Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 even een tijdje afwezig

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 2 jun 2013 - 6:40

dinsdag gaan we naar Brazilie, het eerste gedeelte van de vakantie veel rijden en van de natuur genieten vanaf de rug van het paard, 2e deel van de vakantie oa naar de pantanal en de watervallen van Iquazo.
We hebben er zin in, ondanks de zorgen om Jhumpa, ze lijkt echt op te knappen, heeft nog wel dagelijks extra verzorging nodig, maar we hebben onwijs lieve vrienden die dat van ons over gaan nemen.
Morgen komt de dierenarts nog even checken, zodat we weten hoe we haar precies gaan overdragen.
De dieren komen niets te kort met deze fijne lieve vrienden!

Ik moet nog ff wennen aan het idee, op vakantie te gaan, maar we hebben er stiekum al wel echt zin in.
22 dagen weg, hele tijd. Hopelijk in nederland fijn weer, zodat ze naast de verzorging, ook echt een vakantie gevoel hebben hierzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 2 jun 2013 - 20:36

Heel erg veel plezier, daar aan de andere kant van de oceaan, op het andere halfrond van deze aardbol. Fijn dat je de hele beestenboel in goede handen achter kunt laten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyma 3 jun 2013 - 2:33

Ik wens dat jullie vakantie heel erg meevalt!

Fijn dat je een oppas gevonden hebt voor de paarden!
Dat is altijd ons probleem hé... ik zit zelf ook binnen x tijd met dat probleem.
Mijn ventje en ik overwegen om te trouwen aangezien onze Belgische wettelijke samenwoning in Italië niet erkend wordt en dit behoorlijk negatieve implicaties zou hebben indien een van ons zou overlijden.

Ik zou dan wel graag op huwelijksreis gaan maar dan zou ik betrouwbare mensen moeten vinden die de zorg voor de 4 paarden, de hond en de poezen kan overnemen, hier in Italië, wellicht in de winter...
Voor sommige paardeliefhebbers misschien wel eens leuk, maar die hebben dan weer hun eigen paarden die ze niet kunnen achterlaten.

Moesten jullie iemand kennen die daar eventueel wel in zou geïnteresseerd zijn, graag een seintje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyma 3 jun 2013 - 6:37

Heel veel plezier in Brazilië Joyce, even lekker je hoofd leegmaken glimlach!

(Ik verplaats dit topic even naar 'praathoekje'. De rubriek 'Mededelingen en vragen' is bedoeld voor problemen met en vragen over de werking van het forum knipoog.)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptywo 26 jun 2013 - 8:42

zo, net weer thuis, lange reis gehad, zo'n 29 uur gereisd om thuis te komen, maar het was het meer dan waard.
Veel gereden tijdens het eerste deel van onze vakantie, mega trots op mijn man, die erg weinig rij ervaring heeft, maar echt zo netjes gereden heeft met veel respect voor de dieren en ook enorm genoten.
Veel geleerd, veel gezien.
Nu erg blij om weer thuis te zijn bij onze eigen dieren, ze zijn allen goed verzorgd, zien er goed uit!
Net tijdje bij de paarden geweest, heerlijk!
Ourive is gegroeid, (zou ook raar zijn als hij dat niet had gedaan) en lijkt donkerder geworden te zijn.
Afijn, ik ben zo nu en dan weer van de partij glimlach

nu ff bijlezen en dan mandje in.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydo 27 jun 2013 - 1:07

Welcom home!
En hoe is het met Jhumpa?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydo 27 jun 2013 - 2:41

heej monique.
Jhumpa dr vulva ziet er goed uit, sinds een paar dagen komt er geen dood weefsel meer uit.
Ze zit lekker in haar vel, ziet er goed uit, en verdere details over haar toekomst bespreek ik liever prive, ik wil niet alles op een openbaar forum neerzetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyvr 28 jun 2013 - 2:36

Welkom terug Joyce, fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad en bij thuiskomst ook al je dieren in goede staat hebt aangetroffen glimlach.
Heb je in Brazilië ook nog naar paarden 'geshopt', of deze keer echt alleen vakantie gevierd?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyvr 28 jun 2013 - 4:20

hoi marja.
Vakantie gevierd en heel veel gereden in de eerste periode. Zalig!!
daarna naar de watervallen van Iguasu en vervolgens een kleine week naar de pantanal.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyvr 28 jun 2013 - 22:19

Wat is de 'pantanal'? Een streek?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyza 29 jun 2013 - 0:43

een natuurgebied.
Eerlijkheid gebied me te zeggen, dat het tegenviel, alle 4 hadden we een andere verwachting ervan, we hebben dit uitgesproken naar de Gids die die dagen bij ons was en hij heeft zijn best gedaan te kijken hoe hij ons alsnog tegemoet kon komen.
De eerste weken bij fokkers geweest, veel gereden, veel gezien vanaf de paardenrug, Megatrots op mijn man, die zeer weinig rij ervaring heeft en die zoveel respect had voor het dier wat hij mocht rijden!!
Weer veel gezien over bloedlijnen, veel diverse paarden mogen " proberen" om de individuele verschillen te voelen, veel geleerd maar ook heel veel bevestiging gehad.
erg leerzaam en nu stof tot nadenken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 30 jun 2013 - 1:30

En dat waren allemaal Mangalarga's neem ik aan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 30 jun 2013 - 4:02

klopt, erg veel mangalarga marchadores gereden en nog veel meer gezien, maar ook een paar kruisingen, 1 van de fokkers, fokt ook met lusitano en heeft een paar kruisingen MM met Lusitano gemaakt, die dieren hebben ook echt indruk op mijn gemaakt, wat zaten die lekker en wat een fijne dieren!!
beide dieren vond ik het beste van beide rassen hebben glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 30 jun 2013 - 10:26

Lusitano's zijn prachtig dus die kruisingen zullen ook wel 'jammie' zijn. Hadden ze ook nog de marcha? De viertakt schijnt ook wel regelmatig bij Lusitano's en PRE's voor te komen.
Heb je foto's van die knapperds?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 30 jun 2013 - 18:21

deze 2 liepen niet in gang, althans, geen extra gang, hun draf zat wel heel zacht en was fijn om ook op door te zitten.
De foto's die gemaakt zijn, staan op de tablet van mijn man, daar moeten we nog ff aan werken om die op de PC te zetten en ik heb weinig foto's van deze 2 dieren, omdat ik ze zelf reed en ik ook voornamelijk de fotograaf was.
moet ook eerlijk bekennen dat ik ook diverse MM's heb gezien die ook niet in marcha liepen, erg leuk dieren, maar ook de eigenaar zei zelf duidelijk, ja deze lopen niet in gang, fijn om te zien dat hij het niet probeerde te forceren en gewoon accepteerde dat niet elke MM in gang loopt, dat heb ik helaas ook vaak anders gezien.
Hij zei ook dat sommige paarden op latere leeftijd, in gang gaan lopen.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyzo 30 jun 2013 - 21:04

Dat is bij de ijslanders precies hetzelfde Joyce. Sommige hebben van nature heel veel tölt, andere minder of vinden na jaren opeens vanzelf de tölt, en er zijn er ook die heel weinig of soms zelfs helemaal geen töltaanleg hebben (al komt dat laatste door fokselectie steeds minder voor). Ik heb helaas heel wat voorbeelden gezien van paarden met heel weinig aanleg die op allerlei manieren in de tölt werden geforceerd, uiteraard meestal met weggedrukte rug, naar voren gedrukte onderhals en het hoofd richting de sterren. Het is altijd vreselijk als een paard moet voldoen aan zijn 'rasplaatje' i.p.v. dat er naar de aanleg van het individuele dier wordt gekeken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptyma 1 jul 2013 - 5:32

daar heb ik niets aan toe te voegen.
Helemaal mijn mening.
ken het ook helaas van sommige honden, bv veedrijvers, kost wat kost mee gaan schapendrijven, terwijl dat individuele dier er niets van snapt, ik houd ook niet van forceren, helpen en stimuleren, oke, maar er zijn grenzen.
En ook bij de MM zie je paarden die te lateraal zijn, ook geen nieuws voor mij hoor knipoog.

Sommige mensen vinden bv onze jhumpa niet goed lopen in de wei, want die loopt in draf, terwijl ze onder zadel meteen picada en batida (old style) aanbood, hopelijk kan ik nog ooit met haar gaan rijden, time will tell.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 5:52

Joyce schreef:
En ook bij de MM zie je paarden die te lateraal zijn, ook geen nieuws voor mij hoor knipoog.

Sommige mensen vinden bv onze jhumpa niet goed lopen in de wei, want die loopt in draf, terwijl ze onder zadel meteen picada en batida (old style) aanbood, hopelijk kan ik nog ooit met haar gaan rijden, time will tell.

Wat is ook weer het verschil tussen picada en batida, de een meer diagonaal en de ander meer lateraal?
Waarom zou je eventueel niet op Jhumpa kunnen gaan rijden? Je hebt het vast wel eens verteld, maar mijn geheugen laat me in de steek.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 7:44

jhumpa heeft een meer dan zware bevalling gehad, nu ruim 6 weken geleden, ze loopt niet goed sindsdien. Alles heeft zijn tijd nodig en behandelingen mogen niet te vroeg zijn, het lichaam heeft ook tijd nodig om zelf te herstellen, maar het voor nu nog allemaal onzeker of ze ooit nog gereden kan worden.
Ze heeft het nivo van net zadelmak, ik heb niet zo'n haast met jonge paarden, ze is 3 juni, 6 jaar geworden.
Vanmiddag even een ritje op haar moeder gemaakt, bij thuiskomst zag ik bloed in de loopstal, ff gezocht, voetafdruk met bloed verwarring , uiteindelijk gevonden, Jhumpa heeft op haar hoefbal gestaan (althans dat is het meest aannemelijke) en heeft een knappe snee, we hebben het afgespoten (nog geen week terug werd haar vulva nog dagelijks verzorgd en afgespoten), en overleg gehad met foto overdracht met arts, kan niet gehecht worden, vermoedde ik al, dus de komende dagen haar voet afspuiten.
Hopelijk geneest het voorspoedig en blijft ze er geen last van hebben, ze loopt er nu gewoon goed op gelukkig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 8:24

Je hebt gelijk dat je haar rustig de tijd geeft om terug te helen... het beestje heeft al behoorlijk wat achter de rug de laatste tijd!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 11:13

Van Jhumpa's akelige bevalling wist ik natuurlijk nog wel, maar ik wist niet dat ze daardoor niet goed liep en het dus ook gevolgen heeft voor het rijden. Zou het kunnen dat ze door haar gecompliceerde bevalling enigszins hoefbevangen (of daar tegenaan) is geraakt? Ik ken een verhaal van een merrie die exact zo'n zelfde bevalling had doorgemaakt en daarna hoefbevangen werd. Helaas is dat voor haar toen helemaal fout gelopen en hebben ze haar enkele weken later in moeten laten slapen. Dubbel drama dus, eerst het veulen, daarna de moeder. Deze merrie was destijds gedekt door onze hengst dus ik was nogal nauw betrokken bij het hele verhaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 18:48

ik zeg niet dat ze niet bevangen is, maar ik heb geen signaal dat het zo zou zijn, ik ben er wel direct allert op geweest en we hebben opgelet met voer etc.
ze is voor een groot gedeelte erg goed genezen, volgens het boekje zeg maar, maar er is flink aan haar getrokken (nouja, aan het, toen inmiddels overleden veulen). ze is niet kreupel, staat normaal, beweegt uit zichzelf, kan bv ook nog galoperen maar dit ziet er niet zo soepel uit.
Ik heb haar nooit laten lopen door bv haar op te jagen, dit zijn bewegingen die ze uit zichzelf maakt.
het heeft ff geduurd voordat ik dit soort informatie online wilde zetten, ivm mijn eigen verwerking.
Haar voet ziet er uit als dat er opgetrapt is, ze loopt er niet kreupel of gevoelig op en voor die tijd was daar ook niets aan te zien.
Rustig achterover leunen, doe ik voorlopig nog niet, dat is al vanaf de bevalling, allert ben ik op vanalles bij haar, ik zie wel wat verbeterpuntjes van voor en na de vakantie, zoals dat ze haar staart veel meer en vaker ontspannen laat hangen, ik zie ook dat ze in draf (of gang) en galop, urineert en dat ze bij mesten, ook urineert.
optimaal is het dus nog niet en ik ben heel benieuwd wat de osteopaat van haar vind dit weekend.

wat betreft het verschil van batida en picada, batida is diagonaal en picada lateraal, beide altijd met minimaal 1 been aan de grond. Zelf heb ik geen voorkeur, ik heb wel een tijdje aan t begrip, batida, moeten wennen, de paarden die echt in een gewenste batida lopen, vind ik zelf onwijs zalig zitten, maar dat geldt ook voor de picada paarden. De " fouten" die ik zie is teveel richting draf bij batida en te veel richting telgang bij picada.
ook bij de MM heeft het paard er baat bij als de ruiter het dier " helpt/traint" bij het correct lopen, weer een zijsprongetje, maar ik heb vaak het idee dat mensen met gangenpaarden het idee hebben dat ze niet hoeven te rijden maar alleen maar zichzelf hoeven te laten vervoeren omdat de gangen van nature aanwezig zijn, het correct scheiden van de aanwezige gangen, kan makkelijker problemen opleveren bij gangenpaarden dan bij paarden die " alleen maar" stap draf en galop aanbieden.
uitzonderingen daar gelaten.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 22:56

Wat dat urineren betreft tijdens het lopen, zou ik durven zeggen dat het wellicht te wijten is aan een combinatie van de spieren die nog te fel gerokken zijn enerzijds en te weinig energie om de spieren aan te trekken anderzijds.

Bij mensen kan je daar oefeningen voor doen om die spieren terug sterker te maken maar hoe dat zit bij paarden heb ik geen idee van.
Misschien kan de osteopaat je daar wat wijzer bij maken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptydi 2 jul 2013 - 23:51

Joyce schreef:
wat betreft het verschil van batida en picada, batida is diagonaal en picada lateraal, beide altijd met minimaal 1 been aan de grond. Zelf heb ik geen voorkeur, ik heb wel een tijdje aan t begrip, batida, moeten wennen, de paarden die echt in een gewenste batida lopen, vind ik zelf onwijs zalig zitten, maar dat geldt ook voor de picada paarden. De " fouten" die ik zie is teveel richting draf bij batida en te veel richting telgang bij picada.
ook bij de MM heeft het paard er baat bij als de ruiter het dier " helpt/traint"  bij het correct lopen, weer een zijsprongetje, maar ik heb vaak het idee dat mensen met gangenpaarden het idee hebben dat ze niet hoeven te rijden maar alleen maar zichzelf hoeven te laten vervoeren omdat de gangen van nature aanwezig zijn, het correct scheiden van de aanwezige gangen, kan makkelijker problemen opleveren bij gangenpaarden dan bij paarden die " alleen maar" stap draf en galop aanbieden.
uitzonderingen daar gelaten.....
Dat ben ik helemaal met je eens Joyce, dat mensen met gangenpaarden zich vaak maar een beetje laten vervoeren; vooral de viertaktgang wordt daar meestal alleen maar slechter van. Het is echt een uitdaging om de viertakt goed te houden én alle gangen goed gescheiden te houden en als je dat goed doet wordt het paard er alleen maar soepeler en blijer van.
Is er bij de MM ook een naam voor de zuivere viertakt variant, dus zeg maar de gang precies tussen picada en batida in? Of wordt daar niet naar gestreefd?

Ik denk dat Jhumpa met veel tijd en 'TLC' ('Tender Love and Care' - vind ik altijd zo'n mooie Engelse uitdrukking) langzaamaan weer helemaal op zal knappen. En ik weet zeker dat ze die TLC volop van jou krijgt glimlach. Geef haar maar een knuffel van me liefde !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Emptywo 3 jul 2013 - 3:44

wat zijn we het goed eens samen knipoog.
dat heet de picada, er is ook een marcha media, oftewel, de batida do centro, of marcha comforto of Batida traditional, allemaal hetzelfde, dat is een diagonale gang.
De picada is een 4 takt.
ik zeg, kom eens voelen, ff opscheppen, het weekend voor ons vakantie hebben we wedstrijd gehad van de MM, Kunst van eerste in haar klasse (picada) met hele mooi complimenten van de jury, ikke kei trots, ze is inmiddels 20 jaar en heeft een bijzonder verleden waar ik niet over wil uitweiden online knipoog.

wat betreft het urine verlies, ik maak me daar voor nu nog niet echt druk over, heb soms het idee dat het ietsje minder aan t worden is, kan ook wishfull thinking zijn, wie weet word ik t weekend wat wijzer.
Soms krijg ik veel goed bedoelde adviezen, ik vind dat niet erg, kan alleen soms het idee geven dat ik laks ben, maar ik wil juist in dit geval, Jhumpa alle tijd geven, ik ben zelf nooit bevallen maar ik wil een bevalling niet onderschatten, bij een normale vlotte bevalling, wacht ik minimaal 6 weken voordat we weer iets met de merrie gaan doen, deze bevalling is verre van normaal verlopen, ik vind het daardoor niet meer dan logisch dat ze ook meer tijd nodig zal hebben.
Ze staat nu lekker gras te eten, bevalt madame prima, wie weet dat ik na het weekend wat met haar kan doen.
wandelen ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





even een tijdje afwezig Empty
BerichtOnderwerp: Re: even een tijdje afwezig   even een tijdje afwezig Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
even een tijdje afwezig
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: