groetjes,
Iris

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalzwaluwhoevevught.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptyma 29 jul 2013 - 23:02

Hey Iris, welkom op dit forum! Wat leuk, dat je naast persoonlijke belangstelling, ook professioneel ermee bezig bent. Ik kijk uit naar je eigen ervaringen met een PP, en natuurlijk die van Lissie.
Veel plezier met het opbouwen van je PP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Iris_&_Lissie

Iris_&_Lissie


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 29-07-13
Leeftijd : 42
Woonplaats : Den Bosch

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptydi 30 jul 2013 - 0:05

Dank je wel Monique! Daat gaat helemaal goedkomen verwacht ik glimlach 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalzwaluwhoevevught.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptydi 30 jul 2013 - 2:08

Welkom op het forum Iris glimlach!

Dat is toevallig: ik kreeg net gisteravond bericht van de Zwaluwhoeve dat ze op 2 augustus a.s. hun 'paardenparadijs' gaan openen glimlach! Ik heb meteen opgezocht waar het precies was, want ik heb zelf jaren in Vught gewoond, dus ken de omgeving goed. Het ligt mooi zeg, vlak bij de Vughtse Hei! Ik heb daar altijd heel graag gereden. De Lunetten vond ik bv. altijd heel leuk, lekker klimmen en dalen met je paard. Verder veel smalle, stevige slingerpaadjes, heerlijk.
Ik kijk uit naar al je berichten over het nieuw te starten paradijs Iris, leuk dat je ons op de hoogte wilt houden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Iris_&_Lissie

Iris_&_Lissie


Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 29-07-13
Leeftijd : 42
Woonplaats : Den Bosch

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptydi 30 jul 2013 - 2:41

Dank je wel Marja, en wat leuk dat je in Vught hebt gewoond! Ja, qua ligging ben ik ook echt heel blij, die Lunetten & smalle paadjes zijn inderdaad prachtig (elke keer als ik zo'n paadje opga hoop ik wel dat ik na de bocht niet per ongeluk voetgangers tegenkom ;-).
En deze nieuwe huisvesting maakt het plaatje dan ook helemaal compleet.
Ik hou jullie zeker op de hoogte van de ontwikkelingen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalzwaluwhoevevught.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptydi 30 jul 2013 - 4:48

welkom hier, en wat klinkt het allemaal leuk!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptydi 30 jul 2013 - 5:24

Welkom hier!

Klinkt allemaal heel mooi, ben benieuwd naar je ervaringen straks!
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptyvr 2 aug 2013 - 2:56

welkom hier
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Emptyvr 2 aug 2013 - 7:12

Ook welkom vanuit Italië!

Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Iris & Lissie  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Iris & Lissie    Iris & Lissie  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Iris & Lissie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: