Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Goedemorgen iedereen :-)!

Ga naar beneden 
+7
inge
riegje
Joyce
MoniqueBuu
Wieteke
Mai
AC!
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptydo 25 jul 2013 - 23:50

Goedemorgen iedereen :-)!

Ik ben Anne en ben 27 jaar. Mijn paardendroom heeft jaren lang diep verstopt gezeten.. Als meisje uit de grote stad heb ik ongeveer twaalf jaar intensief gereden maar toen plotsklaps al mijn verzorgpaardjes van me werden afgepakt omdat de eigenaar van de stal een nieuwe vriendin kreeg was de lol er voor mij af. In de stad is een eigen paard bezitten toch best een dure onderneming! En mijn ultieme droom.. De paardjes aan huis.. Leek helemaal onmogelijk!
Tot er een nieuwe liefde in mijn leven kwam (een man dit keer;-)..) en we besloten het huis te koop te zetten en de stad te verlaten, om in een huis te gaan wonen met een groot stuk grond erbij. De crisis werkt uiteraard niet mee en het huisje is er nog niet..maar de dromen natuurlijk al wel.

Ik ben daarom al hard begonnen met dromen en info verzamelen en kwam zo op deze mooie site en dit forum terecht. Het pp concept spreekt mij bijzonder aan. Ik heb al veel gelezen en vond dat het nu eend tijd werd om me aan te melden! Jullie hebben en mooi en goed forum waar men veel respect voor elkaar heeft!!

Groetjes,
Anne!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyvr 26 jul 2013 - 6:19

Welkom op het forum Anne!

Wat een mooie droom heb je, en die gaat vast uitkomen hoor glimlach! Ik had ooit dezelfde droom en kan soms nog steeds niet echt geloven dat deze - nu alweer bijna 15 jaar geleden - werkelijkheid is geworden. Het blijft fantastisch om zo heerlijk buitenaf in de natuur te wonen met de paarden 'in de achtertuin'.

AC! schreef:
Jullie hebben en mooi en goed forum waar men veel respect voor elkaar heeft!!
Dankjewel voor het compliment, dat is leuk om te horen glimlach. Ik denk dat het veel te maken heeft met waar dit forum over gaat; je paarden een paddockparadijs bieden als leefomgeving heeft alles te maken met respect, voor het paard, voor de natuur, voor het leven in het algemeen, dus ook voor mensen.

Ik hoop dat je hier veel nuttige informatie zult vinden om je dromen vorm te geven!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyvr 26 jul 2013 - 7:35

Dank je voor je lieve reactie Marja!

Precies om dat gevoel gaat het.. Dicht bij de natuur met respect voor de natuur :-)! En dat is ook precies die droom!!

Genoeg info hier om nu al (letterlijk) nachten van gedroomd te hebben haha!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyvr 26 jul 2013 - 23:41

Hoi Anne,

Vind het altijd zo leuk om te lezen dat mensen gericht actie ondernemen om hun dromen te laten uitkomen! En helemaal super dat jullie dat samen willen doen. Hopelijk duurt het niet al te lang tot jullie een mooie plek gevonden hebben en je echt concrete plannen voor een PP kunt maken, maar in de tussentijd kun je in elk geval al genoeg ideeën opdoen hier glimlach .

Heb je al een idee voor wat voor type paardjes je wilt gaan?

Groetjes,

Wieteke
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyza 27 jul 2013 - 2:47

Hey Anne, welkom op dit forum!

Ik ben ook iemand die na lang dromen, nu 3 jaar geleden die droom werkelijkheid heeft zien worden. Ik duim voor je dat jouw droom ook eens net zo geweldig uit mag komen. Dan kun je je droom gaan leven, in plaats van je leven te blijven dromen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyza 27 jul 2013 - 3:08

en nog eentje die zo'n droom had en die 7 jaar geleden is uitgekomen.
Ondertussen is er veel gebeurd en staan we nooit stil dankzij oa de paardjes. Er is altijd wel weer wat nieuws wat anders kan of verbeterd kan worden.
Wat betreft het respect, dat is idd echt typerend voor dit forum, ik ben er erg blij mee, mensen laten elkaar in de waarde, heel fijn!

succes met je plannen en dromen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyza 27 jul 2013 - 9:35

Nou jullie geven mij in ieder geval weer meer hoop :-)!! Echt lief!

...heb net sinds lang weer op een paardje gezeten :-D!!! De droom groeit en groeit!!
Terug naar boven Ga naar beneden
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 3:54

Nou dat je droom maar werkelijkheid mag worden.
Tot die tijd lekker fantaseren en van alles bedenken.
ik zou zeggen leef je uit en welkom hier!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 5:21

Hey Wieteke (heb nog geen idee hoe ik moet quoten, schaam!)
Het type paardje vind ik lastig.. De laatste periode dat ik veel reed, reed ik vaak op een IJslander waar ik helemaal verliefd op was. Ik heb echter door de jaren op alle soorten gereden.. Dik, dun, groot klein, licht en donker als ik maar mocht rijden!
Ik ben inmiddels iets ouder.. Tikkeltje realistischer en gelukkig ook iets bedachtzamer geworden ;-)! Het maakt mij nu niet zo gek veel meer uit hoe het paardje eruit ziet.. Niet al te klein of tenger want dan voel ik mij zo'n reus (ben 1.77). Maar voor de rest ben ik vooral op zoek naar een paardje met een stabiel karakter! Ik wil eigenlijk alleen maar recreatief gaan rijden.. Heb vroeger veel dressuur gereden en heb daar door wedstrijden niet al te beste ervaringen aan over gehouden.. Te meer de competitie en het paard gebruiken als een ding in plaats van een levend wezen hebben er mede voor gezorgd dat ik destijds gestopt ben. Met de paardjes die ik verzorgde kon ik lekker rijden.. En toen dat weg was vond ik het rond hobbelen in bak en wedstrijden rijden ook niets meer aan.
Dus ik vermoed dat het een iets ouder paardje zal worden.. Waar mijn vriend ook langzaam een beetje ervaring op kan gaan doen.. Met evt. Een paardje van iemand anders erbij of anders een wat ouder (20+) of niet langer geschikt om te rijden paardje er bij! Bij dat laatste heeft iedereen baat volgens mij!
Ik ben dan ook druk aan het kijken naar wat een geschikt paardje zou zijn!

Ben mij vooral aan het inlezen in de zo natuurlijke manier van paarden houden.. Kom uit de "manege wereld" en ben daar min of meer in opgevoed zeg maar! Ik ken dan ook alleen die manier van paarden houden. Na veel lezen staat voor mij nu al voorop dat het een pp moet worden.. Maar ook zaken als het rijden zonder ijzers, holistische diergeneeskunde enz trekken mijn aandacht! Welk paardje er ook komt ik ga er naar streven er zo goed mogelijk voor te zijn :-)!

Tips overigens over het juiste ras zijn zeer zeer welkom.. Ow en hoewel ik uiteraard hard spaar..heb ik geen onbeperkte bronnen haha.

Ik vind het super lief hoe jullie allemaal reageren! En het feit dat jullie dromen zijn uitgekomen sterkt mij weer!
Want overigens ook leuk is.. Is dat man lief die helemaal niet kan rijden mij helemaal steunt in mijn droom.. Zelf meedenkt hoe we het voeren en mesten zullen gaan inkleden en vraagt of ik hem wil leren rijden. En nadat ik hem laatst het filmpje had laten zien van het forum van de universiteit.. Van uit mijn hoofd.. Wageningen dat ging over het natuurlijk houden van dieren is hij ook helemaal overtuigd dat we moeten gaan voor een pp. Op onze hond passen we al een zelfde filosofie toe zeg maar.. (Hoop dat ik niet te onduidelijk ben).. We proberen haar op te voeden door te begrijpen en aandacht te hebben voor haar behoeften.. En de beste tante is nu twee, weegt 47 kilo en heeft totaal geen problemen.. En dat bij een ras waarvan iedereen zei dat we daar niet aan moesten beginnen als broekies! We hebben het gevoel dat het ons samen dit keer ook weer gaat lukken! Overigens snapt de familie van dit stadse meisje er weer eens helemaal niets van.. Hoe kan dat nou je droom zijn..

Wij dromen ondertussen lekker verder en hebben al een aantal huizen op het oog!

Dank je dat ik met jullie mee mag dromen hier op het forum :-)!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 5:35

Qua ras ben ik bevooroordeeld, want ik heb alleen maar ijslanders (7 stuks) en ben er dol op. Hun extra gang tölt is voor recreatieruiters erg comfortabel, maar dat zul je ongetwijfeld wel weten als je een poos een ijslander gereden hebt!
Laatst heb ik de Mangalarga's (Marchador) van Joyce gezien en daar was ik ook erg van gecharmeerd. Het zijn net als ijslanders ook gangenpaarden, elegant, erg vriendelijk en een mooie maat (1,50 - 1,55 m). Maar daar weet Joyce zelf ongetwijfeld veel meer leuks over te vertellen glimlach.

Spannend dat jullie al wat huizen op het oog hebben. Daar zullen we hier vast nog wel meer over horen binnenkort denk ik glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 5:49

Haha ja dat dacht ik ook wel Marja ;-)! Had al heel wat van je gelezen ondertussen :-)!
IJslanders heb ik inderdaad op gereden..was en ben er verliefd op.. Maar als je gaat speuren op de bekende sites moet ik zeggen dat ik daar erg onzeker van wordt.. Zulke extreme prijs verschillen.. Zonder dat mij nu duidelijk is wat het kwalitatieve verschil is.. Soms dusdanig laag van prijs dat je het gevoel hebt dat dat absoluut niet kan kloppen.. Ik ken niemand die daar verstand van heeft.. En vind dat dus best "eng"! En hoewel ik tölt ken.. Beheers ik de specifieke hulpen niet goed genoeg.. Waardoor ik bang ben dat ik het paardjes verpest zeg maar.. Dilemma's dilemma's.. Maar heb het er graag met jullie over :-)!

En wat betreft Mangalarga's daar heb ik nog nooit van gehoord daar ga ik mij eens even verdiepen.

Ja het nieuwe huis..zodra mijn huis verkocht is gaan we bezichtigen en kopen.. Door de crisis is er best veel keuze.. Dat kopen is zo gepiept maar nu eerst ff wachten op de verkoop ;-)!
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 6:48

Oe die Mangalarga's zien er mooi uit!! En de omschrijving spreekt mij ook zeer zeer aan!
Moeilijk om achter een beetje gemiddelde prijzen te komen.. Wel aan de hoge kant volgens mij..
Dus zo lang het huis te koop staat maar doorsparen ;-)!

Heeft gelijk nog meer dilemma's opgeleverd.. Dan toch misschien een jaarling.. Maar met een gangenpaard inrijden
Heb ik geen ervaring.. Dus dat is misschien geen goed idee... Waan dilemma's.. Nog maar eens verder lezen!! Zo leuk dit allemaal :-)!
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 8:13

AC! schreef:
Oe die Mangalarga's zien er mooi uit!! En de omschrijving spreekt mij ook zeer zeer aan!
Moeilijk om achter een beetje gemiddelde prijzen te komen.. Wel aan de hoge kant volgens mij..
Dus zo lang het huis te koop staat maar doorsparen ;-)!

Heeft gelijk nog meer dilemma's opgeleverd.. Dan toch misschien een jaarling.. Maar met een gangenpaard inrijden
Heb ik geen ervaring.. Dus dat is misschien geen goed idee... Waan dilemma's.. Nog maar eens verder lezen!! Zo leuk dit allemaal :-)!

rechtsboven staat een vakje met QUOTE knipoog.
prijzen zijn altijd op te vragen, bij de MM beginnen de prijzen van de veulens vanaf 3000 a 3500 euro, en dan gaat de prijs omhoog als het dier ouder is.
Kwaliteit en afstamming speelt ook een rol, een weer wat ouder dier is vaak ook weer goedkoper.
Vergeleken met andere gangenpaarden, is de MM zeer zeker niet de duurste, maar blijft een feit dat het een exclusief ras is.
Kijkend naar mijn situatie heb ik geregeld veel moeite gedaan om een juiste hengst te vinden, diverse clinics en workshops gevolgd en paar keer naar brazilie gereisd om naast vakantie te vieren, meer te weten te komen over deze paardjes.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 8:43

Joyce dank je wel voor je reactie :-)! Zou het kunnen dat ik dat nog niet kan.. Quoten?! Ik heb niets staan rechts boven haha.. Of zou het kunnen liggen aan het feit dat het een iPad is waarom ik momenteel zit en is dit de mobiele versie van t forum (ben een behoorlijke digibeet :-P)!

Ja ik snap ook dat de paarden het geld dubbel en dwars waard zijn hoor :-)! En over een nacht ijs zal ik ook absoluut niet gaan.. Ik wacht immers al zo'n... 20 jaar op een eigen paardje haha dus nog even wachten kan ook geen kwaad. En uiteraard zal ik die tijd benutten om grondig onderzoek te doen!
Maar ik moet wel zeggen dat toen ik het ras zag, de karaktereigenschappen las en ik ook een aantal filmpjes zag ik wel heel erg onder de indruk was!! Je hebt echt hele mooie paarden zeg :-)!!
Terug naar boven Ga naar beneden
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 8:46

Ik zat inderdaad in de mobiele versie.. Heb op klassieke versie geklikt en nu kan ik opeens vanalles haha hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 9:22

ow vandaar dat je het niet zag, haha, er gaat nu dus een wereld voor je open, lol.
Jou droompaardje komt vast wel een keertje op je pad.
Mocht je hier onze paardjes willen leren kennen, ben je welkom hoor.
we hebben niet een echt PP, maar wel met die gedachtegang, zoveel mogelijk beweging stimuleren voor de paardjes etc. En elk jaar komt er wel weer een nieuwe idee bij.
Voordat ik het concept, PP kende, hadden we al een pad naar ons stukje bos gemaakt, dat pad geeft zoveel meer extra beweging, ik voer op droge dagen, op dit moment veel stro in het bos, er word veel op en neer gelopen behalve op hele warme dagen, dan hangen ze overdag in en rond de stal ivm de dazen.
dit weekend en vandaag is er veel op en neer gelopen en gescharreld. Ik kan daar zo van genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 19:21

Ja volgens mij geniet iedereen van dit koele weer momenteel glimlach 
Maar lijkt mij ook echt helemaal mooi.. Lekker thuis uit kunnen kijken over je paardjes!
Heerlijk.. Wordt het werk.. Waar ik helaas toch ook weer naar toe moet, een stuk dragelijker haha!!

Ow en super bedankt voor je aanbod! Als mijn plannen concreter worden maak ik graag gebruik van je aanbod en in de tussentijd probeer ik zo veel mogelijk te lezen en alle opties af te wegen!

Jaloersmakend hoor die mooie paarden en pp's (ook als ze officieel niet zo mogen heten dan knipoog )
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 20:34

sinds 7 jaar hebben we paardjes aan huis, voordat we dat hadden, had ik 1 paardje. Het is me altijd gelukt om voor hem een paardwaardige plek te vinden, dag en nacht buiten in een groep met loopstal.
maar thuis hebben is ook echt ideaal, ook al het werk wat je er vanzelf bij krijgt, ik vind het heerlijk om tussen de paarden te zijn. Alhoewel, soms als het dagen flink vriest en het mestruimen echt een ellende is, dan kan ik het wel ff missen.
Ik was de 30 gepasseerd toen mijn droom uitkwam, een droom waarvan ik jaren heb gedacht dat deze nooit zou uitkomen maar die ik nooit losgelaten heb.
Nog regelmatig denk ik, wow, hier wonen wij, wat een rijkdom!

je kunt Marja vragen in hoeverre het plekje voor onze paardjes, voldoet aan het PP systeem/idee, ik denk dat het wel redelijk in de buurt komt.
Om een pad rondom onze wei te maken, kost ons teveel gras, het stukje bos heeft meerdere eetgelegenheden, heeft een klimbult en de ene keer een leefkuil, de andere keer een poeltje, de paarden kunnen in het bos gewoon omdraaien om weer via het zelfde pad terug te lopen ipv om de wei heen knipoog.
We werken met slowfeeders en proberen zo veel mogelijk aan de natuurlijke behoefte tegemoet te komen.
Zelf geniet ik ervan dat oa de veulens in een gemengde groep opgroeien, dag en nacht buiten staan en hoogte en laagte verschillen hebben, dat geeft zo'n fijne basis mee, bovendien is ons pad iets van 200 meter, wat veel ren uitdaging bied voor met name de jonge paarden, hoewel onze Kunst van 20 daar ook nog geregeld een galopje trekt.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 22:31

Ja het was ook als grapje bedoeld hoor.. Het gaat absoluut niet om het feit of iets nou officieel een pp is of niet (naar mijn idee gaat het hier niet om althans)! Het gaat er vooral om welke filosofie je toepast en uit welke intenties je het doet!!

Toen ik in de paardenwereld "opgroeide" had ik niet veel meer voorbeelden dan de traditionele pensionstal/manage. Die waren er natuurlijk toen ook al.. Maar ik denk wel minder en de info er over was ook veel moeilijker te vinden als nu..
Juist doordat ik niet vanaf jongs af aan mijn eigen paardje heb en dus een aantal jaren uit "de paardenwereld" ben geweest.. Kijk ik er nu met hele andere ogen tegen aan.. En maak ik denk ik bewustere keuzes!

Dus welk paardje het ook word.. En hoe en waar.. De natuurlijk in slag (om het maar even zo te noemen) gaat voor mij absoluut leidend worden! En ook al duurt het dan nog even.. Het uitkomen van jullie dromen (soms ook op een wat oudere leeftijd.. Althans na je 20e) steunen mij enorm glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 22:59

Tjonge, een dagje hier niet geweest, en nu weer zoveel 'leeswerk'.
Ik wil ook wel even zeggen, dat jij een geweldig PP hebt Joyce! Niet te bescheiden hoor. knipoog 

Nu je inmiddels iets meer over de gangenpaarden hebt gelezen, kan ik je ook 'mijn' ras wel even aanraden. Ik ben voor de Tennessee Walking Horse gegaan.
En ook hier ben je welkom een keertje te komen kennismaken en rondkijken. Naast onze eigen 3 TWH's en 1 KWPN-er, lopen hier nog een aantal KWPN-ers, een Selle Francais, een (echte Oostenrijkse) Haflinger en een Irish Draught. Ze hebben ieder hun eigen rastypische dingetjes, en ieder hun eigen karakter. Erg leuk om te ervaren (al zeg ik het zelf)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptyma 29 jul 2013 - 23:15

Ik ben totaal niet thuis in de wereld van de gangenpaarden.. Behalve dat ik een tijd op IJslanders gereden heb!! Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden glimlach ! Hoe zijn jouw ervaringen met je paardjes?
Ik ga mij vanavond een verder verdiepen ja 
Moet nu maar ook van een soort iets aan mijn werk gaan doen.. Ze betalen me hier niet om over paardjes te dromen (helaas) :< 
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptydi 30 jul 2013 - 1:43

jee wat een verhalen weer.
kan het bijna niet meer bij houden.
welkom hier..en mooie plannen voor de toekomst :-)
ook hier spreekt een gangenpaarden fanaat.

Kwa karakters zit er veel verschil in gangenpaarden welk ras je kiest.
De een is iets "pittiger" dan de andere en ook de bewegingen verschillen wel een beetje.
Dat verschil voel je pas goed als je er op rijdt. Kan het zeker aanraden om zo hier en daar eens te gaan proeven.

Inmiddels heb ik alleen nog maar mini's en mijn dagelijkse rij ritten verruild voor menritjes. Vroeger deed ik beide maar sinds een 2 jaar niet meer.
Zo heeeeel af en toe maak ik nog eens een ritje er boven op. Moet dat helaas bezuren met wat pijnen(tjes) maar ja...soms
kan je het niet laten he? Ben heel tevreden met mijn kleintjes en mis het rijden niet echt.

succes met de verkoop van je huis
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptydi 30 jul 2013 - 2:00

Joyce, ik vind dat jouw plek de titel PP zeker verdient! En ach, als het op de richtlijnen van Paddock Paradise Nederland aankomt, mogen wij waarschijnlijk geen van allen onze plek een 'paddock paradise' noemen, maar dat vind ik eerlijk gezegd totaal niet boeiend. En 'PP' blijft het hoe dan ook; wat dacht je bv. van 'PaardenParadijs', 'PaardenPark', 'PaddockPark' knipoog??

Waar woon jij trouwens nu Anne? En waar zoek je naar een huis met grond?
Als het qua afstand te doen is, ben je ook van harte welkom om een keer bij mij te komen kijken (je krijgt het nog druk knipoog !) - ik zit in Maasbree, redelijk dicht bij Venlo, Limburg.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
AC!

AC!


Aantal berichten : 170
Registratiedatum : 25-07-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Amsterdam

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptydi 30 jul 2013 - 3:34

Ben het er helemaal mee Marja wat zegt een definitie nu eigenlijk!
En haha ik kan een hele vakantieweek week plannen na jullie aanbiedingen! Jullie zitten nogal een eindje weg haha!
Ik woon zelf namelijk in Amsterdam op dit moment. We hopen te verhuizen naar het gebied rond de Veluwe! We hebben al aardig wat huizen op het oog maar willen het risico van dubbele lasten niet lopen in deze tijd.. Dus wachten we braaf tot het huis verkocht is ja 
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Emptydi 30 jul 2013 - 4:40

AC! schreef:
Ja het was ook als grapje bedoeld hoor.. Het gaat absoluut niet om het feit of iets nou officieel een pp is of niet (naar mijn idee gaat het hier niet om althans)! Het gaat er vooral om welke filosofie je toepast en uit welke intenties je het doet!!

Toen ik in de paardenwereld "opgroeide" had ik niet veel meer voorbeelden dan de traditionele pensionstal/manage. Die waren er natuurlijk toen ook al.. Maar ik denk wel minder en de info er over was ook veel moeilijker te vinden als nu..
Juist doordat ik niet vanaf jongs af aan mijn eigen paardje heb en dus een aantal jaren uit "de paardenwereld" ben geweest.. Kijk ik er nu met hele andere ogen tegen aan.. En maak ik denk ik bewustere keuzes!

Dus welk paardje het ook word.. En hoe en waar.. De natuurlijk in slag (om het maar even zo te noemen) gaat voor mij absoluut leidend worden! En ook al duurt het dan nog even.. Het uitkomen van jullie dromen (soms ook op een wat oudere leeftijd.. Althans na je 20e) steunen mij enorm glimlach!

ik las het ook met een knipoog.
Dus wees gerust, boeit mij ook niet of het officieel is, het principe valt onder een PP. Ik zie in ieder geval paarden die vaak en veel bewegen in elke gang, de ene keer op zijn dooie akkertje op en neer en de andere keer zo hard als het kan, ons veulen van dit jaar oefent zijn galop en boksalvo's op het pad, afijn, er word flink gebruik van gemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





Goedemorgen iedereen :-)! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goedemorgen iedereen :-)!   Goedemorgen iedereen :-)! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Goedemorgen iedereen :-)!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dag iedereen
» Vraagje aan iedereen over mijn onderschrift

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het forum :: Even voorstellen-
Ga naar: